- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- baias adrian
- *
- 2 mesaje
- din 06 Feb 2008
- Vectra 2001 2.0 DTI
- Maramures
baias adrian
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2001 2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
- paultudor10
- **
- 68 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2003 Y20DTH
- Mures
paultudor10
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- lulutza
- **
- 177 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Brasov
lulutza
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
- lulutza
- **
- 177 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Brasov
lulutza
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- lulutza
- **
- 177 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Brasov
lulutza
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
- lulutza
- **
- 177 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Brasov
lulutza
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
Belea mare. Secera se misca pana la un moment dat dupa care se inchide supapa si nu mai functioneaza pana nu pornesc motorul iarasi(se aprinde beculetul galben si merge la fel k inainte adica prost). De la ce mi se blocheaza secera? ce poate sa aiba? k pe tester imi spune clar k e supapa egr. Oare imi inchide calculatorul supapa?Careva care se pricepe?
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- lulutza
- **
- 177 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Brasov
lulutza
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
am curatat o. secera se misca bine pana la un moment dat cand se opreste complet pe pozitia deschis. dak opresc motorul si apoi il pornesc isi revine si functioneaza iarasi normal (pana se blocheaza iara). apropo am dat aseara o tura cu masina si a mers super ok, asta pana cand m am oprit pe loc si am stat 30 sec si atunci s a aprins iara. de mentionat k in timp ce conduceam palpaiau foarte slabut becurile galbene de langa cheita
snowman
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Maramures
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2008
- Mesaj Privat
Buna tuturor,
Am si eu un Zafira din 2001, 2.0DTI. De vre-o luna a inceput sa se aprinda martorul la bord. Se aprinde in pozitia relanti si cand motorul e turat mai putin de 2000 rot/min. Peste aceasta turatie de stinge. Problema e ca atunci cand e aprins, masina trage foarte greu; dupa ce se stinge, functoneaza normal. Am fost sa ii fac schimbul de consumabile, iar mecanicul mi-a zis ca e valva EGR, pe care mi-a curatat-o, dar din pacate masina merge tot asa. Asa ca am fost la tester si ala mi-a aratat ca e tot EGR-ul. Mi-a desfacut tot sistemul si l-a curatat si mi-a zis ca o clapeta a ramas blocata in pozitia deschis (inainte motorul se tura pana in 3800 rot/min, acum pana in 5000 rot/min). Din pacate masina merge la fel si martorul se aprinde la fel ca inainte.
Problema e ca sunt cam disperat, mi-au luat o gramada de bani si n-au facut nimic concret in legatura cu ledul de la bord, si mai rau, masina merge tot asa.
Asa ca va rog: mai are cineva ceva idei?
Merci mult si v-as ramane profund indatorat pentru eventualul ajutor.
Am si eu un Zafira din 2001, 2.0DTI. De vre-o luna a inceput sa se aprinda martorul la bord. Se aprinde in pozitia relanti si cand motorul e turat mai putin de 2000 rot/min. Peste aceasta turatie de stinge. Problema e ca atunci cand e aprins, masina trage foarte greu; dupa ce se stinge, functoneaza normal. Am fost sa ii fac schimbul de consumabile, iar mecanicul mi-a zis ca e valva EGR, pe care mi-a curatat-o, dar din pacate masina merge tot asa. Asa ca am fost la tester si ala mi-a aratat ca e tot EGR-ul. Mi-a desfacut tot sistemul si l-a curatat si mi-a zis ca o clapeta a ramas blocata in pozitia deschis (inainte motorul se tura pana in 3800 rot/min, acum pana in 5000 rot/min). Din pacate masina merge la fel si martorul se aprinde la fel ca inainte.
Problema e ca sunt cam disperat, mi-au luat o gramada de bani si n-au facut nimic concret in legatura cu ledul de la bord, si mai rau, masina merge tot asa.
Asa ca va rog: mai are cineva ceva idei?
Merci mult si v-as ramane profund indatorat pentru eventualul ajutor.
- lulutza
- **
- 177 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Brasov
lulutza
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
- radulescuandrei2006
- *
- 21 mesaje
- din 12 Mar 2008
- Astra 2000 y20dth
- Constanta
radulescuandrei2006
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2008
- Mesaj Privat
- dorinalbert
- *
- 14 mesaje
- din 18 Apr 2008
- Zafira 2008 Z19dt
- Satu Mare
dorinalbert
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Zafira 2008 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2008
- Mesaj Privat
salut,sunt nou aici, si am tot citit despre valva egr.Am o meriva z16xe, si ptr. ca mi s-a aprins check engine, m-am dus la o diagnosticare si mi s-a spus ca am probleme cu egr-ul, valva inchisa. Ce sa fac? Sa-mi cumpar alt egr,sau valva ca sincer nu ma pricep, sau sa incerc sa o curat cum de altfel am citit pe forum.merci.
- lulutza
- **
- 177 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Brasov
lulutza
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
- vali zak
- **
- 386 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 386
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
lulutza a scris:am curatat o. secera se misca bine pana la un moment dat cand se opreste complet pe pozitia deschis.......
Si eu am patit lafel-solutia este sa ungi axul putin cu vaselina lichida timp in care plimbi manual axul(evident,cu motorul oprit si dai jos decat capacul de plastic).Vei vedea ca nu se mai blocheaza intr-o anumita pozitie .Eu fac decat operatia asta la 3 saptamani si nu mai stiu de beculet !
- radulescuandrei2006
- *
- 21 mesaje
- din 12 Mar 2008
- Astra 2000 y20dth
- Constanta
radulescuandrei2006
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salut!
Am curatat EGR si lucreaza - cand motorul e in sarcina creste cantitatea de gaze recirculata si scade cand nu mai e sarcina. La 3000 RPM in vit 3 a ajuns la 1000-1300mg/strk (miligram per stroke cred), la 850 RPM sta pe la 300-400mg/strk.
La un moment dat azi a dat P0400.
Ce se poate intampla?
Este un EGR comandat vacuumatic.
Membrana este ok.
Axul are un joc ff mic. Oare se blocheaza acest ax?
Am curatat si canalul in care se misca supapa - este oglinda, deci trebuie sa se miste liber fara sa fie agatata de ceva.
PS Motorul trage ok, relanti ok; nu ma deranjeaza prea mult aceasta err, becul se stinge imediat, dar totusi .... ma roade.
Am curatat EGR si lucreaza - cand motorul e in sarcina creste cantitatea de gaze recirculata si scade cand nu mai e sarcina. La 3000 RPM in vit 3 a ajuns la 1000-1300mg/strk (miligram per stroke cred), la 850 RPM sta pe la 300-400mg/strk.
La un moment dat azi a dat P0400.
Ce se poate intampla?
Este un EGR comandat vacuumatic.
Membrana este ok.
Axul are un joc ff mic. Oare se blocheaza acest ax?
Am curatat si canalul in care se misca supapa - este oglinda, deci trebuie sa se miste liber fara sa fie agatata de ceva.
PS Motorul trage ok, relanti ok; nu ma deranjeaza prea mult aceasta err, becul se stinge imediat, dar totusi .... ma roade.
- radulescuandrei2006
- *
- 21 mesaje
- din 12 Mar 2008
- Astra 2000 y20dth
- Constanta
radulescuandrei2006
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2008
- Mesaj Privat
goahead
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2012 a20dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2008
- Mesaj Privat
catalin19
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2008
- Mesaj Privat
goahead a scris:am si eu probleme cu puterea motorului si presupun ca este de la EGR; am tot citit prin forumul asta si se pare ca sant DOUA MODELE DE Y20DTH (unu are egr-ul un pic deasupra fata, iar cealant pe lateral in spate la radiator) de ce sant diferite daca e acelasi motor?
referitor la intrebarea ta: recent am aflat de la un mecanic din carul opel ca sunt doua tipuri de EGR: unul vacumatic si unul electronic.
Eu am o astra g din 2003 (motor 2.0) si am egr electronic. Din ce observ n-am inca probleme cu senzori aprinsi sau cu putere scazuta, insa am ceva probleme cu fumul, in sensul ca e cam mult! La revizia trecuta, la Opel, tipul mi-a desfacut capacul de la EGR si a dat cu niste spray pe acolo si a mai desfacut si capacul ala cu ECOTEC si ce era sub el(cred ca galeria de admisie) dar doar s-a uitat putin si a zis ca e curat, desi eu am vazut cata zgura era. In final nu mai scoate asa de mult fum, dar tot suparator de mult e! Am cautat despre cum se curata si am gasit ceva pe aici insa nu foarte detaliat. Cu ce te pot ajuta exista un user (alexanrdv_b) care are acelasi motor ca al meu si se pare ca l-a curat, deci stie cum se face...https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10253
Apropos:
Daca afli mai multe zi-mi si mie!