Am copiat mai jos contractul in intregime
ECOMAX
GENERAL INVESTMENTS srl
CONTRACT DE VÂNZARE - CUMPÃRARE
pentru cumpãrare de autoturisme OPEL
Nr. 1694 din data : 29/04/2010
încheiat astãzi, 29/04/2010, între urmãtoarele pãrþi contractante:
......., în calitate de Vânzãtor
ªi
.......în calitate de Cumpãrãtor,
Vânzãtorul ºi Cumpãrãtorul fiind denumiþi împreunã în continuare Pãrþile în prezentul Contract, denumit în continuare astfel sau Actul.
OBIECTUL CONTRACTULUI:
Art.1 - Subscrisa Vânzãtoare vinde iar subsemnatul(a) Cumpãrãtor(oare) cumpãrã l (unu) autoturism OPEL INSIGNIA 4 UªI EDITION A18XER MT6 (benzinã) Euro 5, denumit în continuare Produs.
Art.2 - Autoturismul care face obiectul prezentului Act este identificat prin parametrii tehnici ºi constructivi ai acestuia, conform descrierii din Anexa 1 ºi Anexa 2 care fac parte integrantã din Contract.
PREÞUL ªl MODALITÃÞILE DE PLATÃ:
Art.3 - Preþul DDP Cluj-Napoca (cu TVA inclus) al produsului ce face obiectul prezentului Contract este de: 19.876 EUR.
Art.4 - Cumpãrãtorul va achita preþul în echivalent LEI, la cursul de vânzare al UNICREDIT TIRIAC BANK Cluj din ziua efectuãrii plãþii preþului sau pãrþii din preþ. Plata preþului se va face prin virament bancar în contul bancar indicat de Vânzãtor sau prin depunere în numerar la casieria UNICREDIT TIRIAC BANK.
în cazul în care cumpãrãtorul va prezenta în termenul prevãzut de Ghidul de finanþare a Programului de stimulare a înnoirii parcului auto naþional pe anul 2010 (dar nu mai târziu de 15 iunie 2010) documentele menþionate în acesta, va putea beneficia de prevederile Programului, adicã contravaloarea tichetului(lor) valoric(e) - 3.800 LEI / TICHET - se va scãdea din preþul autoturismului achiziþionat ºi va fi suportat de Administraþia Fondului pentru Mediu.
Art.5 - Plata preþului de cãtre Cumpãrãtor se va face astfel: - la data semnãrii prezentului Contract achitã un avans de 11.500 EUR (echivalentul în
LEI la cursul de vânzare al UNICREDIT TIRIAC BANK Cluj din ziua efectuãrii plãþii).
- diferenþa de plata in suma de 8.376 EUR (echivalentul în LEI la cursul de vânzare al UNICREDIT TIRIAC BANK Cluj din ziua efectuãrii plãþii) se va face in termen de cel mult 5 (cinci) zile calendaristice de la data la care a fost înºtiinþat de Vânzãtor cã Produsul a ajuns pe stocul Opel Southeast Europe.
TERMENE ªl CONDIÞII DE LIVRARE:
Art.6 -Autoturismul va fi livrat în termen de cea. 14 zile lucrãtoare de la data încasãrii integrale a preþului Produsului. La livrare Cumpãrãtorul se obligã sã achite contravaloarea Pachetului servicii livrare (cheltuieli legate de numere provizorii, carte de identitate, pregãtire înainte de livrare) în valoare de 300 LEI + TVA pentru fiecare autoturism în parte.
RECEPÞIA PRODUSULUI :
Art.7 - Livrarea ºi respectiv recepþia Produsului se va face în Cluj-Napoca, la sediul Vânzãtorului, în prezenþa reprezentantului Vânzãtorului ºi a Cumpãrãtorului.
Recepþia Produsului se va face pe baza documentelor care atestã caracteristicile tehnice ºi constructive ale Produsului (Anexa 1 ºi 2 la prezentul Contract).
DREPTURILE ªl OBLIGAÞIILE PÃRÞILOR:
Art. 8 - Drepturile ºi obligaþiile Vânzãtorului:
- sã comande Produsul de la furnizorul General Motors Southeast Europe, în baza angajamentelor asumate de Cumpãrãtor în baza prezentului act;
- sã solicite furnizorului Opel Southeast Europe sã livreze Produsul doar dupã confirmarea achitãrii preþului acestuia în totalitate de cãtre Cumpãrãtor;
- sã livreze Produsul conform descrierii din Anexa 1 ºi 2, corespunzând standardelor normale de funcþionare;
- sã livreze Produsul la termenul de livrare stabilit, în cazul în care apar situaþii care exced voinþa Vânzãtorului ºi care determinã prelungirea termenului de livrare convenit cu Cumpãrãtorul, Vânzãtorul are dreptul de a prelungi acest termen de livrare a Produsului cu cel mult 7 zile lucrãtoare, cu obligaþia de a aduce la cunoºtinþa Cumpãrãtorului acest aspect;
- sã asigure service-ul Produsului în perioada de garanþie (care este de 24 luni de la data livrãrii fãrã limitã de km conform celor menþionate în cartea de garanþii)
- sã asigure service-ul Produsului în perioada post-garanþie, asistenþa service fiind asiguratã într-un termen minim de la primirea unei cereri de intervenþie din partea Cumpãrãtorului. Eventualele detalii ale asistenþei service post-garanþie vor putea fi stabilite ulterior de pãrþi.
Art.9 - Drepturile ºi obligaþiile Cumpãrãtorului:
- sã recepþioneze ºi sã preia Produsul în bunã stare de funcþionare conform specificaþiilor din Anexa 1 ºi 2;
- sã achite integral preþul Produsului;
- La livrare Cumpãrãtorul se obligã sã achite contravaloarea Pachetului servicii livrare (cheltuieli legate de numere provizorii, carte de identitate, pregãtire înainte de livrare) în valoare de 300 LEI + TVA pentru fiecare autoturism în parte.
- sã prezinte în termenul prevãzut de Ghidul de finanþare a Programului de stimulare a înnoirii parcului auto naþional pe anul 2010 (dar nu mai târziu de 15 iunie 2010) documentele menþionate în acesta; în caz contrar va suporta contravaloarea tichetului(lor) valoric(e) - 3.800 LEI / TICHET - ce au fost scãzute din preþul autoturismului achiziþionat.
- sã garanteze achiziþia ºj plata Produsului cu suma de 11.500 EUR;
- sã respecte condiþiile ºi termenele de service ºi întreþinere în perioada de garanþie a
- Produsului, în conformitate cu cartea tehnicã ºi cu prescripþiile tehnice ale acestuia;
- sã nu efectueze intervenþii de service asupra Produsului decât în cadrul atelierelor
- specializate agreeate / autorizate OPEL, pe întreaga perioadã de garanþie a Produsului.
REZILIEREA CONTRACTULUI:
Art.10 - Rezoluþiunea prezentului Contract în mod unilateral este interzisã, pentru rezoluþiunea acestuia fiind necesar acordul ambelor pãrþi, în mod expres ºi în scris.
RÃSPUNDERE CONTRACTUALÃ:
Art.11 - Pãrþile sunt obligate sã respecte ºi sã ducã la îndeplinire prezentul contract cu bunã-credinþã ºi întocmai cu prevederile acestuia.
Art.12 - în cazul în care una din Pãrþi încalcã în mod culpabil cu intenþie obligaþiile care îi revin potrivit prezentului act, cealaltã parte este îndreptãþitã sã solicite obligarea acesteia la plata de daune interese, dupã notificarea prealabilã a Pãrþii în culpã ºi dacã aceasta nu s-a conformat respectãrii ºi / sau îndeplinirii obligaþiei sale în termen de 5 zile de la data primirii notificãrii.
Penalitãþile în cazul unor debite restante ale uneia sau alteia din pãrþi se convin a fi de 0,1% / ziua de întârziere ºi se calculeazã de la data scadenþei la plata acestuia, convenitã conform prezentului act sau de la data la care partea în culpã a fost notificatã de existenþa debitului.
Art.13 - Cumpãrãtorul este obligat sã achiziþioneze ºi sã plãteascã integral Produsul, conform prevederilor de mai sus din prezentul act. în cazul în care Cumpãrãtorul nu achitã la scadenþã diferenþa din preþul Produsului, respectiv nu achiziþioneazã (sub orice formã) Produsul într-un termen de cel mult 5 zile calendaristice de la data primirii unei notificãri în acest sens din partea Vânzãtorului sau nu achiziþioneazã (sub orice formã) Produsul într-un termen de cel mult 5 zile calendaristice de la Data scadenþei de platã a diferenþei de preþ, Vânzãtorul are dreptul de a rezoluþiona de plin drept prezentul contract, fãrã acordarea unui alt termen de graþie, fãrã altã procedurã ori notificare ºi fãrã intervenþia instanþei de judecatã, în acest caz, de asemenea, Vânzãtorul are dreptul de a pãstra garanþia în cuantum de 500 EUR cu titlu de daune-interese pentru nerespectarea de cãtre Cumpãrãtor a obligaþiei sale de a achiziþiona Produsul pânã la data convenitã cu Vânzãtorul.
Art. 14 - Nerespectarea de cãtre Cumpãrãtor a prevederilor referitoare la întreþinerea ºi exploatarea Produsului, respectiv nerespectarea termenelor ºi condiþiilor prevãzute în cartea tehnicã ºi certificatul de garanþie al acestuia, sau efectuarea oricãror operaþiuni / intervenþii de service asupra Produsului în altã parte decât la ateliere specializate agreeate / autorizate OPEL, duce la pierderea garanþiei ºi îl exonereazã pe Vânzãtor de orice rãspundere privind Produsul, calitatea lucrãrilor efectuate ºi comportamentul ulterior al Produsului.
FORÞA MAJORÃ:
Art. 15 -Aºa cum este reglementatã de legea românã, în cazul apariþiei sale, forþa majorã exonereazã de rãspundere pentru neîndeplinirea obligaþiilor contractuale din cauza forþei majore partea care o invocã, în cazul în care aceasta notificã în termen de 48 de ore de la producerea ei cealaltã parte contractualã. Pãrþile reintrã în drepturile ºi obligaþiile contractuale la încheierea situaþiei de forþã majorã, încetarea situaþiei de forþã majorã urmând a fi notificatã obligatoriu de partea care a invocat-o în termen de 48 de ore de la încetarea acesteia.
LITIGII:
Art.16 - In cazul apariþiei unei probleme litigioase, pãrþile convin sã încerce rezolvarea diferendului pe cale amiabilã, prin negocieri. Dacã acestea nu duc la nici un rezultat, instanþa competentã a soluþiona respectivul litigiu va fi instanþa de la sediul Vânzãtorului.
DISPOZIÞII FINALE:
Art.17 - Pãrþile nu au dreptul sã facã nici o modificare unilateralã a Contractului. Orice modificare a acestuia se va realiza prin negocieri între pãrþi, modificãrile fiind consemnate în acte adiþionale la prezentul act.
Art.18 -Anexa 1ºi 2 fac parte integrantã din prezentul Contract.
Prezentul Contract are 18 articole ºi 2 anexe ºi s-a încheiat astãzi, 29.04.2010, la Cluj-Napoca, în 2 exemplare cu valoare de original fiecare, câte unul pentru fiecare parte.
VÂNZÃTOR CUMPÃRÃTOR
S.C. ECOMAXG.I. S.R.L.