- iulius
- OP
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
intradevar ceva experienta am cu masini cu tractiune spate am inceput cu record 1700 (masina lui tata) apoi Record 20 apoi omega A apoi Omega B.nu m-am invirtit cu niciuna din ele si nici nu le-am pocnit.si am mers destul de mult si iarna la schii de citeva ori pe an si in Buc aproape zilnic.
MARELE secret este sa nu bruschezi comenzile si sa nu ai ghinionul sa dea altul peste tine .normal ca daca ai si gume de iarna si ABS si antipatinare si ...etc.nu mai este o problema condusul dar antichitatile pe care le-am avut eu nu serveau asemenea dotari.ca o ironie a sortii am sarit un sant acum vreo 10 ani cu o dacie nou nouta. (a intrat spatele pe ceva nedefinit si m-a aruncat cit colo)noroc ca nu era nimeni prin zona si pamintul era moale .am tras o spaima zdravana dar atit masina cit si eu nu am avut nimic decit noroi cit cuprinde.
MARELE secret este sa nu bruschezi comenzile si sa nu ai ghinionul sa dea altul peste tine .normal ca daca ai si gume de iarna si ABS si antipatinare si ...etc.nu mai este o problema condusul dar antichitatile pe care le-am avut eu nu serveau asemenea dotari.ca o ironie a sortii am sarit un sant acum vreo 10 ani cu o dacie nou nouta. (a intrat spatele pe ceva nedefinit si m-a aruncat cit colo)noroc ca nu era nimeni prin zona si pamintul era moale .am tras o spaima zdravana dar atit masina cit si eu nu am avut nimic decit noroi cit cuprinde.
- kapix
- ***
- 680 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Daca sistemele controlate electronic sunt dificil de adaptat la o masina care nu le are, gumele de iarna sunt o chestie banala dar de mare ajutor. Si primavara se gasesc sh la preturi derizorii pentru cei care nu isi permit noi. Diferenta este de la cer la pamant si asta o spun dupa experienta relatata cu Dacia (aveam cauciucuri de vara) si dupa o iarna fara ABS pe Omega cu tractiune spate si cu o diferenta evidenta de greutate.
- anvas75
- **
- 123 mesaje
- din 26 Mai 2005
- Mokka 2017
- Constanta
anvas75
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2005
- Mesaj Privat
Mai stie cineva amanunte despre motorul C30NE de pe Omega A, cum ar fi consum ( testat, nu cel oficial ), probleme care apar, etc. La Vectra aveam toate datele, inclusiv manualul de service. Iar pe net nu am gasit mare lucru, majoritatea informatiilor sunt despre Omega 3000, care are al tip de motor. Cele diesel de pe Omega A sunt chiar asa de pacatoase ?!!
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Omega 3000 are exact acest tip de motor , adica C30NE. Pe varianta normala de Omega A in 3 volume nici nu se prea monteaza ci doar pe Caravan.
Fiabilitatea e buna si e un motor care nu necesita intretinere prea multa distributia fiind pe lant duplex ceea ce inseamna cel putin 300.000 de km fara schimb (se inlocuiesc eventual patinele). Blocul motor si chiulasa sunt din fonta iar accesoriile nu contin plastic deci esti ferit oarecum de defecte stupide. Probleme pot aparea cu radiatorul si cu tobele de esapament care cedeaza datorita varstei si care nu sunt tocmai ieftine. Scurgerile de ulei pe la garnituri sunt de asemenea frecvente , e de fapt o problema generala a tuturor modelelor cauzata de faptul ca Opel nu si-a instruit corect furnizorii.
Consumul e in functie de stilul de condus , oricum in oras trebuie sa te astepti la 13-15 litri/100km ceea ce e mult sau putin , depinde cum privesti lucrurile. Functioneaza identic cu orice sortiment de benzina , nu e nevoie de un sortiment anume sau de a alimenta de la statia X sau Y.
Diesel-ul de 2.3 de pe Omega A are ceva probleme care de obicei nu sunt rezolvabile cu cunostintele pe care le au mecanicii nostri.
Fiabilitatea e buna si e un motor care nu necesita intretinere prea multa distributia fiind pe lant duplex ceea ce inseamna cel putin 300.000 de km fara schimb (se inlocuiesc eventual patinele). Blocul motor si chiulasa sunt din fonta iar accesoriile nu contin plastic deci esti ferit oarecum de defecte stupide. Probleme pot aparea cu radiatorul si cu tobele de esapament care cedeaza datorita varstei si care nu sunt tocmai ieftine. Scurgerile de ulei pe la garnituri sunt de asemenea frecvente , e de fapt o problema generala a tuturor modelelor cauzata de faptul ca Opel nu si-a instruit corect furnizorii.
Consumul e in functie de stilul de condus , oricum in oras trebuie sa te astepti la 13-15 litri/100km ceea ce e mult sau putin , depinde cum privesti lucrurile. Functioneaza identic cu orice sortiment de benzina , nu e nevoie de un sortiment anume sau de a alimenta de la statia X sau Y.
Diesel-ul de 2.3 de pe Omega A are ceva probleme care de obicei nu sunt rezolvabile cu cunostintele pe care le au mecanicii nostri.
- anvas75
- **
- 123 mesaje
- din 26 Mai 2005
- Mokka 2017
- Constanta
anvas75
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2005
- Mesaj Privat
Multumesc de informatii. Masina este Caravan, nu berlina. Consumul este cam mare, dar se rezolva cu o instalatie de gaz, de care m-am interesat deja si costa cam 15.000.000 lei pentru tipul asta de motor ( injectie multipunct cu catalizator si sonda lambda ). Oricum eu zic ca merita, masina pare un tanc si este foarte confortabila.
Am intrebat de motorul diesel pentru ca vad in fiecare zi un tip cu un Omega TD care fuge numai cu peste 140 Km/h. ( Constanta - Mangalia ).
Am intrebat de motorul diesel pentru ca vad in fiecare zi un tip cu un Omega TD care fuge numai cu peste 140 Km/h. ( Constanta - Mangalia ).
Rudi
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Buzau
- Masina: Senator 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2005
- Mesaj Privat
- anvas75
- **
- 123 mesaje
- din 26 Mai 2005
- Mokka 2017
- Constanta
anvas75
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2005
- Mesaj Privat
Rudi
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Buzau
- Masina: Senator 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2005
- Mesaj Privat
Am de 1 an un senator din 88 cu motor de 3000 cc cu gpl,cutie hidramata.
(consuma foarte putzin,7% afara shi 10% in orash..vorbele vanzatorului..)
Problema principala a acestei mashini este functionarea instalatzie gpl.
Inca nu posed o deosebita experientze in ceea ce-l priveshte pe gpl da invatz..
Tot ce avea mai rau acest implant s-a rasfrant asupra debitmetrului si implicit asupra-mi.
Problemele au plecat de la consum,in orash ajungea la 20-25 % shi afara 15%.
Am decis sa schimb vaporizatorul cu unul BRC,termostatul cu unul care deschide mai sus(ptr k era rece motorul )am refacut circuitul de incalzire inseriindu-l cu cel de incalzire a habitaclului(era pus in paralel) am reglat cu tester etc..
Am cumparat o supapa ptr evitarea detonatziilor in debitmetru care pana la urma a cedat..
Mecanici,specialishtii,bineintzeles au fost neputincioshi in a-mi rezolva pb.
Am descoperit ca 80 % din detonatzii erau provocate de tubul de cauciuc de la filtrul de aer la galeria de admisie care era fisurat.S-a rezolvat cu adaptarea unui cot de 90 de grade din plastic shi ceva coliere..
Nici acum nu este ok consumul,ptr k debitmetrul nu mai functioneaza corect pe benzina(este descentrat shi se blocheaza clapeta) si calculatorul intzelege prost fluxul de aer..
Nu sper la consummuri minune da un 10-12% pe gaz in orash ar fi o binecuvantare..
Am ajuns in cele din urma la concluzia ca vreau sa montez o cutie manuala..
Doream shi un motordiesel da Senator m-a sfatuit sa stau cuminte ca nu-s fiabile..
In rest vaca de motor in 6 cil suna al dreaq de bine shi e pacat sa-l auzi cum se tureaza-n gol fixat de amarata de hidramata..
(consuma foarte putzin,7% afara shi 10% in orash..vorbele vanzatorului..)
Problema principala a acestei mashini este functionarea instalatzie gpl.
Inca nu posed o deosebita experientze in ceea ce-l priveshte pe gpl da invatz..
Tot ce avea mai rau acest implant s-a rasfrant asupra debitmetrului si implicit asupra-mi.
Problemele au plecat de la consum,in orash ajungea la 20-25 % shi afara 15%.
Am decis sa schimb vaporizatorul cu unul BRC,termostatul cu unul care deschide mai sus(ptr k era rece motorul )am refacut circuitul de incalzire inseriindu-l cu cel de incalzire a habitaclului(era pus in paralel) am reglat cu tester etc..
Am cumparat o supapa ptr evitarea detonatziilor in debitmetru care pana la urma a cedat..
Mecanici,specialishtii,bineintzeles au fost neputincioshi in a-mi rezolva pb.
Am descoperit ca 80 % din detonatzii erau provocate de tubul de cauciuc de la filtrul de aer la galeria de admisie care era fisurat.S-a rezolvat cu adaptarea unui cot de 90 de grade din plastic shi ceva coliere..
Nici acum nu este ok consumul,ptr k debitmetrul nu mai functioneaza corect pe benzina(este descentrat shi se blocheaza clapeta) si calculatorul intzelege prost fluxul de aer..
Nu sper la consummuri minune da un 10-12% pe gaz in orash ar fi o binecuvantare..
Am ajuns in cele din urma la concluzia ca vreau sa montez o cutie manuala..
Doream shi un motordiesel da Senator m-a sfatuit sa stau cuminte ca nu-s fiabile..
In rest vaca de motor in 6 cil suna al dreaq de bine shi e pacat sa-l auzi cum se tureaza-n gol fixat de amarata de hidramata..
- anvas75
- **
- 123 mesaje
- din 26 Mai 2005
- Mokka 2017
- Constanta
anvas75
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2005
- Mesaj Privat
Rudi
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Buzau
- Masina: Senator 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2005
- Mesaj Privat
Povestire pe tema minunatului ABS..
Ma dplasam iarna pe gheatza cu 5-10 km/h,intre blocuri,din dreapta a venit un domn cu o solenza noua,am calcat frana k tzaranu la fund,a inceput sa zbarnaie,am lovit solenza-n usha soferului,am impins-o intr-un subaru vechi...
Solenza a avut usha indoita(de schimbat),aripa stanga fatza indoita ushor,aripa dreapta fatza indoita,subarul usha indoita shi senavaca mea un pic de vopsea de la solenza pe bara..
Asta e,are multe kg...
Ma dplasam iarna pe gheatza cu 5-10 km/h,intre blocuri,din dreapta a venit un domn cu o solenza noua,am calcat frana k tzaranu la fund,a inceput sa zbarnaie,am lovit solenza-n usha soferului,am impins-o intr-un subaru vechi...
Solenza a avut usha indoita(de schimbat),aripa stanga fatza indoita ushor,aripa dreapta fatza indoita,subarul usha indoita shi senavaca mea un pic de vopsea de la solenza pe bara..
Asta e,are multe kg...
Rudi
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Buzau
- Masina: Senator 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2005
- Mesaj Privat
Isntalatzia momentan este noua(cel putzin vaporizatorul care conteaza)dar a fost prost montata.
Alimentarea cu gpl se face imediat dupa debitmetru,pana in galeria de admisie mai are ceva drum de facut(din cauza asta porneshte greu plus ceva lag la aceleratzie)
Ramane sa montez injector de gpl direct in galeria de admisie din aluminiu..
O fac eu,o invatz shi pe asta...nu mi-e frica am avut dacie...
Alimentarea cu gpl se face imediat dupa debitmetru,pana in galeria de admisie mai are ceva drum de facut(din cauza asta porneshte greu plus ceva lag la aceleratzie)
Ramane sa montez injector de gpl direct in galeria de admisie din aluminiu..
O fac eu,o invatz shi pe asta...nu mi-e frica am avut dacie...
- anvas75
- **
- 123 mesaje
- din 26 Mai 2005
- Mokka 2017
- Constanta
anvas75
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2005
- Mesaj Privat
Rudi
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Buzau
- Masina: Senator 1988
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2005
- Mesaj Privat
- anvas75
- **
- 123 mesaje
- din 26 Mai 2005
- Mokka 2017
- Constanta
anvas75
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2005
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 680 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
- anvas75
- **
- 123 mesaje
- din 26 Mai 2005
- Mokka 2017
- Constanta
anvas75
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2005
- Mesaj Privat
Fara suparare, cred ca nu ai fost prea atent la ce se discuta.Discutia este intre un posesor de Vectra, intr-adevar cu gaz, si un posesor de Senator cu gaz, care are un motor C30 NE si gaz, pe care posesorul de Vectra il va avea in curand pe noua masina, adica un Opel Omega A Caravan cu C30 NE, care urmeaza a fi dotat cu instalatie de gaz.
- kapix
- ***
- 680 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Ia citeste tu ultimele posturi. Cam pe unde vezi legatura cu Omega?
Discutia a pornit intr-adevar de la asta, dar s-a ajuns la probleme generale de instalatii GPL (apropos, exista un post pe tema asta, cred ca la discutii generale), nicidecum probleme specifice de Omega. Iar de faza cu ABS-ul, daca sustii ca si asta e la subiect...
Discutia a pornit intr-adevar de la asta, dar s-a ajuns la probleme generale de instalatii GPL (apropos, exista un post pe tema asta, cred ca la discutii generale), nicidecum probleme specifice de Omega. Iar de faza cu ABS-ul, daca sustii ca si asta e la subiect...
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Legatura e motorul C30NE care apare atat pe Omega A cat si pe Senator B . Nu trebuie sa te miri daca vei vedea in acest sector (Omega) comparatii intre Omega A si Senator B sau Senator B si Omega B , sunt modele care au multe lucruri in comun.
Problema cu GPL-ul in cazul Opel-ului Omega A nu as numi-o generala intrucat are multe particularitati. Incepand cu faptul ca nici un "specialist" nu o rezolva din prima incercare si terminand cu faptul ca in nici un catalog actual nu vei gasi informatii sau instalatii dedicate acestor motorizari.
Problema cu GPL-ul in cazul Opel-ului Omega A nu as numi-o generala intrucat are multe particularitati. Incepand cu faptul ca nici un "specialist" nu o rezolva din prima incercare si terminand cu faptul ca in nici un catalog actual nu vei gasi informatii sau instalatii dedicate acestor motorizari.
- anvas75
- **
- 123 mesaje
- din 26 Mai 2005
- Mokka 2017
- Constanta
anvas75
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2005
- Mesaj Privat
Mr Kapix, care este problema ta, pana la urma? Sunt prea multi posesori de omega care posteaza aici si noi incurcam treburile? Sau problemele discutate sunt minore ? Eu cred ca , in cazul in care am deviat atat de tare de la subiectul Omega, sa ne traga de urechi admininistratorul si sa ne mute in alta parte, desi nu cred ca e cazul. In alta ordine de idei, exista pe net o gramada de siteuri despre Opel, dar din pacate nu stiu limba germana, asa ca am apelat la informatiile pe care le puteam obtine aici. No ofence !
- kapix
- ***
- 680 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Problema mea este simpla. Inainte de a citi "anumite posturi" am citit titlul - Omega A. Daca voi considerati ca discutia voastra este legata strict de Omega va rog sa postati in continuare aici. Eu v-am intrebat frumos, de aceea am inceput cu "fara suparare", nu v-am tras deloc de urechi. Si tocmai pentru ca toti venim aici pentru schimb de informatii ar fi util ca acestea sa fie purtate acolo unde le este locul, ajungand mai usor la cei care au nevoie de ele. Chiar si eu sunt interesat de o instalatie GPL si nefiind 100% hotarat citesc cu sete orice informatii legate de acestea; chiar mi-am exprimat pe larg parerea intr-un topic cu aceasta tematica.
Rubrica "Opel Omega" ramane totusi o rubrica dedicata problemelor specifice Opelului Omega, nu celor tangentiale. Si asta indiferent de numarul celor care scriu aici.
Rubrica "Opel Omega" ramane totusi o rubrica dedicata problemelor specifice Opelului Omega, nu celor tangentiale. Si asta indiferent de numarul celor care scriu aici.