Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • tonu_adrian

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Galati
  • Masina: Calibra 1995 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2009

  • Mesaj Privat
imi merg ventilatoarele incontinuu cum pun contactul..in trecut am rezolvat problema asta inlocuind termocupla..acum am schimbat-o dar la fel se comporta, ce mai poate fi?

calibra x20xev
Skip ads

  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Te referi la ventilatoatele de pe radiatoatele din fata masini, corect ?

Un posibil scurt circuit al firelor care duc la termocupla sau mai probabil ac blocat pe deschis. Compresorul e tot timpu cuplat?
  • tonu_adrian

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Galati
  • Masina: Calibra 1995 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2009

  • Mesaj Privat
ac-ul nu merge...
posibil termocupla defecta de noua?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Termocupla o poti verifica f simplu:scoti mufa si daca tot merg ventilatoarele,nu e ea de vina.Trebuia sa faci acest test inainte de a cumpara alta noua.
E posibil sa fie un releu cu contactele sudate (au mai fost cazuri).Trebuie gasit care e si inlocuit.
Skip ads

  • electronistul21

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2009 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2011

  • Mesaj Privat
modul ECM defect.cand scoateti firele de pe termocupla,ECM intra in regim de avarie si ventilatoarele merg continuu.
  • Cata_Panacotta

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
Aveti ide la cate grade porneste ventilatorul de la radioator in treapta 1 ,la motorul z16xer de la astra H ?
Ca am observat prin ecranele ascunse ca la temp de 106 grade porneste ventilatorul
ca nebunu tare, si ma duce gandul ca porneste direct in treapta a2a si treapta a 1a nu mai porneste.
Aveti ide la ce temperaturi porneste fiecare treapta la acest motor?
Multumesc raman dator daca ma lamuriti.
  • lucky69boy

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 x16exl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2008

  • Mesaj Privat
am rasfoit jumatate de zi pe forum si nu am reusit sa gasesc nimic care sa ma ajute poate binevoieste cineva sa mi de a vre un sfat. ( am un motor x16xel) am schimbat saptamana trecuta termocupla de pe radiatorul de racire apa pt ca cea veche cred ca era un pic decalibrata deoarece pornea electroventilatorul dupa ce apa urca putin peste suta am luat unul valeo ca na am zis sa fie bun oricum doar pe cutie scrie valeo pe el nu e inscriptionat nimic pana aici toate bune cupla exact la o100si decupla la 95 cum scrie pe ea. la inceputul saptamanii un cutia de sigurante se auzea un releu care tacanea cand avea el chef nu tot timpul probabil numai cand apa ajungea la 100 de grade pt ca trebuia sa plece electroventilatorul insa eu nu am facut aeasta legatura deoarece nu stiam ce releu tacane. dupa ce le am scos pe toate pe rand cele din fata care erau indicate si pe masca de la sigurante am constatat ca defapt jgomotul era de la un releu care se afla in spatele cutiei de sigurante (unde defapt sunt 4 relee ) am cumparat unul la fel la m schimbat si acum nimic elecroventilatorul nu mai pleaca. am schimbat releul cu altul le am inlocuit intre ele le am probat sa vad dc actioneaza am probat electroventilatorul care functioneaza am verificat sigurantele totul ok. am dezizolat firele de la mufa care duce la termocupla si erau un pic roase pt ca a stat firul langa cureaua ce invarte fulia de la ac le am izolat am incercat cu un strap sa simulez ca termocupla inchide circuitul si nimic! am pornit aerul si am constatat ca nu porneste ventilatorul de la ardiatorul ac cel din fata si in momentul in care am pornit aerul la cateva secunde a pornit si electroventilatorul de la radiatorul de racire pt cateva secunde si apoi s a oprit. termocupla nu am verifica to dc functioneaza dar e noua si am facut un strap pe mufa ei sa vad dc pleaca el ventilatorul si nu pleaca. ce sa mai verific ? ventilatorul de la ac nu la m verificat dc e bun pt ca mufa e undeva in bara de protectie ce a metalica si nu cred ca voi putea ajunge la ea doar dc dau spoiler ul jos insa am invartit de el si nu e gripat sau blocat. am observat ca la baza de jos a radiatorului de apa mai este o termocupla sau senzor care este rolul ei? va rog sa ma ajutati chiar am rasfoit o gramada pe aici si nu am gasit rezolvare la problema mea. multumesc

ps stiu ca se incalca regulamentul postand acelasi lucru in topic-uri diferite dar am obs ca in acest topic discutiile sunt mai recente si in speranta ca cineva ma va ajuta am gresit un pic acum nu da ti ci pietre in mine domnii moderatori!


Ultima modificare facuta de lucky69boy la Sam 04 Aug, 2012 8:52 pm
  • lucky69boy

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 x16exl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ps ''topic-uri'' de la caldura si nervi
Skip ads

  • lucky69boy

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 x16exl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2008

  • Mesaj Privat
nici un raspuns toata lumea e in concediu chiar nu ma poate ajuta nimeni?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Daca ventilatorul n-a mai mers dupa simpla schimbare a releului.inseamna ca ai pus un releu de alt tip.Chiar daca arata la fel la exterior,poate sa difere in interior.
Se pare ca e cazul sa apelezi la un specialist.In Bucuresti,iti recomand "maiandrei"...gasesti informatii pe forum.
  • lucky69boy

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 x16exl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2008

  • Mesaj Privat
multumesc danpet ideea e ca si daca ce spui tu poate fi adevarat desi nu ionteleg cum un releu care are aceleasi caracteristici cod poate fi altfel in interior mai ales ca am probat mai multe ma duce capul macar atat mai mult le am si probat releele inchid circuitul problema e undeva pe instalatie daca nu cumva poate fi ceva in leg cu acel modul ECM daca exista la astra f. la maiandrei a sunat un prieten care a mai fost la el si spunea ceva de tester dc undeva ar fi o problema care ar aparea pe tester nu ar trebuii sa apara si in bord? o sa mai vad maine o mai iau odata la puricat si dc rezolv ceva va tin la curent si orice sugestie e binevenita in sit cand parca le ai facut pe tozte si tot nu merge
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Poate ar ajuta o privire pe schema electrica a masinii.Se gasesc manuale de service pe net...eu am doar pentru masina mea.
...Ce concluzie se poate trage atunci cand ceva nu mai merge dupa simpla schimbare a unui releu?Ori ca releul nu e bun (potrivit),ori ca ceva s-a deranjat cand s-a umblat acolo (vreun fir,papuc,conector...).
Ai pus inapoi releul vechi sa vezi daca cu el mai merge?...ca inteleg ca mergea pana sa schimbi releul.
Skip ads

  • lucky69boy

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 x16exl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2008

  • Mesaj Privat
da l am pus si pe cel vechi si tot nu merge sincer am avut asa de multa treaba incat am mers asa cu masina mai scoasa din viteza sa evit accelerarea mai cu motorul oprit la semafor infine o sa ma bag pe dedesupt sa vad ce e pe acolo pt ca m am gandit ca poate s a deranjat ceva pe acolo, iar de schema electrica am facut plecaciuni prin posturile pe unde se plimbau aceste scheme dar nu m a ajutat nici un coleg e si lumea in concedii Smile
  • Zaheyu

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Am gasit niste scheme pt masina ta. Da-mi o adresa de mail pe pm.
  • lucky69boy

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 x16exl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2008

  • Mesaj Privat
le am luat dupa pm ms mult
  • mitica1967

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2010

  • Mesaj Privat
George_Geo a scris:eu am scos o mufa care este pe radiator si cred ca acolo este termocupla.este patrata cu 4 pini dar nu sa intamplat nimic.si acel releu unde pot sa il caut.nu am manual service si nici schema

  • dundy
  • *
  • 8 mesaje
  • din 28 Dec 2009
  • Tigra 1995 z14xe
  • Bistrita-Nasaud
  • dundy

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Tigra 1995 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
salutare. am si eu aceasi problema la un opel meriva 2003 1,6 ZXE benzina cu termocupla care nu porneste ,intr-un final dupa ce mi-a urcat apa la100 si dupa ce mi-a spart radiatorul am descoperit ca are o rezistenta care da turatia termocuplei in functie de temperatura, dar euroii trebuia sa-i scot deja pe radiator. am gasit pe net o rezistenta de opel corsa la 150 roni ,care am crezut ca-i ala al meu ,dar Sad era cu trei pini si al meu avea 4 pini asa ca l-am pus pe direct cu un releu si comanda de pornire din masina pina gasesc piesa. Daca stie cineva unde pot gasii aceasta rezistenta la un pret mai bunicel , ca la magazin pe comanda este 100 E, numai pe original Sad Si asta de opel corsa o dau cu 150 roni cu factura este nou nouta . merge la benzina sau diesel, motor1,4 1,6 . tel. 0740010867
  • lucky69boy

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 x16exl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2008

  • Mesaj Privat
unde spui ca se afla aceasta rezistenta care defapt da turatia electroventilatorului vrei sa spui termocupla doar inchide circuitul care determina pornirea electroventilatorului. sa ma uit si eu la mine sa vedem ce gasesc si dc de la acea rezistenta e problema si se potriveste la mine o cumpar eu
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
electronistul21 a scris:modul ECM defect.cand scoateti firele de pe termocupla,ECM intra in regim de avarie si ventilatoarele merg continuu.
Este o diferenta intre termocupla si senzor de temperatura.Senzorul,transmite valoarea temperaturii la calculator si la bord,pe cind termocupla are functia de cuplare(inchidere),a unui contact,ce poate actiona ventilatorul,cu sau fara ajutorul unui releu intermediar. La motorul X16xel(varianta fara AC,la acesta am vazut documentatia),termocupla actioneaza direct,electroventilatorul,in doua trepte(una direct si una prin rezistenta).
  • lucky69boy

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 x16exl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2008

  • Mesaj Privat
big electro atunci ai idee care ar putea fi cauza la mine pt ca nu porneste nici ventilatorul de la ac cand in cuplez aerul pleaca doar electrovenilatorul de la apa pt cateva secunde si se opreste. poate imi poti spune tu unde ma pot uita dupa aceea rezistenta si daca la astra f x16xel cu ac are acel modul ecm si cum il pot verifica daca functioneaza
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR