- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Aici un video despre tacheti asemanatori cu ai nostri, spre sfarsit este aratata
amorsarea cu ulei tinandu-se biluta impinsa cu o agrafa: http://www.youtube.com/watch?v=zu60ExxQjlg
Cu ce nu sunt eu lamurit: un tachet amorsat "manual" are lungimea maxima posibila,
montat pe motor si in situatia in care culbutorul nu este atacat de axa cu came, nu va
provoca totusi deschiderea usoara a supapei comandate (vb. de supapele admisie/ evacuare) ?
Sau ajustajele pieselor componente permit o pierdere usoara a uleiului determinand
(in timp) ca tachetul sa se scurteze pana la lungimea optima ?
amorsarea cu ulei tinandu-se biluta impinsa cu o agrafa: http://www.youtube.com/watch?v=zu60ExxQjlg
Cu ce nu sunt eu lamurit: un tachet amorsat "manual" are lungimea maxima posibila,
montat pe motor si in situatia in care culbutorul nu este atacat de axa cu came, nu va
provoca totusi deschiderea usoara a supapei comandate (vb. de supapele admisie/ evacuare) ?
Sau ajustajele pieselor componente permit o pierdere usoara a uleiului determinand
(in timp) ca tachetul sa se scurteze pana la lungimea optima ?
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Si eu cred cã tachetul este construit sã lase uleiul sã iasã pe lângã bila din piston, altminteri s-ar amorsa întotdeauna pânã la maxim. La ce folos sã mai fie hidraulic dacã s-ar comporta ca o piesã dintr-o singurã bucatã, nu? Eu am remarcat cã biluța aia minusculã (3 mm diametru) nu prea e sfericã. Am zis cã e de la uzura dar poate așa e ea, mai deformatã, tocmai sa nu etanseze perfect pe orificiul din piston. Zic si eu...!
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Azi, dupã o resetare a ECU (borna scoasã timp de vreo orã și jumãtate) am avut placuta surprizã sã nu mai gãsesc stocat codul de eroare 0340. De la data când am schimbat distribuția (10.04.2016) și pânã acum am mai fãcut resetãri dar nu am scãpat de cod. Am facut intre timp repunere la punct a distributiei. Deci dispare și fãrã ștergere cu programe software.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Felicitari ! Sa sti ca ai un motor bun tinand cont de cate a indurat, iar compresia e excelenta !
Poate catre toamna, cand mai scad temperaturile, faci un flush si treci pe 0w40, mai
destepeneste segmentii de ungere, amorseaza repede noii tacheti, asigura ungerea la rece,
ce mai: e Gerovital pt. motorasele astea !
Poate catre toamna, cand mai scad temperaturile, faci un flush si treci pe 0w40, mai
destepeneste segmentii de ungere, amorseaza repede noii tacheti, asigura ungerea la rece,
ce mai: e Gerovital pt. motorasele astea !
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Azi mi-am facut timp sa fac cat de cat schema circuitului de ungere.
Am incercat sa transpun in poze si explicatii esentialul...
Baia de ulei si sorbul nu necesita explicatii...
Capacul distributiei cu locasul pompei de ulei...
Blocul motor si capacul distributiei...
Blocul motor spre chiulasa...
Va astept cu intrebari daca aveti vreo nelamurire.
Am incercat sa transpun in poze si explicatii esentialul...
Baia de ulei si sorbul nu necesita explicatii...
Capacul distributiei cu locasul pompei de ulei...
Blocul motor si capacul distributiei...
Blocul motor spre chiulasa...
Va astept cu intrebari daca aveti vreo nelamurire.
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Intr-adevar, buna treaba !
@scanx: presupun ca lobii axelor cu came sun unse in principal de jetul de ulei
ce tasneste prin orificiul patinei superioare + uleiul scapat de la palierele axelor cu
came, ulei ce apoi se scurge de pe capacul chiulasei. Spun asta, deoarece, intr-un moment
de neinspiratie, parandu-mi-se ca nu vad suficienti stropi de ulei aruncati pe la orificiul
busonului de ulei, am pornit motorul fara capacul chiulasei. A fost o mare prostie, am
umplut capota de ulei si de acolo a fost aruncat pana la un metru si ceva in fata masinii.
Uleiul necesar amorsarii este preluat din canalul desenat cu rosu de catastefan ce
corespunde suruburilor imbus (interesant ca acel canal poate fi curatat cu o sarma).
Gaurile din fundul locaselor tachetilor cred sunt mai mult pt. montarea / demontarea lor
facila, in caz contrar ar comprima aer la introducere sau nu ar putea fi demontati datorita
vidului produs - repet, e doar presupunere.
@catastefan: te rog cand mai ai timp verifica canalul ce ar corespunde baii de ulei la
carcasa filtrului de ulei. Mai precis (cu ajutorul unei bucati de furtun potrivite ca diametru)
sufla aer in orificiul corespunzator din piciorul carcasei in timp ce apesi / eliberezi supapa
laterala, nu turna lichid in carcasa filtrului deoarece, presupun, in partea superioare locasul
supapei comunica si cu turul de ulei.
@scanx: presupun ca lobii axelor cu came sun unse in principal de jetul de ulei
ce tasneste prin orificiul patinei superioare + uleiul scapat de la palierele axelor cu
came, ulei ce apoi se scurge de pe capacul chiulasei. Spun asta, deoarece, intr-un moment
de neinspiratie, parandu-mi-se ca nu vad suficienti stropi de ulei aruncati pe la orificiul
busonului de ulei, am pornit motorul fara capacul chiulasei. A fost o mare prostie, am
umplut capota de ulei si de acolo a fost aruncat pana la un metru si ceva in fata masinii.
Uleiul necesar amorsarii este preluat din canalul desenat cu rosu de catastefan ce
corespunde suruburilor imbus (interesant ca acel canal poate fi curatat cu o sarma).
Gaurile din fundul locaselor tachetilor cred sunt mai mult pt. montarea / demontarea lor
facila, in caz contrar ar comprima aer la introducere sau nu ar putea fi demontati datorita
vidului produs - repet, e doar presupunere.
@catastefan: te rog cand mai ai timp verifica canalul ce ar corespunde baii de ulei la
carcasa filtrului de ulei. Mai precis (cu ajutorul unei bucati de furtun potrivite ca diametru)
sufla aer in orificiul corespunzator din piciorul carcasei in timp ce apesi / eliberezi supapa
laterala, nu turna lichid in carcasa filtrului deoarece, presupun, in partea superioare locasul
supapei comunica si cu turul de ulei.
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Tot nu mi-e clar cum ajunge uleiul pe cama si sigur rola este prima care primeste ulei si ea unge cama.
Pentru o ungere sincera trebuie sa fie un jet sigur si constant, si nu pe baza ca ce ramane de pe nu stiu unde, mai unge si cama, ca la 6000 ture, ramanem fara motor.
Eu am tot filmat pe la buson ulei. am cautat poze si tot nu vad clar o gaura care sa scuipe ulei pe rola.
Poate o poza cu indicatie elucideaza misterul.
Pentru o ungere sincera trebuie sa fie un jet sigur si constant, si nu pe baza ca ce ramane de pe nu stiu unde, mai unge si cama, ca la 6000 ture, ramanem fara motor.
Eu am tot filmat pe la buson ulei. am cautat poze si tot nu vad clar o gaura care sa scuipe ulei pe rola.
Poate o poza cu indicatie elucideaza misterul.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
@scanx: crede-ma, cand am pornit motorul fara capac mi-a aruncat afara aproape o
jumatate de litru de ulei, asta in cateva secunde si cu motorul la ralanti (la 6000 de ture
ramaneam fara ulei), mie mi-a devenit clar ca exista suficient ulei care sa unga tot ce se
afla acolo, de fapt nu exista orificii dedicate pt ungerea camelor/rolelor.
jumatate de litru de ulei, asta in cateva secunde si cu motorul la ralanti (la 6000 de ture
ramaneam fara ulei), mie mi-a devenit clar ca exista suficient ulei care sa unga tot ce se
afla acolo, de fapt nu exista orificii dedicate pt ungerea camelor/rolelor.
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Nu am pus la indoiala cele spuse de tine, am vazut ca acea zona este inundata de ulei, iar eu am cerut o simpla gaura, gaura care aduce uleiul acolo si face balta. Nu se vede nicio o gaura acolo dar uleiul este aruncat afara cu jet sau ce arunca lobii camelor?
Vazand pozele de la Cata, tot nu mi-am facut harta in cap.....dar in fine...tot mister e pentru mine.
Si de ce, cand si cum de la o simpla reasezare a distributiei sau schimbare tacheti, motorul are presiunea buna deodata....sigur este asa sau doar beculetul din bord arata asta? Eu cred ca trebuie scos switch-ul presiune ulei si masurat cu ceva bun.
Nu am vazut decat sa treaca uleiul pe langa tacheti, asta imi lasa de gandit ca cei vechi cu arcuri rupte si neamorsati sau amorsati partial, "lasau" uleiul sa treaca mai usor spre baie, de aici si o lipsa acuta de ulei in zona camelor.
Sunt cateva lucruri care sa bat cap in cap, de asta atatea intrebari si m-as fi asteptat sa le elucidez cand vad circuitul de ungere facut de Cata.
Vazand pozele de la Cata, tot nu mi-am facut harta in cap.....dar in fine...tot mister e pentru mine.
Si de ce, cand si cum de la o simpla reasezare a distributiei sau schimbare tacheti, motorul are presiunea buna deodata....sigur este asa sau doar beculetul din bord arata asta? Eu cred ca trebuie scos switch-ul presiune ulei si masurat cu ceva bun.
Nu am vazut decat sa treaca uleiul pe langa tacheti, asta imi lasa de gandit ca cei vechi cu arcuri rupte si neamorsati sau amorsati partial, "lasau" uleiul sa treaca mai usor spre baie, de aici si o lipsa acuta de ulei in zona camelor.
Sunt cateva lucruri care sa bat cap in cap, de asta atatea intrebari si m-as fi asteptat sa le elucidez cand vad circuitul de ungere facut de Cata.
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
scanx a scris:....Inca nu mi-e clar.....cum ajunge ulei pe cama? ....rola unge cama sau invers?...de unde vine jetul?...
Observi ca la palierele axei cu came ajunge ulei sub presiune.... si la patina superioara a lantului la fel.
Si eu am dat la automat cu capacul culbutorlor demontat si am curatat o saptamana uleiul de sub capota...atat de mare este presiunea acolo....
Tachetii se alimenteaza cu ulei sub presiune pe gaura laterala...apoi uleiul sub presiune trece prin supapa interna cu bila si amorseaza corpul inferior al tachetului. Apoi uleiul ajunge sub presiune in gaura din varful tachetului .
Atunci cand cama actioneaza culbutorul si acesta apasa pe tachet...undeva pe la sfarsitul cursei lasa orificiul un pic liber si uleiul tasneste cu presiune ungand tot in jurul lui.
Adaugand fenomenul de barbotare datorita presiunii care se creeaza in capacul chiulasei rezulta o ungere foarte buna.
Tachetii in locasurile lor nu trebuie sa aiba joc sau uzuri mari altfel presiunea se pierde pe langa ei. ( este un sistem inchis )
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Inseamna ca la rece cand avem tot uleiul scurs in baie si tragem stanga dreapta de axele cu came, trebuie sa simtim in joc extrem de mic ca la 3-4bar sa curga suficient ulei pe acolo. Nu mai zic la o uzura extrema a axelor (am vazut cateva) curge mult mai mult ulei decat a fost gandit si nu mai zic ca orificiul de scurgere ramane acelasi......"pai se rupe barajul de la inundatii"
Si da, "balta" de ulei este impinsa cu forta in baia de ulei, de presiunea care se formeaza in acea zona, dar tot curios cum de curge uleiul suficient de repede si fara buson.....imi aduc aminte cum masina pe care o am a fost pe alte maini si mergand la un schimb de ulei au uitat sa puna busonul de ulei.....a curs ulei de la capota pana la timonerie.....totusi reuseste sa unga si asa, dar nu stiu cat de repede recupereaza uleiul din acea zona.
E 5lei un rahat de oring pt. buson....ma gandesc ca fiecare capota ridica in sus vad mult ulei curs pe acolo.
Asa, la faza cu tachetii....la tot ce-ai scris acuma, inseamna ca la fiecare pornire de motor uleiul din tacheti este inlocuit de un altul si asta contrazice tot ce-am scris noi mai sus....in speranta ca asta face, nu pot decat sa ma bucur.
Gaura din varful tachetului nu cred ca are rol de a unge ceva specific, ci doar de a refula uleiul din tachet, ca deaspra lui vine acea caciula ca face ca uleiului ce iese pe acolo, sa fuga in jos.
Am filmulte facute pe la buson ulei si nu se vede nicio balta pe acolo, nici un ac de seringa care sa picure ceva pe acolo, ci doar ulei pe rola si pe cama.
Ma asteptam sa vad rola pe jumate in ulei care-l preia si-l da pe cama....dar nu.
Mi-am adus aminte de un lucru, zic eu important. Capacul culbutori are un circuit teoretic "inchis" si etans pentru aerisire carter. Latura din zona lantului nu prezinta adeziune intre placile de plastic si acolo avem un luft f mic, care permite trecerea aerului. Exista diferenta de potential intre cele doua camere, cea de sub capac culbutori, pentru evacuare rapida a uleiului si cea din baia de ulei pentru aerisire carter.
Povestea e ca acea "fisura" sau cum i-o zice, face ca cele doua camere sa comunice intre ele, desi nu trebuie.
Poate va mai dati si voi cu parerea, poate a fost gandit asa sau in timp se desprinde in acea zona si de aici tot balamucul.
Si da, "balta" de ulei este impinsa cu forta in baia de ulei, de presiunea care se formeaza in acea zona, dar tot curios cum de curge uleiul suficient de repede si fara buson.....imi aduc aminte cum masina pe care o am a fost pe alte maini si mergand la un schimb de ulei au uitat sa puna busonul de ulei.....a curs ulei de la capota pana la timonerie.....totusi reuseste sa unga si asa, dar nu stiu cat de repede recupereaza uleiul din acea zona.
E 5lei un rahat de oring pt. buson....ma gandesc ca fiecare capota ridica in sus vad mult ulei curs pe acolo.
Asa, la faza cu tachetii....la tot ce-ai scris acuma, inseamna ca la fiecare pornire de motor uleiul din tacheti este inlocuit de un altul si asta contrazice tot ce-am scris noi mai sus....in speranta ca asta face, nu pot decat sa ma bucur.
Gaura din varful tachetului nu cred ca are rol de a unge ceva specific, ci doar de a refula uleiul din tachet, ca deaspra lui vine acea caciula ca face ca uleiului ce iese pe acolo, sa fuga in jos.
Am filmulte facute pe la buson ulei si nu se vede nicio balta pe acolo, nici un ac de seringa care sa picure ceva pe acolo, ci doar ulei pe rola si pe cama.
Ma asteptam sa vad rola pe jumate in ulei care-l preia si-l da pe cama....dar nu.
Mi-am adus aminte de un lucru, zic eu important. Capacul culbutori are un circuit teoretic "inchis" si etans pentru aerisire carter. Latura din zona lantului nu prezinta adeziune intre placile de plastic si acolo avem un luft f mic, care permite trecerea aerului. Exista diferenta de potential intre cele doua camere, cea de sub capac culbutori, pentru evacuare rapida a uleiului si cea din baia de ulei pentru aerisire carter.
Povestea e ca acea "fisura" sau cum i-o zice, face ca cele doua camere sa comunice intre ele, desi nu trebuie.
Poate va mai dati si voi cu parerea, poate a fost gandit asa sau in timp se desprinde in acea zona si de aici tot balamucul.
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Supapa unisens de pe blocul motor tine teoretic toate canalele pline de ulei.
Eu am învârtit motorul fãrã capacul chiulasei nu fãrã bușon....deci fãrã sa porneascã...arunca ulei instantaneu pe gaura din patina superioara....asta înseamnã cã circuitul este amorsat. Și arunca ...nu gluma....la 3 metri înãlțime.
Într-adevãr uleiul din corpul superior al tachetului face circuit. Uleiul din corpul inferior nu face teoretic circuit deoarece nu îl lasã supapa cu bila.
Gaura din varful tachetului nu are rol de a unge ceva specific....dar asigura constant jet de ulei intr-o anumita poziție a culbutorului...care ulei prin barbotare ajunge pe came și role. Chiar și la turații mari e nevoie de o pelicula foarte fina pentru a unge.
Ultima modificare facuta de catastefan la Sam 30 Apr, 2016 9:59 am, modificat de 2 ori in total
Eu am învârtit motorul fãrã capacul chiulasei nu fãrã bușon....deci fãrã sa porneascã...arunca ulei instantaneu pe gaura din patina superioara....asta înseamnã cã circuitul este amorsat. Și arunca ...nu gluma....la 3 metri înãlțime.
Într-adevãr uleiul din corpul superior al tachetului face circuit. Uleiul din corpul inferior nu face teoretic circuit deoarece nu îl lasã supapa cu bila.
Gaura din varful tachetului nu are rol de a unge ceva specific....dar asigura constant jet de ulei intr-o anumita poziție a culbutorului...care ulei prin barbotare ajunge pe came și role. Chiar și la turații mari e nevoie de o pelicula foarte fina pentru a unge.
Ultima modificare facuta de catastefan la Sam 30 Apr, 2016 9:59 am, modificat de 2 ori in total
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
catastefan a scris:...
Gaura din varful tachetului nu are rol de a unge ceva specific....dar asigura constant jet de ulei intr-o anumita pozitie a culbutorului...care ulei prin barbotare ajunge pe came si role. ....
Gaura din varful tachetului nu are rol de a unge ceva specific....dar asigura constant jet de ulei intr-o anumita pozitie a culbutorului...care ulei prin barbotare ajunge pe came si role. ....
Doar o corectie, evident asa cum vad eu lucrurile: Gaura din varful tachetului este astupata
permanent de catre "cupita" culbutorului, si cand rola este pe cama (se comanda supapa) si
cand nu.
De fapt asta e rolul tachetului, sa ajunga la inaltimea maxima, a.i. toate piesele conjugate (rola,
cama, tachet, supapa, culbutor) sa fie permanent in contact.
Gaura tachetului ramane neastupata doar la cei defecti si neamorsati, ca cei ai lui Laurentiu,
doar atunci se pierde presiune din rampa lor de alimentare.
Later edit: E posibil ca la un anumit unghi al culbutorului gaura din tachet sa fie
partial neobturata si sa stropeasca rola?
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Gaura de sub tachet este pentru scurgerea uleiului in baie, presiunea acolo nu e mare ca sa amorseze tachetul ci mai degraba se autoamorseaza atunci cand trece uleiul pe langa el.
Am atasat un filmulet si chiar sunt curios pe unde va tasneste voua uleiul de sare pe pereti, ca la mine nu sare nimica, asta la relanti, in ecuatie nu intra patina lantului.
Se poate observa ce saraca in ulei e zona de scurgere de langa tacheti.
Am atasat un filmulet si chiar sunt curios pe unde va tasneste voua uleiul de sare pe pereti, ca la mine nu sare nimica, asta la relanti, in ecuatie nu intra patina lantului.
Se poate observa ce saraca in ulei e zona de scurgere de langa tacheti.
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat