Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Frontera
  • B20ENY

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1996 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2009

  • Mesaj Privat
stelea a scris:Depinde de tipul de motor, depinde de sonda ...


Motor 2.0 x20se. Sonda comanda si becul rosu din bord? Din ce-am mai citit pe diverse site-uri se pare ca acul indicator de presiune este o chestie asa....ca sa fie mai interesant. De baza este becul rosu. E prima masina pe care o conduc cu asemenea sonda - si am condus cateva. Cica se poate demonta si curata....A facut cineva acest lucru?

Multumesc
Skip ads

  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Sonda e pe langa filtrul de ulei. E o sonda dubla (presiune + bec).
Pe acelasi principiu, sa inteleg ca si cea de temperatura apa si cea de carburant sunt ca sa fie interesant. S-a mers chiar mai departe: la unele masini au pus si turometru (puteau sa puna un bec pentru cand ajungeai pe rosu).
  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
stelea a scris: (puteau sa puna un bec pentru cand ajungeai pe rosu).



Mr. Green beton explicatia Laughing Laughing
  • bogdan fronteristu'

  • Mesaje scrise: 252
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Salut tuturor!
Sunt cam nou pe aici ( si posesor de frontera A , 1996, motor 2.0 benzina pus pe gaz). Cand am cumparat masina presiunea de ulei era undeva pe la jumatate in relanti si trei sferturi in turatii de peste 2000 rot/min.
I-am schimbat uleiul - 10W40, Mobil 1 si arata cam la fel , ceva mai jos. De curand insa indicatorul din bord - de presiune ulei imi arata un sfert in relanti si jumate cand masine e in ture de peste 1700-2000 rot/min/
Ma poate lamuri si pe mine cineva va rog unde e normal sa stea acul ala in relanti si unde in turatii?
Mentionez ca becul rosu nu se aprinde dar motorul consuma ceva ulei (500-600 ml la aprox 2600 de km , dar e pe gaz si am mai forjat-o cate un pic in offroad) . E cazul sa imi fac griji sau sa umblu la ea?
Va multumesc mult
Skip ads

  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Cu cat e motorul mai cald,presiunea la ulei e mai mica.Atunci cand pornesti,dimineata,ar trebui sa fie undeva peste 2/3.Pe masura ce se incalzeste, (la mine cel putin) scade pana undeva peste primul patratel de jos.
  • bogdan fronteristu'

  • Mesaje scrise: 252
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2011

  • Mesaj Privat
merci mult de raspuns superdragos. prin 2/3 intelegi liniuta dintre cea de la jumatate si maxim? la mine practic e impartit in patru. prima liniuta - un sfert; a doua - jumatatea ; a treia - trei sferutri si max. din cate inteleg la tine cand e cald motorul, in relanti, sta pe undeva un pic peste prima liniuta (un sfert cum ar veni). cam asa sta si la mine. si cand accelerezi? trece de jumatate? ca la mine nu mai trece nici la 5000 de ture. ramane acolo. la jumate
o sa ma uit si dimineata ca sincer, nu m-am uitat si nu stiu cat indica
merci inca o data, nu ma steptam la un raspuns asa rapid
multa bafta si mii de multumiri
  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 1995 23DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Eu zic ca presiunea ar trebui sa ajunga la maxim la un anumit numar de turatii ( de ex. la mine, cand imi functiona sonda de ulei, pe la 2500rpm presiunea era la punctul maxim iar la relanti era cred ca la prima liniuta alba, cu ulei 10W40). Cand era rece si statea la relanti, presiunea era de asemenea la punctul maxim.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
bogdan fronteristu' a scris:din cate inteleg la tine cand e cald motorul, in relanti, sta pe undeva un pic peste prima liniuta (un sfert cum ar veni). cam asa sta si la mine. si cand accelerezi? trece de jumatate? ca la mine nu mai trece nici la 5000 de ture. ramane acolo. la jumate

Cand accelerez mai tare -3000-3500 ajunge cam la 3/4,dar mai mult nu.La maxim sta doar dimineata,in primele 5 min.sa zicem.Si cu cat se incalzeste,presiunea scade (uleiul se subtiaza).Daca nu se ridica acul cand o accelerezi,e o problema.Din cate stiu gazul grabeste uzura motorului,si pe langa asta mai sunt si km.multi pe care probabil ii are
.Dar la 2.0 nu e scump,cred ca setul de cuzineti e pana in 100 ron.Ai acces facil pe la baie,nu demolezi masina.
Skip ads

  • kriu

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Omega 2003 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2007

  • Mesaj Privat
las-o asa... e cam bine presiunea.
cand o incepe sa licare becul la relanti, cu motorul cald, baga "o mana" de cuzineti...
gpl-ul nu prea are treaba cu cuzinetii.
parerea mea...
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Pai nu eu am probleme cu presiunea..Colegul @bgd front.
Din cate stiu,GPL altereaza uleiul,si de aici toate problemele-segmentii si banuiesc ca si cuzinetii.Si da,mai binele este dusmanul binelui.Cand iti licare becul la relanti e cazul sa intervii,pana atunci fa-te ca nu vezi.
  • kriu

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Omega 2003 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2007

  • Mesaj Privat
da dragos, am vazut, lui i-am raspuns...
si, in privinta uleiului ai dreptate, trebuie schimbat ceva mai devreme...
  • bogdan fronteristu'

  • Mesaje scrise: 252
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Salutare iar!
Tare bine e cand simti ca te ajuta cineva si iti raspunde la intrebari cand chiar nu stii ce sa mai faci si unde sa te mai duci sa afli ceva care te macina!Multumesc mult baieti. Azi am fost ofticat toata ziua. Nu imi merge treapta 1 la electroventilator si a doua intra aproape de maxim. Banuiesc ca uleiul s-a subtiat de la caldura si imi statea acul cam pe la jumatate intre rosu si prima liniuta( la ralanti). In ture nu-mi urca mai mult de jumate. Eu eram hotarat sa nu mai merg cu ea si sa ma duc maine sa o pun pe tester. Dar daca ziceti voi ca ar mai merge...as mai sta. Mentionez ca becul rosu nu se aprinde niciodata.
Nu se strica si alte chestii daca mai merg asa?
Daca i-as baga un duralub ar face vreo diferenta?
Asa ieftini sunt cuzinetii? Si daca ii schimb nu trebuie modificat si arborele? Si nu ma duce totul la vreo 25 - 30 de mil cum zic mecanicoiosii astia cu care am mai vorbit? Toti zic sa o vand ca-i proasta masina . Dar mie imi place, e simpatica in felul ei.
Multumesc inca o data cu riscul de a ma repeta
O zi buna va doresc
Skip ads

  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
La 2.0 neh parca,ce ai tu pe frontera scurta,e 200-250 eur TOT motorul.Eu daca as avea din asta,i-as pune un 2.0-16 valve,ceva,sa am 150 cai in loc de 105.De fapt merge orice bloc de 2.0,restul indicativelor au treaba cu injectia si electrica de pe motor.Si mecanicosii bat campii cu 25-30 mil.Cere pret la cuzineti la orice magazin,si vei vedea.
Poti sa-i bagi un 20W-40,sa vezi ce se intampla.Ar trebui sa ai presiune mai mare.Presupun ca pana acum i-ai bagat 10W/40,sau ceva pe acolo.DACA cumva ai facut experimente si i-ai bagat 0/30,sau 5W/30 sau ceva in genul asta,problema e de acolo.
  • bogdan fronteristu'

  • Mesaje scrise: 252
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2011

  • Mesaj Privat
salut din nou
am fost atent dimineata la indicator. cand e rece sta la jumatate presiunea la ulei. cam putin zic io. ulei i-am bagat mobil 1, 10W40 acu vreo 1000 si ceva de km. motorul fiind pe gaz e ceva mai complicat sa schimb motorul.... plus ca banuiesc ca trebuie facut ceva si pe la RAR ...
ma gandeam sa fac ce m-ati sfatuit voi si ce am mai citit pe postul asta. adica masurat presiune ulei, eventual schimbat cuzineti daca nu am noroc si nu o fi de la pompa.
merci inca o data si...o sa va tin la curent cu ce am avut. poate foloseste si altora...
  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 1995 23DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Pompa de ulei e in regula?
Uleiul e bun calitativ?
Ridica capota, scoate busonu la ulei, porneste masina si vezi cat de repede improsca ulei, daca nu improsca in cateva secunde, ar fi cazul sa schimbi pompa si daca nu e de la pompa probabil sa fie canalele de ungere infundate... dar asta nu cred ca influenteaza presiunea de ulei...
Pe joja uleiul e la nivel? Daca da, vezi sa nu fie prea subtire- sa iti bage lichid de racire/ carburant in ulei...
In rest nu stiu ce sa mai fie... la dieselu de 2.3 de obicei sunt pinioanele pompei de ulei, cu siguranta, la a ta nu stiu...
  • bogdan fronteristu'

  • Mesaje scrise: 252
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2011

  • Mesaj Privat
salutare
am fost azi alt mecanicoios cu un service la noi in Ploiesti. a gustat uleiul si a zis ca ar avea un pic de gust de benzina. mi-a zis sa-l schimb cu altul dar tot 10w40. mi-a zis sa bag marca recamndata de constructor dar eu nici nu stiu care e aia. voi stiti? nivelul de ulei este ok. acuma, daca ma duc maine la alt service care cica masoara presiunea de ulei, ce rezolv? o sa-mi zica ca e cam mica si...cam atat. ei au zis ca doar constata, nu imi pot spune care e problema si de reparat nici atat. e clar ca presiunea e mica, dar sonda cred ca e buna. am verificat-o azi in felul urmator: motor rece , lasat 8-10 secunde sa-si ia ulei si apoi forja - 4000-4500 de ture timp de vreo 3-4 secunde. s-a ridicat acul la trei sferturi.deci saonda functioneaza. sau cel putin asa pare logic. acuma am si alta dilema : daca schimb uleiul ce rezolv? nu o sa bage din nou benzina si in asta nou? ma gandeam macar sa bag unul mai gros.
nu am apucat sa incerc treaba cu desfacutul busonului sa vad in cate secunde arunca. o sa incerc si...mai vorbim. sper
super site super oameni
multumesc ...din nou pt sugestii si ajutor
salutare
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
bogdan fronteristu' a scris:. am verificat-o azi in felul urmator: motor rece , lasat 8-10 secunde sa-si ia ulei si apoi forja - 4000-4500 de ture timp de vreo 3-4 secunde.

Tare.. Shocked Sa-i mai faci asa..
  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 1995 23DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Marca recomandata e Duckhams dar nu cred sa mai gasesti asa ceva acum... dar NU conteaza ce ulei bagi atata timp cat e de marca buna si respecti indicativu( eu iti recomand Liqui Moly 10W40 Superleichtlauf- semisintetic).
Uleiul nu se gusta, ca esti om, nu computer... benzina zic eu ca s-ar vedea in el, dar nu cred sa fie cazul la tine atata timp cat nu se mareste nivelul pe joja si nu se subtiaza uleiul.
Sonda poate face figuri dar de obicei ori functioneaza ori nu...
Vezi si cu " desfacutul busonului", in cat timp arunca.
Uite-te pe joja, scoate joja, vezi daca da gaze/ ulei, daca da una din astea, mai mult, e si motoru obosit. Scoate si filtru de aer si vezi daca e ulei pe el, daca e mai mult decat cateva firicele/ "amprente de deget" iar inseamna ca motoru e obosit. Lucru asta se poate intampla si datorita unui ulei prost/ neschimbat la timp/ caruia nu i sa respectat indicativu.

Cum a zis si Dragos mai sus, NU e indicat sa il turezi in gol nici dupa ce mergi 8- 10 ore, apai 8- 10 secunde, 10 secunde nu sunt nici pe departe necesare sa ii poti da forja, nici in sarcina mai ales in gol. Forja in sarcina ii poti da abea dupa ce motoru a ajuns la temperatura de lucru. Vezi ca dizalaru trebe sa aiba putere maxima in jur de 4000, benzina intra 5000 si 6000, deci te poti pacali si la asta.

Mai poti face un test: mergi cu masina pana ajunge motoru la temperatura de lucru, adica atunci cand liniuta sta la 90grade sau unde sta la tine de obicei, opresti masina( nu si motoru) bagi in a5a si dai drumu la ambreiaj( sa moara motoru) si in timpu asta te uiti in bord sa vezi in cat timp se aprinde becul rosu( de la ulei), daca se aprinde imediat motoru e obosit, daca se aprinde dupa 3-4-5 secunde motoru e bun, probabil deja la 5 secunde motoru e tipla. Atentie, testu e relevent doar daca sonda de ulei functioneaza bine.


Numai bine si incearca sa nu dai prea multi bani pe " constatari"...
  • radu_moto14

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Frontera 1993 C24NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Salut, aceiasi problema am avut-o si eu, am facut un schimb de ulei, am bagat un 10w40, si presiune ioc, ulei luat de la LUKOIL-nu recomand, iti recomand sa iti faci un schimb de ulei cu vascozitate mai mare, cauta intr-un manual ce uleiuri poti folosi pt. motoru tau si fa un schimb.
  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 1995 23DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Poti folosi intre 10W40 pana la 20W50... hai ca la benzina sa zici ca porneste iarna cu 20W50 dar daca bagi asta intr-un motor diesel nu doar ca porneste mult mai greu sub -10grade dar nici nu isi mai face treaba sunb aceasta temperatura...10W40 merge pana la -20 de grade... Deci un compromis bun ar fi 10W50, fiindca pe el il intereseaza indicativu de vascozitate la cald, adica 40 respectiv 50, s-ar putea sa aibe rezultate.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Frontera

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR