Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • madaj

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Salut. Asa face și la mine, asta dupĆ£ ce am schimbat toți rulmenții din cutie, cablurile de timonerie și ambreiajul. Cred ca pur și simplu asa fac ele. Alta varianta nu am gasit
Skip ads

  • klod
  • **
  • 207 mesaje
  • din 22 Jan 2011
  • Astra 2011 2.0 DTH CDTI
  • Alta tara
  • klod

  • Mesaje scrise: 207
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 2.0 DTH CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Si eu am avut probleme cu cutia, la inceput intra greu in 1-a si marsarier, trebuia ca pt prima data sa bag in treapta 3-a sa se alinieze sincroanele si dupa aceea intra in treapta 1 mai bine,au schimbat volanta pe garantie si dupa un timp a inceput sa intre greu in treapta 2-a si problema o facea dimineata cand era rece, dupa cateva certuri mi-au schimbat cutia pe garantie si pot sa zic ca de atunci nu am mai avut probleme( eu aveam garantia extinsa in momentul respectiv) mi-au dat si factura cu lucrarea facuta si pretul era undeva pe la 5000€...multa bafta si mai ales rabdare cu mecanici....
  • GHIUR

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Mai mult la plecarea din statinare......semafor. Multumesc.
  • madaj

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Exact asa face si a mea dupa ce am schimbat cele de mai sus. Cand sa plec de la semafor uita sa mai intre in treapta 1 si trebuie sa ridic putin piciorul de pe ambreiaj, iar a doua... agata si inainte sa ii schimb rulmentii si toate celelalte. Daca voi aveti o solutie, va rog sa imi spuneti si mie. Mnetionez ca sincroanele din cutie au fost verificate si nu s-a depistat nici o problema. Daca se putea sa schimb cutia cu una de la VW.... ar fi fost ideal Very Happy
Skip ads

  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut.
Ieri am schimbat si eu uleiul din cutie,dar pe la busonul de golire nu a curs decit jumate de litru,asa ca am luat o seringa mare si i-am pus un furtunas si am mai scos 1,1l,total 1,6l,cam putin fata de cat scrie in carte.
Uleiul vechi arata destul de negru,deci chiar se merita schimbat,acum am o intrebare;eu nu am vazut nici un buson de nivel,unde este pozitionat?
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Scuze am incurcat busonul de nivel cu cel de golire,eu am scos uleiul pe cel de nivel,dar si asa nu a fost ceva gresit numai ca m-am necajit putin.
Azi m-am uitat mai atent la cutie si l-am vazut si pe cel de golire,pe viitor nu am sa mai gresesc.
  • ionutzzz07

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2009 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Poti sa pui si o poza viorel cu surubul de golire te rog ?
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Nu am facut poza dar poate te ajuta linkul dat de @Floydian https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=40 pagina 3.
Skip ads

  • gcatalin

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2015

  • Mesaj Privat
aceeasi problema am avut-o si eu in urma cu o saptamana...masina cumparata din germania dupa doi ani de cand o am aceleasi simptome, cu miscarea timoneriei in treapta 1 la accelerare si decelerare (a facut de cand am cumparat-o)...si cum va ziceam acum o saptamana acelasi rulment blestemat a picat(spre norocul meu a picat pe un drum national in mijlocul campului si nu in mijlocul unei intersectii) in conditiile in care masina are doar 118 mii km. rulmentul mi-a afectat si doua pinioane...investitia reparatiei se ridica la 950 de lei (800 pinioanele si 150 rulmentul)...deci mai departe trageti si voi o concluzie..."masina omului de rand in Romania"...cam dobitoc ala care a zis-o.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Bun, problema e cunoscuta ca rulmentii la M32 cedeaza la un moment dat, dar dau simptome. Daca ai mers 2 ani cu joc in schimbator, nu ti-ai pus problema ca rulmentii vor ceda candva? Reparatia trebuia facuta mai demult si salvai pinioanele. Si eu cred ai avut noroc ca a fost numai atat si nu au fost daune mai mari in cutie. Asadar, nu le mai lasati pana in ultimul moment...
  • gcatalin

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2015

  • Mesaj Privat
pana sa o patesc nu am dat importanta ca se misca timoneria, abia dupa problema am inceput sa citesc pe forumuri, dar de...omul din greseli invata. Citeam undeva mai sus sa incercam sa ne stangem mai multe persoane cu aceeasi problema si sa ne recuperam pagubele facute de acest rulment, fiind un rulment proiectat gresit de cei de la opel...prin urmare ar trebui facuta o petitie de catre toti pagubitii catre opel.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
gcatalin a scris:Citeam undeva mai sus sa incercam sa ne stangem mai multe persoane cu aceeasi problema si sa ne recuperam pagubele facute de acest rulment

Normal asa ar fi, ca Opel sa isi asume si sa plateasca pentru aceste subansamble proiectate gresit (si nu e numai cazul acestor cutii), dar sansele sunt minime... spre 0(zero) Sad .
Skip ads

  • gcatalin

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Revin cu noi informatii despre cutia M32...intamplare a facut ca domnul andreixyz sa fie in vacanta prin zona mea, intalnindu-ma cu dansul a binevoit sa arunce si el o privire in cutia mea de viteze desfacuta la care mesterea mecanicul...constatand-o mi-a recomandat sa schimb tot kitul de rulmenti deoarece si ceilalti dadeau semne ca erau afectati (10 mil kitul...o nimica toata), batut palma cu el, lasat kitul, dansul si a vazut de drumul lui catre cluj...ramanand mecanicul sa asambleze cutia cu noii rulmenti si cele doua pinioane dar finalul tragic cand m-a sunat seara mecanicul sa-mi iau masina...in treapta 1 si 2 la decelerare se aude un huruit...vizitat alti doi mecanici spunandu-mi ca sunetul din cutie vine...o iau razna cu cutia asta nu stiu ce sa mai cred...acum unul din mecanici imi spune ca ar fi problema cu carcasa cutii, in momentul craparii rulmentului de pe treapta a 6 a ar fi afectat carcasa si canalul de ungere din locasul rulmentului...nu cred ca este asta, consider ca am inspectat destul de atent carcasa impreuna cu mecanicul. S-a mai confruntat cineva cu aceasta problema?
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
@gcatalin - cat de mult se misca schimbatorul? Se vede la ochi, sau doar simteai cĆ¢nd tineai mana pe el?
  • GHIUR

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Daca simti doar cu mana ce ar fi defect sau care e diferenta? Multumesc.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Miscarea vizibila a levierului am tot vazut pe net la m32: se misca bine 1 cm, poate mai mult.
La unele masini, am simtit in maneta o miscare foarte mica( te gadila in mana) la accecerare/decelerare.
Cei patiti cu m32 ne pot spune cum s-a manifestat la ei.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Se misca cand e in viteza sau in punctul mort asa putin in gol? Eu zic ca e normal sa se miste putin cand e intr-o anumita treapta, dar nu sa se miste de una singura. Nu mai zic nimic ca la fosta g zici ca invarteam in mamaliga.
  • gcatalin

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:@gcatalin - cat de mult se misca schimbatorul? Se vede la ochi, sau doar simteai cĆ¢nd tineai mana pe el?

Nu e neaparat nevoie sa pui mana ca sa simti, e o miscare vizibila ca si in filmuletele din prima postare...nu stiu cum il cheama pe usser dar v-am zis la mine avea aceasta miscare numai in trapta 1 acum dupa schimbul kitului de rulmenti si cele doau pinioane care au fost afectate nu se mai misca timoneria, am incercat in toate vitezele a disparut miscarea chiar si cu mana sa simt si nu se simte nimic la accelerare si la decelerare cum a fost inainte de a avea probleme cu acel rulment
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Aceasta este lista cu motorizarile in cauza?

Astra H 2.0 Turbo VXR Z20LEH
Astra H 2.0 Turbo Z20LEL / Z20LER
Astra H 1.6 Turbo Z16LET
Astra H 1.9 CDTI Z19DT Z19DTJ Z19DTH
Astra H 1.3 CDTI Z13DTH
Astra H 1.7 CDTI Z17DTL Z17DTH
Astra J 1.4 Turbo A14NEL A14NET
Astra J 1.6 Turbo A16LET
Astra J 1.7 CDTI A17DTR Z17DTS
Corsa D 1.6 Turbo VXR Z16LER A16LER A16LES
Corsa D 1.6 Turbo Z16LEL
Corsa D 1.3 CDTI Z13DTH
Corsa D 1.7 CDTI Z17DTR A17DTS
Insigna 1.4 Turbo A14NET
Insignia 1.8 Z18XER A18XER
Insignia 1.6 Turbo Z16LET A16LET
Meriva A 1.6 Turbo VXR Z16LET
Meriva B 1.4 Turbo A14NEL A14NET
Mokka 1.7 CDTI A17DTS
Vectra C / Signum 2.2 Z22YH
Vectra C / Signum 1.9 CDTI Z19DT Z19DTH
Zafira B 2.0 Turbo Z20LEH
Zafira B 2.0 Turbo Z20LER
Zafira B 2.2 Z22YH
Zafira B 1.9 CDTI Z19DT Z19DTH
Zafira B 1.7 CDTI A17DTR A17DTS

Fiat:
Punto 1.4 Turbo
Punto 1.9 CDTI 1
MITO 1.6 CDTI 1.9 CDTI
Bravo 1.4 Turbo
Croma

Alfa:
147
159
Brera
Mito 1.4 Turbo
Mito 1.6 CDTI

Lotus:
Europa
  • neomirceac

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua tuturor,

Revin cu impresii noi despre cutia de viteze M32 de pe Astra H. Masina mea este un Astra H 2010, A17DTJ, 110cp, 81kW cu ~200.000km.

Am suferit si eu de urmatoarele probleme cu aceasta cutie de viteze:
- Joc la schimbatorul de viteze (acesta se misca inainte-inapoi la plecare de pe loc in viteza "1");
- Zgomot (suiera/frecat/etc) la statut pe loc cu piciorul ridicat de pe ambreiaj (cutia in punctul mort);

Auxiliar cu aceste probleme, mai aveam urmatoarele probleme:
1. La plecari de pe loc (unde turatia motorului era in jurul valorii de 1000-1300 rpm si mai ales la deal) motorul intra in niste trepidatii foarte urate care puteau si fi intreuprte doar prin evadrea din plaja de turatie respectiva sau "reinitierea" procesului de plecare de pe loc, evident la o turatie mai mare.
2 La selectarea treptei "1" cutia/ambreiajul ezita sa imi ofere acest privilegiu, adica cu ambreiajul calcualt si levierul condus pentru viteaza "1", acesta era impiedicat de o forta misterioasa. Problema persista chiar si la actionari multiple ale ambreiajului. Solutie: plecare de pe loc cu viteza a "2" sau selectarea (pe loc) a tuturor vitezelor disponibile pana cand forta misterioasa disparea si treapta "1" devenea accesibila. De mentionat ca aceasta forta misterioasa isi putea manifesta prezenta chiar si la selectarea treptei "2", solutia fiind iarasi "verificarea" cu ambreiajul calcalcat (de data aceasta masina deplasandu-se) a tuturor celorlalte trepte disponibile din cutie. In alte trepte forta misterioasa nu se manifesta.
3. La selectarea aleatoare a treptelor de viteza (in principiu treptele inferioare 1,2,3,4), selectia se realiza cu o usora frecare metalica.

Motivul pentru fiecare din problemele auxiliare:
1. Volantul (masa dubla evident) pe duca.
2. O forta misterioasa....
3. Iarasi ceva necunoscut (posibil timonerie sau un alt aspect neelucidat inca)

Am reusit sa scap de o serie din probleme de mai sus prin urmatoare interventie (acum ~2000km):
Reparatia minunatei cutii de viteze M32 (4 rulmenti - 1000 RON) si inlocuirea intregului kit de ambreiaj (daca tot am schimbat volantul si am facut reparatia cutiei de viteze am considerat ca ar fi oportun sa schimb si ambreiajul) si volant. Evident aerisirea ambreiajului (musai) cat si schimbarea unor simerig-uri au fost necesare (cel de la vibrochen intre cutie si motor, si de cutie de la planetare x2, intrucat pareau destul de uzate).

Toata distractia a costat pe undeva la cateva zeci de milioane (6 in cazul meu...) dar rezultatele sunt cel putin spectaculoase:
- Nu mai exista jocul schimbatorului la plecare de pe loc;
- Nu mai exista zgomot la stationare cu motorul pornit cu sau fara ambreiaj calcat
Deci probleme cutiei au fost rezolvate.
- Demararea se realizeaza perfect, fara urma de trepidatii -> deci volantul lucreaza corect
Din pacate probleme 2 si 3 au ramas inca nerezolvate... semn ca demonii mecanicii/si lucribifierii metalelor in miscare sunt inca prezenti in cutia mea....

Dupa inlocuirea rulemntilor in cutia de viteze, cutia trebuie umpluta cu ulei la specificatiile producatorului (atat cantitativ cat si calitativ) a se vedea postul meu de pe pagina 9 pentru a vedea poza/codul cu uleiul GM. Acest ulei rosu la culoare (si tehnic destul de prost - subtire) ar trebui inlocuit dupa ~1000km cu unul proaspat (identic sau alte specificatii). Motivul inlocuirii este ca rulmentii noi pana la rodaj creeaza pilitura in interiorul cutiei care trebuie eliminata. Zis si facut la ~1000km am inlocuit uleiul GM (rosu din postul de pe pagina 9) cu unul tot GM "mai nou si tehnic mai bun" .... de culoare "galben..." si care ar fi un ulei de generatie mai noua. A se vedea poza de mai jos.

Codul noului ulei GM este GM 93165694 pentru cine este interesat. Am cautat specificatiile acestui ulei si am gasit: "GM 93165694 is 75w85 GL4" pe acest site: link

Pot spune ca totul este perfect acum, toate sunt la locul lor iar masina merge cu totul altfel.

Intentionez a mai schimba uleiul din cutie cu unul nou la ~3000km pentru linistea mea sufleteasca si pentru a investiga daca mai exista sau nu pilitura in cutia de viteze.

PS: Atat de bine merge motorul acum, incat am depistat o noua problema (prezenta si in trecut bineinteles) dar acum este cea mai "evidenta" problema: EGR-ul (desi curatat de catre mine) incepe sa dea semne de oboseala si ar vrea sa fie inlocuit. In mers constant (aleator, pe tempomat la 60-70km/h) motor isi aduce aminte ca este EURO5 si incepe sa regleze pozitia EGR-ului (banuiesc...) ducand la oscilatii ale turatiei atat de mari incat iti da impresia ca pui frana si accelerezi iarasi foarte puternic... Solutia in cazul asta ar fi sa o scoti din plaja de turatie pana se calmeaza cu ideiile de EURO5.... Problema este EGR-ul care nu mai raspunde bine la comanda data de ECU, iar apoi ECU compenseaza cat poate injectia pentru a corecta amestecul de gaze "sesizat" de catre senzorul O2 de la evacuare (si acela inlocuit candva de catre mine....). Iar ciclul aici este recursiv, compensarea si comanda data de ECU catre EGR si rapsunsul EGR-ului nu vor mai fi sincrone pana la depasirea regimului actual de deplasare. De mentionat aici ca si regulatorul de presiune al pompei de presiune inalta l-am schimbat (deci problema ramane EGR-ul ....).

Motiv pentru care maine voi merge sa schimb si EGR-ul cu unul nou (nu doresc EGR blind).

O zi minunata va urez tuturor.
Cu respect,
Mircea

Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR