Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Super fain ca incepem sa bagam tare de tot pe acest forum. Asta cred se datoreaza in cea mai mare parte lui Dan. Restul tipurilor de Opel n-au asa forum misto, cu atat de multe poze si explicatii. Felicitari tuturor celor care contribuie ca sa avem masini durabile si cat mai multe cunostinte despre ele. Mr. Green
Skip ads

  • claudiuflorin

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Pt petricila,
si acum merge mai usor la schimbarea in viteze? vreau sa stiu daca merica sa fac pe frigul asta asa ceva sau las pt la primavara.
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
F13CR. Am destul joc la schimbator si m-as incumeta sa-mi bag nasul pe acolo. Intra in viteze ok, doar ca e deranjant jocul ala (si e maricel). Ma gandesc, sa nu fie uzata bila aia (sper sa nu!). Trebuie sa arunc o privire atenta.
Taman ce mi-a spus cineva ca a schimbat timoneria in service Opel, din cauza jocului. 600RON. Intra in viteze, doar ca avea jocul ala. Parca n-as da atatia bani doar pentru atat, asa ca mai bine mesteresc eu. Si oricum, nu cred sa fie nevoie de schimbarea ei.

In mare, lucrurile stau la fel si in cazul meu? Din cate stiu, pe Agila sunt cutii de Suzuki.
Pe de alta parte, oare o fi suficient sa o reglez din cele doua 'parghii' cat sa scap de joc?

Dau fuga si cumpar vaselina si WD, ca si asa nu mai am. De indata ce am oleaca de timp, ma apuc de treaba. Cu poze, sper eu.

Multumesc. Smile
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@claudiuflorin, este o diferenta neta. Pe o scara valorica daca este sa o iau asa, pot spune ca la mine frecarea s-a redus la jumatate. Una este sa gasesti maneta aproape blocata de ai impresia ca o rupi si alta este sa mearga la frig un pic mai greut.Deci eu spun ca acolo trebuie verificat daca la frig puternic tragi foarte tare de maneta.Acuma de uleiul din cutie nu pot spune, ca ala e, n-am umblat.
  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
claudiuflorin e ok sa faci acum dc nu ti-e f frig afar...Dar sa pui vaselina buna pe baza de teflon sau cea pt contacte electrice. N-ai probleme, poti face linistit acu. Eu am mesterit acu 2 sapt si era mai frig decat acu. Very Happy
  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
PetreCila fa totul ca la carte. Vezi postul lui Dan Cuciureanu. Eu am facut totul asa si timoneria merge perfect. La mine nu exista dif dc e frig sau cald. Desfa tot. Nici eu n-am desfacut tot prima data si dupa cateva zile lucrurile au revenit cum au fost la inceput. Acum am curatat tot si e brici.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
crilups fii convins ca am lucrat atent.Insa la mine ce a ramas este problema uleiului la cutie.Cand mecanicul mi-a separat cutia de motor am avut atunci o scurgere insemnata de ulei. Nu stiu cum dracu a facut ca am pierdut aproape 1l.La montare a completat el cu ulei ,a zis ca este bun, ma rog.Cert este ca de atunci n-am mai umblat acolo.Masina dupa ce se incalzeste un pic intra usor in viteza.
  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Am avut problema asta cu ulei de cutie de la Mobil1 75w90. Cand era cald intra super usor in viteza puteam sa imping timoniera cu degetul mic. Cand era rece cam greu, se cam forta mai ales in a doua...Am schimbat uleiul la Opel m-a costa parca150 lei cu manopera(100 lei uleiul si 50 lei manopera) si acu nu mai am probleme nici cand e frig afara...Uleiul e rosu si miroase f bine, dc n-as stii ce e poate i-as da o dusca Laughing Vezi ca a pus Dan Cuciureanu PN mai sus. Am inteles ca s-a modificat. Sau vb cu cineva de pe forum care are discounturi, poate ti-l ia mai ieftin. Dan se lauda cu 18l la litru... Rolling Eyes
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Schimba uleiul, te pot ajuta ca noi avem un rest de 300ml, cumperi numai 2L, te costa 2,3x18, mai obtin eu inca odata asa pret. Daca nu pot o sa fie 26lei/L, tot nu e mult...
  • andone constantin

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Agila 2001 1000cl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
stie cineva daca sistemul de fixare si reglare la timoneria schimbatorului de viteze se gaseste separat? ma intereseaza cel din dreapta imaginii

  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Incearca la un schrot, poate gasesti complet la un pret acceptabil. In principiu ar trebui sa gasesti ansamblul complet si nu doar jumatati...
  • adrenaline832000

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Alba
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2008

  • Mesaj Privat
eu am pus spray cu ulei cu rezistenta la inalta presiune si merge mai usor, tot intra greu in tr 2-a dar asta e alta problema. dar schimbatorul meu nu arata nici ca a lui dan si nici ca a lu petrecarila. am o corsa c 1.2 din 2001.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
adrenaline832000 a scris:eu am pus spray cu ulei cu rezistenta la inalta presiune si merge mai usor, tot intra greu in tr 2-a dar asta e alta problema. dar schimbatorul meu nu arata nici ca a lui dan si nici ca a lu petrecarila. am o corsa c 1.2 din 2001.

La noi difera total fata de Corsa, ca este de fapt de la Suzuki Wagon R.
Tu fa o reglare si gresare timonerie, ai aici https://www.clubopel.com/vie...2531&start=60
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Domnilor, revin cu intratul mai greu in viteza si cu niste concluzii certe in urma constatarilor. In primul rand, fara absolut nici un dubiu, uleiul din cutie trebuie cel recomandat in aceasta sectiune de Dan Cuciureanu. Nu stiu cum faceti dar, tinand cont ca nu se schimba des, merita efortul de a-l procura. Apoi, dupa cum s-a postat, verificarea si gresarea maneta schimbator. Si apoi, lucru cam trecut cu vederea, deblocarea tijelor la capatul dinspre cutie. In opinia mea, dupa cate am vazut, aceast lucru cantareste cam 30-40% din problema. De ce? Pai tijele, pe toata lungimea lor, reprezinta o suprafata de frecare considerabila. Ca atare, forta necesara se insumeaza la celelalte, dand per total un ansamblu ce merge foarte greu si imposibil de acceptat, (eu vreau sa va spun ca la Logan nici nu se compara introducerea in viteza in raport cu Agila), lucru care m-a enervat foarte tare.Aceasta frecare suplimentara face ca maneta sa nu mai vina pe reglarea initiala. Maneta vine pe pozitia de neutru impinsa prin tija de cautatorul cutiei. Daca acesta gaseste frecare mare, normal ca o sa auzi usoare caraieli la rece. Atunci cand te apuci de timonerie, trebuie facute toate operatiunile si nu pe etape. Revenind la tije, astazi (va dati seama ce comod sunt) le-am curatat, pentru ca chiar dupa schimbarea uleiului la cutie, diferentele nu prea au fost evidente. Si atunci am desfacut ambele tije. Dat din greu WD40, si frecat maxim cat permite inainte-inapoi. O sa simtiti dupa vreo doua spreieri, ca vizibil isi dau drumul si continuand, scot in afara mizerie neagra. Se sterge cu carpa, se spreiaza iarasi si se continua pana merg foarte usor si NU MAI ADUC mizerie in afara. Dupa remontare o sa vedeti si voi ceea ce nu am crezut nici eu. Toate problemele de sincroane (in special in treapta 3 la rece) dispar sau se atenueaza iar schimbatorul si in general tot ansamblul, merge super asa cum de fapt trebuie. Faptul ca toate schimbatoarele merg greu la Agila este o gogoasa deoarece sistemul trebuie sa mearga bine daca este tinut din scurt cu intretinerea. Deci sistemul pe tije este foarte pretentios cu intretinerea. Si ca o concluzie finala: evitati sa intrati in iarna cu ulei aiurea si timonerie murdara. Lucrurile astea nu prea se fac iarna. Eu am mai dat spray la tije pe ger si nu a mers treaba.Spor.
  • Yankas

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2000 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Bine v-am gasit ! Sunt un membru nou in Clubul Opel si m-am interesat de anumite probleme tehnice intrucat socrii mei au un Opel Agila 1,2 cumparat second de catva timp, si era o problema tehnica la care nu gaseam rezolvare, si anume, schimbatorul de viteze mergea foarte greu. I-am pus vaselina la bila de plastic de la timonerie, i-a schimbat uleiul de la cutie cu Mobil 1 - 75W90, dar degeaba. Nu mai ramasesera decat cablurile acelea de transmisie a miscarii, cu tije la capete. Inca n-am reusit sa desfac capetele la tije (nucile acelea de pe capete), dealtfel nici nu aveam prea mult timp la dispozitie, astfel incat am incercat sa rezolv problema fara sa le demontez si pe acestea. Initial am facut singur operatiunea, adica, cu sprayul cu WD 40 intr-o mana, iar cu cealalta am miscat maneta schimbatorului de viteze intai intre treptele 2 si 4, umezind permanent tija din dreapta cu WD 40. Apoi am facut miscarea stanga dreapta a manetei schimbatorului, in jurul punctului mort, umezind cu ulei WD 40 tija din stanga. In acelasi timp am umezit cu spray WD 40 si capetele (tijele) dinspre cutia de viteze ale cablurilor respective. Dupa un numar oarecare de curse inainte inapoi si stanga dreapta, a inceput sa se simta ca incep sa se deblocheze si merg mult mai usor. Intr-adevar, capatele tijelor scot in afara depuneri negre, pe care le-am curatat cu un servetel curat, apoi am continuat cu spray WD 40 si miscari inainte – inapoi si stanga – dreapta. Efectul operatiei a fost vizibil, dupa aceasta schimabrea vitezelor facandu-se mult mai usor. Inseamna ca principala problema de acolo era. Acest sistem de transmisie a miscarii prin cabluri capsulate este pretentios pentru ca necesita des curatare la capete si gresare cu ulei. Dar odata operatiunea facuta incepe sa intre iarasi usor in viteza, ramane de vazut pana cand. Totusi, o mai las o perioada si ii mai fac odata curatarea tijelor de capat si ungerea cu WD 40.
  • nicu29

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Agila 2000 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
'Se masoara din bord sa avem 215mm si el sa fie exact pe mijloc'
D-le dancuciureanu de unde ati aflat dimensiunea de 215mm la mine este de 265mm?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
nicu29 dimensiunea de 215mm este din TIS dupa cum spune GM, deci nu abureli. Daca la tine distanta e mai mare ceva e putred, poate tija este strimba (am intilnit si asa ceva), este deplasat mult motorul...
Daca iti intra in viteza normal nu te apuca de reglat, doar cureti si gresezi.
  • nicu29

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Agila 2000 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Si cum as putea sa-mi dau seama de ce e asa de mare diferenta intre ceea ce spune GM si ceea ce am? Tija pare in regula, chiar este si gresata semn ca s-a umblat in acea zona, masina nu pare sa aiba motorul deplasat? cel putin asta e parerea mea ... Confused, iar in legatura cu jocul ce il are schimbatorul de viteza aprox.+0.5/-0.5mm e normal sau e mare?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Jocul de +/-0,5mm este perfect daca il masori sus, daca te referi jos la bila atunci este acceptabil.
Posibil tija sa fie strimba sau un model ciudat avind in vedere ca este la inceputuri (an 2000).
  • nicu29

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Agila 2000 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
jocul respectiv l-am masurat sus la maner
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discuții similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR