- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
- zero
- OP
- 307 mesaje
- din 03 Jul 2005
zero
- Mesaje scrise: 307
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2005
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 09 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2004
- Mesaj Privat
- zero
- OP
- 307 mesaje
- din 03 Jul 2005
zero
- Mesaje scrise: 307
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2005
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 09 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2004
- Mesaj Privat
Acesta este un citat din regulamentul dupa care se desfasoara cursele auto organizate de LR
"Pentru schimbat chiulasa:
Motor opel (2000 CC) 115cp 8valve-se schimba chiulasa se monteaza de 16v rezulta motor de 136 sau 150cp , la motor de Vw 1,8 8v de 90cp se aplica
16v rezulta clasa pt motorul 1,8 de 16v adica 130cp"
Dupa cum se observa in functie de cilindree o chiulasa cu patru supape pe piston poate aduce un plus de aproximativ 30%
Merita retinut ca specialistii de la Honda scoteau din motoarele lor aspirate tehnologie V-TEC 100 de CP/litru ceea ce insemna 120 de CP dintr-un motor de 1200 CC...
"Pentru schimbat chiulasa:
Motor opel (2000 CC) 115cp 8valve-se schimba chiulasa se monteaza de 16v rezulta motor de 136 sau 150cp , la motor de Vw 1,8 8v de 90cp se aplica
16v rezulta clasa pt motorul 1,8 de 16v adica 130cp"
Dupa cum se observa in functie de cilindree o chiulasa cu patru supape pe piston poate aduce un plus de aproximativ 30%
Merita retinut ca specialistii de la Honda scoteau din motoarele lor aspirate tehnologie V-TEC 100 de CP/litru ceea ce insemna 120 de CP dintr-un motor de 1200 CC...
- zero
- OP
- 307 mesaje
- din 03 Jul 2005
zero
- Mesaje scrise: 307
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,542 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,542
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- zero
- OP
- 307 mesaje
- din 03 Jul 2005
zero
- Mesaje scrise: 307
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,542 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,542
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- zero
- OP
- 307 mesaje
- din 03 Jul 2005
zero
- Mesaje scrise: 307
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,542 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,542
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Da dar de la corsa pana la caravan...mai pui o juma de trabant (ca si ala e masina nemteasca) mai bine spune-ne ce scrie in cartea de identitate...tobele cat sa aiba...mai mult de 50 kg (dublura)? ce e drept e drept...corsa e la fel de lata(pare chiar mai lata din cauza ce e mai scurta) ca si caravanul...
- livcro
- ******
- 4,542 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,542
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- fiara
- **
- 148 mesaje
- din 17 Aug 2005
- Bucuresti
fiara
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2005
- Mesaj Privat
Fara sa stiu de acest topic am calculat singur momentul de schimbare a vitezei pentru toate cele cinci trepte pentru masina mea (vezi semnatura).
Lucrurile sunt putin mai complicate si trebuie sa puneti mana pe un creion si un calculator ca sa aflati momentele optime de schimbare. Tot ce aveti nevoie este greficul cuplului si raportul treptelor de viteza. De ce zic asta?
Singurul lucru care conteaza pentru acceleratie este cuplul. Valoarea efectiva si nu variatia acestuia. Cuplu inseamna forta iar Newton ne spune ca
forta = masaXacceleratia. Cum masa e aproape constanta, inseamna ca cuplul si acceleratia sunt direct proportionale. Mai concret, sa zicem ca in treapta a 3-a ai cuplul X, si esti peste turatia de cuplu maxim. Te gandesti sa schimbi intr-a 4-a si aici ai cuplul Y , cu Y < X, inseamna ca ai schimbat degeaba. Trebuia s-o mai ti intr-a 3-a. Regula este urmatoarea: "Pentru acceleratie maxima schimbi viteaza din treapta A in treapata A+1 atunci cand cuplul corespunzator turatiei in care cazi in treapta A+1 este mai mare decat cuplul corespunzator turatiei la care te afli in treapta A". Se poate ca acest lucru sa nu se intample niciodata, cum e si cazul masinii mele. Adica la orice treapta, daca schimb din A in A+1 cuplul va fi mai mic. In cazul asta se schimba viteaza la turatie maxima, adica la linia rosie.
Ca sa calculati la ce turatie o sa cada motorul cand schimbati din A in A+1 procedati in felul urmator: turatia din A+1 = (turatia din A)X(raport A+1)/(raport A).
Iata fisierul cu calculele mele:
http://www.nfs5.home.ro/cuplu_astra.xls
Bafta
Lucrurile sunt putin mai complicate si trebuie sa puneti mana pe un creion si un calculator ca sa aflati momentele optime de schimbare. Tot ce aveti nevoie este greficul cuplului si raportul treptelor de viteza. De ce zic asta?
Singurul lucru care conteaza pentru acceleratie este cuplul. Valoarea efectiva si nu variatia acestuia. Cuplu inseamna forta iar Newton ne spune ca
forta = masaXacceleratia. Cum masa e aproape constanta, inseamna ca cuplul si acceleratia sunt direct proportionale. Mai concret, sa zicem ca in treapta a 3-a ai cuplul X, si esti peste turatia de cuplu maxim. Te gandesti sa schimbi intr-a 4-a si aici ai cuplul Y , cu Y < X, inseamna ca ai schimbat degeaba. Trebuia s-o mai ti intr-a 3-a. Regula este urmatoarea: "Pentru acceleratie maxima schimbi viteaza din treapta A in treapata A+1 atunci cand cuplul corespunzator turatiei in care cazi in treapta A+1 este mai mare decat cuplul corespunzator turatiei la care te afli in treapta A". Se poate ca acest lucru sa nu se intample niciodata, cum e si cazul masinii mele. Adica la orice treapta, daca schimb din A in A+1 cuplul va fi mai mic. In cazul asta se schimba viteaza la turatie maxima, adica la linia rosie.
Ca sa calculati la ce turatie o sa cada motorul cand schimbati din A in A+1 procedati in felul urmator: turatia din A+1 = (turatia din A)X(raport A+1)/(raport A).
Iata fisierul cu calculele mele:
http://www.nfs5.home.ro/cuplu_astra.xls
Bafta
- zero
- OP
- 307 mesaje
- din 03 Jul 2005
zero
- Mesaje scrise: 307
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2005
- Mesaj Privat
- fiara
- **
- 148 mesaje
- din 17 Aug 2005
- Bucuresti
fiara
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2005
- Mesaj Privat
- zero
- OP
- 307 mesaje
- din 03 Jul 2005
zero
- Mesaje scrise: 307
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2005
- Mesaj Privat
- fiara
- **
- 148 mesaje
- din 17 Aug 2005
- Bucuresti
fiara
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2005
- Mesaj Privat
- zero
- OP
- 307 mesaje
- din 03 Jul 2005
zero
- Mesaje scrise: 307
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2005
- Mesaj Privat
Mishu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2004
- Mesaj Privat
zero a scris:Merci
Mi-a condus recent masina (pe distanta scurta), un mecanic, sofer de dacie. Imi zice : motorul ii praf, ca nu trage, etc etc etc
Degeaba m-am chinuit eu sa ii explic ca nu se schimba treptele pe la 1500-2000 ca la Dacie, ca nu merge asa... el zicea ca iz "nebun" ca o turez peste 3000
Naiba ... eram cu ea incarcata (prietena, sora-mea, bagaje in spate) ... am ajuns la 150 lejer de tot, pe distanta destul de scurta si fara sa apas foarte tare acceleratia.
Imi poti da si mie o "copie" dupa datele tehnice pe care le ai?
Zero...chiar esti nebun daca skimbi la peste 3000 de ture Eu cand merg linistit skimb la 2000/2500 MAXIM.Daca ajung la 3000 deja ma impinge in scaun ca si cum as avea turbo si am acelasi motor ca al tau.In carte scrie clar..pentru consum trebuie skimbat intre 2000 si 3000.De exemplu eu la 50 km la ora pot da a 5-a fara sa fortez masina.
Mi-a condus recent masina (pe distanta scurta), un mecanic, sofer de dacie. Imi zice : motorul ii praf, ca nu trage, etc etc etc
Degeaba m-am chinuit eu sa ii explic ca nu se schimba treptele pe la 1500-2000 ca la Dacie, ca nu merge asa... el zicea ca iz "nebun" ca o turez peste 3000
Naiba ... eram cu ea incarcata (prietena, sora-mea, bagaje in spate) ... am ajuns la 150 lejer de tot, pe distanta destul de scurta si fara sa apas foarte tare acceleratia.
Imi poti da si mie o "copie" dupa datele tehnice pe care le ai?
- zero
- OP
- 307 mesaje
- din 03 Jul 2005
zero
- Mesaje scrise: 307
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2005
- Mesaj Privat