Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Service-uri
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Sincer nu prea inteleg de ce sint intrebat cum mi-ar place sa fie un service ..... in fond e o relatie comerciala ce ia nastere intre 2 parti cu acordul fiecareia ( client - service ) si vizeaza plata unor prestari servicii. Nu vreau service-ul sa ma mangaie parinteste pe cap .....asa cum nici eu n-am singurul scop declarat in viata de a injura service-urile. Pur si simplu fiecare sa-si faca treaba.

Clientul sa mentina mereu lagatura cu service-ul ( mecanicul) , sa fie prezent la data programarii , sa instinteze micile smecherii si inovatii facute pe masina de terte persoane cit si sa descrie cit mai in detaliu simptomele/conditiile acelei defectiuni ca l-a adus la service ..cit si sa se intereseze per general la cit se va ridica manopera tocmai de a nu fi pus in situatii penibile nici una din parti.
Unii clienti considera ca mecanicul e un fel de mic Dumnezeu care sigur stie totul despre masina doar aruncand un ochi catre ea ...insa nu o face pentru ca e rautacios !
Stiti vorba ,,benzineste, scanteieste , numa' nu porneste !,, ...pentru ca se intampla ca uneori sa faci totul ca la carte si totusi problema sa persiste. Si aici intervine priceperea mecanicului.

Service-ul intr-adevar , fiind o persoana juridica care din prestarea acestei activitati traieste , in primul rand trebuie sa manifeste seriozitate. Intelegem ca sint taxele mari si conditii nasoale in Ro pentru mentinerea unei afaceri ...insa nu clientul e vinovat pentru asta ! Orice client va dori sa fie servit prompt , cu garantie la orice , piese STAS, preturi scazute , si daca se poate sa stea in sanul mecanicului sa vada pe ce pune mana. Uneori nu se poate ...... insa consider ca e foarte importanta COMUNICAREA si sfatuirea comuna. Problemele la masini nu sint identice , asa cum nici puterea financiara a clientilor. Sint persoane care nu suporta pe masina lor nimic SH si sint dispuse sa plateasca pentru asta ... asa cum sint persoane care dupa discutiile avute cu mecanicul , pot opta pentru variante de compromis din considerente financiare.

Oricum , consider la fel de importanta si relatia dintre sef/patron service si angajat mecanic/tinichigiu/vops. Daca nu se lucreaza in echipa apar acele fraze spuse de partile implicate , inclusiv de catre client care incep cu ,,am crezut ca .....,,

Angajatii service-urilor care ma trateaza din clipa 1 cu indiferenta sau superioritate , in clipa 2 nu o mai pot face pentru ca eu nu mai sint acolo.

2 lucruri ii enerveaza la culme pe mecanici
1- clientul vrea repede/acum/urgent/ieri era tarziu
2-clientul da mereu si necontrolat sfaturi si idei pentru interventiile banale si sta mai mereu in picioarele lui ( a mecanicului)

La fel cum sint citeva lucruri ce dispera orice client
- atitudinea sfidatoare, de superioaritate manifestata de unii mecanici
- plata a 10 ore de manopera cf facturii si devizului cind pe masina s-a lucrat efectiv 4
- schimbarea pieselor prin efort financiar ale clientului cu altele noi la sugestia neprofesionista a mecanicului ca ulterior sa se constate ca piesele initiale erau bune.
- sa scoti masina din servive dupa ce ai platit o caruta de bani si sa constati a 2-a zi ca simptomul/defectiunea a ramas ....daca nu a aparut cumva si alta in plus.

Peste toate , e vorba de relatiile dintre oameni ...implica COMUNICARE si evitarea situatiilor ,,gri,,care incep cu ,,am crezut ca...,,

ps . schimbarea unor piese , furtul lor , deterioarea lor din nepricepere si alte magarii nu le-am mai amintit pentru ca mi se par niste chestii jegoase si se subintelege ca nu si le doreste nimeni. In cazul constatarii lor fiecare client reactioneaza dupa posibilitati.
Skip ads

  • totanonim

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc mult Dl-e BH-13 NCU, cunosti foarte bine service-ul. Sunt foarte multe lucruri pe care daca le-as di spus eu cu siguranta ca starneam din nou iritarea unora. Nu mi-am dorit sa ne mangaiem unii pe altii, mi-am dorit un brain fitness din care poate ca iese ceva bun.
Inca o data multumesc.
  • iRadu_A

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2013

  • Mesaj Privat
@totanonim

Ideea de la care ai pornit (un service PERFECT) a fost compromisa de la bun inceput. NU exista un service perfect.

Unii nu au vrut sa participe in exercitiul tau si au zis din prima: Nu exista un service Perfect. Altii totusi, ti-au dat cate o sugestie, poate ceva ce ar vrea ei schimbat intr-un service. Eu inteleg ca din perspectiva ta foarte multe lucruri pe care le-ai citit nu sunt practice sau sunt imposibile, dar tu ai venit cu intrebarea.

Eu de exemplu, ti-am dat niste sugestii din perspectiva unui om cu experienta putina, care nu stie mecanica. Am fost de 8-9 ori in service pana acum si niciodata nu am fost 100% multumit. Gandeste-te ca marea majoritate a oamenilor nu stiu cum functioneaza service-ul. Asadar respecta toate sugestiile, oricat de stupide ti se par.

Eu, de exemplu, vreau sa spui toate lucrurile pe care le ai in minte. Vreau sa-mi explici de ce unele sugestii nu se pot pune in aplicare. In alte cuvinte vreau sa fiu iritat. Vreau sa existe comunicare. Din acest thread asta a fost marea concluzie : Lipsa de comunicare.

*PS : Ai spus tu intr-un post anterior ca nu ai reusit sa angajezi ucenici din scoli, ca nu ti-ar permite ministerul muncii. Cum sa nu-ti permita? Poate nu-ti permite sa ii angajezi cu norma intreaga, dar daca ii angajezi cu jumatate de norma, ei pot lucra de la 16 ani legal. De la 18 ani pot fi angajati full-time.
Si cardul CETELEM este un card de credit (deci nu e disponibil pentru toata lumea si poate multi nu-l vor. Tu de exemplu, ai card CETELEM?). Eu vreau sa platesc cu card-ul meu Visa/Mastercard de debit. Motivul pentru care nu s-a implementat plata cu cardul la service-uri se stie prea bine, acum eu sunt intelegator. Daca nu mi se accepta plata cu cardul, vreau un discount pentru plata cash. Asta nu ti s-ar parea normal?
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
La stilul de plata nu pot sa ma pronunt. Nu folosesc instrumente bancare din motive pur subiective. Probabil pentru altii ar fi mai avantajos.
Legat de ucenicii intalniti prin service .....ar fi mult de povestit. Mecanicii cu aere ii privesc ca pe niste slugi ....... in cazul asta , orice ucenic se demotiveaza si va privi cu ura meseria asta varsindu-si frustrarea pe masina clientului. Apoi discutand mai departe , ucenicul va prelua de la mecanic poate si partile bune ...dar cu siguranta si apucaturile ! Nici asta n-ar fi chiar problema mea ca si client .....dar am sesizat oarecum ....sa zicem cu al 100-lea simt , ca cei 2 ( mecanicul si ucenicul) ma privesc ca pe ...nu stiu ..... ca pe ceva dupa care se poate profita. Si n-a fost un singur service unde am avut acest sentiment. Partea proasta apare cind mai ajung cu masina in service si ascult linistit toate balivernele ( ca trebuie schimbata aia , ca trebuie cumparata aia , ca din cauza aia nu stiu ce ) ....ca la final sa corectez discutia aratand ca cel putin in mare am idee despre masini.
Faptul ca ucenicii uita sa stranga o roata , zgarie din greseala masina cu o cheie, monteaza niste lucruri ramanandu-i garnituri si suruburi la final ...... e o chestie amuzanta pentru unii ..... pentru mine insa nu. Cred ca problema se reduce la responsabilitate. N-am intalnit mecanic care sa se scuze macar pentru o tampenie facuta de ucenicul lui primit in dotare.
Inteleg ca si copiii aia trebuie sa faca practica undeva .....dar parca uneori se uita aspectul siguranta al masinii ce iese pe poarta. ...pt ca a fost cind am plecat cu furtunul etrier doar strans cu mana , roata spate era sa o pierd si nu stiam ce butoaie de tabla am sub masina , cind pe scaunul din dreapta am ramas cu o pata de ulei de la salopeta ...... cind s-a intrat cu un compresor pe langa masina lasandu-mi aminte acest fapt niste zgarieturi ...sau cind masina era sa cada de pe elevator ca ucenicul pe partea lui n-a fixat bine talpile cricului fiind nervos ca mecanicul il facea in fel si chip. Sigur , sint situatii si situatii ... ucenici si ucenici ...
Ar fi mult de discutat ....
Skip ads

  • nlarini

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Am gasit un site gttservice.ro al celor de la GTT unde apar si preturi pentru diverse operatii...
A fost cineva la service si a beneficiat de aceste preturi ?
Mi se par foarte bune comparabile cu orice service de cartier.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Am sa incerc sa sintetizez in mare ceea ce am spus eu macar, intr-un mod mai plastic cu riscul sa fiu acuzat ca monopolizez discutia acestui topic.
Un service perfect in conceptia mea ar trebui sa intruneasca citeva aspecte.
- PROMTITUDINE
................nu ma programa frate la o diagnoza ce dureaza 30 minute peste 2 saptamani pe motiv ca esti full ...sau mai rau , programare la reprogramare la reprogramare. In ziua de azi toti avem nevoie de masina ca de aer ....si stim bine , masinile cad fix cind ai cea mai mare nevoie de ea.

-CORECTITUDINE
................ urasc interventiile cu 7 preturi, scarpinatul dupa ureche si lalaitul. Tata , atat ai stat in service , asta ti s-a facut, se poate verifica , masina acum e ok , piesa a facut atata , manopera atata, ai garantie atata in conditile convenite si-ti oferim bon, factura, deviz, etc ...

- PROFESIONALISM
...................citeam la un moment dat o postare de-a lui @mikiboy .....ca service-ul n-avea nu stiu ce scula in valoare de 5-6 sute euro si s-a oferit el ca si client sa ajute la achizitionarea ei de catre service cu 100 e !...mah , da ce facem aici ? ...Jenant ! Se stie , fara scule esti mort ! Esti nimeni ! ....ca sa nu amintesc de fazele cind sint in prag de atac cerebral ....mecanicul ma intreaba pe mine ce are masina ! ! ! Asta in cazul in care nu vorbeste cu mine ,,de sus,, .....
La fel , mi se pare o chestie utila si de bun simt ca tu service sa ai macar piesele importante si/sau scumpe la indemana , tocmai sa nu ma pui pe mine client sa cumpar piese noi care ulterior se dovedesc in plus ! ...gen un EGR, un ECU, o turbina , o electrovalva , etc ....

COMUNICARE
................ pai vorbiti cu mine ca si client .....nu stiu , mecanic , patron , portar , oricine ...uite nene , asta-i treaba cu masina , ar costa atat sau atat in functie de variantele posibile x,y,z. Si eu stau si ma gandesc in functie de puterea mea financiara , de timpul ce-l am la dispozitie sau de alte conjuncturi. Atentioneaza-ma din timp daca un lucru de pe masina urmeaza sa ceva, daca tot te-ai bagat sub ea . Explica-mi ca la prosti si nu pentru a invata eu mecanica ci pentru a nu avea sentimentul ca sint fentat.

UMANISM
..................si aici vin cu un exemplu aiurea ...... pai nene client , ti-a cazut turbina ....deci alta noua ....... adica vreo 700 euro. Aveti ? ..... si eu pana ma gandesc cu groaza de unde fac rost de banii astia , sint lasat balta langa masina ca mecanicii se duc in treaba lor. Pe langa faptul ca ma simt ca ultimul nenorocit de pe planeta avand senzatia ca am comis o tampenie ca nu dispun de 700 de euro brusc , mai si sint lasat fara variante. Discutam de service-ul perfect , nu ? Pai spune-mi frate , in afara de turbina noua , mai am si alte variante ?( SH , reconditionari , etc ) Daca nu am toti banii pot gasi intelegere contra unei garantii ? Ce dracu , sintem oameni in fond !

ASISTENTA TEHNICA
...........................am neclaritati ulterioare interventiei pe masina ...... apar fenomene stranii ...... am senzatii ca ceva nu-i in regula .........Pai nu-mi fa o noua programare nu stiu cind ! Consider ca reprezint pt service o treaba incomplet finalizata ....poate e vorba de un lucru minor sau eu sint toatal pe langa mecanica .... ai rabdare cu mine macar telefonic si explica-mi niste fenomene ... putem economisii amandoi ( eu client si service-ul) timp , bani si efort.

TRATAMENT EGAL
.......................si aici intervin cele 2 faze
-dacia vs. Q7 .....nu-mi abandona masina taica cind la celalat stand intra un Q7 ! ...inteleg ca poate ala e foarte generos si grabit dar tot o gaura-n fund are si ala ......
- masina personala vs. masina firma ..... stiu ce incantati sint mecanicii cind apar masinile de firma unde telefonic li se comunica ,,schimbati tot ce trebuie,, ...si mecanicul schimba si tot ce nu trebuie. ......... in comparatie cu mine , clientul absurd , vigilent si sarac care ma gandesc de 15 ori inainte sa-mi dau acordul cu schimbatul unei piese.

RESPONSABILITATE
..............nu ma lasa frate fara frane la prima intersectie .....sau cu zgomote ciudate pe sub masina ca si cum am pierdut ceva la prima groapa, indiferent ca au lucrat pe masina 10 ucenici sau mecanici. Nu-i treaba mea sa le dau eu teste de competenta asa cum la fel nu-i treaba mea ca acasa , in fata blocului , sa-mi pun la loc sigurante uitate la placutze sau planetara.

INITIATIVA
.....si asta pentru ca mi-ar place initiativa in orice . Ofera-mi ca service variante de piese , variante de plata , variante de garantii sau posibilitati .....nu ma chinui sa fug de la patron la mecanic si invers , sa dau 60 de telefoane pentru orice surub , sa-mi rastorn intreaga viata pentru un rahat de masina .

MODESTIE / FALSA-MODESTIE
.......nu ma intereseaza faze de genu ...,,stiti , noi sintem reprezentanta , noi sintem firma aia mix, pix, impex , cum , n-ati auzit de noi ? ....,,la noi asa , la noi pe dincolo , nu ca la aia de acolo ,, ............
Ce-s astea ? La ce ma ajuta pe mine ca si client ? E o avertizare sa fiu ceva mai generos ? Sau sa pasesc cu luate aminte si sa multumesc ingerasului de norocul ce a dat peste mine ca-s la firma mix-pix si nu la alti ciumeti ? Astea eventual sa tina loc pentru concurenta intre firme , ce treaba am eu cu astea .....

De fapt , in general , exista 2 tipuri de service-uri .....cele care inlocuiesc piese la masini ....si cele care repara masini.

Poate ar mai fi citeva aspecte insa aceasta poastare nu se vrea in esenta o lucrare de referinta despre ce ar insemna un service perfect.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ce se poate face ca sa aveti un service perfect? Destule, dar nu cred ca o sa le faca nimeni.
Sa apreciezi mecanicul care stie sa isi faca treaba bine, si sa-l platesti astfel incat sa vina multumit la munca, si nu sa plece sa isi deschida el service, fiindca el iti va lua din clientii care odata veneau la tine.
Sa o dai afara pitipoanca pe care o pui sa raspunda la telefon pentru Relatii cu Clientii, care stim ca arata bine si ia salar mai mare decat mecanicul ala jegos care iti baga tie banii in buzunar, ca sa ai tu de unde sa o platesti pe piti si alte piti care or mai fi pe langa ea.
Sefului de service care urla ori de cate ori nu ii convine timpul la care a gatat mecanicul lucrarea fa-i vant cu un sut in fund la stana, ca acolo e nevoie de gura mare ca a lui. Oare cum lucreaza un om care are tot timpul in spate un disperat care ii striga sa se grabeasca pentru ca el, dobitoc cu gura mare, a promis clientului ca masina e gata in 2 ore, cu 3 ore mai putin decat ar fi durat in mod normal lucrarea?
Tot din cauza dobitocului cu gura mare, de multe ori, mecanicul trebuie sa lase lucrarea pe care o incepuse deoarece dobitocul a adus masina lui socru-sau la revizie sau constatare, si nu suporta amanare, desi masina la care lucra era programata de 2 zile...
Intr-un cuvant, pestele ala la care lucrezi se impute de la cap in mare masura, asa ca e nevoie de restructurari.
Aproximativ in toate service-urile in care am fost, oamenii erau angajati pe pile, grad de rudenie, sau disponibilitate la pat (pitipoanca cea draguta, care habar nu are sa preia un client), si asta reduce mult din calitatea serviciilor pe care le pot ei oferi.
Ma indoiesc ca o vei da afara pe piti cea draguta, care are un fund beton si e proasta de bubuie (dar nah, e de bine asta, fiindca sta asa cum o pui tu), ca il vei "expedia" pe dobitocul cu gura mare, care probabil e fratele tau, vecin sau alta ruda, sau ca ii vei multumi cumva mecanicului ala jegos, care a stat peste program ca sa-ti faca tie mai multe masini decat ar fi permis orele alea de reparatie pe care le pui clientului sa le plateasca (banuiesc ca stii bancul cu manivela ion, nu?).
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am vizitat ceva service-uri si ateliere. Faptul ca reprezentantele sunt incapabile sa rezolve o sumedenie nimicuri a facut sa infloreasca mini servivceurile, atelierele si reparatiile la coltul blocului.

Service perfect:
Inainte de toate sa aiba oameni/mecanici/electricieni ce vor sa invete continuu, mai ales partea electrica si sisteme de injectie, evident motivati financiar astfel incat sa nu fie nevoiti sa fure uleiul din schimbul clientului cum se practica in TOATE reprezentantele bucurestene.
Oamenii aia motivati de mai sus sa aiba si solicite scule mai neortodoxe, nu o surubelnita si patent rezolva tot, se poate merge pana la un mini atelier de strungarie, cele mai bune solutii in DPF, EGR, coduri securitate, chiar si un electronist.
Sa aiba piese de test - in ultima perioada sunt obligatorii in cazul electronicii auto. La fel si cu toate consumabilele, ar fi exagerat un schimb filtre si lichide 2 zile.

Daca eu vin si las masina, am incredere sa "poftim cheile - ma suni cand e gata", pretul si restul nu mai conteaza.

@jE, corect ar fi sa lasi omul sa spuna cine si de unde este, putem astfel veni si cu nume de reprezentante unde ne-am simtit OK si unde nu.


LE: Clientul nu are ce cauta langa masina, incurca mecanicul. Treba clientului e sa se concentreze cum va face rost de bani pentru intretinerea masinii. Ideea e sa aiba incredere ca totul e in regula.
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
eu nu am incredere in nimeni dupa experientele avute pana acum...
am schimbat arcurile si amortizoarele si eram de fata cu mecanicul si le-a pus gresit pe zona rulmentului...
  • AirborneSAS

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2013

  • Mesaj Privat
totanonim a scris:La modul serios, nu gratis sau cu spalatorie cu dansatoare la bara


tomai ma pregateam sa mentionez acest astect cand am gasit postul si mi-ai stricat gluma.
... ori e "perfect ori nu mai este" Very Happy
  • AirborneSAS

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2013

  • Mesaj Privat
totanonim a scris:
doar analiza apei reziduale din doua guri de canal costa lunar 12.000ron


Toate analizele din NTPA 002 (normativul pentru deversarea in retele de canalizare si statii de epurare costa 700 ron la un laborator acredtiat Renar.)

Cred ca in cazul dumneavoastra este vorba de una din firmele capusa de care vorbea unul din forumisti
  • AirborneSAS

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2013

  • Mesaj Privat
iRadu_A a scris:Service Perfect:

1) Sa aiba un site functional 100% unde sa fie afisate preturile la piese si manopera. Sa imi pot face programare de pe site. Sa incurajeze lumea sa le scrie recenzii pe site, ca sa isi poata da seama tot omul de rand daca sunt OK sau nu.

2) Sa fie preturi diferite in functie de mecanici. Mi se pare stupid sa platesc 70 lei/h manopera unui incepator sau unui nepriceput. De obicei lumea stie cum sta treaba si intr-un service sunt doar 1-2 mecanici BUNI, restul sunt de umplutura, dar costa LA FEL DE MULT. Astfel ii motivezi si pe cei slabi sa invete meserie.

3) Sa fie incurajati clientii sa stea langa masina si sa li se explice pas cu pas ce se face. Eventual sa le arate exact ce este stricat la piesa schimbata.

4) Cum a spus si colegul mikyboy de mai sus. Mecanicii din service sa faca specializari la cursurile oferite de fabrica mama (OEM) pentru a fi pregatiti sa rezolve problemele mai dificile si sa fie la curent cu noutatile pe care OEM-urile le descopera mereu.

5) Sa ofere discount-uri si planuri de fidelizare. Daca merg in acelasi loc de 3 ani, e frumos sa mai primesti si un discount uneori.

6) Vreau sa imi ofere ei garantie pe manopera. Desi e obligatoriu prin lege, de multe ori nu ti se da, decat daca ceri. Pe piese la fel.

7) Sa aiba o baza de date foarte bine organizata si sa o faca publica pentru clienti. Acest lucru ar fi extraordinar si pentru service, dar si pentru clienti.
- Pentru service ar fi bun deoarece ar avea ca un istoric al fiecarei masini intrate vreodata si ce problema a avut, dar si solutia. In cazul in care vine cineva cu o problema, te uiti prima oara in baza de date sa vezi daca service-ul a mai facut vreodata asa ceva. Daca da, ii spui mecanicului care a solutia in trecut (pentru ca multi uita). Daca nu, il anunti pe client ca nu s-a mai intalnit o astfel de problema, dar totusi daca vrea puteti incerca o rezolvare.
- Pentru clienti ar fi bun deoarece poate solicita un rezumat sau o medie pentru masina lui. De exemplu eu am un vectra C si as dori sa stiu cam ce ar fi posibil sa apara in urmatorii zeci de mii de KM. Solicit o medie pentru vectra C in care voi vedea urmatoarele in ordine crescatoare de la cea mai mare probabilitate in functie de nr de KM:

a) In acest service au fost pana acum 78 de vectra C motor Y20DTH, in decursul a 6 ani.
b) ~50.000 KM - 43% din masini li se strica CIM-ul (exemplu)
~100.000 KM - 70% din masini li se strica distributia (exemplu)
~150.000 KM - 34% din masini li se duce turbina (exemplu)
~200.000 KM - 80% din masini au cine stie ce alta problema (exemplu)
c) Un cost mediu de intretinere pentru o masina care a atins 250.000 km a fost de : 13 000 lei (exemplu)

Binenteles, pentru clienti ar fi util si daca ar dori sa-si schimbe masina. Sa zicem ca ma duc la acelasi service de 5 ani si la un moment dat doresc sa-mi iau un astra H din 2007. Solicit service-ului informatiile pe care le-au adunat ei, ca sa-mi fac o parere generala despre masina si costurile ei de intretinere. Acest serviciu poate fi si contra cost, sunt sigur ca multi ar apela la el.

Cool Sa isi instaleze un sistem de supraveghere video care sa fie public pe site-ul lor. In alte cuvinte sa zicem ca nu am timp sa stau langa mecanic sa ma uit ce minunatii face el, dar sa ma pot uita de la servici, live pe net. In felul asta pot sa fiu sigur ca oamenii au muncit cu adevarat 2 ore si nu au stat la o tigara 60% din timp.

9) Sa ofere posibilitatea de plata in rate pentru reparatii mai mari de 4 000 lei de exemplu.

10) Sa fie tratati clientii cum sunt tratati in orice alt business. Sunt foarte multe service-uri, dar dupa cum se vede pe forum-ul asta, foarte putine sunt bune. Problema vine de la faptul ca angajatii trateaza clientul ca si cum i-ar face o favoare ca-i repara masina. Adevarul e diferit, clientii iti fac o favoare ca vin la tine la service si nu la altcineva, deci trateaza-i cu respect si fa-le pe plac. In felul asta creezi o atmosfera placuta de lucru si pentru angajati si pentru clienti.
Mi s-a intamplat de multe ori fiu la service si sa astept eu langa masina cat mecanicul fuma o tigara. Apoi cand se punea la treaba imi reprosa mie ca are mult de demontat. Mai si ofta incontinuu ca nu stia cum sa rezolve problema si injura de unul singrul. Cu asa atitudine nu castigi clienti.

In concluzie, sunt multe alte lucruri care pot constitui un "service perfect". Cel mai important, dupa parerea mea, este sa asculti feedback-ul clientilor. Si pentru ca multi nu suna la un sef mai mare sa se planga, trebuie implementat ca sistem de recenzii in care fiecare client isi spune nemultumirea. Binenteles, toate sugestiile lor trebuie puse in practica.


Parerea mea ca acest post este cel mai bun de pana acum, sau printre cele mai bune.
Din pacate nu prea cred ca ar vrea o reprezentanta care vine masini ca tu sa stii ca desi iei o masina noua dupa primii 40 000 km poi avea problema asta... dupa inca 10000 ...
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,463
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
da', sasule, tu de ce postezi consecutiv?
Nu ti-e la indemana sa folosesti butonul de modifica?
  • geocapa

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Servisul perfect este cel care rezolva defectul. Nu desfaci un motor al asamblezi la loc nu ai depistat defectul ,ca nu sti, si ai luat banii pe manopera
  • Heb65

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Service-ul perfect? Suntem oameni si toti suntem atat de diferiti. Nu o sa existe nicaieri service-ul perfect sau probabil pentru a fi asa ar trebui sa fie cate un service pentru fiecare. Toti avem diverse exigente si pretentii. O sa enumar cateva din exigentele mele. Am schimbat cateva service-uri pana acum insa daca as putea sa le unesc pe toate care le-am schimbat intr-unul singur ar fi perfect.
Cel mai importat pentru mine sunt oamenii specialisti instruiti, profesionisti stiu ce fac iar daca nu au mai facut o anumita operatiune sa fie asistati de cineva care a facut-o. IArasi sunt foarte importante uneltele cu care lucreaza. Foarte rar am vazut sa se lucreze cu chei dinamometrice si suruburile sa fie stranse "la cuplu". Majoritatea le strang dupa ochi...Cred ca sunt ceva normative in domeniu referitor la cuplurile la care trebuie stranse toate suruburile masinii. Daca un defect poate fi reparat prin inlocuirea unei singure piese pai atunci asta sa fie solutia cea mai buna nu sa inlocuim tot ansamblul pentru un senzor.
Iarasi foarte important ar fi ca pe masura ce se dezvolta service-ul sa aiba de test diverse piese senzori etc pentru verificarea si certidutinea ca piesa inlocuita eset sigur defecta. De ex: S-a aprins IDS+ in bord. Din ce am vazut o problema des intalnita la masinile cu acest sistem. De obicei apare de la niste contacte imperfecte sau un anumit senzor. Pasii de urmat ar fi tester verificat firele si continuitatea lor.. inlocuit sezorul cu cel de proba daca problema cblajelor nu a rezolvat becul aprins daca se stinge da domne uite am verificat si sezorul x trebuie inlocuit. NU TREBUIE INLOCUITE AMORTIZOARELE ca sunt stricate s.a.m.d. Nicio reprezentanta nu am vazut sa aiba piese de test debitmetru senzori sau alte piese. Si de foarte multe ori pun clientul sa cumpere piese care de fapt erau functionale pe masina lui. Iar defectul reapare sau nu se remediaza si spun aaa pai era stricata si aia...
Trebuie cautat raportul calitate pret sa fie cel mai bun. Mecanicii sa fie remunerati asa cum trebuie asa cum zicea un coleg sa nu fie nevoiti sa ia din uleiul pe care il schimba(nu cred ca se intampla asta dar este un exemplu). Si sa nu fie grabiti sa lucreze la norma. Mie imi place ca atunci cand se lucreaza la masina mea sa se lucreze incet si cu foarte mare atentie. Masinile au destule componente fragile clipsuri etc care nu contest ca se pot rupe dar nu lega cu sarma sau las ca merge si fara ca mai are 2 clipsuri si sta si asa...nu se intampla nimic.
Am vorbit destul despre mecanici. Pe scurt. Sa fie priceputi instruiti sa aiba scule si respect pentru masina clientului.
Acum pe aprtea de piese s-a mai discutat. Toti vrem piese originale pe masina dar preturile practicate de reprezentante sunt uneori cu 50-60% mai mari decat la alti dealeri. De ce? Poate daca as vedea ca aceeasi piesa costa si in service si in magazinele de piese la fel cu siguranta m-as duce direct la service si nu la nenea gigel sa mi-o schimbe pentru ca eu am cumparat-o mai ieftina de la magazinul Y.
Sunt de acord cu plata manoperei pentru cat se lucreaza insa fara a se depasi "normativul"(in cazul acesta mai putin este mai bine Smile). Da vorbesc din postura de client si poate nu ma gandesc si la postura de angajat/director/patron de service.Dar asta ni s-a cerut. Este o recomandare...daca se ia in considerare atunci este ok. Dar asta este parerea mea.
Si intotdeauna service-ul trebuie sa caute feed-back de la clienti sa asculte si sa puna in practica recomandarile clientilor, sa fie transparenti. Am sunat de exemplu zilele astea sa intreb de turbina. Si mi s-a spus sunt 2 posibilitati: cu si fara cea veche la schimb. Fara 5000lei cu piesa veche 3500. In unele reprezentante mi s-a spus ca varianta cu piesa la schimb este o turbina reconditionata in altele mi s-a spus ca este noua. Nu mai stii ce si cum.
De asemenea nu as avea nimic impotriva sa stiu adaosul pe care il platesc. De exemplu cumparat piesa x cu pretul y adaos 10%=> pretul Z. Cred ca sinceritatea seriozitatea profesionalismul si intradevar comunicarea sunt foarte importante in toate relatiile nu numai cu service-ul.
Si da si fidelizarea clientilor este un pas foarte important.
Probabil ca am mai scapt cate ceva...dar cred ca or sa compenseze colegii.
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Cu toate cele spuse de ceilalti coleg as adauga o singura si ultima chestie:
Daca urmezi ceea ce spune toata lumea toate ideeile bune te izbesti de o problema.
Omul. Este o fiinta atat de diversificata incat oricat ti-ai dori sa faci sa fie totul PERFECT un om e de ajuns sa iti faca serviceu de rahat. Oricat ai incerca sa te promovezi de aseamenea se va gasi un tantalau care sa iti faca reclama proasta. oricati oameni ai schimba nimeni nu poate fi 100% perfect. De aceea unele (marea majoritate) au probleme nu la capitolul instrumente, ci la capitolul ... umanitatii la om .. acolo tot timpul vor fi probleme.
Cu cat stimulezi omul financiar cu atat isi va face treaba mai bine? nu cred dar e posibil sa aibe si asta o legatura dar conteaza si caracterul omului (Mecanic si/sau ucenic , secretara, portar , etc etc etc.).
Totusi te felicit pt initiativa am inteles ce vrei sa faci dar cel mai greu este sa gasesti oameni dedicati sa faca asta sa le placa sa doreasca sa se implice.
O intramplare"Ma duc la service cu o bieleta`n dinti ca trebuia schimbata {asta mi sa spus la alt service} ma duc la nea mecanicu meu la care merg tot timpul si imi spune clar :Schimbam caseta ca e praf ... uite aici aici aici probleme e ruginita etc. na bun o schimbam costa cat costa asta e . intre timp pana a venit caseta in sine mi-a verificat toata masina , mi-a facut o lista de shoping si ce trebuie sa schimb cu clasificari Urgent, sau in timp". Pot mecanici tai sa faca asa ceva? fara sa puna la cost? fara sa puna ei din burta? pur strict ce este necesar urgent etc Smile.Vorbisem si cu el ca nu tine frana de mana ... da bine mi-a stranso ..nu mi-a luat un leu .Smile Evident placerea mea sa ii ofer o tigara o cafea o mica atentie:).
Factorul uman conteaza 98% intr-un service. Restu de 2% sunt sculele si piesele cu care lucrezi!
Stima
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
@kinderasu-le vezi ca ai uitat si factorul noroc. Poti sa ai marele ghinion sa mergi cu problema y la constatare si cand mergi inapoi sa ai si problema x+y. Un mecanic bun te va anunta si de problema x inainte sa devina problema z.
Pana la urma ai gasit service-ul perfect? parca te laudai ca l-ai gasit Smile . Eu l-am gasit se numeste P****I Engeneering (ironie maxima).
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Service perfect nu! Mecanic exceptional da! Ce ma rupe e costurile de manopera dar nu le face el !
Da hora profi shit !
De mecanic sunt extrem de multumit . E aproape perfect! Nu io dat serviceu in dotare saci de pus pe scaun. Dar mie candva mi-a dat 2 si cand are treaba stie de unde sa ii ia! Evident ii si pune inapoi.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Stii tu kinderasule, nu exista bun da ieftin. Ai de ales intre prost si ieftin, scump dar bun sau mediocru. Mai bine scump dar macar stiu ca nu am treaba 2-3 ani cu masina.
Service-urile sunt ca si o pereche buni de pantofi. Cei din piata de la talibani te vor tine un anotimp pe cand cei mai scumpi te vor tine 2-3-4 ani chiar daca se vor sifona pe dinafara.
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Una cand e lucrezi dupa Tis in care iti scrie ca o roata o dai jos in 5 min si pe real 1-2 minute!.
Din cauza ca ei din acei bani care ii dai tu sunt pentru garantia lucrarii in caz de ceva.
In alta ordine de ideii sper candva daca ma trazbeste cineva cu bani sa imi deschid un service micut. Daca nu raman si eu mester de coltu blocului.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Service-uri

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR