Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Ar fi bine sa-si spuna parerea care dintre motoarele mai sus mentionate sunt fiabile ori ba un cunoscator in ale mecanicii , asa fiecare-si lauda fierul cat de bun il are , in rest vorbim nimic .
Skip ads

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
tc4ee1 vs y17dt

82 cp vs 75 cp
euro 2 vs euro 3

Multe probleme pentru y17dt. Mi s-a parut un mare pas in spate fata de originalul de la isuzu.
  • alx78

  • Mesaje scrise: 718
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2010

  • Mesaj Privat
sa intelegem ca esti cunoscator?
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Intelegi ce vrei. Nu-s posesor de niciun motor dinasta dar am avut de a face cu ambele.
Skip ads

  • bbncosmin

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2009

  • Mesaj Privat
asta e si parerea mea.y17dt este,nu un pas,o jumatate de pas in spate fata de tc4ee1,nu neaparat ca fiabilitate.cred ca in conditii normale de utilizare e destul de rezistent.dar are o elctronica mult mai sensibila.
  • alexandru2000

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2010

  • Mesaj Privat
se pare ca discutia s-a transformat despre motoarele puse pe astra G si vectra b, la inceputul topicului exista doua poze cu cele doua tipuri de motoare puse pe astra f si vectra a si ar fi fost normal sa se discute despre acele doua tipuri de motoare vechi ale inceputurilor anilor 90' ! si nu de cele din sfarsitul anilor 90 si inceputu lui 2000
  • Danutza_2007

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salutare baieti,

Astra mea este din 2005, am luat-o la 142000 km si acum am 192000 km, are motor ISUZU si nu am avut nici o problema cu el.
In afara de partea electrica, unde a fost nevoie sa inlocuiesc CIM-ul, apoi puntea de diode si releul de la alternator, nu am avut nici cea mai mica problema si sper sa nu am nici in viitor.
Motorul trage de rupe, mai ales dupa ce am fost cu ea la Marius si in loc de 80 caluti, are acum 109. Deci, traiasca motoarele ISUZU. Very Happy
  • 0va

  • Mesaje scrise: 950
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2008

  • Mesaj Privat
@Danutza_2007: Al tau nu e de isuzu....intr-adevar are 80cp dar codul motorului este Z17DTL adica 1.7 CDTi.

@restul: Foarte bune motoarele astea TC4EE1 sau X17DT sau 17DT cum vreti sa le spuneti, si e adevarat cine spune ca se fisureaza garnitura de chiuloasa si baga toata presiunea in instalatia de racire, dar in rest motoare foarte bune. Nu ma pot pronunta fata de 1.7TD de pe Astra F (X 17 DTL).
Skip ads

  • doru_adrian69

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra x17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2010

  • Mesaj Privat
pot afirma cu mina pe inima ca x17dtl e cel mai prost motor pe care l-am vazut,am o astra g 98 cu acest motor si mi-a facut numai necazuri motorul deja am facut praf 2 buc,la unu mi-a cazut pompa de ulei in mers pe la 160 km/orasi eram prin ungaria Mad ,al 2-lea am lovit baia de ulei si nu a avut debit suficient pompa asa ca sa dus si asta,plus schimbate 2 chiloase,si nu mai spun ca si pompa de injectie acum i-am pus clasica,o gramada de bani si nervi Evil or Very Mad
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Eternul "Bruzli il bate pe Vandam"...
Cel mai bun motor este ala care nu te-a lasat in drum sau nu ai fost nevoit sa bagi sute de euro in curu' lui. Nu exista motorul perfect, suprem. Intentionat motoarele contemporane sunt facute sa se strice, alfel industria pieselor de schimb ar trece la agricultura. Totul tine de noroc, intretinere, exploatare si/sau anticiparea unor defecte.
Terminati cu copilariile. In final sigur ajungeti la jigniri.
  • 0va

  • Mesaje scrise: 950
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2008

  • Mesaj Privat
djtaotao a scris:Eternul "Bruzli il bate pe Vandam"...
Cel mai bun motor este ala care nu te-a lasat in drum sau nu ai fost nevoit sa bagi sute de euro in curu' lui. Nu exista motorul perfect, suprem. Intentionat motoarele contemporane sunt facute sa se strice, alfel industria pieselor de schimb ar trece la agricultura. Totul tine de noroc, intretinere, exploatare si/sau anticiparea unor defecte.
Terminati cu copilariile. In final sigur ajungeti la jigniri.


Fiecare cred ca are dreptul sa-si dea cu parerea...tocmai de aceea s-a si deschis topicul....
Un bun exemplu ar fi pt un eventual cumparator care ar dori sa stie cate ceva despre aceste doua motoare...asa ca eu unul nu consider aceasta discutie a fi "copilarie"...sau nu am dreptate? si cel mai important mai aflam unii de la altii ce a mai patit fiecare.....da...pe deoparte a se da de pamant cu un anumit tip de motor din vorbe nu e tocmai cel mai bun sfat....ideal ar fi cum am mai spus.....detalii....cam ce s-ar putea strica....ce nu se strica....
Unii poate sunt mai preventivi....
  • doru_adrian69

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra x17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2010

  • Mesaj Privat
vreau sa iti spun ca am lucrat mecanic si am desfacut multe motoare si am avut cateva masini si iti pot spune ca cel mai fiabil motor pe care l-am avut ,pardon il am e montat pe o dacie si e un diesel 16 de la vw,asta de la opel e o porcarie eu l-am desfacut si aM VAZUT CE E CU EL ma refer la x17dtl,are multe neajunsuri,e o corcitura de motor experiment as putea spune,le cade pompa de injectie acea comanda electronica ,turbina proasta,calc motor cade destul de des,consum mare si ulei si combustibil,asa ca sc e varza ....ma pot lauda ca sant fericitul posesor a unui asemenea masini Sad apropo am 2 pompe de injectie cu comanda arsa ,un calc masina ,o chiuloasa ,pompe de apa 2,valva egr,galerii admisie si evacuare o turbina cu ceva joc,ca de am schimbat deja 2 motoare Crying or Very sad apropo acum l-am modificat i-am pus pompa de injectie clasica si nu ma mai doare capu cu electronica e mult mai bine, Laughing
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
alexandru2000 a scris:daca te referi la cele diesel, isuzu are o mare problema cu chiuloasa care se fisureaza

Daca te referi la cele de Isuzu aduse de prin Europa si apoi inmatriculate in RO este indicat sa se faca o curatare de radiator + motor in ceea ce priveste circuitul de apa. Altfel, ajungi si incalzesti chiuloasa si pot aparea probleme.
Deasemenea, este indicat sa se faca si o rectificare de pastile la chiuloasa, dupa vre-o 200.000+km parcursi acestea se subtiaza si se ajunge la situatia in care dimineata la rece ramane o supapa de admisie deschisa si asta duce la scaderea compresiei/implicit pornire greoaie iarna.
As mai adauga si ca este indicat sa se verifice functionarea ventilatorului/ventilatoarelor de pe radiator pentru toate turatiile, au fost cazuri in care acestea nu functionau deloc (cele de clima) sau cel principal functiona doar la viteza maxima. Efectul secundar este tot incalzirea excesiva a chiuloasei/motorului.

In rest, nu sunt probleme cu acest motor, e calitate/fiabilitate 'made in Japan'.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Avantaje motor 1.7TD Isuzu : are injectoare BOSCH mecanice + pompa de injectie BOSCH clasica, nu are ECU, nu are EGR, garnitura de chiuloasa este de metal, demarorul are reductor, turbo IHI este model clasic, cu geometrie fixa si este racit suplimentar cu apa, filtrul de motorina are incalzitor, bujiile functioneaza intermitent inca 4 min dupa pornirea motorului si ajuta la incalzirea motorului, si da - nu pica volanta. Consumul la mersul prin oras este 6.7-7.4l/100km si este mult mai mic decat la cel de 2.000ccm dezvoltat de Opel care are consum de 10l/100km.

Dezavantaje : neavand ECU iti lipseste informatia privind consumul mediu/instantaneu, iar la mersul pe autostrada motorul fiind mai mic capacitiv este ceva mai turat si ceva mai putin elastic in depasiri decat motorul Opel de 2.000 ccm. Nu sunt sigur, dar cred ca si piesele de schimb pentru motorul de Isuzu sunt ceva mai scumpe decat pentru cel produs de Opel.

La capitolul fiabilitate nu se poate compara motorul de Isuzu cu cel de Opel, cel de Opel are o gramada de electronica in plus care in timp cedeaza. E ca si cum ai compara mere cu pere, mai corect ar fi sa compari motorul X17DT Isuzu cu motorul X17DTL de la Opel (Vectra A, Astra F), amandoua fiind motoare clasice.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
"Da, dar cel de Opel are ECU si mai poate primi ceva cai in plus, printr-un remap" - ar putea zice colegii de pe forum care deja au facut asta. Ei bine, se poate face tunning motor si la cel de Isuzu, foarte simplu marind debitul pompei de injectie si crescand presiunea din turbo de la 0.72 bar pana la 1 bar. Se cumpara un ceas de turbo pentru bord si o valva de presiune aer reglabila care se ataseaza apoi la turbo.

Am gasit pe un forum englez ( http://www.vauxhallownersne...your-turbo-diesel sau, ca si analogie la motorul 1.5TD Isuzu prezent pe Opel Corsa B http://www.corsasport.co.uk...ead.php?tid=35931 ) multe post-uri in ceea ce priveste acest aspect, se poate urca usor motorul de la 82HP pana la 108HP prin ce am enumerat eu mai sus (plus eventual inca o modificare care e mai complicata putin). Toate modificarile sunt complet reversibile, se fac mecanic si nu trebuie demontat catalizatorul decat daca se vrea sa se scoata 125+ HP, caz in care se va modifica si admisia. Unii au mers chiar mai departe cu tunning-ul la acest tip de motor si au montat chiar si o instalatie de NOS Shocked .

Parerile celor de pe acel site, care au facut modificarile, sunt : motorul are cuplu mai mare, trage mult mai bine si se accelereaza mai repede, e mai econom (turbo intra mai repede, de la 2.000rpm in sus - astfel ca pe o panta care inainte o urcai cu a 4-a si turbo la 2.5000rpm in sus acum o urci cu a 5-a cu turbo deja in functiune de la 2.000rmp) iar cu a 2-a si a 3-a viteza in accelerare masina 'te baga in scaun' (cuplul motor fiind mai mare). Deasemenea pe autostrada se accelereaza mai bine si e mai agila in depasiri in general.
Totusi pe site nu zice nimeni nimic insa de pornirea la rece dimineata, daca e la fel de buna ca inainte. Acest ultim aspect m-a facut sa nu modific inca nimic la motorul meu, daca insa e cineva pe forum care a facut deja modificarile sa ne spuna si noua.

Pentru colegii de forum care vor sa vada pe YouTube cateva filmulete cu astfel de motoare 'modate' sa caute dupa cuvintele cheie 'Astra', 'Vectra', 'Isuzu', 'MOD's','1.7TD'.
  • Raff

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2010

  • Mesaj Privat
mertinkeler a scris:garantat isuzu > GM

Salut,
Asa stiam si eu...Isuzu e mai bun decat GM insa mi s-a intamplat o chestie la verificarea ITP cu un motor Isuzu TC4EE1 unde un inginer mai tare dacat Da Vinci si-a propus sa imi demonstreze pe banii si pe timpul meu ca masina mea nu corespunde dpdv al emisiilor de noxe...si in consecinta mi-a turat motorul pana l-au gasit toti dracii...cand a vazut ca nu putea nici sa ma respinga ca masina era impecabila si si-a dat seama ca a pierdut 2 ore si nu a reusit sa ii masoare noxele... a renuntat insa era prea tarziu...masina a inceput sa scoata fum alb in cateva zile, consuma antigel la greu si facea ca toate visele. Cand am ajuns la mecanic mi-a dat verdictul: chiuloasa sau garnitura de chiuloasa...imi venea sa il strang de gat pe dobitoc...m-a costat o chiuloasa noua, garnitura noua, rectificat supape, demontat, montat, etc...de atunci imi indrum toti cunoscutii cu motoare diesel sa dea spaga la ITP pentru a nu trece prin acelasi calvar prin care am trecut si eu. In rest motorul Isuzu mi se pare mai reusit decat cel GM, mai silentios, mai puternic, mai modern ca si conceptie (intercooler)
  • Band1T

  • Mesaje scrise: 424
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
pe hayonul masinii mele (astra g caravan din 1999) scrie 1,7TD.
in acte are trecut codul motorului ca fiind: x17DTL
Are 50kw, si mie mi se pre foarte fiabil....
ce motor e? isuzu? GM?
multumesc!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
GM, sorry.
  • artemioxxl

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2009

  • Mesaj Privat
In italia , italienii intotdeauna mareau radiatorul la motoarele isuzu.Oare de ce ?
  • Raff

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2010

  • Mesaj Privat
deficiente de racire datorate radiatoarelor prost dimensionate sau ventilatoarelor care nu fac fata...?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR