- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
1.7 dti la astra G sunt 16v amandoua, injectie directa fara common rail. In general la diesel inj. directa nu conteaza daca are 4 supape/cil. datorita modului in care functioneaza injectia. Inca un aspect: din masuratorile efectuate de nemti la testele in paralel din revistele lor s-a constatat ca in general constructorii mint cand dau cuplu maxim la turatii de tip 1600, 1800 etc. In realitate orice diesel modern are cuplu maxim de la 2000 rpm in sus. Iar faza cu "90 % din cuplu intre 1500 si 2500 rpm" este tot o exagerare in general. De ce ? Pt. ca producatorii vor sa arate cat de "elastice" si versatile sunt motoarele lor...
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
In general 16v la diesel ajuta pt. un amestec mai bun insa motivul principal pt. care a aparut a fost incadrarea in normele antipoluare tot mai dure. Daca te uiti, ai sa observi ca 1.7 tD de la Astra F avea initial 82 CP (cu inj. indirecta), in conditiile unui motor mult mai simplu... La VW TDI-ul de 110 cai de pe golf 3 are 8v, TDI-ul de 115 CP de pe golf 4 are 16v, dar realizeaza euro 3. Toate dispozitivele antipoluare "mananca" din putere (pe masura ce devin mai restrictive) iar constructorii tb. sa compenseze cumva...
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- danutzutm
- **
- 134 mesaje
- din 11 Dec 2005
- Vectra 2001 Y20DTH
- Timisoara
danutzutm
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2005
- Mesaj Privat
- octav_bz
- ****
- 1,048 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,048
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat
Referitor la mersul turat,eu schimbam treptele in jur de 2000 rot/min.Consumul era mai mare decat acum,cand schimb numai intre 2500-3000 rot/min.Intr-un topic anterior ma vaitam de faptul ca nu imi urca repede in ture....relantiul era neregulat,nu puteam sa ii dau talpa la semafor ptr. ca se gandea un pic.Dupa o vizita la service in care mi-au zis ca totul e in ordine am fost la un mecanic priceput care m-a intrebat din start daca nu imi consuma mai mult decat de obicei.Mi-a zis ca am ori catalizatorul infundar ori e condens pe sapament.Mi-a curatat esapamentul acum zboara!!!E o diferenta enorma la mers.Mi-a zis ca asta se poate intampla din cauza benzinei proaste dar si a mersului subturat.Asa ca atentie!Si inca ceva:m-am contrazis f puternic cu cineva referitor la viteza la 3000 rot/min in treapta a v-a.La mine arata viteza de 150 km/h,am si GPS,indica aceeasi valoare.Ma intereseaza ce viteza are in alt membru al forumului cu acelasi motor la al meu la 3000 rot/min.Cine nu ma crede,ne intalnim in Buzau si ii demonstrez oricand.
- Forbes
- **
- 188 mesaje
- din 12 Jul 2005
- BUCALE
Forbes
- Mesaje scrise: 188
- Locatie: BUCALE
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2005
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Am mai postat si eu pe tema asta fiind un sustinator al mersului intre 1500 si 2500RPM. M-am decis sa fac un test, pe banii proprii. Am facut Iasi-Motca-Durau (cam 180 de km), jumatate de traseu cu serpentine, cealalta jumatate de viteza. Am mers numai intre 2000-2500RPM, si de multe ori cu peste 2500RPM. Am consumat 10 litri, in conditiile in care am facut 2 ore si 10 minute, deci un condus sportiv.
Ce am observat e ca e mult mai putin stresant sa conduci tot timpul in cuplu maxim: schimbi vitezele mai rar, depasirile sunt clar mai usoare, nu stai cu ochii pe turometru, motorul e clar mai sprinten cand urci in treapta de viteza, mai ales in panta.
Cam atat despre condusul subturat
Ce am observat e ca e mult mai putin stresant sa conduci tot timpul in cuplu maxim: schimbi vitezele mai rar, depasirile sunt clar mai usoare, nu stai cu ochii pe turometru, motorul e clar mai sprinten cand urci in treapta de viteza, mai ales in panta.
Cam atat despre condusul subturat
- bogdanene
- ***
- 695 mesaje
- din 11 Nov 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Buzau
bogdanene
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
- razvan
- **
- 108 mesaje
- din 04 Jan 2005
- Corsa 2008 Z13DTH
- Bucuresti
razvan
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2005
- Mesaj Privat
chiciuc a scris:au restrictii de poluare mult mai dure, de aia nici nu se prea incurca cu diesel. Cauta pe net + "California", acolo sunt cele mai restrictive norme.
Da? Nu stiam...
De aia nu vor americanii sa recunoasca ca efectul de sera e cauzat in principal de masini si de aia nu au aderat la protocolul de la Kyoto la care a aderat toata Europa, si care ar insemna scumpirea benzinei prin taxe care merg la 'mediu' (cum se intimpla in Europa)
Americanii nu au diesel-uri pentru ca sint maniaci cu viteza probabil.
Iar un motor pe benzina e mai poluant decit cel diesel, ar fi bine sa intelegeti asta odata: uitati-va la emisiile de CO2 din specificatii.
Iar atit timp cit e un motor conform unui standard Euro (Euro3, Euro4) inseamna ca are emisiile de Sulf conforme.
Toate motoarele pe benzina de la bmw au Taxa de CO2 mai mare decit diesel-urile cu acceasi cilindree: www.bmw.co.uk
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
razvan a scris:
Da? Nu stiam...
De aia nu vor americanii sa recunoasca ca efectul de sera e cauzat in principal de masini si de aia nu au aderat la protocolul de la Kyoto la care a aderat toata Europa, si care ar insemna scumpirea benzinei prin taxe care merg la 'mediu' (cum se intimpla in Europa)
Americanii nu au diesel-uri pentru ca sint maniaci cu viteza probabil.
Iar un motor pe benzina e mai poluant decit cel diesel, ar fi bine sa intelegeti asta odata: uitati-va la emisiile de CO2 din specificatii.
Iar atit timp cit e un motor conform unui standard Euro (Euro3, Euro4) inseamna ca are emisiile de Sulf conforme.
Toate motoarele pe benzina de la bmw au Taxa de CO2 mai mare decit diesel-urile cu acceasi cilindree: www.bmw.co.uk
Da? Nu stiam...
De aia nu vor americanii sa recunoasca ca efectul de sera e cauzat in principal de masini si de aia nu au aderat la protocolul de la Kyoto la care a aderat toata Europa, si care ar insemna scumpirea benzinei prin taxe care merg la 'mediu' (cum se intimpla in Europa)
Americanii nu au diesel-uri pentru ca sint maniaci cu viteza probabil.
Iar un motor pe benzina e mai poluant decit cel diesel, ar fi bine sa intelegeti asta odata: uitati-va la emisiile de CO2 din specificatii.
Iar atit timp cit e un motor conform unui standard Euro (Euro3, Euro4) inseamna ca are emisiile de Sulf conforme.
Toate motoarele pe benzina de la bmw au Taxa de CO2 mai mare decit diesel-urile cu acceasi cilindree: www.bmw.co.uk
In privinta CO si CO2 da, intr-adevar, motoarele Otto sunt mai poluante. Dar sunt cateva aspecte la care motoarele diesel stau f. prost:
-NOx-amestec sarac de unde rezulta oxizi de azot f. toxici mai mult ca la benzina
-Particule in suspensie-nici nu merita sa mai comentez.
Faptul ca nu emana CO si CO2 asa mult nu face din motoarele diesel niste chestii "curate". Se cam aplica principiul ce iei pe mere dai pe pere.
- Johnny Bravo
- **
- 128 mesaje
- din 03 Mai 2004
- Astra 2005 1.7 DTL
- Bucuresti
Johnny Bravo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 1.7 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2004
- Mesaj Privat
Oricum, mersul subturat nu face bine nici la buzunar nici la masina nici la mediu. La mersul subturat uzura motorului e mai mare, consumul e mai mare, emisiile poluante sunt mai mari.
M-am convins de toatea astea cu Astra F la care a trebuit sa-i fac segmentarea la 105.000 km deoarece se coxasera segmentii. La 206 am mers subturat si aveam consum mare si performante reduse. Cand am inceput sa schimb peste 2500 a scazut si consumul si masina accelera mai bine. La actuala masina am computator de bord care imi arata un consum mai mare la un mers constant subturat decat la un mers la turatii mai mari.
M-am convins de toatea astea cu Astra F la care a trebuit sa-i fac segmentarea la 105.000 km deoarece se coxasera segmentii. La 206 am mers subturat si aveam consum mare si performante reduse. Cand am inceput sa schimb peste 2500 a scazut si consumul si masina accelera mai bine. La actuala masina am computator de bord care imi arata un consum mai mare la un mers constant subturat decat la un mers la turatii mai mari.
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
octav_bz a scris:Referitor la mersul turat,eu schimbam treptele in jur de 2000 rot/min.Consumul era mai mare decat acum,cand schimb numai intre 2500-3000 rot/min.Intr-un topic anterior ma vaitam de faptul ca nu imi urca repede in ture....relantiul era neregulat,nu puteam sa ii dau talpa la semafor ptr. ca se gandea un pic.Dupa o vizita la service in care mi-au zis ca totul e in ordine am fost la un mecanic priceput care m-a intrebat din start daca nu imi consuma mai mult decat de obicei.Mi-a zis ca am ori catalizatorul infundar ori e condens pe sapament.Mi-a curatat esapamentul acum zboara!!!E o diferenta enorma la mers.Mi-a zis ca asta se poate intampla din cauza benzinei proaste dar si a mersului subturat.Asa ca atentie!Si inca ceva:m-am contrazis f puternic cu cineva referitor la viteza la 3000 rot/min in treapta a v-a.La mine arata viteza de 150 km/h,am si GPS,indica aceeasi valoare.Ma intereseaza ce viteza are in alt membru al forumului cu acelasi motor la al meu la 3000 rot/min.Cine nu ma crede,ne intalnim in Buzau si ii demonstrez oricand.
Uite poza cu C20NEul meu
http://album.4est.ro/galler...IMG_0638.jpg.html
150/h la 3000
Insa mie imi arata mai mult decat in realitate.
- razvan
- **
- 108 mesaje
- din 04 Jan 2005
- Corsa 2008 Z13DTH
- Bucuresti
razvan
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2005
- Mesaj Privat
- octav_bz
- ****
- 1,048 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,048
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat