Omega
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
Salutare, acum ceva timp am executat operatiunea de rasucire a ansamblului opritorului portierei stanga fata.
Legat de modalitatea de abordare a problemei, am folosit pasii descrisi mai sus si rezultatul a fost uimitor. In dorinta de a nu ma bucura prea devreme am supus unei testari acest procedeu. De aproximativ 3 luni functioneaza fara problema. Realizez ca nu este ceva de durata si ca e vorba de norocul fiecaruia cat tine smecheria. Multumiri celor care au avut ingenioasa idee si mai ales celor care au facut publica pe aceasta comunitate documentatia.
P.S. RECOMAND TUTUROR OPERATIUNEA
Legat de modalitatea de abordare a problemei, am folosit pasii descrisi mai sus si rezultatul a fost uimitor. In dorinta de a nu ma bucura prea devreme am supus unei testari acest procedeu. De aproximativ 3 luni functioneaza fara problema. Realizez ca nu este ceva de durata si ca e vorba de norocul fiecaruia cat tine smecheria. Multumiri celor care au avut ingenioasa idee si mai ales celor care au facut publica pe aceasta comunitate documentatia.
P.S. RECOMAND TUTUROR OPERATIUNEA
- LIVIU RS
- **
- 258 mesaje
- din 16 Jul 2009
- Vectra 2006 Z19dt
- Bucuresti
LIVIU RS
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2009
- Mesaj Privat
Omega
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
Acele suruburi sunt prinse solid in ansamblu sistemului de "oprire" al usii. Cred ca sunt chiar sudate. Si ele trec prin decupajele din usa si se fixeaza la exterior cu 2 piulite tip grover. Suruburile de care imi era teama ca vor pica in interiorul portierei nu se desprind de pe ansamblu.
Sculele folosite.
Torx T-40 in masina de desurubat marca Bosch. (ptr boltul Torx T-40 de pe caroserie). In locul masinii de desurubat puteti folosi o scula cu clicket sau un Teu.
Patent pentru rasucirea ansamblului.
Cheie inelar cotita (nu imi mai amintesc dimensiunea). Recomand o cheie inelara sau inelara cotita chiar si tubulara cu clicket mic pentru a nu deteriora marginea piulitei grover de pe protiera. Nu folositi patentul si incercati sa nu folositi totusi o fixa.
Metoda dureaza cca. 5 min - 10 min maximum daca aveti sculele pregatite.
Nota: Nu am facut niciun fel de ungere post operatiune si functioneaza bine de peste 3 luni de zile. Nu numai ca nu mai pocneste, ci tine si usa deschisa.
Sculele folosite.
Torx T-40 in masina de desurubat marca Bosch. (ptr boltul Torx T-40 de pe caroserie). In locul masinii de desurubat puteti folosi o scula cu clicket sau un Teu.
Patent pentru rasucirea ansamblului.
Cheie inelar cotita (nu imi mai amintesc dimensiunea). Recomand o cheie inelara sau inelara cotita chiar si tubulara cu clicket mic pentru a nu deteriora marginea piulitei grover de pe protiera. Nu folositi patentul si incercati sa nu folositi totusi o fixa.
Metoda dureaza cca. 5 min - 10 min maximum daca aveti sculele pregatite.
Nota: Nu am facut niciun fel de ungere post operatiune si functioneaza bine de peste 3 luni de zile. Nu numai ca nu mai pocneste, ci tine si usa deschisa.
- LIVIU RS
- **
- 258 mesaje
- din 16 Jul 2009
- Vectra 2006 Z19dt
- Bucuresti
LIVIU RS
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2009
- Mesaj Privat
ionutzmi- Suspendat
- 469 mesaje
- din 23 Sep 2008
- Omega 1998 x20dth
- Giurgiu
ionutzmi- Mesaje scrise: 469
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Omega 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2008
- Mesaj Privat
Omega
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
ionutzmi a scris:si eu am probleme cu opritoru la omega mea tot stanga fata , in sensu ca nu opreste deloc se deschde usa maxim si revine lent nu se opreste deloc in cele 2 locuri .
Trebuie demontat de pe portiera si identificat defectul. Am vazut ca cineva dezmembreaza 2 omega pe forum e anuntul. Intereseaza-te cat costa unul.
- marian jonny
- **
- 57 mesaje
- din 11 Apr 2008
- Astra 2011 a14net
- Cluj
marian jonny
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2011 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2008
- Mesaj Privat
- ciprinel
- ****
- 1,374 mesaje
- din 02 Apr 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Prahova
ciprinel
- Mesaje scrise: 1,374
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
Aceeasi problema a aparut si la masina mea exact in luna ianuarie. Initiala am crezut ca e de la frig. Am uns acolo cu un Spray cu vaselina lichida dar nimic. Pocneste si la deschidere si la inchidere. Dar numai usa sofer.
O sa ma interesez la reprezentanta cat costa acum un ansamblu opritor nou. Trebuie sa merg cu codul scris in prima pagina?
O sa ma interesez la reprezentanta cat costa acum un ansamblu opritor nou. Trebuie sa merg cu codul scris in prima pagina?
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- ciprinel
- ****
- 1,374 mesaje
- din 02 Apr 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Prahova
ciprinel
- Mesaje scrise: 1,374
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
dinflo
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2010
- Mesaj Privat
blue_maniak a scris:Am revenit cu rezolvarea zgomotului de la inchiderea usii.
Pentru cine stie cat de cat engleza si are cont pe vectra-c.com rezolvarea se gaseste aici:
http://www.vectra-c.com/for...ghlight=door+face
Sistemul de inchidere are o tija metalica, prinsa de caroserie care intra in usa, si culiseaza intre 2 roti de plastic albe. In majoritatea cazurilor rotita alba de pe partea tijei cu caneluri se uzeaza si prin ungere agravezi treaba. Eu am pus lubrifiant pe ea si dupa 2 saptamani a inceput sa sune mai rau ca si la inceput. Ca si rezolvare sunt doua posibilitati:
1) Se schimba opritorul (varianta mai sigura). Cod: 9229750. Pret ~107 lei (original). Pentru inlocuire e nevoie de demontarea fetei de usa si a difuzorului.
2) Intoarcerea la 180° a ansamblului. Practic rotita alba uzata o sa culiseze pe partea neteda a tijei iar cea neuzata pe fata cu caneluri.
E nevoie de un torx T40(s-ar putea sa ma insel la dimensiune) pentru desfacerea tijei de pe caroserie, un patent si o cheie de 10.
Se desface tija de pe caroserie.
Se intoarce tija la 180° cu un patent, astfel canelurile o sa fie indreptate inspre botul masinii/exteriorul usii.
Se desfac cele doua piulite ale opritorului (aveti grija sa nu scapati opritorul in usa pentru ca trebuia sa dati jos fata acesteia) si se intoarce la 180° in usa. O sa fie nevoie de putina rabdare pana il intoarceti. Surubul de sus o sa intre in gaura de jos iar surbul de jos in gaura de sus.
Se fixeaza piulitele si astfel partea cu canelurile a tijei o sa fie indreptata din nou in directia buna.
Se fixeaza tija pe caroserie cu surubul cu cap Torx.
Totul dureaza cam 10 minute, iar in cazul meu nu se mai aude acel zgomot.
Dupa ce se uzeaza si a 2-a rotita trebuie schimbat ansamblul.
Pozele nu imi apartin, sunt luate de pe Vectra-c.com. Daca nu sunt in conformitate cu regulament sa fie sterse.
L.E. In a 2-a poza la punctul 3. Parte cu canelurile dupa rotirea ansamblului o sa fie orientata inspre spatele masinii, utilizator, exterior.
Pentru cine stie cat de cat engleza si are cont pe vectra-c.com rezolvarea se gaseste aici:
http://www.vectra-c.com/for...ghlight=door+face
Sistemul de inchidere are o tija metalica, prinsa de caroserie care intra in usa, si culiseaza intre 2 roti de plastic albe. In majoritatea cazurilor rotita alba de pe partea tijei cu caneluri se uzeaza si prin ungere agravezi treaba. Eu am pus lubrifiant pe ea si dupa 2 saptamani a inceput sa sune mai rau ca si la inceput. Ca si rezolvare sunt doua posibilitati:
1) Se schimba opritorul (varianta mai sigura). Cod: 9229750. Pret ~107 lei (original). Pentru inlocuire e nevoie de demontarea fetei de usa si a difuzorului.
2) Intoarcerea la 180° a ansamblului. Practic rotita alba uzata o sa culiseze pe partea neteda a tijei iar cea neuzata pe fata cu caneluri.
E nevoie de un torx T40(s-ar putea sa ma insel la dimensiune) pentru desfacerea tijei de pe caroserie, un patent si o cheie de 10.
Se desface tija de pe caroserie.
Se intoarce tija la 180° cu un patent, astfel canelurile o sa fie indreptate inspre botul masinii/exteriorul usii.
Se desfac cele doua piulite ale opritorului (aveti grija sa nu scapati opritorul in usa pentru ca trebuia sa dati jos fata acesteia) si se intoarce la 180° in usa. O sa fie nevoie de putina rabdare pana il intoarceti. Surubul de sus o sa intre in gaura de jos iar surbul de jos in gaura de sus.
Se fixeaza piulitele si astfel partea cu canelurile a tijei o sa fie indreptata din nou in directia buna.
Se fixeaza tija pe caroserie cu surubul cu cap Torx.
Totul dureaza cam 10 minute, iar in cazul meu nu se mai aude acel zgomot.
Dupa ce se uzeaza si a 2-a rotita trebuie schimbat ansamblul.
Pozele nu imi apartin, sunt luate de pe Vectra-c.com. Daca nu sunt in conformitate cu regulament sa fie sterse.
L.E. In a 2-a poza la punctul 3. Parte cu canelurile dupa rotirea ansamblului o sa fie orientata inspre spatele masinii, utilizator, exterior.
Stii ce nu inteleg, daca rasucesti ansamblul cu 180 de grade cum mai prinzi tija de caroserie caci nu se va mai aseza suportul in care bagi surubul cu cap torx( acesta se intoarce si el va fi cu nervurile catre caroserie nu cu partea neteda...sau tu poti sa scoti boltul cu care este prinsa tija de suportul care se fixeaza pe caroserie ) in poza 1 se vede ce zic eu.
- ciprinel
- ****
- 1,374 mesaje
- din 02 Apr 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Prahova
ciprinel
- Mesaje scrise: 1,374
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
@dinflo, pai rasucesti tot ansamblul 180 grade, il prinzi inapoi cu cele 2 piulite si dupa aceea iei un patent si rasucesti parghia la randul ei 180 grade. Merge fara nici-o piedica. Iar sistemul de prindere revine cum era sa poti prinde pe caroserie surubul tijei. Am facut si eu operatiunea numai ca sa fiti atenti. Eu am scapat in usa tot ansamblul si m-am chinuit ceva timp cu o sarma sa-l agat si sa-l trag inapoi. Cred ca bunul D-zeu a facut sa pot sa-l scot fara sa umblu la capitonajul usii. Asa ca dupa ce a-ti desfacut tija din surub legati cu o sarma mai lunga prin gaura, sa fiti acoperiti in caz de se intampla ce mi s-a intamplat mie.
Cand rasuciti ansamblul trebuie impins spre inauntru un pic. NU merge "sucit in loc", daca pot sa spun asa.
Oricum la mine s-a rezolvat problema acestei pocnituri. Sper sa tina cat mai mult ca momentan sa nu dau peste 150 lei pe acest mic ansamblu.
O zi buna tuturor.
Cand rasuciti ansamblul trebuie impins spre inauntru un pic. NU merge "sucit in loc", daca pot sa spun asa.
Oricum la mine s-a rezolvat problema acestei pocnituri. Sper sa tina cat mai mult ca momentan sa nu dau peste 150 lei pe acest mic ansamblu.
O zi buna tuturor.
- DanX
- **
- 196 mesaje
- din 12 Dec 2007
- Vectra 2006 Z18XE
- Bucuresti
DanX
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
Sall All
Aceeasi problema am avut si eu, la deschidere si la inchidere pocnea usa de la sofer de parca se rupea ceva in ea de fiecare data.
Am urmat tutorialul, ms.fr. blue_maniak , si acum merge ca noua. (desigur, cat o sa tina...)
Ciprinel, nu st ce ai putut tu sa scapi, eu am tinut de tija (ansamblul), am incercat sa rotesc la acelasi nivel tot ansamblul, dar nu-mi lasa lok boxa din usa,
asa ca am ridicat putin in sus deasupra boxei, am rotit, apoi tot din tija am redirectionat suruburile inapoi pe gaurile de fixatie, decat ca invers.
Iar pt rotirea tijei in ansamblu, nu-ti trebuie neaparat patent, e suficient dc tii cu o carpa de capul tijei.
So, bafta all.
Aceeasi problema am avut si eu, la deschidere si la inchidere pocnea usa de la sofer de parca se rupea ceva in ea de fiecare data.
Am urmat tutorialul, ms.fr. blue_maniak , si acum merge ca noua. (desigur, cat o sa tina...)
Ciprinel, nu st ce ai putut tu sa scapi, eu am tinut de tija (ansamblul), am incercat sa rotesc la acelasi nivel tot ansamblul, dar nu-mi lasa lok boxa din usa,
asa ca am ridicat putin in sus deasupra boxei, am rotit, apoi tot din tija am redirectionat suruburile inapoi pe gaurile de fixatie, decat ca invers.
Iar pt rotirea tijei in ansamblu, nu-ti trebuie neaparat patent, e suficient dc tii cu o carpa de capul tijei.
So, bafta all.
- Catalin Dancuta
- **
- 159 mesaje
- din 21 Mar 2010
- Vectra 2008 Z18XER
- Cluj
Catalin Dancuta
- Mesaje scrise: 159
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2008 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
buna tuturor,
azi am beneficiat si eu de acest tutorial, si vreau sa va spun ca a functionat perfect.
multumiri celui care l-a facut...foarte util.
din pacate la usa de pe partea soferului, cand a aparut problema, nu am folosit acest tutorial si am inlocuit opritorul(nu l-am vazut), dar acum la usa pasagerului am facut sapaturi pe forum si rezultatul este ca functioneaza foarte bine!
numa bine
azi am beneficiat si eu de acest tutorial, si vreau sa va spun ca a functionat perfect.
multumiri celui care l-a facut...foarte util.
din pacate la usa de pe partea soferului, cand a aparut problema, nu am folosit acest tutorial si am inlocuit opritorul(nu l-am vazut), dar acum la usa pasagerului am facut sapaturi pe forum si rezultatul este ca functioneaza foarte bine!
numa bine
MADANDI
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2005 16zxe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2012
- Mesaj Privat
- doggfatther
- **
- 184 mesaje
- din 01 Oct 2012
- Vectra 2005 Z19DT
- Bucuresti
doggfatther
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2012
- Mesaj Privat
si la mine pocnea usa de-mi era rusine sa o deschid cand mergeam cu cineva , am fost la magazin si mi-au zis ca au decat pe original gm 100 lei , am cautat si on-line sa vad daca gasesc alt producator mai ieftin si am dat de subiectu asta , a durat 5 min sa fac operatiunea , de precizat sa luati si o cheie fixa ptr. cele 2 piulite ; eu m-am chinuit cu patetul ; alegeti-va o zi in care nu bate vantul
txs
txs
danose
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2009 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Red_dog
- ****
- 1,112 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,112
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
"Am si eu aceeasi problema cu masina mea. Am inteles in mare despre ce este vorba, dar nu reusesc sa mai vad pozele. Ma poate ajuta cineva cu niste fotografii?. Imi e teama sa nu stric ceva acolo, si de la o pocnitura acceptabila sa nu imi mai stea usa deloc. Multumesc frumos!"
Cautand pe google, am gasit pozele. Le pun aici si pentru alti colegi care nu pozt vedea pozele
Cautand pe google, am gasit pozele. Le pun aici si pentru alti colegi care nu pozt vedea pozele
- stefanis80
- *
- 8 mesaje
- din 22 Oct 2013
- Vectra 2006 z19tdh
- Spania
stefanis80
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 2006 z19tdh
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2013
- Mesaj Privat
- Red_dog
- ****
- 1,112 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,112
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat