Lun 15 Mar, 2010 5:34 pm
In sfarsit, am ajuns si eu un la testdrive cu AstraNG, un 1.6 115CP.
Calitate
Calitatea interioara pare similara cu cea de pe Astra mea, adica foarte buna. Nu mi-a placut schimbarea inapoi la manetele volan clasice, dar e o chestie de obisnuinta. De asemenea, bordul nu are atata spuma uretanica cat as fi vrut. Mi s-a spus ca pe Cosmo/Sport bordul are mai multa, deci probabil ca ar fi OK. Computerul de bord e acum in stilul VAG, intre vitezometru si turometru si, la fel ca la VAG, ceea ce se afiseaza se alege din maneta de semnalizare. Ma bucur sa vad ca au pus inapoi ceasul pentru temperatura agentului de racire.
Motor
Nu comentez, nu asta a fost scopul testului. 2.0CDTI 160CP l-am probat pe Insignia, imi inchipui ca pe Astra se comporta cel putin la fel de bine ca 1.9CDTI 150CP pe Astra mea.
Tren rulare
Suspensia e foarte buna. AstraNG testata nu are sasiu sport, dar se tine la fel de bine ca a mea, atat ca trasa cat si ca inclinare, in conditiile in care a mea are sasiu sport si jante de 225. Proba am facut-o in parcarea unui Carefour, la limita ESP-ului. Testul de absorbtie al gropilor l-am facut pe un drum de tara. AstraNG absoarbe foarte bine gropile, atat fonic cat si mecanic, mai bine ca la o AstraH cu sasiu normal. Un mic minus ar fi directia super asistata, poti invarti volanul si cu un deget. Dar si asta e o chestie de gust, nu faci pilotaj pe drumuri publice, deci nu trebuie sa simti drumul prea mult.
Spatiu
Este o masina cu adevarat mare. In spate chiar este loc, iar in fata e deja lux. Scaunele fata ar fi putut oferi mai mult sprijin la curbe, dar banuiesc ca si asta se rezolva in configuratiile Cosmo si Sport, unde marginile sunt imbracate in piele. De notat prezenta spatiilor de depozitare bauturi langa frana de mana. Intr-un fel, imi aduce aminte de interiorul VectreiC, dar totul mai rotunjit.
Concluzie
O reusita, intradevar. Daca as fi in cautarea unei masini, as cumpara fara nici o jena Astra Cosmo 2.0CDTI 160CP. Mi s-a spus ca se vinde sub 18000EUR. Nu as comanda SASIU SPORT decat daca ar fi mai sportiv fara a taia din confort. Altfel, as fi multumit cu suspensia normala. Ca om care a condus cateva zile bune un Golf5 GTSport, pot spune fara nici o problema ca AstraNG e peste. Dupa cate stiu, Golf6 e doar un facelift major la Golf5, deci probabil ca AstraNG ar fi si peste Golf6 din punctul meu de vedere.