Mar 14 Feb, 2012 8:11 pm
Marca recomandata e Duckhams dar nu cred sa mai gasesti asa ceva acum... dar NU conteaza ce ulei bagi atata timp cat e de marca buna si respecti indicativu( eu iti recomand Liqui Moly 10W40 Superleichtlauf- semisintetic).
Uleiul nu se gusta, ca esti om, nu computer... benzina zic eu ca s-ar vedea in el, dar nu cred sa fie cazul la tine atata timp cat nu se mareste nivelul pe joja si nu se subtiaza uleiul.
Sonda poate face figuri dar de obicei ori functioneaza ori nu...
Vezi si cu " desfacutul busonului", in cat timp arunca.
Uite-te pe joja, scoate joja, vezi daca da gaze/ ulei, daca da una din astea, mai mult, e si motoru obosit. Scoate si filtru de aer si vezi daca e ulei pe el, daca e mai mult decat cateva firicele/ "amprente de deget" iar inseamna ca motoru e obosit. Lucru asta se poate intampla si datorita unui ulei prost/ neschimbat la timp/ caruia nu i sa respectat indicativu.
Cum a zis si Dragos mai sus, NU e indicat sa il turezi in gol nici dupa ce mergi 8- 10 ore, apai 8- 10 secunde, 10 secunde nu sunt nici pe departe necesare sa ii poti da forja, nici in sarcina mai ales in gol. Forja in sarcina ii poti da abea dupa ce motoru a ajuns la temperatura de lucru. Vezi ca dizalaru trebe sa aiba putere maxima in jur de 4000, benzina intra 5000 si 6000, deci te poti pacali si la asta.
Mai poti face un test: mergi cu masina pana ajunge motoru la temperatura de lucru, adica atunci cand liniuta sta la 90grade sau unde sta la tine de obicei, opresti masina( nu si motoru) bagi in a5a si dai drumu la ambreiaj( sa moara motoru) si in timpu asta te uiti in bord sa vezi in cat timp se aprinde becul rosu( de la ulei), daca se aprinde imediat motoru e obosit, daca se aprinde dupa 3-4-5 secunde motoru e bun, probabil deja la 5 secunde motoru e tipla. Atentie, testu e relevent doar daca sonda de ulei functioneaza bine.
Numai bine si incearca sa nu dai prea multi bani pe " constatari"...