Referitor la valva EGR am avut si eu astazi un conflict cu ea. Dupa ce acum 2 saptamani pe autostrada la 140 s-a plafonat si nu a mai vrut sa traga, dupa discutii indelungate cu un prieten am luat decizia de a infunda furtunul care vina la EGR, deocamdata valva ramanand la locul ei.
Simptome: rupe aderenta in primele 4 trepte, a 5a nu am incercat-o ca nu am avut unde
![Embarassed](//www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
.
Din ce am observat: motorul merge mai frumos, mai rotund. NU mai este asa de zgomotos la relantiu, trage de rupe cand intra turbina si incepe cuplul maxim. De asemenea se simte si momentul de cuplu maxim undeva la 2300 cand se simte puterea dezvoltata.
Dezavantaje pana acum din ce am observat: se aprinde check-ul in frana de motor si, cand ramane aprins, treapta a 1 a se duce mai greu pana dispare check-ul.
Ideea ar fi urmatoarea: este vreo problema majora daca o las asa, trebuie sa modific si EGR-ul sau nu?
Daca nu schimb acum EGR, pentru ca ma gandesc si la posibilitatea inlocuirii lui avand in vedere ca cu el merge mai greu, are vreo problema pe termen lung???
Motor X20DTL, turbodiesel de 2000 cmc, euro 2 norma de poluare.