- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Care era intrebarea initiala, mai tineti minte
Spuneti omului cati litri intra.
Personal indiferent de motor as lua 0w40 si pe benzina si pe motorina, m-as uita ca inainte de toate uleiul sa fie o marca buna (se spune ca opel se simte bine cu aral). La masina mea nu as ezita nici o clipa sa folosesc 0w40, am folosit fara probleme, dar din considerente financiare folosesc aral 10w40 semisintetic, asta pentru moment si ca a fost vara. La masina pe care o are initiatorul topicului e pacat sa nu foloseasca un ulei sintetic de genul 5w sau 0w. Cred ca indicat ar fi un aral / gm 5w40 sau mobil 1 5w40, asta ca sa iesi bine la bani (0w40 e mai scump), si atentie la filtre, trebuiesc sa fie de calitate.
"E prea subtire domle 5w40 sau 0w40 si il mananca" e o replica celebra. Adevarul este ca e subtire la rece, dar ce bine face iarna la motor.. A doua cifra insemnad fluiditatea la cald. Daia nici nu as merge pe w30, isi pierde din densitate la cald comparativ cu w40
Spuneti omului cati litri intra.
Personal indiferent de motor as lua 0w40 si pe benzina si pe motorina, m-as uita ca inainte de toate uleiul sa fie o marca buna (se spune ca opel se simte bine cu aral). La masina mea nu as ezita nici o clipa sa folosesc 0w40, am folosit fara probleme, dar din considerente financiare folosesc aral 10w40 semisintetic, asta pentru moment si ca a fost vara. La masina pe care o are initiatorul topicului e pacat sa nu foloseasca un ulei sintetic de genul 5w sau 0w. Cred ca indicat ar fi un aral / gm 5w40 sau mobil 1 5w40, asta ca sa iesi bine la bani (0w40 e mai scump), si atentie la filtre, trebuiesc sa fie de calitate.
"E prea subtire domle 5w40 sau 0w40 si il mananca" e o replica celebra. Adevarul este ca e subtire la rece, dar ce bine face iarna la motor.. A doua cifra insemnad fluiditatea la cald. Daia nici nu as merge pe w30, isi pierde din densitate la cald comparativ cu w40
- birghi
- **
- 105 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
birghi
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
CristianTM a scris:Salutare !
Intrebare: pe unde se da drumul la ulei afara ? Cam cati litri trebuiesc ? 0W40 sau 10W40 la o masina cu 140.000Km la bord.
Vectra C, motor Z 19DTH.
CristianTM.
Intrebare: pe unde se da drumul la ulei afara ? Cam cati litri trebuiesc ? 0W40 sau 10W40 la o masina cu 140.000Km la bord.
Vectra C, motor Z 19DTH.
CristianTM.
DB77AAA are partial dreptate. Hai ca am pus eu un citat pentru improspatarea memoriei. Adevarul este ca erau mai multe intrebari, si discutia a fost in mare parte despre "codul" uleiului. Ca si cantitate, intra 4,3 litrii: http://www.gmpartsworld.com...d=20&tab=spec http://www.gmpartsworld.com...d=19&tab=spec Sunt doua linkuri deoarece nu stiu exact de care motor are (1.9CDTi sau 1.9CDTi 16v), dar la amandoua incape aceeasi cantitate de ulei.
As vrea sa lamurim si intrebarea mea catre octav13: De ce la motoare mai uzate se foloseste ulei cu prima cifra mai mare (de ex 10W40)? Eu as pune 5W40, chiar daca am 130.000 Km.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
La Z19DTH si conditii de clima specifice Romania se pune 0W40 sau 5W40.
Daca motorul este uzat (papa putin ulei) se va folosi unul mai viscos de genul 5W50.
Daca papa bine ulei nu mai ai ce face decit segmentare etc.
Uzura la ele apare datorita intervalelor mari de schimb. In timp uleiul se subtiaza si mai ales la diesel datorita contaminarii cu motorina. Un diesel cu 130,000km este bebe, putin uzat la 400,000km si bun de segmentat la 800,000km, asta evident daca in viata lui s-a folosit ulei de calitate, s-a schimbat la timp 10,000km, nu a facut numai drumuri scurte etc.
Daca motorul este uzat (papa putin ulei) se va folosi unul mai viscos de genul 5W50.
Daca papa bine ulei nu mai ai ce face decit segmentare etc.
Uzura la ele apare datorita intervalelor mari de schimb. In timp uleiul se subtiaza si mai ales la diesel datorita contaminarii cu motorina. Un diesel cu 130,000km este bebe, putin uzat la 400,000km si bun de segmentat la 800,000km, asta evident daca in viata lui s-a folosit ulei de calitate, s-a schimbat la timp 10,000km, nu a facut numai drumuri scurte etc.
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Din TIS:
Din "biblie" http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html :
In Romania intervalul de srvice de 30,000km este injumatatit la 15,000 datorita prafului, motorina murdara, porniri dese etc. plus ca si cei de la Opel au bagat la cap ca 30,000 e o prostie, apare uzura oricum. Eu va recomand ca si asa le frecati preponderent la drumuri scurte un 10,000km. Nu uitati cei cu seria Z ca aveti alte injectoare decit cei cu Y si la voi se infunda tare usor, schimbati mai des filtrul de motorina.
As oil consumption is affected by technical factors, the conclusion is reached that the engine does not consume oil in special operating conditions that lead to oil dilution.
During conditions such as frequent cold starts and driving before the engine reaches operating temperature, it is only the oil flowing back to the oil pan that carries away scalding fuel components and precipitates. This "dilutes" the oil and leads to the erroneous assumption that the engine consumes no oil.
Such diluted oil loses its ability to lubricate and could cause engine damage if the prescribed oil change intervals are not observed.
Driving in predominately urban traffic and frequently running a cold engine at rpms above idle speed are the main causes of oil dilution
.
During conditions such as frequent cold starts and driving before the engine reaches operating temperature, it is only the oil flowing back to the oil pan that carries away scalding fuel components and precipitates. This "dilutes" the oil and leads to the erroneous assumption that the engine consumes no oil.
Such diluted oil loses its ability to lubricate and could cause engine damage if the prescribed oil change intervals are not observed.
Driving in predominately urban traffic and frequently running a cold engine at rpms above idle speed are the main causes of oil dilution
Din "biblie" http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html :
The point I'm trying to make is that the optimum time for changing oil ought to be related to a number of factors, of which distance travelled is probably one of the least important in most cases. Here is my selection in rough order of importance:
Number of cold starts (more condensation in a cold engine)
Ambient temperature (how long before warm enough to stop serious condensation)
Effectiveness of crank case scavenging (more of that anon)
State of wear of the engine (piston blow-by multiplies the problem)
Accuracy of carburation during warm-up period (extra gook produced)
Distance travelled (well, lets get that one out of the way)
Engines pump about 10,000 litres of air for every litre of fuel consumed, and along with all that air, they suck in plenty of dirt and grit. A good air filter will stop everything bigger than a micron in diameter - everything smaller mostly just floats around harmlessly in the 0.001inch minimum thickness oil films that separate all the moving parts. Despite all of this, there will always be submicron particles that get in and there will be places in the engines oilways where they will gather. Every time you empty the oil from your sump, you're also draining this fine grit with it.
Number of cold starts (more condensation in a cold engine)
Ambient temperature (how long before warm enough to stop serious condensation)
Effectiveness of crank case scavenging (more of that anon)
State of wear of the engine (piston blow-by multiplies the problem)
Accuracy of carburation during warm-up period (extra gook produced)
Distance travelled (well, lets get that one out of the way)
Engines pump about 10,000 litres of air for every litre of fuel consumed, and along with all that air, they suck in plenty of dirt and grit. A good air filter will stop everything bigger than a micron in diameter - everything smaller mostly just floats around harmlessly in the 0.001inch minimum thickness oil films that separate all the moving parts. Despite all of this, there will always be submicron particles that get in and there will be places in the engines oilways where they will gather. Every time you empty the oil from your sump, you're also draining this fine grit with it.
In Romania intervalul de srvice de 30,000km este injumatatit la 15,000 datorita prafului, motorina murdara, porniri dese etc. plus ca si cei de la Opel au bagat la cap ca 30,000 e o prostie, apare uzura oricum. Eu va recomand ca si asa le frecati preponderent la drumuri scurte un 10,000km. Nu uitati cei cu seria Z ca aveti alte injectoare decit cei cu Y si la voi se infunda tare usor, schimbati mai des filtrul de motorina.
Gate1
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2005 1.9 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salutare am si eu un Opel Vectra 1.9 CDTI (120 CP) din 2005 si mai am nitel si trebuie sa fac schimbul de ulei, dar avand cartea tehnica in germana nu prea am inteles ce tip de ulei ar fi indicat pt masina mea, daca cineva care a fost in aceeasi situatie sau are cunostinta de asa ceva il rog sa-mi dea si mie de stire pe forum.
Va multumesc anticipat.
Va multumesc anticipat.
martinez_
- Mesaje scrise: 0
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2007
- Mesaj Privat
- viorelt
- **
- 346 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
viorelt
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
petre m
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 zcdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2009
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- florintalos2008
- *
- 2 mesaje
- din 05 Nov 2009
- Vectra 2005 Z19DTH
- Cluj
florintalos2008
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2009
- Mesaj Privat
Perioada dintre revizii au redus-o dealerii din motive de castig. Singurele filtre care merita schimbate mai des sunt cele de aer si polen in rest sunt bani aruncati pe geam. La fel e si cu garantiile. Constructorul da garantie 6 luni pentru vicii ascunse si defecte de fabricatie, restul e de la dealer ca sa te tina legat de el cu consumabilele pe care le vinde la preturi nejustificat de mari si manopera pe masura. Cum se explica plaja mare de perioada de garantie de la o marca la alta ?
- sebi4fc
- ****
- 1,576 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Vectra 2005 Z19DT
- Cluj
sebi4fc
- Mesaje scrise: 1,576
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
- Cassino
- **
- 129 mesaje
- din 27 Oct 2007
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
Cassino
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2007
- Mesaj Privat
- florintalos2008
- *
- 2 mesaje
- din 05 Nov 2009
- Vectra 2005 Z19DTH
- Cluj
florintalos2008
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2009
- Mesaj Privat
- KRYSS
- **
- 114 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Vectra 2002 Z18XE
- Gorj
KRYSS
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
Andyredd
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2009
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 6,068 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 6,068
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
Andyredd
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2009
- Mesaj Privat
Edwin a scris:
Pentru motorul 1,9 cdti ai nevoie de 4,3 l ulei. Numai bine.
Andyredd a scris:Salutare sunt noul posesor a unu Opel Vectra C 1.9 CDTI 120 Cai ! 2005 ! vreau sa ii schimb uleiul dar nu stiu kti litri de ulei imi trebuiesc ! Dak ma poate ajuta cineva ! Va multumesc
Pentru motorul 1,9 cdti ai nevoie de 4,3 l ulei. Numai bine.
Multzam ! ... apropo ce parere ai depspre motoru 1.9CDTI k vad k esti posesor in semnatura !
- Edwin
- *******
- 6,068 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 6,068
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
Timp de 14 luni nu am avut nici un fel de probleme. Se pare cã sunt foarte fiabile. Ai grijã de motor ( filtre bune, ulei bun, distribuþie schimbatã la timp ), ºi sunt sigur cã nu vei avea probleme. Maºina are ºi filtru de particule? Dacã are sã cauþi ulei care are ºi specificaþia C3. Numai bine.
Andyredd
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2009
- Mesaj Privat
Edwin a scris:Timp de 14 luni nu am avut nici un fel de probleme. Se pare cã sunt foarte fiabile. Ai grijã de motor ( filtre bune, ulei bun, distribuþie schimbatã la timp ), ºi sunt sigur cã nu vei avea probleme. Maºina are ºi filtru de particule? Dacã are sã cauþi ulei care are ºi specificaþia C3. Numai bine.