Cosmin95 a scris: Tai-Pan a scris: Cosmin95 a scris:XXL, cred ca am publicat 3 poze cu consumul din vara pana in prezent.
Nu o faceam nici acum, dar am postat pentru a arata ca intr-adevar exista o diferenta semnificativa intre dimensiunile anvelopelor, pe testate, nu pe vorbe.
Am postat strict cu titlu informativ. Si nu simt necesitatea instalatiei GPL, desi in curand trec de pragul de 30.000 facuti intr-un an jumatate.
Prin 2017, eu spuneam ca trecerea la roti 235/45 r18 va duce la cresterea consumului (si) cu 2L/100km.
Astept un feedback......
Merci!
Pe autostrada, la 140 pe bord (138 gps) consumul instant sta intre 7 si 7.2
Cu cele din fabrica pe 16, unde la 6.2-6.5 maxim.
Dar in cazul de fata, am avut ceva vant lateral, iar temperatura era de 1°C. Deci odata cu incalzirea poate va mai scadea.
De consumul pe DN si Dj nu ma pot pronunta, pentru ca acolo am scos untul din ea. Dar o sa tin sub observatie..
Concluzia este ca DA, consumul a crescut cu 235/45/18.
Si inca ceva.. unde sunt santuri in asfalt facute de tiruri, trebuie sa tin cu simt de raspundere de volan.
In Bucuresti, consumul va fi mai mare cu 2L/100 km..... garantat.
O roata grea, odata "plecata pe drumul ei" (santurile lasate de camioane, gropi, linii de tramvai etc), transmite o energie/forta mai mare in mecanismul de directie..... trebuie sa tii mai ferm de volan!
Directia si articulatiile vor avea de suferit.....
Iarna, motorul consuma mai mult doar pana ajunge la temperatura de lucru. Dupa ce a ajuns la ea, motorul nu mai poate fi influentat negativ de aerul rece de afara, ci dimpotriva, este influentat pozitiv deoarece aerul rece si dens ajuta la obtinerea mai usoara a unui amestec mai bum ( stoichiometric ).
Vara, cu AC on, consumul este mai mare.