Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • neaMichael

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Ciudat cum zici cu EGR. Nu te contrazic, asa este. Daca asa ti-ai rezolvat problema.
Eu am scos mufa de la EGR ca sa stricat si motorul meu merge absolut normal. Si merg asa cu motorul de cca 1 saptamana. Am facut 600 km si nimic nu se intampla. Singurl lucru ne"deranjant" este ca am martorul aprins in bord. In rest "apa, paie si bataie".
Skip ads

  • Oastrag

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Eu totusi inclin ca buba la mine e modulul de aprindere. Imaginati-va ca turometrul sta la750 rot/min, scade la 730( insotit de un mic tremur al motorului care se simte in volan si schimbator) 2-3secunde,urca la 760 pentru inca cateva secunde, iara scade si tot asa.
  • neaMichael

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Verificai bujiile vezi in ce stare sunt arse afumate cu ulei etc... in rest altceva nu stiu de la aprindere. dar zici ca iti face asa tot timpul. si la drum.
Daca pierzi curent pe la vreo fisa ma gandesc ca asta se intampla mereu si automat mergea in 3 sau bobina.... .

Aer fals sigur nu trage pe nicaieri? Verificai furunele. ia-o la bani marunti. Vacumul sa nu fie infundat, clapeta curata, senzorul de aer MAP care este langa clapeta. Baga-i benzina super+ si dai talpa ori se curata injectoarele ori crapa. Problema este undeva de sare ea asa. Eu tind sa iti spun ca este de la senzor verificai firul ori ori ori ... cauta despre senzorul asta tot ce tine legat de el. ori o duci la diagnoza si sa ti-o repare reprezentanta.

PS. M-am dus cu masina mea la diagnoza si mi-a spus ca nu are nimic mototul ca totul este normal si este in stare buna de functionare dar motorul mi se oprea. Si mi-au schimbat la cerere garnitura de la culbutori, Am vrut sa fiu si eu comod sa nu imi mai bag nasul si acolo. Am platit 20 de euro garnitura si 29 mana de lucru. Toate bune si frumoase. Acasa surpriza de partea mea. Aveam ulei garla sub masina. Cand mi-a montat garnitura mi-a prinso de ceva si mi-a rupto. Nu stiu cum a reusit ca este capac. Dar in fine. Am cumparat silicon rezistent la ulei pana la 260 g c si am reparat ceea ce mi-a "reparat meseriasul" Halal reprezentanta.
  • Oastrag

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Buun, sa o luam pe rand:
-bujiile sunt noi, GM date dupa serie sasiu. Cele vechi erau maronii putin spre negru, ardere normala zic eu, fara depuneri
-asa face tot timpul, indiferent de turatie, viteza, etc
-aer fals, nu cred, deoarece pun palma pe corp clapeta si motorul se opreste, palma ramanand aspirata inauntru
-corp clapeta dat jos duminica si spalat cu decarbusolv si wd40,inclusiv gaurica
Egr schimbat cu unul de la un opel functional, curatat luna si facut blind la el. Aceleasi simptome si cu cel vechi
-daca scot furtunul de la purjare vapori moare motoru
-senzorul map scos si dat cu wd40.
Suspectez Map, senzor ax came, bobina inductie.
Ma gandeam la o problema la supape, dar trebuia sa am detonatii la esapament.
Ca o completare... Ce implica deceleratia deoarece atunci apar simptomele puternice, smuciturile, daca o las fara sa apas ambreiajul sau sa o accelerez intra intr-o bucla de zici ca sare motoru de pe sasiu.
Skip ads

  • dbie94

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1998 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Vorba celui de mai sus , bagai benzina super+ si dai blana pe autostrada ori mers cu ea turata daca nu ai autrostrada pe langa tine . In marea majoritate a cazurilor intalnite de mine , problemele ce le ai tu se rezolva cu benzina SUPER si dat blana .
  • neaMichael

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2015

  • Mesaj Privat
De la valva de purjare daca il scoti brusc moare motorul. dar dai cate putin cate putin aer. nu o sa mai moara si o sa stea turata aproape de 1500. la fel si cand ii bagi furtunul la loc. cate putin cate putin ca sa aibe timp calculatorul sa calculeze debitele.
Daca map nu functionea aveai sa iti dai seama si aveai eroare. Daca l-ai curatat si nu ai eroare este bun.
Incearca o alta bobina de inductie,
Ori mergi cu ea la doctor sa se uite la distributie, poate este uzata si nu mai este la semne ( 90 % nu cred), totusi incearca si sa ii pui o solutie in benzina care curata injectoarele, nu stiu daca este indicat. Intreaba.
  • danielddd

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Verifica distributia sa fie bine pusa la punct,e posibil sa fi sarit un dinte.
  • Oastrag

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2015

  • Mesaj Privat
De obicei merg mai turat, niciodata nu schimb sub 3000.Am omis sa va spun un lucru, am montat o instalatie gpl, acum aproximativ 20000 km, acelasi mers si pe benzina si pe gpl, un pic mai accentuat pe benzina. De obicei in weekend ies din bucuresti si am portiuni unde merg si cu 170.
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
ia EGR-ul in vizor
  • Oastrag

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Amandoua sa aiba aceiasi buba? Si cel vechi si cel nou(care e defapt tot sh)?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Eu am testat doua EGR-uri SH pana am gasit unul bun care sa mearga bine.
Pune blind vezi daca merge mai bine si ceva mai infipta in accelerati/turati.
http://www.youtube.com/watch?v=8YRq2Xl58Oo Testare EGR
http://www.youtube.com/watch?v=BM7GjSr2Jo4

Cauta-l pe @Bunicu de la Urziceni daca ai drum spre el, sa o ia ompic la drum cred ca o parere solida conteaza.
https://www.clubopel.com/vie...p=1693480#1693480

Sau la Intalnire poate te ajuta colegi din Bucuresti.

Intalnire ClubOpel Bucuresti
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13040

Vad ca ne concentram mai mult pe parte electrica si problema sa nu fie pe parte mecanica, trebuie avuta in vedere si ea.

De schimbat ceva, schimba numai daca esti sigur ca piesa este cauza OK.
  • Oastrag

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Acum aproximativ 2000 km, am schimbat egr-ul cu unul dat de un prieten care-i ramasese in urma unei dezmembrari. Nu l-am curatat, nu i-am facut blind doar l-am pus si parca 70%disparusera simptomele care au reaparut treptat. Acum cateva zile a fost curatat temeinic impreuna cu corp clapeta si facut blind la el. Nici o imbunatatire.
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
anuleaza EGR-ul cu un blind dar si din soft
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
@Oastrag la etanseitate te-ai gandit? ai sistemul etans? nu trage pe undeva aer "necontorizat"? un furtunas crapat pe undeva? Cele mai complexe probleme au cateodata rezolvari stupid de simple..Daca era senzor camshaft sau distributie sarita iti dadea in permanenta eroare cu martor, cateodata se declanseaza erori cauzate de te miri ce alte defecte.Scoate pe rand carcasele de la egr, debitmetru, valva purjare vapori de benzina, etc.. vezi daca se stabilizeaza..carcasele se scot fara contact pus Smile
  • Oastrag

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Cand spui carcase te referi la mufe?
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Da, scuze, deformatie profesionala,.. In jargon industrial le mai spune si "casute" sau "housing" sau "gehäuse".. In compania in care activez si eu le spunem "carcase conector".

Stii cumva ce sistem de management are motorul? Multec, Motronic..

L.E.: Ai GPL? Daca da, iti trebuie bujii speciale pentru GPL.. alt amestec, alta scanteie.. simptomele sunt doar pe GPL sau doar pe benzina?
  • Oastrag

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Nu am idee ce tip de motor este. Mersul este acelasi si pe gpl si pe benzina, parca un pic mai accentuat pe benzina. La un moment dat ma gandeam la o instalare defectuoasa a instalatiei de gpl si anume in ce fel s-au facut legaturile la electronica injectoarelor de benzina.
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Asadar:
-bujii trebuie speciale pentru GPL(daca n-ai, trebuie puse neaparat)
-verifica EGR fara carcasa(poate ai scurt pe undeva si sta deschis prea mult, intrand astfel prea multe gaze inapoi in cilindrii)
-verifica etanseitatea garniturilor admisie, EGR, etc(cu un spray de gaz butan dai usor pe la imbinari, daca motorul reactioneaza ai gasit beleaua)
-verifica integritatea furtunelor care trag aer(pot avea crapaturi si trage aer fals intermitent, sonda lambda sesizeaza si trimite semnal de imbogatire la ECU)
-verifica sonda lambda sa aibe voltajul si oscilatiile corecte(oscileaza intr-o plaja de la 0,2-0.950mV)
-verifica valva de purjare vapori de benzina fara carcasa(e atasata pe capacul filtrului de aer)

Astea sunt verificari pe care le poti face singur, fara prea mari batai de cap si costuri.Mai mult, pentru cam toate verificarile enuntate mai sus ai tutoriale bine facute de oameni de treaba chiar aici pe forum (vezi pe la Agila, Corsa etc) Verifica toate posibilitatile inainte sa schimbi piese de sute de lei..

Bafta!
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Ai rezolvat problema colegu? Aceleasi simptome le are si a mea, tot z16xe. Nu stiu ce sa-i mai fac si ce sa verific, ma inebuneste masina asta.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR