- omega y22dth
- ***
- 667 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Zafira 2017 1.6DTJ
- Bucuresti
omega y22dth
- Mesaje scrise: 667
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2017 1.6DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
blanarugh
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat
Prima cifra indica vascozitatea uleiului la rece iar cifra de dupa W indica vascozitatea la cald.
Un astfel de ulei (0W30/0W40) este recomandat a se folosi iarna pentru motoarele de noua generatie (cu tolerante f mici), cu putini km, in zone geografice unde pornirea la rece (prima pornire a motorului) se face la temperaturi foarte scazute (-30 grade C).
Astfel acest ulei (cu indice 0) isi pastreaza starea lichida la temperaturi foarte scazute, este tras repede in rampa si formeaza imediat stratul protector (pelicula de ulei) pentru a preveni frecarea intre componente.
Se stie ca cele mai mari uzuri si daune la un motor se produc atunci cand acesta este rece, cu atat mai mult cand temperatura este sub 0 grade, de aceea toti producatorii de autoturisme recomanda incalzirea motorului inaintea demararii.
A doua cifra se refera dupa cum am spus la vascozitatea uleiului la cald.
O cifra mai mare inseamna o protectie mai buna la temperaturi si turatii ridicate. Daca mergi cu masina normal e indicat sa folosesti indicele 30. Eu de exemplu la cealata masina (BMW E30 motor de 2.5 benzina dus la aprox 210 cai) folosesc ulei 10W60, pentru ca imi ofera protectia necesara la turatii mari pe perioda indelungata.
Daca motorul este supus zilnic "coxului" atunci indicat ar fi sa folosesti indicele 40 sau chiar mai mare.
Teoria este urmatoarea: la cald uleiul pierde din vascozitate curge foarte usor, se strecoara printre lagare si nu mai asigura o presiune si deci o pelicula constanta intre piesele in miscare relativa. Ca efecte : uzura prematura a componentelor, supraincalzirea motorului, consum exagerat de ulei.
Acum, tu esti in cea mai buna masura sa-ti dai cu parerea ce ulei trebuie sa pui la masina ta deoarece tu esti cel ce o exploateaza.
Inca o diferenta intre cele doua uleiuri enumerate de tine: 0W30 este un ulei care dupa spusele producatorilor ar trebui sa iti reduca consumul de carburant. Daca este adevarat...asta nu mai stiu.
Apropos nu ne ai spus ce masina ai. Atentie, asa cum a spus si colegul shafft24 daca pui un ulei asa subtire la un motor ce are peste 150-200 mii km poti sa te astepti la un consum mare de ulei.
Cu placere.
Un astfel de ulei (0W30/0W40) este recomandat a se folosi iarna pentru motoarele de noua generatie (cu tolerante f mici), cu putini km, in zone geografice unde pornirea la rece (prima pornire a motorului) se face la temperaturi foarte scazute (-30 grade C).
Astfel acest ulei (cu indice 0) isi pastreaza starea lichida la temperaturi foarte scazute, este tras repede in rampa si formeaza imediat stratul protector (pelicula de ulei) pentru a preveni frecarea intre componente.
Se stie ca cele mai mari uzuri si daune la un motor se produc atunci cand acesta este rece, cu atat mai mult cand temperatura este sub 0 grade, de aceea toti producatorii de autoturisme recomanda incalzirea motorului inaintea demararii.
A doua cifra se refera dupa cum am spus la vascozitatea uleiului la cald.
O cifra mai mare inseamna o protectie mai buna la temperaturi si turatii ridicate. Daca mergi cu masina normal e indicat sa folosesti indicele 30. Eu de exemplu la cealata masina (BMW E30 motor de 2.5 benzina dus la aprox 210 cai) folosesc ulei 10W60, pentru ca imi ofera protectia necesara la turatii mari pe perioda indelungata.
Daca motorul este supus zilnic "coxului" atunci indicat ar fi sa folosesti indicele 40 sau chiar mai mare.
Teoria este urmatoarea: la cald uleiul pierde din vascozitate curge foarte usor, se strecoara printre lagare si nu mai asigura o presiune si deci o pelicula constanta intre piesele in miscare relativa. Ca efecte : uzura prematura a componentelor, supraincalzirea motorului, consum exagerat de ulei.
Acum, tu esti in cea mai buna masura sa-ti dai cu parerea ce ulei trebuie sa pui la masina ta deoarece tu esti cel ce o exploateaza.
Inca o diferenta intre cele doua uleiuri enumerate de tine: 0W30 este un ulei care dupa spusele producatorilor ar trebui sa iti reduca consumul de carburant. Daca este adevarat...asta nu mai stiu.
Apropos nu ne ai spus ce masina ai. Atentie, asa cum a spus si colegul shafft24 daca pui un ulei asa subtire la un motor ce are peste 150-200 mii km poti sa te astepti la un consum mare de ulei.
Cu placere.
- 26mad
- **
- 453 mesaje
- din 17 Apr 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Bucuresti
26mad
- Mesaje scrise: 453
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2008
- Mesaj Privat
mie 0w30 nu mi-a papat deloc in13.oookm si masina are 160.000. sincer nu mai tinut 0w30, castrol edge, pentru ca la frig, adica la minus 10 grade imi era motorul cam zgomotos, iar cu 0w40, cel nou nu mi se mai pare. stiu ca la 100 grade 30 are indice de vascozitate mai mic decat 40, deci nu e vorba de indice ci de calitatea uleiului. poate am avut eu ghinion si am nimerit un castrol contrafacut.
blanarugh
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat
- 26mad
- **
- 453 mesaje
- din 17 Apr 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Bucuresti
26mad
- Mesaje scrise: 453
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2008
- Mesaj Privat
blanarugh a scris:Depinde de temperatura de afara; Ca sa faci un test comparativ elocvent conditiile de testare trebuie sa fie identice.
La rece (la sub 40 grade) indicele de vascozitate la cele doua uleiuri este identic.
La rece (la sub 40 grade) indicele de vascozitate la cele doua uleiuri este identic.
Mersi mult pentru sfaturile acordate aici. Cred ca voi merge pe 0w40 deoarece vreau un ulei all season pe care sa nu il schimb si in plus merg foarte mult in bucuresti iar vara asfaltul este incins etc. Cred ca acesta este principalul motiv pentru care as merge pe 0w40. De turat nu o turez dar nu merg nici subturat. Schimb normal vitezele. Motor y20dth, 2004, vectra C.
Multumesc inca o data.
blanarugh
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat
jamal
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2009
- Mesaj Privat
- oviprof
- **
- 140 mesaje
- din 19 Mai 2009
- Omega 1995 X20XEV
- Timis
oviprof
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2009
- Mesaj Privat
Eu, la Omega mea din semnatura, i-am facut schimbul vara asta pentru prima oara de cand e la mine. I-am pus Aral 10W40. Dupa primii 2500 de km. m-a avertizat "OELMANGEL". Verificand joja am constatat ca a "papat" cam jumatate de litru si a trebuit sa completez.
Vi se pare mult jumatate de litru la 2500 Km? Daca da, ce e de facut? Schimb tipul de ulei, sau e vreo problema pe la motor?
A, si trebuie sa mai spun ca are 188.000 km la bord.
Vi se pare mult jumatate de litru la 2500 Km? Daca da, ce e de facut? Schimb tipul de ulei, sau e vreo problema pe la motor?
A, si trebuie sa mai spun ca are 188.000 km la bord.
- omega y22dth
- ***
- 667 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Zafira 2017 1.6DTJ
- Bucuresti
omega y22dth
- Mesaje scrise: 667
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2017 1.6DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
- oviprof
- **
- 140 mesaje
- din 19 Mai 2009
- Omega 1995 X20XEV
- Timis
oviprof
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2009
- Mesaj Privat
paulGT- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Alba
- Masina: Omega 1996 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2009
- Mesaj Privat
- GianyP
- **
- 430 mesaje
- din 13 Sep 2008
- Meriva 2003 Z16XE
- Dambovita
GianyP
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Dambovita
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat
Din aceste tabele aflati tipul de ulei si cantitatile tuturor lichidelor,in functie de tipul masinii si motorizari
http://ew5.earlweb.com/sear...te=6§or=1
http://ew5.earlweb.com/reco...&vehicle=6667
Eu folosesc acest tip de ulei, deoarece se potriveste la fix tipului de motor pe care-l am ,adica 2.2 DTI
Castrol MAGNATEC DIESEL B3 10W-40
Castrol Magnatec Diesel 10W-40 B3 pastreaza autoturismul tau diesel performant pentru o perioada lunga de timp.
Molecule Inteligente pentru protectie activa si continua din momentul pornirii motorului.
Contine molecule inteligente care adera si se lipesc de suprafetele metalice, dand astfel o protectie suplimentara impotriva uzurii
Tehnologie diesel dedicata mentinerii eficientei si reactiei motorului
Potrivit pentru motoarele inter-cooler si turbo
Performante/Aprobari
VW 505 00
MB 229.1
API CF
ACEA A3/B3
http://ew5.earlweb.com/sear...te=6§or=1
http://ew5.earlweb.com/reco...&vehicle=6667
Eu folosesc acest tip de ulei, deoarece se potriveste la fix tipului de motor pe care-l am ,adica 2.2 DTI
Castrol MAGNATEC DIESEL B3 10W-40
Castrol Magnatec Diesel 10W-40 B3 pastreaza autoturismul tau diesel performant pentru o perioada lunga de timp.
Molecule Inteligente pentru protectie activa si continua din momentul pornirii motorului.
Contine molecule inteligente care adera si se lipesc de suprafetele metalice, dand astfel o protectie suplimentara impotriva uzurii
Tehnologie diesel dedicata mentinerii eficientei si reactiei motorului
Potrivit pentru motoarele inter-cooler si turbo
Performante/Aprobari
VW 505 00
MB 229.1
API CF
ACEA A3/B3
- oviprof
- **
- 140 mesaje
- din 19 Mai 2009
- Omega 1995 X20XEV
- Timis
oviprof
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2009
- Mesaj Privat
GianyP a scris:Castrol Magnatec Diesel 10W-40 B3 pastreaza autoturismul tau diesel performant pentru o perioada lunga de timp.
Molecule Inteligente pentru protectie activa si continua din momentul pornirii motorului.
Contine molecule inteligente care adera si se lipesc de suprafetele metalice, dand astfel o protectie suplimentara impotriva uzurii
Tehnologie diesel dedicata mentinerii eficientei si reactiei motorului
Molecule Inteligente pentru protectie activa si continua din momentul pornirii motorului.
Contine molecule inteligente care adera si se lipesc de suprafetele metalice, dand astfel o protectie suplimentara impotriva uzurii
Tehnologie diesel dedicata mentinerii eficientei si reactiei motorului
Pffuu, cum suna, ca o reclama tv.
unaebab
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Mures
- Masina: Omega 1996 2.0 XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2009
- Mesaj Privat
Eu am un omega 2.0 i, 16v si de cand l-am luat ( din Iulie) am facut schimb de ulei. Am pus Castrol Magnatec 10/40 si de atunci fac saptamanal 900 Km si am mai facut un drum de litoral (1400 Km) deci in total vreo 16 000 Km. Tot ce pot sa spun e ca nu am completat inca nici un gram, uleiul e curat, se simte ca face inca ungere cand il iei intre degete, deci sunt f.f.f.f.f.f. multumit de el. Orice mi-ar recomanda cei de la reprezentante sau service-uri voi merge in continuare cu Castrol.
- GianyP
- **
- 430 mesaje
- din 13 Sep 2008
- Meriva 2003 Z16XE
- Dambovita
GianyP
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Dambovita
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat
oviprof a scris:
Pffuu, cum suna, ca o reclama tv.
GianyP a scris:Castrol Magnatec Diesel 10W-40 B3 pastreaza autoturismul tau diesel performant pentru o perioada lunga de timp.
Molecule Inteligente pentru protectie activa si continua din momentul pornirii motorului.
Contine molecule inteligente care adera si se lipesc de suprafetele metalice, dand astfel o protectie suplimentara impotriva uzurii
Tehnologie diesel dedicata mentinerii eficientei si reactiei motorului
Molecule Inteligente pentru protectie activa si continua din momentul pornirii motorului.
Contine molecule inteligente care adera si se lipesc de suprafetele metalice, dand astfel o protectie suplimentara impotriva uzurii
Tehnologie diesel dedicata mentinerii eficientei si reactiei motorului
Pffuu, cum suna, ca o reclama tv.
Ai mare dreptate ,dar nu fac nicio reclama ,sunt un simplu sofer(care-si iubeste masina), nicidecum dealer,reprezentant sau altceva.Eu am vrut sa subliniez faptul, ca nu orice ulei este bun ptr. anumite motoare (in speta al meu 2.2 DTI turbo-intercooler)
Ceea ce am scris sunt specificatiile tehnice date de producator,m-am gandit ca poate ajuta si pe altii in a lua o hotarare asupra uleiului pe care sa-l foloseasca.
B3 ptr. turbo-intercooler nu am gasit alta marca de ulei,iar daca stiti alta marca cu aceste specificatii ,as fi bucuros sa o aflu.