Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Mai nu mai comparati reprizele.

Ce naiba, cum sa pui benzinara la 2000 rpm sa bata disel la 2500 rpm? Ca se stie ca benzinarele au treptele mai lungi (de asta are 2000 rpm fata de 2500), insa au putere la turatie mai mare. Compara repriza din treapta 5 de la disel cu repriza din treapta 4 de la benzinara. (asta a fost pt zafirul)

pt danyalexa: "se infinge" - ti se pare tie din cauza cuplului mai mare. Ia da-i la benzinara 4000 rpm si calc-o, si sa vezi cum se "infinge" de-ti ramane capul in tetiera.

Toata lumea care merge prima oara cu un TD zice "oau, ce ma baga in scaun", da nu vede/simte ca diselul tot da cu facaletul in ceaun schimband vitezele Wink Chiar ma uitam pe grafic - daca la disel G-ul e puternic cand schimbi treapta viteza, apoi scade pe masura ce accelerezi, la benzina e invers - G-ul e mic cand schimbi, si creste pe masura ce urca rpm. Da' daca tie iti place sa dea stomacul de toti peretii....Wink

In rest tot ce s-a spus despre disel/benzina e corect. A, mai putin motoarele disel SF - sa nu credeti voi ca OPCul o sa consume 4-5% Smile Daca vrei performanta, papa si diselul, are un prieten un OmegaB cu 2.5 TD (motor BMW) si ii papa 7-9 IN AFARA, in functie de talpa. Adica consum de benzinar
Skip ads

  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
4EST, eu nu ma pricep prea bine la tehnica, zafira e prima mea masina (in afara celor de pe la serviciu - diverse modele)
Eu pot vorbi doar din experienta depasirilor, cu masina incarcata au fost uneori momente cind as fi avut nevoie sa sar de la 90 la 120 in mai putin timp..... de-aia am comparat reprizele. Graficele, ca si consumul dat de fabrica sint teoretice... in situatii reale poti forja si motorul diesel intr-o depasire si sa sari mult peste turatia la care el are cuplul maxim...
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Pai ideea e sa fii cu turatia in zona de PUTERE maxima.

Asta zic si eu, cand iti tre putere, forjeaza si benzinara. Baga treapta in care ai 4500 ture, si sa vezi ce ajungi la 6000rpm instantaneu Wink

Avantajul diselului e ca are cuplu la rpm mai joase, si astfel daca esti lenes tot ai putere si la 2000 rpm, spre deosebire de benzina unde tre sa retrogradezi.
  • Alex4Tuning

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: C R A I O V A
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Am votat benzina:Pentru ca eu zic ca depinde foarte mult de persoana.Pentru ce cumpara masina .....Daca e cineva cu familie si calatoreste foarte mult asa mai linistit 130-140km\h este normal sa aleaga un Diesel.Pe cand Benzinari vor ceva turatie la motor sa mearga mai agresiv...ASTA e parerea mea....

DECI MASINA O CUMPERI PENTRU TINE SI TRE" SA TE GANDESTI IN CE FEL O FOLOSESTI... Wink
Skip ads

  • florin_bv

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2006

  • Mesaj Privat
King of the road a scris:Oare de ce nu s-au facut porche-uri sau ferarri-uri sau lamborghini-uri pe motorina , daca tot zic unii ca motorina e mai buna ca benzina .
Votez benzina ;
La motoarele diesel nu-mi place sunetul pe care il scot . Parca am fi la tara cu tractoare . Smile


cam te inseli porche-uri diesel exista- cayenne. urmeaza ferrari si lamborghini cat de curand.
  • andrei006

  • Mesaje scrise: 897
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Care cayenne diesel? sa nu confuni cu tuareg sau q7 ...
Eu sunt clar pentru benzina si nu stiu daca as renunta vreodata la benzina pentru motorina.
pur si simplu nu-mi place zgomotul de la diesel, mai ales pe vreme rece.
Ce nu inteleg eu e de ce compara lumea motor diesel turbo (tdi) cu motor pe benzina aspirat.
De ce nu se fac comparatile de gen: TI-TDI, (FS)I-(FS)D.

later edit: acum am vazut ca e vechi topicul.
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Poate ii ajutam pe viitorii posesori in alegerea tipului de motorizare
Sint curios si de proportia actuala.
  • andrei006

  • Mesaje scrise: 897
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2006

  • Mesaj Privat
E super dezbatuta problema pe forum dar in fine: eu sunt 100% pro benzina ... si asta pentru ca nu-mi place zgomotul facut de diesel si la cat merg eu ... nu conteaza f mult consumul (15 mii pe an).
Skip ads

  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
stiu ca e superdezbatuta dar nu se vede undeva proportia reala existenta ,de asemenea gradul de multumire al posesorilor;cit despre zgomot,unora le place Mr. Green
In ce priveste consumul,preponderent de oras,mie imi da cca 400 euro/an in minus la diesel,care acopera cu mult eventuale alte cheltuieli ,asta cam la 20kkm/an
  • B-30-ADU

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Pana sa iau opelul care il acum am avut numai masini pe benzina, dar tinand cont ca aceasta masina a fost la oferta speciala ca pret am luat un diesel......sunt multumit de ea chiar daca este diesel , dar urmatoarea masina sigur o sa fie pe benzina pentru ca imi place sa bag piciorul in ea si cu motorina nu prea merge Evil or Very Mad
  • andrei006

  • Mesaje scrise: 897
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2006

  • Mesaj Privat
@1.7dti_edition2000: pai exact ce ziceam si eu ... daca iesi cu 400E in minus la diesel nu merita ... tinand cont ca o masina noua diesel e cam cum 1000-1500 E mai scumpa.
asta e doar parerea mea.
  • varza

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu personal am avut mai multe masini si diesel si pe benzina. Exista plusuri si minusuri la ambele motorizari dar din punctul meu de vedere (fac cam 50-60 de mii pe an) motorina e castigatoare.
Deasemenea un motor diesel e mai rezistent in timp decat un benzinar.
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,463
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cand mi-am luat masina am discutat cu mai multi oameni, mai priceputi ca mine in domeniul asta
Concluzia: daca faci pana in 15.000 km/an, un benzinar e mai convenabil. Doar peste 15.000 km/an incepi sa recuperezi costurile suplimentare ale diesel-ului (pretul mai mare al automobilului, reparatii mai scumpe, etc) din costurile mai mici cu combustibilul intr-un timp rezonabil (ca daca le amortizezi in 20 de ani, mare afacere nu ai facut)
Avantaje benzina:
- motorul e mai sportiv (1 benzina si 1 diesel, de aceeasi putere, la liniuta benzinarul castiga, cel putin teoretic Wink )
- motorul e nitel mai simplu, deci costurile de reparatii sunt mai mici (cat costa o turbina de diesel? Ca sa nu mai vorbim de faptul ca am auzit de unele diesel-uri care au ceva vacuum-uri atat de meseriase ca daca ramai in pana prostului, te duci cu ea pe platforma la mester, sa ti-o repare, dar nu stiu cat e adevar si cat legenda)
- nivel de zgomot mai mic
- putere mai mare la capacitate mai mica=> daca vrei 100 CP, la un benzinar vei avea impozit mai mic, taxe la prima inmatriculare mai mici, etc
Avantaje motorina
- consum mult mai mic
- motor mai rezistent in timp (daca iti iei masina second hand, asta conteaza, nu e acelasi lucru un motor Otto cu 200.000 km sau un motor Diesel cu 200.000)

Daca cineva mai stie si alte criterii, va rog sa completati Smile

Bineinteles, un astfel de principiu e luat in calcul daca omul oscileaza intre benzinar si diesel. Ca daca omul e focusat pe un anumit tip de combustibil, atunci poate sa faca 3.000 km/an, ca tot diesel isi va lua
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 989
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Masini am avut numai pe benzina. Am condus si diesel si se descurca binisor. Raman la benzina deoarece nu fac multi km incat sa renteze un diesel. Urmeaza costurile de achizitie si de intretinere care sunt mai mici la benzinare. La diesel, mie nu imi place ca se aude motorul mai tare, in schimb admir cuplul foarte bun si faptul ca trage de jos. Nefiind motor de turatie inalta, diesel e mult mai longeviv decat un benzinar. Chiar si asa, nu ma tenteaza pt. ca nu tin masina mai mult de 4 - 5 ani.
Am avut benzinare, am benzinara si tot benzinare voi avea.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
E mai rezistent un diesel nimic de zis, dar cand cade un injector de ex. te costa cat rampa cu tot cu injectoare la un benzinar. Si mai e un aspect f. important: lumea uita (sau nu recunoaste) ca majoritatea dieselurilor din romanika nu sunt capabile sa treaca testul de opacitate la controlul ITP iar posesorii s-au obisnuit cu spaga in domeniu. Ia sa nu mai mearga spaga, sa vezi ce scumpe devin la intretinere dieselurile in momentul ala...
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
la 50k - 60k cat fac anual nu ma despart de diesel si deja in ultima vreme dieselul a devenit o concurenta serioasa pentru benzinar la peformante si nivel de zgomot Smile . daca as avea doua masini atunci un benzinar ar fi a doua masina. dar pana atunci....
  • duradarius@masini.ro

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Baia de Aries (Alba)
  • Masina: Astra 1995 1.7 TDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Nu ma mai despart de diesel nici in ruptul lonjeroanelor .
Ami place mai mult zgomotul de motor diesel , dar nu numai asta , si sigurata in mers parca este alta (nu stiu de ce , este parerea mea) !
Benzina , numai la Hussvarna !

Va pupez !
DDarius
Motorinar convins
  • laurentiu19

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17DT (ISUZU)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Eu am avut Ascona C de 1,8 benzina si nu aveam demarajul si viteza pe care le am pe actualul Diesel Astra 1,7 DTI, deci un plus pentru Diesel.
Mai mult, la 400 km prin oras faceam plinul de benzina, acum la aproape 900 km fac plinul. Deci iar a castigat Dieselul.
Trebuie sa remarc totusi ca erau masini de generatie diferita!
Sincer, am fost multumit de amandoua !
Am votat in final pt.Diesel!
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 471
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
duradarius@masini.ro a scris: Ami place mai mult zgomotul de motor diesel , dar nu numai asta , si sigurata in mers parca este alta (nu stiu de ce , este parerea mea) !
Benzina , numai la Hussvarna !
...

Shocked Poti explica te rog care e legatura intre combustibil si siguranta in mers? Grija mare la Husqvarna ca acolo folosesti benzina in amestec cu ulei ca altfel faci praf motorul. Razz
  • duradarius@masini.ro

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Baia de Aries (Alba)
  • Masina: Astra 1995 1.7 TDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Salut ,

Asa cum am scris mai sus si acum detaliez putin , siguranta pe care mi-o ofera motorul diesel este legata de :
1. masina este putin mai grea si are alta stabilitate pe sosea fata de acelasi model pe benzina (Opel Astra 1.8 i pe care l-am vandut ).
2. motorul alimentat cu motorina are alt regim de functionare (turatie mica si cuplu mare) si nu mai beneficiaza de atata parte electrica cu problemele ei ca la benzinara .
3. nu am avut niciodata probleme cu motoarele diesel pe care le-am avut , asa cum am mai postat pe forum motorul diesel daca are papa buna , ulei bun , filtre schimbate la timp (ce mai , intretinere minima si obligatorie) . Nu am patit sa mi se opreasca vreodata motoarele diesel ! indiferent de temperatura de afara sau regimul de lucru al motorului in schimb la benzinara am patit destule !@?$@#% .
As mai putea sa adaug aici dar acum cam atat .

Bine acum , va rog sa nu mi-o luati in nume de rau sau ca ar fi vreo polemica adusa motoarelor pe benzina , este parerea mea personala iar daca este gresita sau nu asta nu mai stiu , sa judece altii cu mai multi km in fata ca mine pe motoare fie ele benzinare sau pe motorina .

Va pupez ,
DDarius
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Chestionar

Chestionarul ramane neschimbat deocamdata
benzina 53%
motorina 46%
915 voturi

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR