Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Ah, ca veni vorba. La Astra 1.7dti ce fel de injectie e? E injectie directa, e commonrail? E ca la TDI de la VW sau e diferit? Am vazut ca pe unele diesel de la opel scrie 16v, la al meu nu scrie, deci nu e 16v? Sau cele 16v is cele de 2.0dti si 2.2dti?
Skip ads

  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
well, eu tot sustin ca e bine sa mergi la cuplu maxim - ai si putere daca ai nevoie, consumul e ok, si motorul iar e bine - ungere, uzuri, etc.

Bine, acum nu trebuie sa mergi chiar unde a cuplu maxim, ci pe acolo unde graficul ajunge in partea de sus (japonezele au cuplu maxim pe la 4500rpm Smile )
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
La mine cuplul (aproape) maxim incepe de la 1800rpm (diesel) si cam pe acolo merg de obicei (1500-2000), insa la benzina mergea intre 2000 si 3000 (cuplul maxim pe la 4000 parca).
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
e...chiar cuplu maxim nu e cazul pt viteza constanta. ce castigi in moment pierzi prin RPM. eu la viteza constanta merg cu 2000-2500 iar cand accelerez urc intre 3000-4000 (depinde de graba).
sunt foarte multumit de consum.
Skip ads

  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
1.7 dti la astra G sunt 16v amandoua, injectie directa fara common rail. In general la diesel inj. directa nu conteaza daca are 4 supape/cil. datorita modului in care functioneaza injectia. Inca un aspect: din masuratorile efectuate de nemti la testele in paralel din revistele lor s-a constatat ca in general constructorii mint cand dau cuplu maxim la turatii de tip 1600, 1800 etc. In realitate orice diesel modern are cuplu maxim de la 2000 rpm in sus. Iar faza cu "90 % din cuplu intre 1500 si 2500 rpm" este tot o exagerare in general. De ce ? Pt. ca producatorii vor sa arate cat de "elastice" si versatile sunt motoarele lor...
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Motoarele TDI de la VW sau JTD de la Fiat is tot cu 16v? Ajuta cele 16v la un diesel asa cum ajuta si la un motor pe benzina la putere si silentiozitate? Vad ca nuprea se lauda lumea (producatorii) la diesel cu 16v asa cum face la benzinare.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
In general 16v la diesel ajuta pt. un amestec mai bun insa motivul principal pt. care a aparut a fost incadrarea in normele antipoluare tot mai dure. Daca te uiti, ai sa observi ca 1.7 tD de la Astra F avea initial 82 CP (cu inj. indirecta), in conditiile unui motor mult mai simplu... La VW TDI-ul de 110 cai de pe golf 3 are 8v, TDI-ul de 115 CP de pe golf 4 are 16v, dar realizeaza euro 3. Toate dispozitivele antipoluare "mananca" din putere (pe masura ce devin mai restrictive) iar constructorii tb. sa compenseze cumva...
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Ok, am inteles.
Deci in timp ce americanii mananca benzina de parca ar fi nelimitata, in europa, restrictiile chinuie motoarele diesel care altfel ar consuma 3% probabil.
Americanii au norme antipoluare? Cam la ce nivel sunt? Probabil nici la euro 2 nu au ajuns.
Beeep beeeeeeeeeep pe euro 3, 4, 99.
Skip ads

  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
au restrictii de poluare mult mai dure, de aia nici nu se prea incurca cu diesel. Cauta pe net + "California", acolo sunt cele mai restrictive norme.
  • danutzutm

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Imi poate spune si mie cineva cam pe unde se situeaza cuplul maxim la Y20DTH 101cp (cea din semnatura). Daca stie careva dintr-o carte sau ceva..nu din auzite Razz 10x
  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,048
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Referitor la mersul turat,eu schimbam treptele in jur de 2000 rot/min.Consumul era mai mare decat acum,cand schimb numai intre 2500-3000 rot/min.Intr-un topic anterior ma vaitam de faptul ca nu imi urca repede in ture....relantiul era neregulat,nu puteam sa ii dau talpa la semafor ptr. ca se gandea un pic.Dupa o vizita la service in care mi-au zis ca totul e in ordine am fost la un mecanic priceput care m-a intrebat din start daca nu imi consuma mai mult decat de obicei.Mi-a zis ca am ori catalizatorul infundar ori e condens pe sapament.Mi-a curatat esapamentul acum zboara!!!E o diferenta enorma la mers.Mi-a zis ca asta se poate intampla din cauza benzinei proaste dar si a mersului subturat.Asa ca atentie!Si inca ceva:m-am contrazis f puternic cu cineva referitor la viteza la 3000 rot/min in treapta a v-a.La mine arata viteza de 150 km/h,am si GPS,indica aceeasi valoare.Ma intereseaza ce viteza are in alt membru al forumului cu acelasi motor la al meu la 3000 rot/min.Cine nu ma crede,ne intalnim in Buzau si ii demonstrez oricand.
  • Forbes

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: BUCALE
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Eu schimb pe la 2500rpm, cand nu ma grabesc ptr consum si astfel turatie sa fie pe la 2000rmp constant.
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Am mai postat si eu pe tema asta fiind un sustinator al mersului intre 1500 si 2500RPM. M-am decis sa fac un test, pe banii proprii. Am facut Iasi-Motca-Durau (cam 180 de km), jumatate de traseu cu serpentine, cealalta jumatate de viteza. Am mers numai intre 2000-2500RPM, si de multe ori cu peste 2500RPM. Am consumat 10 litri, in conditiile in care am facut 2 ore si 10 minute, deci un condus sportiv.

Ce am observat e ca e mult mai putin stresant sa conduci tot timpul in cuplu maxim: schimbi vitezele mai rar, depasirile sunt clar mai usoare, nu stai cu ochii pe turometru, motorul e clar mai sprinten cand urci in treapta de viteza, mai ales in panta.

Cam atat despre condusul subturat Very Happy
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
@danutzutm : 230 Nm la 1950 rpm Smile
  • razvan

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2005

  • Mesaj Privat
chiciuc a scris:au restrictii de poluare mult mai dure, de aia nici nu se prea incurca cu diesel. Cauta pe net + "California", acolo sunt cele mai restrictive norme.


Laughing Da? Nu stiam... Laughing

De aia nu vor americanii sa recunoasca ca efectul de sera e cauzat in principal de masini si de aia nu au aderat la protocolul de la Kyoto la care a aderat toata Europa, si care ar insemna scumpirea benzinei prin taxe care merg la 'mediu' (cum se intimpla in Europa)

Americanii nu au diesel-uri pentru ca sint maniaci cu viteza probabil.
Iar un motor pe benzina e mai poluant decit cel diesel, ar fi bine sa intelegeti asta odata: uitati-va la emisiile de CO2 din specificatii.
Iar atit timp cit e un motor conform unui standard Euro (Euro3, Euro4) inseamna ca are emisiile de Sulf conforme.

Toate motoarele pe benzina de la bmw au Taxa de CO2 mai mare decit diesel-urile cu acceasi cilindree: www.bmw.co.uk
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
razvan a scris:
Laughing Da? Nu stiam... Laughing

De aia nu vor americanii sa recunoasca ca efectul de sera e cauzat in principal de masini si de aia nu au aderat la protocolul de la Kyoto la care a aderat toata Europa, si care ar insemna scumpirea benzinei prin taxe care merg la 'mediu' (cum se intimpla in Europa)

Americanii nu au diesel-uri pentru ca sint maniaci cu viteza probabil.
Iar un motor pe benzina e mai poluant decit cel diesel, ar fi bine sa intelegeti asta odata: uitati-va la emisiile de CO2 din specificatii.
Iar atit timp cit e un motor conform unui standard Euro (Euro3, Euro4) inseamna ca are emisiile de Sulf conforme.

Toate motoarele pe benzina de la bmw au Taxa de CO2 mai mare decit diesel-urile cu acceasi cilindree: www.bmw.co.uk

In privinta CO si CO2 da, intr-adevar, motoarele Otto sunt mai poluante. Dar sunt cateva aspecte la care motoarele diesel stau f. prost:
-NOx-amestec sarac de unde rezulta oxizi de azot f. toxici mai mult ca la benzina
-Particule in suspensie-nici nu merita sa mai comentez.
Faptul ca nu emana CO si CO2 asa mult nu face din motoarele diesel niste chestii "curate". Se cam aplica principiul ce iei pe mere dai pe pere.
  • Johnny Bravo

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 1.7 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Oricum, mersul subturat nu face bine nici la buzunar nici la masina nici la mediu. La mersul subturat uzura motorului e mai mare, consumul e mai mare, emisiile poluante sunt mai mari.
M-am convins de toatea astea cu Astra F la care a trebuit sa-i fac segmentarea la 105.000 km deoarece se coxasera segmentii. La 206 am mers subturat si aveam consum mare si performante reduse. Cand am inceput sa schimb peste 2500 a scazut si consumul si masina accelera mai bine. La actuala masina am computator de bord care imi arata un consum mai mare la un mers constant subturat decat la un mers la turatii mai mari.
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
octav_bz a scris:Referitor la mersul turat,eu schimbam treptele in jur de 2000 rot/min.Consumul era mai mare decat acum,cand schimb numai intre 2500-3000 rot/min.Intr-un topic anterior ma vaitam de faptul ca nu imi urca repede in ture....relantiul era neregulat,nu puteam sa ii dau talpa la semafor ptr. ca se gandea un pic.Dupa o vizita la service in care mi-au zis ca totul e in ordine am fost la un mecanic priceput care m-a intrebat din start daca nu imi consuma mai mult decat de obicei.Mi-a zis ca am ori catalizatorul infundar ori e condens pe sapament.Mi-a curatat esapamentul acum zboara!!!E o diferenta enorma la mers.Mi-a zis ca asta se poate intampla din cauza benzinei proaste dar si a mersului subturat.Asa ca atentie!Si inca ceva:m-am contrazis f puternic cu cineva referitor la viteza la 3000 rot/min in treapta a v-a.La mine arata viteza de 150 km/h,am si GPS,indica aceeasi valoare.Ma intereseaza ce viteza are in alt membru al forumului cu acelasi motor la al meu la 3000 rot/min.Cine nu ma crede,ne intalnim in Buzau si ii demonstrez oricand.


Uite poza cu C20NEul meu

http://album.4est.ro/galler...IMG_0638.jpg.html

150/h la 3000

Insa mie imi arata mai mult decat in realitate.
  • razvan

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2005

  • Mesaj Privat
La mine in manualul de utilizare al masinii scrie ca e bine sa merg la turatii cit mai joase intr-o treapta de viteza.
Am luat si manualul de utilizare de pe vauxhall si la fel scrie si acolo, deci nu e o 'adaugare' a romanasilor nostri.


Acum nu stiu cu o fi mai bine...
Oricum eu nu merg subturat.
  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,048
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
4 EST,nici nu stii cat ma bucura ca ai postat.M-am contrazis cu cineva pe tema asta mult.Eu am verficat cu GPS-ul de la servici.Am anvelope 205/50/15,am inteles ca si asta conteaza.Multumesc.Ai acelasi motor ca mine.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR