Ciprian, mie cu termostatul vechi imi facea cam la fel cum iti facea tie cel vechi, indiferent ca era iarna sau vara.
Parca in afara localitatii se mai ridica putin, adica pe la 80 insa foarte rar.
Cu asta nou se ridica la 85 si sta acolo, uneori ajunge si la 90, cel putin vara. Are acelasi comportament si in localitate si afara.
Acum eu nu am prins iarna cu cel nou si plecat in afara, insa in localitate se ridica la 85 si moare acolo... nu scade decat daca las masina la relanti.
Ce am mai observat cu termostatul nou de cand au dat frigurile e ca se incalzeste mai repede decat cu cel vechi. Cu cel vechi de-abia se ridica dupa 5 km, cu cel nou e peste 80 dupa 2-3 km.
Am de gand sa aplic un carton in fata radiatorului sa se incalzeasca si mai repede.
@prooff, functionarea termostatului nu e ca un buton, oprit-pornit.
Raportat la temperatura, deschiderea are forma unui histerezis.
Sub o temperatura el e aproape complet inchis.
Dupa care incepe sa deschida pana la un punct undd e maxim deschis.
Peste acel punct poate sa mai creasca temperatura ca nu mai are cum sa se mai deschida.
La racire nu merge pe aceleasi temperaturi ci inchide la temperaturi putin mai mici decat cele de deschidere.