Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Oare daca tot e asa daunator, caleaza motorul, praf la greu, etc... de ce masinile echipate sport sau engine stage 1 sunt echipate cu un asemenea filtru, daca stau bine sa ma gandesc, nu am vazut nici o honda (v-tec) facuta de tuneri sa aiba filtru "la cutie" , subaru poate sunt exceptii
Asa ca fapt divers, scrieti pe google:
World's Quickest EJ20 Subaru WRX si dati la imagini... "tampitii" aia i-au pus filtru sport Neutral

De ce tunerii nu lasa filtrele stock? - nu accept raspunsul : nu mai e loc pt filtru stock, desi in unele cazuri chiar asa e!
Skip ads

  • TBonu

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Filtrele sport sunt eficiente datorita formei lor conice, sunt lafel de bune la filtrat aerul, poate chiar mai bune dacat cele stock din hartie.
  • Remus Cristea

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Problema este ca trebuie sa-ti comanzi filtrul sport compatibil cu masina si motorul de pe masina respectiva,daca nu poate asa sa ai probleme.Alta chestie la noi in romania este ca trebuie curatat mai des(spalat)decat scrie in instructiunile lui.IN instructiuni scrie ca se va curata la 60.000 de km dar daca faci treaba asta la 10-15 sau 20.000 de km cred ca este ok.Eu am achizitionat un KIT de la K&N si sunt foarte multumit de el....intra mai repede in ture ia pedala mai repede si cel putin pt. inceput simt ca trage mai bine.Daca achizitionezi KIT-ul cu totul acolo o sa ai si un furtun care poti sa-l scoti in grila barii fata pentru a trage aer rece din afara si nu pe cel cald de sub capota si suplimentar am lasat si pe cel original al masinii care l-am adaptat la filtrul sport,deci mai mult oxigen mai multa putere.

  • shaftt24

  • Mesaje scrise: 813
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 2001 2200
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
la un omega 2,2 dti se poate monta acel filtru sport!la mine filtrul de aer vine bagat intro cutie!vreau si eu acel SUIERAT cand o calc!Smile)
Skip ads

  • Remus Cristea

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
si la mine tot in cutie era dar trebuie data jos si in locul acesteia vine filtrul conic.O sa intru pe sit-ul K&N sa vad daca este ceva compatibil cu motorul tau dar mi-ar trebui si tipul de motor (ex. x20xev)
  • shaftt24

  • Mesaje scrise: 813
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 2001 2200
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
y22dth este tipul motorului si e diesel!
  • Remus Cristea

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
am intrat acum dar imi trebuie si anul fabricatiei....omega A sau B?
  • Remus Cristea

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
daca este omega A nu exista nimic pt aceasta masina iar daca este Omega b 2.2 diesel dupa 1999 exista doar filtru sport dar pentru cutia pe care o ai deja pe masina.

cam asta ar fi pentru tine.
Skip ads

  • shaftt24

  • Mesaje scrise: 813
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 2001 2200
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
inteleg..dar pot scoate acea cutie si sa pun un filtru conic?adica il bag direct pe tubul care intra in cutie...bine inteles scot carcasa si las un filtru conic!
am inteles ca sunt si ceva universale,de tip conice..
  • Remus Cristea

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
da se poate, numai ca cel mai indicat este cel pe care il recomanda producatorul pentru motorul respectiv iar in cazul tau nu apare filtru conic pt.respectivul tip de motor.De aici in colo fiecare face ceea ce face pe barba lui si nu stiu daca debitul de aer pe care il lasa sa treaca un filtru universal este indeajuns pentru respectivul motor sau este prea mare .De aici poate interveni problema amestecului dintre aer si carburant.
  • marquiz

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2008

  • Mesaj Privat
In principiu cele de la K&N , cele stock care se baga in cutia originala , sunt bune de ceva sa nu ..in sensul ca nu sunt f ieftine , isi merita banul sau nu ? ajuta la ceva sau nu ?
  • kimo

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Daca iti pui filtru sport , iti poti pune si de la kn si de la fk sau dectane sau.....orice filtru vreti voi dar nu iti afecteaza nimic decat consumul care da este mai mare un pic si sunetul este incomparabil cel putin la benzina.La diesel e ok dar nu e dif mare la sunet.
Asa ca va puteti pune filtre sport fara probleme.Cine a zis ca intra mai multe particule - ce filtru ai tu?Cum intra mai multa mizerie ? Pe unde?
Skip ads

  • TBonu

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Eu in contrazic pe Kimo: Filtru sport afecteaza in bine la masinile pe benzina la cele diesel nu ajuta la nimic, nu mareste consumul dar te obliga sa ii dai talpa pentu a avea acel sunet specific.. Atentie eu vorbesc de filtrele sport conice, nu cele care se baga in cutia originala, acele filtre nu modifica nimic la masina.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Eu sunt pentru filtrele sport, motiv pentru care am unul K&N panel pe masina de un an si 14000km. Atat timp cat e facut de o firma serioasa si e intretinut corespunzator nu afecteaza in nici un fel viata motorului.

Ar fi bine de stiut ca nici un filtru nu filtreaza 100%, nici cele de hartie originale si nici cele sport. S-au facut teste si s-a constatat ca cele cu spuma gen pipercross sunt cele mai eficente din punct de vedere al filtrarii, cam 99%. Urmeaza cele de hartie si cele de bumbac gen K&N Green etc. la egalitate, cu o filtrare de peste 97%. Din punct de vedere al performantei cele de bumbac permit sunt cele mai bune urmate de cele spuma si de cele de hartie. In momentul in care filtrul este murdar diferentele sunt mult mai mari. Cele de bumbac isi schimba cel mai putin caracteristicile. Cele spuma trebuie curatate mai des pentru a le mentine in forma pentru ca dupa ce se imbacesc nu mai dau rezultate bune. Filtrele de hartie functioneaza ca o sita. Praful blocheaza canalele si restrictia creata de ele e foarte mare cand se murdaresc. Toata lumea face insa teste cu filtre curate si constata ca nu-i mare diferenta intre filtrele de hartie si cele sport.
De ce nu pun producatorii filtre sport? Pentru ca nu sta nimeni in service sa-ti spele filtrul si sa-l usuce cateva ore. Cele spuma sunt cel mai greu de curatat.

Alta opinie e ca filtrele sport nu dau mai multa putere. Cum ar putea da mai multa putere la un motor turbo? ECU comanda turbina pentru o anumita presiune. Cu sau fara un filtru bun tot atat boost va avea in cele mai multe cazuri. Tot ce poate face un filtru bun la un turbo e sa elimine din lag. La aspirate e alta poveste. Cu cat bagi mai mult aer cu atat poti arde mai multa benzina. O crestere de 1-3% se poate obtine.
In legatura cu filtrele panel, cele conice deschise si cele carcasate, cele mai bune sunt cele conice in carcasa. Prin forma lui filtrul conic are o suprafata mai mare decat cel panel si produce mai putine turbulente. Cu cat e mai bun unul conic in carcasa decat unul panel in carcasa masinii depinde doar de cat de restrictiva e cutia de aer a masinii. Cele conice deschise sunt cea mai proasta alegere pentru ca trag aer cald. De cele mai multe ori produc o scaderea a puterii desi suna frumos.
Carcasele de carbon au unicul rol de a izola termic filtrul. Cele de plastic fac si ele treaba buna, iar cele lucioase si frumoase de metal sunt cele mai proaste.

Eu personal am pus un fitru panel pentru ca deja cutia originala era suficient de mare, am scos tuburile restrictive din interiorul cutiei si am inlocuit traseul admisiei cu unul de la OPC care e mai gros. Din ce am masurat eu au iesit cam 3-4 cai din toata povestea. S-a schimbat putin sunetul si raspunde mai rapid la acceleratie.

Din ce am vazut eu consumul a ramas acelasi. Nu ma obsedeaza subiectul asta si nu stau toata ziua cu ochii pe consum.
  • kimo

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2008

  • Mesaj Privat
@TBonu - corect ce ai zis sunt de acord cu tine...la consum nu m-am referit ca , creste ff mult nici nu se simte dar asa ca idee sa stie toti.Ca toata lumea intreaba ce se intampla....nimic.Eu am filtru sport de 23.000 km si nu are nimic merge bine chiar ff bine si sunetul ...nu mai zic.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Uleiul cu care se da filtrul sport dauneaza grav debitmetrului. In plus, datorita cantitatii uriase de praf din orasele romanesti, se umple foarte repede cu mizerie. Am avut filtru K&N de cutie pe Vectra 1.8 122CP si trebuia sa-l spal din 3000 in 3000 de kilometri pentru ca se transforma in limitator de aer, ducand la o reducere a acceleratiei.

Masinile de competitie nu au debitmetru si nici filtru sport comercial. Umiditatea, presiunea si densitatea aerului sunt aproape constante pe durata a 1-2 ore de cursa si chiar daca se schimba, pilotul poate schimba harta de injectie din bord. Cat despre filtre, va invit sa va uitati la un filtru de WTCC, nu are nici o legatura cu cele K&N conice pe care le vedeti in comert.

Si da, la diesel e frectie la picior de lemn, motorul Diesel functioneaza in exces de aer.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Nu se umple de mizerie mai repede decat unul de hartie pentru simplu motiv ca tot atat praf ajunge in filtru. Eu l-am spalat la 8000km si nu mi s-a parut foarte murdar. Oricum, chiar si murdar, se comporta ca un filtru de hartie curat. Uleiul dauneaza debitmetrului daca ajunge pe el. Daca e uns corect nu pleaca din filtru. Daca torni tot uleiul din kitul de cutratare e foarte posibil ca excesul de ulei sa fie absorbit in motor. Eu n-am vazut nici o urma de ulei sau praf pe traseul de dupa filtru. E mult praf in Romania, asta e de necontestat, asa ca ori schimbati filtrele de harite la 5000km ori puneti unul sport si-l curatati la 10000 pentru ca motorul sa mearga asa cum trebuie.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:Nu se umple de mizerie mai repede decat unul de hartie pentru simplu motiv ca tot atat praf ajunge in filtru.

Corect. De aceea eu schimb filtrul inca o data intre revizii. In plus, fiind diesel, nu e atat de dependent de aer.

cristidb a scris:Oricum, chiar si murdar, se comporta ca un filtru de hartie curat.

Incorect. Praful care ajunge in ulei se transforma intr-o mazga care ramane pe filtru sau cade. In cazul in care ramane pe filtru, mazga aceasta nu permite deloc trecerea aerului. In plus, acel ulei este deja consumat si nu mai poate actiona ca un captator de praf. De aceea se recomanda chiar in pliant adaugarea de ulei de cate ori este necesar.

Intr-un filtru de hartie, praful cade in carcasa sau ramane pe hartie. Filtrele de hartie heavy duty au chiar si pasla care are rolul de a retine praful repartizat uniform. Pasla are densitatea vatei medicinale.

cristidb a scris:Daca e uns corect nu pleaca din filtru. Daca torni tot uleiul din kitul de cutratare e foarte posibil ca excesul de ulei sa fie absorbit in motor.

Incorect. Uleiul e un lichid care trece prin materialul textil. In plus, e cam greu sa nimeresti cantitatea exacta de ulei de care vorbesti. Daca pui prea putin, praful nu va fi captat de ulei ci va trece prin materialul textil. Daca pui prea mult, va ajunge in debitmetru.

cristidb a scris:Eu n-am vazut nici o urma de ulei sau praf pe traseul de dupa filtru.

Nici nu ai sa vezi. Cand viteza aerului e atat de mare incat impinge uleiul prin materialul textil, poti fi sigur ca uleiul nu are timp sa se depuna pe peretii tubului ci ajunge direct in debitmetru sau/si in motor.


Recomand o stergere cu carpa+aspirator si apoi folosirea unor aerosoli care se dau direct in iesirea de aer a filtrului, cu motorul mergand. Curata incredibil de bine uleiul sau praful ramas pe debitmetru.

O alternativa mult mai sanatoasa e cautarea unei cutii mai mari pe care sa o potriviti in locul celei originale si in care sa puneti filtru de hartie normal. Am vazut pe internet oameni care au luat cutii de la motoare mai mari, gen Vectra 3.2, si le-au montat pe AstraG cu motoare 1.6/1.8, cu efect clar in marirea acceleratiei. De asemenea, se pot inlocui tuburile care intra in carcasa filtrului cu unele mai mari. Eu mi-am montat pe AstraG tub de Vectra 1.8/2.2 si s-a potrivit foarte bine, cu doar un surub in plus.

In ceea ce priveste sunetul, exista o solutie mult mai simpla decat un filtru sport. In iesirea de aer a carcasei filtrului exista un silencer care se scoate relativ usor. Veti obtine si sound sportiv si un pic mai mult aer in admisie. Gratis.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Subiectul a fost indelung discutat. Sunt o gramada de teste comparative intre diverse filtre, multe dintre ele subiective. Eu sunt 100% convins ca o firma cu renume cum e K&N nu vinde niste prostii care strica motoarele. Realitatea e ca oricum o cantitate de praf ajunge in motor. E unul din motivele pentru care trebuie schimbat uleiul. Dintre toate tipurile de filtre cele de bumbac sunt cel mai putin restrictive si curate si murdare. Multi nu stiu ca filtrele de hartie neschimbate la timp cedeaza cand se imbacsesc si prin micile rupturi lasa sa treaca mult mai mult praf.
K&N recomanda spalarea repetata prin pulverizare cu solutia de curatare si clatirea cu apa la presiune scazuta dinspre partea curata spre partea murdara. Dupa uscare se unge cu ulei pe partea murdara si se lasa sa se imbibe pana cand partea curata se inroseste. Exista kituri de curatare cu ulei la spray, foarte usor de dozat. Uleiul e lipicios si nu curge, nu e ulei de motor.
Asta am si facut, am scos tubul din partea de jos a cutiei. Cel de sus era deja scos. Se pare ca s-au prins si ei ca nu face nimic bun si deja la z16xer nu l-au mai pus. Am schimbat tubul care vine in cutia de aer cu unul de la OPC, cam de 2 ori mai gros. Cutia am considerat ca e destul de mare.
Debitmetru nu am. Se pare ca opel a renuntat la ele in ultima perioada. Z16XER nu are, ultimele Z18XER nu au, pe corsa D motoarele Z12XEP si Z14XEp nu au. Se folosesc in locul debitmetrului un senzor de temperatura al aerului din admisie si un senzor pentru presiunea in galeria de admisie. Debitmetrele au prostul obicei sa se strice, cu sau fara filtru sport.
  • flytmo25

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris ..."In ceea ce priveste sunetul, exista o solutie mult mai simpla decat un filtru sport. In iesirea de aer a carcasei filtrului exista un silencer care se scoate relativ usor. Veti obtine si sound sportiv si un pic mai mult aer in admisie. " unde se afla mai exact silenceru ala ca nu am inteles?
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR