Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
victor soare a scris:adica de Est Very Happy

EST sa fie! Is obosit inseamna ca... Vasile59, pretul mare pe care l-ai platit la manopera si piese cum il justifici? Si poti asista cat vrei, daca nu ai ceva stiinta in domeniu, tot iti iei teapa, chiar daca se lucreaza in fata ochilor tai. De dupa geamul ala poti vedea daca un burduf e nou sau doar curatat de praf cu motorina sau sprei de frane? Poti vedea daca are vreo piscatura? Poti vedea daca un senzor pe care ei ti-l monteaza e nou? Il vezi tu ca iese din cutie, dar...
Asa sa te gandesti ca in momentul in care iti duci masina la reprezentanta, tu dai de mancare, in cazul asta, lui neamtu', catorva sefi de la opel, si mecanicului care iti lucreaza la masina.
Skip ads

  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ia sa reinvii eu putin atmosfera pe aici..
Intre timp m-am reprofilat pe alta ramura a industriei auto, la fel de placuta ca cea de electrician sau mecanic, ocazie in care am observat ca doar 1 (unul) din cca. 60 de mecanici recunoaste ca mai are de invatat, sau sa recunoasca ca a gresit atunci cand a intervenit asupra unei probleme pentru a remedia defectiunile unui autoturism. D-aia multi dintre noi merg la 2-3 mecanici ca sa rezolve o banala problema. Majoritatea "mecanicilor" isi deschid propriul service dupa ce au profesat un timp relativ scurt langa un expert, fapt care explica multitudinea de service-uri din anumite zone. Adica sunt niste pui care vor sa zboare fara a avea inca pene crescute. Un mecanic adevarat ii arata si ii explica unui client cauza si solutia problemei la masina sa, timpul de rezolvare cat mai corect aproximat precum si alte eventuale probleme ce ar putea aparea dupa interventia sa asupra problemei, ceea ce este cam rar intalnit...
  • electronistul21

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2009 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2011

  • Mesaj Privat
pina la urma pe ce anume te-ai axat?in ce zona esti? Confused
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
An facut un curs de specializare ca electrician electronist auto intr-o reprezentanta, unde am avut ocazia sa invat si ceva mecanica datorita unor oameni de nota 10 cu care m-am inteles foarte bine. Nu am avut sanse sa ma angajez ca mecanic sau ca electronist, ci in vanzari de piese auto. Conteaza foarte mult si acolo sa ai cunostinte in domeniu, si in plus, e mai curatel :-p
Skip ads

  • electronistul21

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2009 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2011

  • Mesaj Privat
unde ai reusit sa faci acel curs de electronica auto?a fost contracost?in ce zona esti?eu sunt din galati,si nu reusesc neam sa gasesc asa ceva?
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Unele reprezentante mari fac cursuri de mecatronica, denumire rezultata in urma evolutiei actuale in auto! Pe vremea Daciilor se spunea mecanic/electrician auto, in acele timpuri lipsind aproape total electronica! Acum cand de la deschiderea usilor si pana la asistarea mecanicii unui motor, ne lovim in primul rand de electronica, ne numim mecatronisiti.. Smile Termenul tinde sa ia locul denumirii de electromecanic, electrician/electronist automatist, etc. chiar daca domeniul nu este neaparat auto!
@electronistul21
Incearca la marile reprezentante. Nu orice service sau atelier face aceste cursuri!
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Cursul l-am facut la cluj, si din cate am inteles de la colegii cu care am facut cursurile teoretice, care erau veniti cam de peste tot din tara, se fac doar la cluj si la bucuresti. A fost contra sumei de 850 ron, platibili in 2-3 rate, iar dupa finalul acestor cursuri se face o evaluare scrisa si orala in urma carora poti obtine sau nu o diploma de specializare, cu ajutorul careia este mai facila gasirea unui loc de munca. Desigur, in primul rand este nevoie de dorinta de a invata o meserie...
DMG, la reprezentante esti distribuit de catre firmele care fac aceste cursuri (cel putin asa a fost la mine). La reprezentanta s-a facut instruire pentru siguranta si protectia la locul de munca, este nevoie de o salopeta fara capsa sau fermoare metalice (pentru a nu zgaria vopseaua de pe caroserii), ai la dispozitie conditii excelente de munca ( desigur daca nimeresti la o reprezentanta care se respecta). Totul depinde de puterea ta de a te face placut/agreat in acel colectiv. Eu am avut sansa sa dau peste niste oameni de nota 10 care mi-au aratat si explicat pas cu pas operatiunile care le faceau la diferite autovehicule, diferite probleme ce pot aparea la anumite modele de masini, etc. Am ramas prieten cu multi dintre ei si mai schimb din cand in cand cate o problemuta cu ei.
  • electronistul21

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2009 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2011

  • Mesaj Privat
pe mine ma intereseaza mai mult hartia,am deja un atelier de electrica auto,ii pot invata pe multi(fara falsa modestie),dar intotdeauna este loc de invatat si de mai bine.in galati se organizeaza ceva cursuri printr-o societate,dar au ramas la batrana dacie.se uita la mine si zic ca-i injur cand vorbesc de epromuri ,rescriere dump,immo off si alte alea.daca nu sunt pre indiscret la ce reprezentanta,sa incerc si la ei,poate,poate....mersi!
Skip ads

  • crs_crs

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Z 22 SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Ca mecanic , eu ti-as spune sa prezinti intotdeauna problema obiectiv , sa ii si arati omului ce se intampla cu masina lui . Conteaza enorm ... in braila , la mine , sunt foarte putine service-uri care sa aibe un mecanic de genul . Majoritatea incearca sa te ia cu vrajeli numa sa schimbi mai multe , sa faci mai multe la ei . Ca o paranteza , m-am dus cu masina soramii , o fiesta diesel , la un service unde ma cunosc cu baietii si mi-au zis ca n-are nimic de schimbat , mi-au aratat toate cele si m-au sfatuit sa o duc peste 5 , 6K km sa ii schimbe uleiul . E , aceeasi masina , alt service , s-a dus sormea la nici o sapt , in bucuresti ... aia vazand-o femeie au inceput sa-i zica de turbina si injectoare de a plecat plangand de la service .... au trecut vreo 6 luni de atunci si masina merge perfect .E important sa empatizezi cu omul , sa il intelegi ca poate nu mananca doua zile ca sa vina cu masina la tine ... sa ii prezinti solutiile cu avantaje si dezavantaje ... bineinteles , depinde cine vine la tine , te adaptezi , asta-i cel mai important .
  • electronistul21

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2009 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2011

  • Mesaj Privat
uneori sa stii ca insusi atitudinea clientului este hotaratoare.daca omul i-mi spune ca de trei a facut diagnoza la niste ,,meseriasi",care i-au zis ca are o masina excelenta ,numai ca-i un fir care nu face contact,eu ce ar trebui sa fac?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,463
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ai cateva variante:
a- ii spui ca tu esti de alta parere, si ii sugerezi intr-un mod politicos sa mearga la meseriasi
b- ii spui ca tu poti sa ii inlocuiesti firul respectiv, insa tu esti convins ca nu aceasta este problema, si nu poti sa ii garantezi ca inlocuirea firului va face masina sa fie functionala

Problema e ca sunt foarte multe "legende" despre diversi mecanici pe internet. Sunt ferm convins ca un procent semnificativ se datoreaza unei comunicarid efectuoase. Pana la urma un mecanic are 2 componente in job-ul sau:
- lucrul cu fierul
- lucrul cu oamenii
Pentru ca un mecanic e, in definitiv, un prestator de servicii, lucreaza cu clientii. Si poate sa fie el mecanicul zmeu, super capabil, sa poata repara orice motor cu o surubelnita si doua capte de sarma in 5 minute, lucrand prin teava de esapament, daca nu stie sa interactioneze cu clientul, sa ii explice intr-un limbaj me care clientu sa il poata intelege care e problema, daca adopta un aer de superioritate, relatia va avea de suferit. Si clientul va pleca nemultumit.
  • electronistul21

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2009 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2011

  • Mesaj Privat
corect domnule jE!necazul apare ca acest tip de clienti,vin cu o idee preconceputa despre pretul operatiunii respective si despre durata ei.caz concret,ieri,opel astra g,2007,motor 1,4 XEP,benzina,descarca bateria.diagnoza executata de doua ori la ,,meseriasi",cauza defectului un ,,fir care da la masa".ca sa descopar acel fir omul ar fi dat vreo 20lei (pe diagnozele inutile a dat 150).oricat de amabil as fi ,nu pot executa lucrarea la acest pret.bineinteles ca a plecat nemultumit ca pierdut timpul,si bineinteles ca nu-l voi mai avea de client niciodata.nu-i nici o problema,grav este insa ca situatia asta este din ce in ce mai frecventa.
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,463
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Asta imi aduce aminte de un banc:

Ajunge un client(c) cu masina la un mecanic(m) renumit. Masina mergea ca naiba, batea, troncanea, etc.
(c)- Domnule, nu mai pot, am fost la o gramada de mesteri, nu i-a dat nimeni de cap, ajuta-ma
(m)- Hai sa vedem!
Deschide mecanicul capota, se uita, merge la bancul de scule, ia o cheie, se intoarce, strange nitel un surub. Brusc, masina incepe sa toarca frumos si fara probleme
(c)- domnule, esti un geniu, etc, m-ai salvat, zi-mi cat iti datorez
(m)- 101 lei
(c)- domnule, iti platesc cat zici, nu discut, ca nimeni nu i-a dat de cap. Insa lamureste-me, de ce 101? de ce nu o suma rotunda?
(m)- pai 1 leu e pentru ca am strans surubul. Iar suta... pentru ca am stiut ce surub sa strang Smile

E, asa si tu. Trebuia sa il intrebi pe om "Care fir? Ca inlocuitul firului costa 10 lei. Insa identificatul lui costa .... atat. Daca stiti ce fir sa rezolv, eu schimbi firul, si gata. Insa, daca nu stiti, trebuie sa il caut"
Totul depinde de cum pui problema.
  • electronistul21

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2009 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Very Happy Very Happy Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR