Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Nu creste cuplul motorului ci mareste sensibiliatea pedalei. Cu alte cuvinte, abia o atingi si se comporta ca si cum ai fi apasat violent jumatate de pedala in conditii normale. De aici si explicatia consumului marit.

Restul e corect.
Skip ads

  • Arnautu Vasile

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 1.9 - 150 cp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2008

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Nu creste cuplul motorului ci mareste sensibiliatea pedalei. Cu alte cuvinte, abia o atingi si se comporta ca si cum ai fi apasat violent jumatate de pedala in conditii normale. De aici si explicatia consumului marit.

Restul e corect.


Dar tot nu inteleg de ce creste mareste consumul cand apas butonul sport Question
Ii da mai multa motorina/aer ? Sau care e faza ?
Ma poate lamuri cineva ?
  • Arnautu Vasile

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 1.9 - 150 cp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2008

  • Mesaj Privat
naku a scris:nu era mai simplu sa apesi pe buton si sa vezi ce se intampla ?


he-he... normal ca merg cu butonul sport (din cand in cand)
dar existau multe mituri in privinta acestuia si am vrut sa ma lamuresc.

in rest... sanatate !
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Arnautu Vasile a scris:
dodo_13 a scris:Nu creste cuplul motorului ci mareste sensibiliatea pedalei. Cu alte cuvinte, abia o atingi si se comporta ca si cum ai fi apasat violent jumatate de pedala in conditii normale. De aici si explicatia consumului marit.

Restul e corect.


Dar tot nu inteleg de ce creste mareste consumul cand apas butonul sport Question
Ii da mai multa motorina/aer ? Sau care e faza ?
Ma poate lamuri cineva ?


Mai corect spus, iti da mai multa motorina+aer la o apasare mai mica a acceleratiei. Curba puterii ramane exact aceeasi.

Cu cat mergi mai alert, cu atat consumi mai mult. Avand o pedala mai sensibila, mergi mai alert.

Mai concret:
- La plecarea de pe loc, ai sa pleci cu o turatie mai mare decat in mod normal. Poti sa te uiti pe turometru si ai sa vezi asta. Deci ai un consum la pornire mai mare.
- La aceeasi apasare de pedala, viteza va creste mai repede ceea ce te va obliga sa franezi mai devreme, deci vei merge mai putin in frana de motor. Economie mai mica inseamna consum mai mare.
- La aceeasi apasare de pedala, vei rupe mai repede aderenta in curbe, ceea ce duce la un consum mai mare.
- La aceeasi apasare de pedala, vei schimba mai sus in ture, furat de peisaj, ceea ce va determina un consum mai mare.
- La aceeasi apasare de pedala, in treptele mici vei rupe aderenta chiar si in linie dreapta, ceea ce inseamna un consum mai mare.

Da, daca te chinui destul, poti consuma la fel ca si in mod normal. Dar va trebui sa ai un picior foarte fin.
Skip ads

  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pe astra forum spunea cineva ca se schimba cuplul observatia facuta cu ajutorul unui dyno fireste.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Poate avea remapare sau poate ca spunea gogosi.

Faceti o proba simpla:
In mers, tineti turat la 2000RPM in treapta a 3-a. Apasati butonul SPORT, fara sa miscati pedala de acceleratie. Va creste turatia si viteza pana se va stabiliza si va ramane acolo. Daca ar fi chestie de cuplu, nu trebuia sa creasca turatia ci doar puterea, nu?
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Dar atunci cum se explica prezenta celui de al doilea soft pe butonul sport...

nu ar fi mai usor daca ne-ar explica maiandrei? presupun ca poate interpreta softurile... sau nu?
  • OPELTUNING

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
vladf a scris:Dar atunci cum se explica prezenta celui de al doilea soft pe butonul sport...

nu ar fi mai usor daca ne-ar explica maiandrei? presupun ca poate interpreta softurile... sau nu?

Sau Bertone Mr. Green sigur o sa fim lamuriti. Very Happy
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Citez din cartea masinii mele (de unde putea citi si intiatorul topicului):

"Mod SPORT
...
Suspensiile si directia devin mai prompte si ofera un contact mai bun cu suprafata carosabilului. Motorul reactioneaza mai spontan la cursa pedalei de acceleratie."

De ce e loc de doua softuri? Cine stie...
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:"Motorul reactioneaza mai spontan la cursa pedalei de acceleratie."

Practic nu ti se spune ca acceleratia e mai rapida din clapeta, doar ca motorul reactioneaza mai spontan, cum? nu vad sa fie specificat.
Pentru ca ce scrie acolo poate fi considerat ca si "pe toata cursa pedalei motorul reactioneaza mai spontan".
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Asta e simplu de verificat: se fac doua accelerari de la 2000RPM la 3500RPM cu pedala la podea, in ambele moduri, si se compara timpii. As putea pune pariu ca obtii aceeasi timpi. Eu nu pot sa o mai fac, evident.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
OPELTUNING a scris:
vladf a scris:Dar atunci cum se explica prezenta celui de al doilea soft pe butonul sport...

nu ar fi mai usor daca ne-ar explica maiandrei? presupun ca poate interpreta softurile... sau nu?

Sau Bertone Mr. Green sigur o sa fim lamuriti. Very Happy


Baiete tu te mai suporti ? Laughing
Eu cred ca iti esti suficient , asa ca ...scuteste-ma ca n-am chef sa imi pun in miscare creierul pt tine azi

Deci pe forum, era intr-adevar un dyno care arata cresterea cuplului cu sport on
De la Opel de-a lungul timpului n-am primit o explicatie pertinenta a schimbarii parametrilor cu butonul sport apasat sau nu . Nu mi s-a spus decat citez ca " in conditiile in care masina este exploatata la fel consumul nu se modifica "
Tot varianta oficiala gasita de la Opel este ca se modifica valve timing-ul pentru axele cu came
Tot oficial am gasit informatii numai despre IDS + care integreaza :
- ESP+ ( actioneaza simultan asupra a 3 roti , fata de una la ESP clasic )
- UCL ( franeaza electronic motorul cand simte pierderea aderentei )
- CBC ( cornering brake control )
- CDC ( sistem care continuu si precis ajusteaza taria amortizoarelor in functie de starea drumului, miscarea autovehiculului si stilul de condus pentru a asigura maximum de confort al suspensiei si aderenta la suprafata de rulare. Pentru a conduce si mai sportiv IDS+ vine cu un buton Sport care comuta masina intr-un alt mod de functionare ce intareste amortizoarele si mai mult, ofera un raspuns mult mai bun de la pedala de acceleratie si modifica parametrii de raspuns ai servodirectiei, oferindu-i un feeling mai precis. Cu ajutorul butonului Sport se poate dezactiva si ESP-ul tinandu-se apasat 3 secunde dupa ce a fost comutat in modul sport)

Din cate stiu Dodo, la IDS amortizoarele sunt setate putin mai rigid , insa in nici un caz controlate electronic !
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR