- cangri
- *******
- 5,415 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,415
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
alcsse
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
- dorin-b
- ****
- 1,821 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,821
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,223 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,223
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
...dar daca incerci?
Hai sa iti spun ceva: matematic vorbind, inmulteste turatia motorului cu 60 si afli de cate ori se invarte intr-o ora. Apoi, inmulteste valoarea obtinuta cu raportul de transmisie in viteza a cincea, valoarea obtinuta o inmultesti cu circumferinta rotii si vei afla distanta in metri pe care masina ta ii parcurge intr-o ora. Acum imparte valoarea asta la 1000 si afli distanta in kilometri. Ei, cum e? Asa-i ca nu ajunge la 200?
Poate tu ai citit viteza pe ecranul unui GPS si ai rotile mai mari decat in talon sau poate ai setat in calculatorul masinii alte dimensiuni de anvelope altfel nu se explica cum tu ai ajuns la 200 si "mai mergea"
nu intru in polemica cu tine, am alte treburi mai importante.
Hai sa iti spun ceva: matematic vorbind, inmulteste turatia motorului cu 60 si afli de cate ori se invarte intr-o ora. Apoi, inmulteste valoarea obtinuta cu raportul de transmisie in viteza a cincea, valoarea obtinuta o inmultesti cu circumferinta rotii si vei afla distanta in metri pe care masina ta ii parcurge intr-o ora. Acum imparte valoarea asta la 1000 si afli distanta in kilometri. Ei, cum e? Asa-i ca nu ajunge la 200?
Poate tu ai citit viteza pe ecranul unui GPS si ai rotile mai mari decat in talon sau poate ai setat in calculatorul masinii alte dimensiuni de anvelope altfel nu se explica cum tu ai ajuns la 200 si "mai mergea"
nu intru in polemica cu tine, am alte treburi mai importante.
- dorin-b
- ****
- 1,821 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,821
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
departe de a intra in polemici cu tine sau cu altcineva iti raspund cu respect ca formula ta nu este buna
"inmulteste turatia motorului cu 60"
4800 (rot/min) x 60 (min) = 288000 rot/h
"inmulteste valoarea obtinuta cu raportul de transmisie in viteza a cincea"
288000 (rot/h) x 0.89 = 256320 rot/h
"valoarea obtinuta o inmultesti cu circumferinta rotii "
256320 (rot/h) x 1.99 (m/rot) = 510077 (m/h)
"imparte valoarea asta la 1000 si afli distanta in kilometri"
510077 (m/h) / 1000 =510 (km/h)
Am, intr-adevar, cauciucuri 195/65/15 in loc de 195/60/15.
Daca te uiti mai atent in mesajul meu nu am scris nicaieri ca "mai mergea". Poate daca decupez pedalierul
Mesajul din semnatura ta intareste faptul ca am dreptate
"inmulteste turatia motorului cu 60"
4800 (rot/min) x 60 (min) = 288000 rot/h
"inmulteste valoarea obtinuta cu raportul de transmisie in viteza a cincea"
288000 (rot/h) x 0.89 = 256320 rot/h
"valoarea obtinuta o inmultesti cu circumferinta rotii "
256320 (rot/h) x 1.99 (m/rot) = 510077 (m/h)
"imparte valoarea asta la 1000 si afli distanta in kilometri"
510077 (m/h) / 1000 =
Am, intr-adevar, cauciucuri 195/65/15 in loc de 195/60/15.
Daca te uiti mai atent in mesajul meu nu am scris nicaieri ca "mai mergea". Poate daca decupez pedalierul
Mesajul din semnatura ta intareste faptul ca am dreptate
- Bunicu
- ****
- 2,223 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,223
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
alcsse
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
la Y20DTH din constructie limitarea in timpul mersului este undeva pe la 4300 rot/min cel putin asa era la mine. Peste aceasta turatie motorul se mai tureaza pana pe la 4700 dar da in nas pur si simplu adica nu mai prinzi viteza si din contra da in nas.
Dupa remap eu am reusit sa merg cu ea constant (2-3km) la 4800 rot/min cand am avut si viteza de 215km/h (masurata pe GPS, acul la bord era pe 220km/h) pe A1 directia dinspre Bucuresti spre Pitesti, cauciucuri de vara vreme frumoasa, uscat pe jos si fara vand iar eu singur in masina cu cateva bagaje in portbagaj si rezervorul cam de 1/2. Facusem asta ca era un BMW de Bucuresti care m-a sicanat vreo 20km depasindu-ma apoi statea in fata mea la 110km/h. Il depaseam ma stabileam la 130km/h si iar aceasi faza de vreo 3 ori iar apoi ne-am luat la intrecere si a ramas in urma cand am ajuns la 200km/h (era tot diesel cu motor de 2l dupa inscriptile de pe masina). Apoi am incetinit la 130km/h ca am avut semnal de radar si a venit BMW-ul lansat, a trecut ca racheta (probabil era fericit ca m-a putut depasi) si l-a oprit politia la 1km mai departe ca erau cu radarul. A oprit la 200m de radar ca s-au dus cu alt echipaj dupa el... Eu am trecut linistit spre stupefactia lor care aratau cu degetul spre masina mea cand am trecut
Concluzia: daca masina este intretinuta bine si consumabile schimbate la timp din fabrica cu cauciucuri stock 195/60/R15 prinde 195km/h. Cu cauciucuri mai mari cum a avut Dorin indica probabil ceva mai mult dar viteza tot pe acolo ar trebui sa fie. Cu chip mai scoti ceva viteza si putere dar nu cred ca poti mai mult de 215-220km/h si e si periculos. Eu a doua oara nu mai fac ce am facut plus ca de atunci (2009) a mai imbatraniti si s-a mai adaugat km si uzura.
Conduceti linistiti si in siguranta. Respecte
Dupa remap eu am reusit sa merg cu ea constant (2-3km) la 4800 rot/min cand am avut si viteza de 215km/h (masurata pe GPS, acul la bord era pe 220km/h) pe A1 directia dinspre Bucuresti spre Pitesti, cauciucuri de vara vreme frumoasa, uscat pe jos si fara vand iar eu singur in masina cu cateva bagaje in portbagaj si rezervorul cam de 1/2. Facusem asta ca era un BMW de Bucuresti care m-a sicanat vreo 20km depasindu-ma apoi statea in fata mea la 110km/h. Il depaseam ma stabileam la 130km/h si iar aceasi faza de vreo 3 ori iar apoi ne-am luat la intrecere si a ramas in urma cand am ajuns la 200km/h (era tot diesel cu motor de 2l dupa inscriptile de pe masina). Apoi am incetinit la 130km/h ca am avut semnal de radar si a venit BMW-ul lansat, a trecut ca racheta (probabil era fericit ca m-a putut depasi) si l-a oprit politia la 1km mai departe ca erau cu radarul. A oprit la 200m de radar ca s-au dus cu alt echipaj dupa el... Eu am trecut linistit spre stupefactia lor care aratau cu degetul spre masina mea cand am trecut
Concluzia: daca masina este intretinuta bine si consumabile schimbate la timp din fabrica cu cauciucuri stock 195/60/R15 prinde 195km/h. Cu cauciucuri mai mari cum a avut Dorin indica probabil ceva mai mult dar viteza tot pe acolo ar trebui sa fie. Cu chip mai scoti ceva viteza si putere dar nu cred ca poti mai mult de 215-220km/h si e si periculos. Eu a doua oara nu mai fac ce am facut plus ca de atunci (2009) a mai imbatraniti si s-a mai adaugat km si uzura.
Conduceti linistiti si in siguranta. Respecte
alcsse
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Dario
- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2011 Z17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2011
- Mesaj Privat
Bunicu a scris:
nu te cred.
dorin-b a scris:merge 200 (pe acul de la bord) fara nici un remap insa trebuie sa ai drum lung. De la 180 pana la 200 urca greu dar urca. Probat pe autostrada A1, blana tot drumul, consum 23 litrii (135km)
nu te cred.
nici eu
am scos untul din motor si daca nu ma insel am depasit limita celor 190 de km (nu mai stiu exact cu cat) si asta acum 4 ani,cand abia o luasem din Germania.
am vrut sa-i cunosc limitele,de atunci n-am mai incercat
alcsse
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
alcsse
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
Dario
- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2011 Z17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2011
- Mesaj Privat
alcsse a scris:dario acum ai incercat sa vezi cat mai se duce?!
Nu i-am mai testat limitele dar merg constant,atunci cand permite drumul si pol rutiera,cu viteze de peste 140-150 km/h.
Chiar daca o intretin foarte bine,masina face in curand 13 ani,cu foarte multi km...e o batranica simpatica ce nu se mai compara cu o adolescenta.
Inca sunt multumit de ea si cred ca atunci cand va veni timpul sa ne despartim voi varsa cateva lacrimi,dpmdv modelul Y20DTH este robust si fiabil,are si ceva dotari (comp de bord,scaune incalzite,oglinzi si geamuri electrice,AC,scaun+volan reglabile,ABS,comenzi volan,s.a) si implica cheltuieli mici de intretinere,in 4 ani de cand o am din Germania m-au costat doar consumabilele.Acum am o mica problema cu caseta de directie,rezolvabila si asta,cu 100 de euro + manopera fac schimbul.In rest,ulei bun si la timp,la 10-12000 de km un aditiv de motorina la plin,si multa atentie,in trafic intalnim nenumarati idioti.Ce pot sa-ti mai spun este faptul ca mi s-a pus pata sa-i maresc puterea motorului,asta in primavara.Cam atat!
Drumuri bune va urez!
- ahappyuser
- *******
- 6,677 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
X20DTH/Y20DTH pe Vectra B merge 195km/h si pe Astra 188km/h , asta cu motor nou si cu jante/cauciucuri stock.
Diferenta de viteza este data de un Cx( 0,28 ) mai bun pentru Vectra B insa Astra G e mai usoara si mai recupereaza la greutate, chiar daca are un Cx mai slab ( 0,30, modelul in 4 usi ).
L.E
Pompa de injectie este una rotativa si are distribuitor cu limitare mecanica (constructiv, in functie de turatie), cu motor stock intr-a 5-a se tureaza pana la 4.200rpm apoi intra in limitare (adica incepe sa reduca debitul de motorina injectata). Ca sa cresti in turatie trebuie sa injectezi mai multa motorina, iar injectoarele in acest caz stau deschise mai mult timp si automat turatia mai creste cu ceva (poate 4.500rpm, nu stiu). Mai sus de 4.200rpm-> numai cu remap, dar nu cu mult mai sus.
Caz concret pe motorizarea mea de 1.7: am marit debitul, inainte de aceasta operatie pompa de injectie (constructiv) intra in limitare la 4.400rpm dar dupa marirea debitului imi intra in limitare undeva la 4.550rpm. Nu am castigat mult la turatia maxima, dar injectoarele mele de pe 1.7 sunt mai mici (injecteaza mai putin) decat cele de 2.0 de pe X(Y)20DTH.
Diferenta de viteza este data de un Cx( 0,28 ) mai bun pentru Vectra B insa Astra G e mai usoara si mai recupereaza la greutate, chiar daca are un Cx mai slab ( 0,30, modelul in 4 usi ).
L.E
Pompa de injectie este una rotativa si are distribuitor cu limitare mecanica (constructiv, in functie de turatie), cu motor stock intr-a 5-a se tureaza pana la 4.200rpm apoi intra in limitare (adica incepe sa reduca debitul de motorina injectata). Ca sa cresti in turatie trebuie sa injectezi mai multa motorina, iar injectoarele in acest caz stau deschise mai mult timp si automat turatia mai creste cu ceva (poate 4.500rpm, nu stiu). Mai sus de 4.200rpm-> numai cu remap, dar nu cu mult mai sus.
Caz concret pe motorizarea mea de 1.7: am marit debitul, inainte de aceasta operatie pompa de injectie (constructiv) intra in limitare la 4.400rpm dar dupa marirea debitului imi intra in limitare undeva la 4.550rpm. Nu am castigat mult la turatia maxima, dar injectoarele mele de pe 1.7 sunt mai mici (injecteaza mai putin) decat cele de 2.0 de pe X(Y)20DTH.
alcsse
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
- dorin-b
- ****
- 1,821 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,821
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
eu zic sa fi foarte atent unde faci remap-ul ca sa nu-ti para rau dupa aceea. Am vazut un y20dth cu turbina distrusa din cauza unui remap, daca nu ma insel este membru CO dar nu a mai venit de mult la intalniri.
Eu am facut incercarea de care v-am spus (200km/h) fara remap, e drept acum vreo5 ani, cu pompa de injectie reconditionata proaspat. Probabil ca real nu erau 200 dar eu v-am spu ce era pe bord. Credeti sau nu este treaba voastra. Nu stiu daca mai merge atat dar am incercat pe centura Sibiului si in 15 km nu a vrut sa urce mai mult de 3700 rpm in a 5-a. Cred ca trebuie sa incerc mai des.
Eu am facut incercarea de care v-am spus (200km/h) fara remap, e drept acum vreo5 ani, cu pompa de injectie reconditionata proaspat. Probabil ca real nu erau 200 dar eu v-am spu ce era pe bord. Credeti sau nu este treaba voastra. Nu stiu daca mai merge atat dar am incercat pe centura Sibiului si in 15 km nu a vrut sa urce mai mult de 3700 rpm in a 5-a. Cred ca trebuie sa incerc mai des.
- ahappyuser
- *******
- 6,677 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
dorin-b a scris:Eu am facut incercarea de care v-am spus (200km/h) fara remap, e drept acum vreo5 ani, cu pompa de injectie reconditionata proaspat. Probabil ca real nu erau 200 dar eu v-am spu ce era pe bord. Credeti sau nu este treaba voastra. Nu stiu daca mai merge atat dar am incercat pe centura Sibiului si in 15 km nu a vrut sa urce mai mult de 3700 rpm in a 5-a. Cred ca trebuie sa incerc mai des.
Si a mea s-a puturosit numai cu mersul prin oras, chiar nu am mai fost pe nicaieri inafara orasului in ultima perioada. Am facut o proba cu a 3-a la podea... speram sa vad 5.000rpm dar nu mai vrea peste 4.500rpm nicicum, ce sa mai cer de la ea 5.000rpm intr-a 4-a ca nu mai urca acolo nici sa-i dau bice. Cu a 5-a trebuie sa urce pana la 4.500rpm dar sincer nu am incercat niciodata, la 4.000rpm aveam 160km/h si deja e 30km/h peste limita admisa pe centura asta in regim de autostrada (chiar nu vreau sa apar la stiri ca m-a prins Politia cu 1xx km/h si sa ma fac de minune pe la servici sau te miri pe unde prin oras).
Cand iesi cu a ta seara pe centura Sibiului baga un telefon ca sa vin si eu, personal sunt de parere ca odata la 2 saptamani ar trebui sa facem centura Sibiului dus-intors la 3.500rpm sau mai mult ca altfel se infunda catalizatorul de la funingine si in timp va trebui sa renuntam la el.
alcsse
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat