Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,542
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Completare la ce a postat go...sper sa nu ofensez pe nimeni. La mine siguranta de la termocupla e de 30A...deci se suge ceva curent prin acel circuit...neaparat treba releu de protectie de min 40A si conductori sanatosi.....iar martor de bord ar fi bine pus avand in vedere ca termocupla e conectata direct la acumulator si nu prin contact (parca borna 30) astfel incat poti uita circuitul inchis si sa-ti omoare bateria
Skip ads

  • tonescug

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2004

  • Mesaj Privat
La tipu asta de masina sunt 2 senzori de temperatura pe radiator, unu deschide pe la 90 si ceva de grade si unu la 100. sunt sigurante separate si relee separate. Cum te uiti la radiator dinspre motor sunt in partea dreapta jos. Cel mai de jos e responsabil cu pornirea la 90 grade scoate mufa si fa scurt pe ea ar trebui sa se invarte ventilatoru cu motoru pornit bineinteles - atunci e de vina senzoru. daca nu verifica sigurantele si releul.
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Deci, termostatul este dispozitivul care se ocupa cu comutarea fluxului de apa intre circuitul mic (cel in care apa circula doar prin blocul motor si este inchis cand motorul este rece, pentru a ajunge motorul mai repede la temperatura de functionare optima) si circuitul mare (prin radiatorul de racire, apa incepe sa circule prin el pe masura ce motorul se incalzeste si termostatul se deschide) si termocupla este dispozitivul/senzorul de temperatura care comanda pornirea/oprirea ventilatorului de la radiator, care porneste pentru a raci apa din radiator.

Termostatul incepe sa se deschida treptat cand temperatura apei din circuitul mic ajunge pe la vreo 60 grade Celsius, iar termocupla porneste electroventilatorul in functie de model/motor, intre 95-100 grade Celsius.

Am inteles bine?
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Cam asa ii.
Skip ads

  • pif

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Aceeaºi pb o am ºi eu nu am vãzut niciodatã sã-mi porneascã ventilatorul. Temp. îmi stã la 94-96 grade la drum întins iar prin oraº ºi când este f. cald se apropie de 100 grade. Am schimbat ºi termocupla ºi la fel. Am scurtcircuitat ºi mufa de la termocuplã ºi ventilatorul merge. Când am plecat la mare de teama de a nu se încãlzi prea tare am mers cu ventilatorul dat drumul ºi temp a rãmas la fel 94-96 grade constant. Deci nici o schimbare dacã merge sau nu ventilatorul. Termostatul funcþioneazã cã în momentul când se saltã la 98 grade scade imediat la 94. Când am cumpãrat maºina acum un an cel de la care am luat-o mi-a zis cã ºi lui i s-a pãrut suspect lucrul ãsta ºi cã ºi el i-a schimbat termocupla ºi termostatul ºi acelaºi lucru. Nici o schimbare ºi mi-a zis sã stau liniºtit cã el aºa a mers cu ea de când a luat-o din germania ºi nu are nimic. Eu am mai citit în manualul de vectra a dar mai printre rânduri cã nu era cartea mea ºi omul se grãbea tare sã citeascã ºi el cã era împrumutatã ºi trebuia sã o dea proprietarului ºi din câte îmi aduc eu aminte la tipul de motor ca al meu temp. de lucru era f. ridicatã ceva de genul 94 -107 grade. Dar peste câteva zile o sã am cartea mai mult timp pe mânã ºi sigur o sã citesc cum trebuie.
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Eu ma gandesc sa pun un releu si un buton pe bord sa pornesc racirea cand am chef Smile
  • peter

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1995 X16SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
La mine s-au rezolvat problemele apa urca in oras pana la 94-95 grade si apoi scade putin sub 90 si acolo ramane si la drum intins la 90.Cand imi urca aproape de 100 grade era caldura afara, canicula chiar.Insa nu am vazut ,nici nu am auzit niciodata sa mearga ventilatorul de pe radiator.
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
peter : cum ai rezolvat "problema"?
Skip ads

  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
De aproximativ 1 an si jumatate de cand am masina, doar in urma cu 3 saptamani cand afara erau lejer peste 40 grade Celsius, in oras, cu clima pusa (deci ambele ventilatoarele mergeau non-stop), mi-a urcat apa la 100 grade; cand am iesit din oras (am mers pana la Cluj) a coborat indicatorul pe la 90; la intoarcere cand urcam dealul de la Piatra Craiului (dinspre Cluj spre Oradea), cu masina incarcata (4 persoane si bagaje), iar a urcat apa pe la aproape 100 (mentionez ca nu am menajat-o, eram in treapta a 3-a de viteze pe la 3500 rpm); de atunci nu a mai urcat apa (se incalzeste relativ repede, nu urca mai mult de 2 mm peste indicatorul de 90 grade, porneste electroventilatorul, scade sub indicatorul de 90 grade, deci totul e normal). Si afara s-a mai racorit, aerul e respirabil.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,542
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
evrika...am spalat motorul azi si apoi la o temp exterioara medie (21 grade), acul la temp apa s-a incapatanat sa stea cuminte sub liniuta de 90...pe la 85-88 aprox...i-am dat si a 4a pe o portiune mai consistenta si nu a coborat...sa se fi rezolvat ruseste cu ajutorul fortei jetului de la spalatorie?
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
pif a scris:din câte îmi aduc eu aminte la tipul de motor ca al meu temp. de lucru era f. ridicatã ceva de genul 94 -107 grade.


Si eu am citit pe undeva ca temperatura ideala de lucru a motorului Otto este intre 95 si 105 grade, dar era o carte mai veche (nu mai stiu cartea, dar cu siguranta am gasit-o prin biblioteca tatalui meu). M-am gandit insa ca poate intre timp s-au mai schimbat parerile, ca se folosesc alte sisteme de alimentare, alte materiale, alti lubrifianti, alte benzine si s-au modificat parametrii, chiar daca principiul a ramas. Imi amintesc insa de plaja asta de temperaturi pentru ca se atragea atentia sa se utilizeze antigelul si vara, pentru a preveni fierberea lichidului de racire (printre altele).
In ce priveste termostatul, nu sunt sigur 100% dar parca zicea ca trebuie sa deschida la 85 de grade. Sigur era insa peste 80 (am vazut ca cineva a pomenit 60).
Repet, toate aceste date s-ar putea sa nu mai fie valabile.


Ultima modificare facuta de kapix la Lun 15 Aug, 2005 10:50 pm
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,542
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Eu stiam ca sunt doua tipuri de termostat...fct de temp de deschidere..ceva de iarna cu temp de lucru mai ridicata si de vara cu ea mai scazuta (bine, producatorul recomanda pe unul singur..da nu stiu la ce temp deschide si cre ca e alta la fiecare producator) ....antigelul dak coboara temp de inghet, implicit coboara si temp de fierbere...problema se rezolva la opel prin crearea unei presiuni in circuitul de racire, presiune care impiedica fierberea pana la aprox 125 grade (mai precis vaporizarea)
Skip ads

  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
livcro a scris:antigelul dak coboara temp de inghet, implicit coboara si temp de fierbere...


Nu zau Shocked O fi un nou principiu de fizica Question Question Question Eu zic ca atunci cand mai enunti astfel de principii sa incepi cu "parerea mea este ca..."
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,542
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
mea culpa...am citit pe dos....si dak tot m-ai facut sa recitesc..sa mai dau cateva date...termostatul incepe sa deschida la cca 92 grade iar la 107 grd este deschis complet, presiunea in instalatie ajunge la 1-1.3 atm dak depaseste 1.3 atm supra presiunea e evacuata printr-o supapa de suprapresiune aflata in capacul vasului de expansiune... temp de vaporizare, datorita presiunii si amestecului cu antigel este de aprox 125 grd...tip antigel agreat de opel 1940658 (specificatie general motors GME L6 368....concentratia antigel apa 1:1 pt asigurarea antiinghet la o temp de -35 grd, capacitate instalatie de racire pt motoare 1.4-1.6 cca 5,8 l....etc

sursa: manual reparatii astra f


Ultima modificare facuta de livcro la Mie 17 Aug, 2005 3:38 am
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Cred ca am sa spal si eu motorul si schimb tot lichidul de racire ... sa vad ce se arata Smile

Aveti idee daca se poate schimba "acasa" lichidul de racire? Nistre instructiuni mi-ar fi de folos.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,542
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
se poate...amestecul ideal este cel postat anterior...
Pt golire lichid se desface capacul de la vasul de expansiune apoi se goleste lichidul prin desfacerea furtulului de la radiator..cel din partea inferioara...
pt umplere instalatie.. se scoate mufa de la senzorul de temperatura al motorului...aflat pe conducta de aspiratie a motorului...cre ca se refera la conducta de aspiratie a lichidului de racire in motor...e o poza si senzorul e prin zona alternatorului; se introduce lichid de racire in vasul de expansiune (rezervor de compensare) pana cand acesta ajunge la nivelul orificiului senzorului. se monteaza senzorul de temp si se strange cu o forta de 10 Nm...cam atat spune in manualul citat anterior...nu stiuu dak senzorul are vreo garnitura si dak treba inlocuita sau mere in continuare
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
zero a scris:Cred ca am sa spal si eu motorul si schimb tot lichidul de racire ... sa vad ce se arata Smile
Aveti idee daca se poate schimba "acasa" lichidul de racire? Nistre instructiuni mi-ar fi de folos.

*
- Deschizi capacul borcanelului de prea-plin
- Debransezi furtunul aflat cel mai jos in circuit (sau, dupa caz, desurubezi termocupla...) asta in functie de tipul de motor
- Astepti sa se goleasca cu grija sa nu te stropeasca (e murdar, dar nu prea coroziv)
- Rebransezi furtunul/termocupla
- Umpli cu antigel si purjezi, remontezi capacul vasului de expansiune
- Totul dureaza 10 minute
- Recomand un lichid de spalare introdus in circuit 2-3 zile inaintea operatiei
- Se serveste cald, sare si piper dupa gust Laughing
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
avind in vedere ca lichidul de racire este sub presiune (circuit inchis) acesta nu va mai fierbe la 100 de grade deci nu este nici o problema cu masina . la opel asa merge motorul putin mai cald.si eu am crezut la fel cind am luat-o pe a mea acum 5 ani. la fel a patit si alta cunostinta si tata au crezut ca o sa fiarba motorul ca nu este bine sa mearga cu indicatorul asa ridicat spre 100.dar la opel PRIMA GRADATIE ESTE LA 80.pentru cei ce au avut inainte alte masini in special Dacie este o obisnuinta ca indicatorul sa stea undeva la jumate. citeste in manual temperatura de lucru la care se deschide maxim termocupla este de 105 sau 107.daca nu-ti arunca apa afara totul este in regula .
Vrei sa-i pui contact manual? recomand un electrician auto .daca te simti in stare sa montezi un releu si un intrerupator poti sa o rezolvi chiar tu.(recomand intrerupator cu martor luminos).PAREREA MEA
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Merci mult de sfaturi.

sorin666 :
Doua intrebari (una stupida) :
- ce insemna "a purja"?
- recomanzi vre-un lichid anume de spalare?

iulius : odata mi-a aruncat apa afara. Dar atunci era exagerat de cald si am mers mult bara in bara cu 1-a, etc.
Cat despre contact ... daca tot am sa il pun ... am sa rog un electrician. Nu imi plac improvizatiile.

Ce antigel bun pentru Opel imi recomandati? Respectiv ce cantitate sa cumpar? (Am Opel Tigra 1.4)
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
1 elimini aerul din instalatie, de obicei exista un robinet in partea cea mai de sus a circuitului, la multe modele de Opel este insa inutil, punctul cel mai inalt di circuit fiind chiar vasul de expansiune
2 sorry, nu cunosc oferta comerciala actuala din RO... Crying or Very sad
E vorba de o solutie activa chilic care elimina depunerile de "piatra" de pe circuit... Merge si cu... furtunul cu apa, Wink de preferinta fierbinte, lasat sa curga prin circuit din punctul cel mai inalt cu sectiune corespunzatoare (furtunul din stanga motorului la Opeluri... pana la punctul cel mai de jos, si el debransat din circuit. Pare complicat, dar e mult mai simplu daca vezi cum se face...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR