Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Calibra
  • lexmaul

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Tulcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2008

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Inca o echipa de mecanici cu diploma luata pe YouTube... Laughing
Sincer, la un motor de 10 ani si 8 supape, nu prea merita sa bagi bani ca sa cresti puterea... Costa mai mult decat masina cu totul...
Asi fi curios de un link al masinii aleia "minune" de la Nancy, sa-i dau omului un telefon, sa-l intreb daca utilizeaza masina zilnic sau doar la intalnirile anuale...
''inca o echipa de mecanici cu diploma luata pe YouTube'' ce vrea sa insemne asta? si cu marirea puterii motorului 8v vechi de zece ani...nici pe asta nu o inteleg...dar asa este cand lumea vrea sa isi dea importanta aici orice motor merita modificari ceea ce nu conteaza ce rezultate poate oferi la final ....si daca mai aveam poze cu masina respectiva care se afla in Nancy poate o postam aici asa ca nu e nevoie sa scoti in evidenta locatia ta si cunostintele tale despre ''parle france'' tot respectul pt tine dar vad ca incerci sa apesi un buton care nu actioneaza nici o comanda. deci eu am scris despre fapte reale ceea ce am vazut , inca am o minte limpede asa ca nici nu visez si nici nu inventez. fara suparare inca o data tot respectul pt tine si toti membrii clubului. hai sa incercam sa fim ceea ce suntem. poate unii dintre noi au facut din acele motoare vechi de 10-15 ani niste adevarate bijuterii, si chiar trebuiau postate aici?sunt masini cu motoare de 20de ani si au o valoare egala sau mai mare de 10.000 euro. masina ta merita sa fie modificata?
Skip ads

  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Am facut rost de un c20xe si acum vreau sa fac un transplantul si am cateva necunoscute unde as dori sfaturile voastre.
Va rog sa nu ma judecati pentru ca vreau sa fac acest lucru singur.. dar stiti cum sunt marea majoritate a mecanicilor...

Intrebarile mele sunt:

- pot lua cutia de pe c20ne-ul meu sau o sparge?
- e relativ usor conectare partii electrice ? mentionez ca SFI-ul ce l-am luat e complet cu ECU , rampa injectoare , multe fire Embarassed , se potrivesc toate? au mufe? sau va trebui sa fac unele modificari/improvizatii la sistemul electric - de partea asta mi-e cel mai frica..
- se potrivesc restul perifericelor de pe c20ne? ex: pompa servo, alternator,electromotor (daca mi-a scapat ceva va rog sa scrieti)


Orice informatie in plus fata de ce am zis mai sus e folositoare si va rog sa nu ezitati sa ma puneti in tema.

Mersi fain baieti.
  • lexmaul

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Tulcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2008

  • Mesaj Privat
KlubbHead a scris:Am facut rost de un c20xe si acum vreau sa fac un transplantul si am cateva necunoscute unde as dori sfaturile voastre.
Va rog sa nu ma judecati pentru ca vreau sa fac acest lucru singur.. dar stiti cum sunt marea majoritate a mecanicilor...

Intrebarile mele sunt:

- pot lua cutia de pe c20ne-ul meu sau o sparge?
- e relativ usor conectare partii electrice ? mentionez ca SFI-ul ce l-am luat e complet cu ECU , rampa injectoare , multe fire Embarassed , se potrivesc toate? au mufe? sau va trebui sa fac unele modificari/improvizatii la sistemul electric - de partea asta mi-e cel mai frica..
- se potrivesc restul perifericelor de pe c20ne? ex: pompa servo, alternator,electromotor (daca mi-a scapat ceva va rog sa scrieti)


Orice informatie in plus fata de ce am zis mai sus e folositoare si va rog sa nu ezitati sa ma puneti in tema.

Mersi fain baieti.
-1- cutia daca este exploatata in mod normal nu are ce sa pateasca dar recomand f20 pt c20xe
-2-usor nu este ca e multa munca Very Happy toate mufele se potrivesc - ca modificari cred ca pompa de benzina de la rezervor si altceva nu imi trece prin cap
-3- garantez ca se potrivesc restul ''perifericelor''
- ai putea folosi acelasi bloc motor pt care iar garantez ca se potriveste perfect
mai asteapta si alte pareri de la alti colegi care sunt in forma pt ati raspunde
Spor la treaba!
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
merge f16 pe sfi fara probleme.foloseste tot motorul.descarca de pe odc autodata 3.18. te va ajuta.
Skip ads

  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
multumesc baieti si astept in continuare sugestii, luni ma apuc Very Happy
  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
si eu vreau sa modific motorul meu de c20ne
-in primul rand c20ne se duce la 7000rpm, iar sfi se duce la 8000rpm din cate mai imi aduc aminte
6500 e turatia maxima la un cielo cu motor 1500cmc Very Happy
-eu am injectoare de xe pe el si mananca chiar mai putin, si trage mult mai bine, asa ca la consum m-am lamurit....
-cred ca tb sa schimbi si pistoanele, de fapt sa desfaci baia si sa scoti bilele ptr schimb de pistoane, e vb ca are niste degajari ptr supape si raport mai mare de compresie
-segmenti noi, cuzineti depinde
-garnitura de chiuloasa cica e diferita, pompa de apa vezi de care tb ca sa se intinda cureaua, role montate de xe
-chiuloasa o montezi f usor cu fire cu tot, eu vroiam sa testez daca merge cu instalatia mea motronic 1.5.2. de c20ne, in principiu se poate dar practic nu stiu, (sa verifici scaunele si supapele, chiar sa le rectifici, supapele in strung la unghi de 44 grade)
-tb sa montezi debitmetrul de xe pe masina si sa ai garantia ca este bun altfel te chinui de pomana si unul nou e f. scump, mai putin sh-urile
-in rest fata de ne mai st cateva fire in plus...
-in rest cred ca ai nevoie de adaptorul de la filtru de ulei ptr intercooler , radiatorul,
Daca ai un motor c20xe, si putina vointa eu zic ca il montezi foarte usor
eu am vazut motor modificat si am mai vazut pe net cum ca merge, blocul motor este la fel, si arborele,
-bielele mai bine le pastrezi pe ale tale si in ordinea in care leai demontat, sau le masori cu micrometrul pe cele de xe, nu cumva sa faci vreo prostie si sa le incurci ca poti strica arborele,
-segmenti noi sa le verifici fanta
-a si iti tb o bobina de inductie bosch cu 2 iesiri, si senzor de detonatie da nu stiu unde se monteaza...
cutia cred ca rezista si daca crapa e 50 de euro una.....
pompa de benzina din rezervor nu cred ca trebuie schimbata, supapa de pe retur de xe sau una reglabila
-evacuare de xe
-verifica fulia motor daca este identica
-alternatorul nu stiu daca merge posibil sa tb fulie mica sau alte inventii
-carcasa e la filtul de aer de xe da nu stiu sigur

succes
  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Mi-am schimbat vineri c20ne-ul cu un c20xe, care... nu vrea sa porneasca.

Sintome: electromotorul invarte si motorul nu scoate strop de compresie, se aude ca si cum ar fi electric si mai merge jumate de tura dupa ce iau cheia de la automat, deci nu scoate acel sunet : buf buf buf bufff vrummmm" cum ar trebui sa faca, nici macar un rateu nimic, mucles, parca n-ar fi bujiile bagate sau n-as avea pistoane...

Cunoscute: la testul cu agrafa imi da cod eroare 31 adica crunkshaft (parca) care e senzorul de pe vibrochen, senzorul l-am dat jos de pe un SFI care acum o luna l-am vazut mergand.

De luat in considerare :

-motorul nu a pornit 2 ani
-instalatia electrica e tot de pe un XE dar "celalant model"
-bujiile dau scantei
-pompa de benzina "impinge"
-am schimbat distributia inainte de a-l monta si cureaua era la locul ei, impreuna cu axele si vibrochenu aliniate la semne (cum sunt si acum desigur)
-uleiul care i l-am pus acum e la minim si mai trebuie completat cu un juma` de litru
-dand la automat am pus sa verific compresie pe un piston si iesea 0 curat...


Pareri mecanici:

-cel ce mi-a montat motorul si instalatia s-a uitat sub capacul de la axele cu came si a zis ca sunt vreo 2-3 supape de pe axul din partea de sus care nu actioneaza cum trebuie si zice ca sunt indoite (desi cm am mentionat mai sus distributia cand am schimbat-o era aliniata)
-un alt mecanic mi-a zis ca tre sa-i dau mult la automat sa se amorseze supapele cu ulei si sa faca compresie in motor.
-un alt mecanic care lucreaza la opel a zis ca 100% e problema electrica si cu toate ca primesc scanteie si pompa de benzina impinge , ceva nu deschide si nu ii da voie sa porneasca

Intrebari:

-de ce nu am deloc compresie in motor si nu face acel "buf buf buf" cand dau la automat
-trebuie sa desfac neaparat chiuloasa sa "vad ce-i acolo" ?
-de ce imi da acea eroare cand eu stiu ca senzorul e bun
-daca o tractez la cca 40kmh si incerc sa pornesc cu a 2-a risc sa rup cureaua de distributie?


Astept cu nerabdare sfaturile voastre si sper sa pornesc masina cat mai repede Crying or Very sad
  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
31 inseamna ca motorul este oprit. daca ii puneai agrafa si il porneai nu mai arata 31 ci doar 1-2
31 nu este eroare ci starea motorului 'oprit'

esti sigur ca este bine pus la punct?
ce inseamna celalalt model de instalatie? ce ecu ai montat acum?
pune ulei prin gaurile la bujii in pistoane si vezi daca asa face compresie, daca face atunci ai o problema cu segmentii

desfa sus la clapeta de admisie si baga niste benzina cu seringa 100-200 ml

incearca sa o tragi dar fara suturi, bagi a3-a si o plimbi poate se amorseaza culbutorii

semnele de la axele cu came tb sa fie in sus cand arborele este la pms, eu asa imi aduc aminte, verifica daca ordinea fiselor este buna

poate ai garnitura de chiuloasa arsa

cand dai la automat se stinge check-ul? asa este cel putin la mine
Skip ads

  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
in primu rand mersi pentru sfaturi, si sa iti si raspund :

- iti dai seama ca nu pot fi sigur ca mecanicul a pus totul la punct din moment ce nu porneste..
- m-am referit la celant c20xe in sensul ca sunt 2 blocuri diferite (dar foarte similare in acelasi timp) la tipul asta de motor (imi scapa numele blocurilor) si am instalatia de pe "modelul celalant" de c20xe in schim ECU sunt la fel (matronic daca nu pocesc numele) firele sunt la fel, tot ce difera e bobina de inductie care are alta prindere si are alta culoare(a mea origi neagra iar cealanta si actuala e rosie) dar s-a potrivit si aia si da scantei.
-cand dau la automat se stinge check dar mi s-a facut cam varza bateria acum si cand dau la automat imi ramane aprins pentru ca invarte prea incet
-am tractat-o cu 35km/h intr-a 3-a si da cate-un rateu la 4-5 secunde, turometrul atingand 1300rmp si pus cap la cap am tractat-o cam 250-300metrii fara rezultat si daca apasam acceleratia parca se ingrosa putin sunetul (ca si atunci cand esti in mers si nu mai benzina)

-am turnat putina benzina pe la admisie (cam 10% dintr-un capac de deodorant) i-am dat automat si nici o reactie (n-am mai tractat-o) , mentionez ca deja bateria e descarcata si nu mai avea vlaga sa invarta calumea

-inca n-am incercat cu ulei pe la bujii
-inca n-am dat jos chiuloasa sa vad garnitura

p.s. nu am apa deloc la motor, n-am mai pus daca tot n-a pornit, sincer am omis si am zis ca n-are rost sa-i bag pana cand nu da semne de viata.

L.E. ma duc acum sa-i bag niste apa

L.E.2 aveam apa trebuia doar completat 2L Smile
  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
mda, supapele de pe admisie praf toate, deci.. cumpar supape, daca stiti pe cineva va rog https://www.clubopel.com/vie...51&highlight=

poate dupaia mai apare ceva Smile Smile
  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Asa arata supapele Smile , mentionez ca nu sunt atacate de axe Smile



  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
poate ca a gresit punerea la punct si bateau supapele de admisie in piston
ca evacuarile nu au nimik, deci posibil ca sa pus axa prea avansata
iti tb o freza ptr scaune
supapele de evacuare tb prinse in strung si frezate la unghi de 44grd
si slefui cu pasta dupa
Skip ads

  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
deci:

1. chiuloasa adusa la plan
2. supapele de evacuare date jos, strunjite la 44 grade si slefuite cu pasta si pasla
3. supapele care le iau noi trebuie facut ceva la ele cand le pun sus? mai trebuie sa cumpar ceva in afara de supape si garnitura chiuloasa?
3.ce sunt alea scaune? ce anume trebuie frezat ?

Mersi mult pt ajutor Boaska
  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
scaunele sunt inelele in care se asaza supapele
trebuie sa-ti cumperi si un set de semeringuri ptr supape, se monteaza pe ghidurile de la chiuloasa cum te uiti dupa ce dai arcurile jos; asta ca sa fii sigur ca nu iti va manca ulei, verifica aca sunt etanse pe tija supapei, daca ai dubii cumpara noi
pui supapa la pozitie si pe talerul ei pui pasta de slefuit si invarti usor cu bormasina pana se observa un inel cu grosimea de 2-3 mm pe scaun sa zic asa, dupa stergi bine pui benzina si vezi daca curge
teoretic cica nu este nevoie sa le slefui cand pui supape noi, dar tu daca nu ai si freza cred ca va trebui sa la slefui usurel cu passta pe toate si noi si vechi
  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 352
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 MARE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Thaa DAAAAA Cool


  • spurckatu

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Omega 1990 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am urmarit aceasta discutie si mi-a placut. As vrea sa stiu cum se comporta acest motor , cat esti de multumit de el (in comparatie cu C20NE), si daca a trebuit sa ii mai faci vreo modificare dupa ce l-ai pornit.
Eu am un Opel Omega A din '90 tot cu C20NE pe el si as vrea sa ii pun si eu C20XE-ul. Va intreb pe voi (pentru ca eu nu stiu prea multe despre mecanica , si sper sa ma ajutati) daca se potriveste acest motor pe masina mea , daca trebuie sa ii schimb computerul de bord, radiatorul , debitmetrul de aer , delcoul sau elementele de franare. Va rog sa ma ajutati si sa nu ma luati "tare" din prima Smile
  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
cred ca este mai puternic, in rest cred ca este mai pretentios ca ne-ul din cate am auzit, spre exemplu tb lasat sa se incalzeasca inainte sa il accelerezi....ceea ce la ne nu este nevoie decat poate iarna cand este ger
are pistoane forjate si rupe fasu' la vr6
singura problema este ca dupa ce te apuci de bagat upgrade-uri pe el admisie sport, serpi,axe sport rupe cutii, le face zob,zboara pinioanele..., e boala lor, si o cutie de let e scumpa.....ca sa zici ca ai facut o adevarata masina de wrc...
  • spurckatu

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Omega 1990 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2007

  • Mesaj Privat
deci sa inteleg ca trebuie sa ii schimb si cutia odata cu motorul? nu se potriveste cea de pe NE?
  • ancutza1010

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1994 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
spurckatu cutia se potriveste si pt accelerare e mai buna f16 sau chiar f16 cr pt viteza foloseste f20...c20xe este un motor foarte pretentios c20 ne este (dupa cum spune si codul) NEMURITOR am NE si nu cred ca las da pe nimic.bafta daca vrei sal modifici eu lucrez acum cu un prieten pt turbo pe NE
  • spurckatu

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Omega 1990 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2007

  • Mesaj Privat
am vrut si eu turbo pe NE , dar nu am auzit nici o parere despre asta. Majoritatea ma indrumau sa pun C20XE - ul. Daca reusesti, te rog, posteaza niste pareri.
mersi mult pt sfat.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Calibra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR