Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • valentin_vectra

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y 20 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2013

  • Mesaj Privat
chiar nu vrea nimeni sa imi dea si mie un releu de proba?am nevoie urgenta bucuresti sector 3 zona mall vitan
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Va salut !
Am o problema destul de interesanta care din primele simtome miroase a dezamorsare.Dar inainte de toate va prezint mestereala care am facut la masina iar mai incolo va descriu si problema. Si anume in Februarie am schimbat filtru de motorina ,furtunase de retur,bujii noi Beru. Acum de vreo doua saptamini am schimbat filtru dar pe unu capsulat,am facut testul de etanseitate la sistem cu 2 bari ,am pus un furtun transparent. Acum problema : La pornirea de dimineata pornire greoaie ,fum alb si pentru cateva secunde cu trepidatii. Am incercat sa parchez masina cu fata in sus ,acelasi fenomen. Am incercat cu fata in jos, surpriza abia a vrut sa porneasca la temperaturi de 5 grd.Tot asa la pornire fum alb. Am verificat inclusiv tensiunea pe bujii ,este ok.Totusi ar mai fii un lucru care trebuie sa va prezint ,si anume am schimbat furtunul de tur de la filtru pina la teava care intra in pompa pe una transaparenta sa pot vedea daca apar bule de aer. Daca o las masina 24 ore apare o bula de aer chiar dupa filtru cam de marimea 5-6mm. Atasez poze cu testul de etanseitate si cu bula de aer. Astept pareri,sugestii ce a-si mai putea incerca ca imi face par alb masina . De citit am citit de pe forum cred eu tot despre dezamorsare dar totusi sunt intr-un tunel fara iesire.


P.S. Masina este un Opel Zafira 2001 cu motor DTH
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Colegu din ce ai sputs tu rezulta clar ca tu trebuie sa inlocuiesti tot circuitul de tur de la rezervor la filtru de motorina.
Acel furtun care vine de la rezervor are 2 mufe similare cu cele care le are filtrul original de motorina.
Acele mufe au niste oringuri care imbatranesc in timp si pe acolo iti trage aer fals.
spor
la treaba.
  • ionut_gry

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2012

  • Mesaj Privat
@maxddm: si nu se pot schimba doar o-ringurile? intreb deoarece s-ar putea sa am si eu aceeasi problema. multumesc
Skip ads

  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Se pot schimba dar e greu sa gasesti acelasi diametru si cel mai important aceeasi grosime similara cu cea a oringului original si aceeasi elastucitate a materialului.
Eu consider ca e prea mare bataia de cap si cea mai simpla solutie ar fi sa cumperi furtunul original.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@maxddm totusi vreau sa te intreb ;De ce numai la filtru apare si nu si la teava care merge spre pompa? Si daca bula de aer este la filtru, la pornire o aspira in pompa si face figuri din aceasta cauza? Pentru ca eu tind sa cred ca mai este altceva problema . De exemplu cum se manifesta masina la pornire cand simeringurile sunt duse (sincer nu stiu este si O-ring ca unii scriu de o-ring altii de simering la injectoare )?
Cum pot testa daca intr-adevar am o problema pe furtunul care vine din rezervor. Si mai am o intrebare supapa de sens se pune pe tur sau pe retur (ca si aici am capul calendar de cate lucruri am citit pe forum)
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
se pot daca gasesti pe aceasi dimensiune si rezistente la motorina Wink
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
rolland a scris:@maxddm totusi vreau sa te intreb ;De ce numai la filtru apare si nu si la teava care merge spre pompa? Si daca bula de aer este la filtru, la pornire o aspira in pompa si face figuri din aceasta cauza? Pentru ca eu tind sa cred ca mai este altceva problema . De exemplu cum se manifesta masina la pornire cand simeringurile sunt duse (sincer nu stiu este si O-ring ca unii scriu de o-ring altii de simering la injectoare )?
Cum pot testa daca intr-adevar am o problema pe furtunul care vine din rezervor. Si mai am o intrebare supapa de sens se pune pe tur sau pe retur (ca si aici am capul calendar de cate lucruri am citit pe forum)

Rolland la furtunul care iese din filtru vei avea si acolo probleme dar se intampla mai rar.
Dscs simeribgurilevsunt duse apare fenomenul de patrundere abuleiului in motoriba.
Pe langa faptul ca masin va porni foarte greu vei vedea ca la pornire sau chiar si in ners va scoate fum albastru pe teava de esapament.
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
fum nu este ,ulei nu consuma masina si cred ca de aveam probleme cu simeringurile atunci si la testul de etanseitate ar fii fost NOK .sau nu? Deci ramine varianta de cercetare furtun de tur de la rezervor. totusi vreau sa aflu unde se pune supapa aceea de sens de obicei pe tur sau pe retur?
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 208
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Eu am pus supapa de sens,inainte de filtru,adica intre rezervor si filtru,si am pus si un furtun transparent,plus o mingiuca din aia de cauciuc de la un Citroen ca sa vad ce vine din rezervor,si sa am si ceva ca sa amorsez pompa.
La mine vine aer din rezervor intotdeauna,se vede cu ochiul liber asa ca nu este nevoie sa fac alte teste.
Am ridicat masina pe elevator,am verificat conductele pina in rezervor,si nu musteste pe nicaieri,si totusi imi vine aer in instalatie.
De moment nu imi mai bat capul cu problema asta,inainte sa pornesc masina dau un pic la mingiuca aia,dupa care pornesc la sfert si nu mai am probleme decit a doua zi cind trebuie sa pornesc iarasi masina,si folosesc mingiuca.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Te cred ca nu se vede ,pentru ca in momentul cind opresti masina pe conducta ramine un pic de vacum.Si pina a doua zi cum trage aer undeva gaura sau neetanseitatea este foarte mica si acesta trage aerul foarte incet. Eu tind sa cred ca am aceeasi problema si incerc sa-i fac un test de etanseitate,inca nu stiu cum pt ca nu stiu cum este intrarea in rezervor. Din spusele colegilor legatura la rezervor este cu O-ring care este un c**at dupa parerea mea ,exact ca si la filtru original.
In legatura cu supapa de sens mersi de raspuns dar incerc sa rezolv problema fara a o pune . Am inteles ca ar solicita pompa in plus
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
de la rezervor este posibil sa vina aer doar cand ai putina motorina in rezervor... plus ca filtrul are si rol de tampon de combustibil ca de acolo mai departe sa nu ajunga aer (cel putin teoretic)...
Skip ads

  • bruttus

  • Mesaje scrise: 208
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
In cei 275.000 km parcursi de masina niciodata nu am avut sub jumatate de rezervor plin.Indiferent cit bag,cind ajung la jumatatea rezervorului mai adaug iar ca sa nu scada sub cei 30 litri,nu de alta,dar aici e bine sa ai mereu rezervorul plin pentru ca drumurile sint lungi,si nu este permisa nici tractarea,si nici reparatia pe marginea soselei.
In realitate eu bag doar de 20 eur de fiecare data,sa zicem la 2..3 zile in functie de cit merg,uneori la 1 saptamina,si de putine ori la luna,dar mentin mereu rezervorul plin la jumate.
Supapa de sens nu opune rezistenta mare,este aproape zero,deci nici o problema,pur si simplu este o piesa care lasa sa treaca prin ea doar intr-un sens,si mai am si mingiuca aia care da,opune ceva rezistenta,dar nu se simte la motor si o am de mult timp pusa.
Din zecile de pompe desfacute, analizate,si reparate(nu toate) majoritatea au tranzistorul ars din cauza mizeriei sau apei care se stringe in zona pistonului de avans care nu mai lucreaza sau o face dar defectuos,din cauza la tot ce ramine in camera lui,adica reziduri si mizerie,sau din cauza ca avind apa in el,nu mai se unge si freaca direct pe camasa dupa care se blocheaza din cauza spanului.
Intre rezervor si pompa exista doar filtrul de motorina,asta da opune o oarecare rezistenta mai ales cind este murdar,dar in acelasi timp poate da si aer fals,si asta dauneaza pompei.
Logic ar fi ca supapa de sens sa fie dupa filtru,adica rezervor,filtru,supapa,pompa, ca atunci cind filtrul este defect,si trage aer,sa nu lase motorina sa mearga inapoi,numai ca eu am testat filtrul si nu pierde presiune,asa ca am pus supapa inaintea lui,in asa fel incit si el sa ramina plin si amorsat cu motorina.
Solutia aleasa de mine este valabila doar in cazul meu,restul va trebui sa depisteze pe unde pierde presiune si sa actioneze dupa caz.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Mersi @bruttus de raspuns dar totusi am si curiozitate personala ;atasez o poza cu pompa. Care este pistonasul de avans in pompa?
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 208
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ala de jos unde scrie dispozitivo variador de avance,acolo are un piston cu segment,exact ca la motor.



domnul andy a scris un adevarat roman pe tema asta.....
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=40
  • salatici

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2013

  • Mesaj Privat
salutare si eu am o mare dilema cu astra mea y20dth 2,0..pe scurt.......martor cheita care dispare dupa ce ajung la a 3 treapta de viteza..daca opresc la semafor sau reduc brusc sau franez se aprinde iar apoi iar dispare dupa ce prind viteza...asta una....cealalta..acum 2 sapt nu a mai pornit decat dupa multe chei..dac o lasi mai mult de 2ore nu mai porneste decat f.greu...am fost la service...schimbat capac filtru motorina,schimbat oringuri capac....dupa 4zile aceeasi problema...pe tester nu apare decat 2 bujii arse...o sa le schim si pe acelea dar in continuare.....ma ajutati si pe mine cu un sfat sau un service serios......multumesc mult
am uitat sa spun ca atunci cand martorul se stinge masina merge perfect
de altminteri si dupa ce o pornesc cu greu
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@bruttus o intrebare .Daca pistonasul este blocat se manifesta ceva asemanator ca si cum ar fii dezamorsata?Adica pornire greoaie si cu trepidatii pentru cateva secunde?Iar pentru dezamorsarea de la injectoare (retur)am vazut o solutie destul de buna si anume returul de la injectoare mutat in returul pompei.Pareri?
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Da, asa se manifesta.
Returul de la injectoare il poti muta fara probleme pe returul instalatiei DAR asigura-te ca furtunasele de retur sunt toate de calitate foarte buna (din cauciuc cu insertia de panza la interior), sa fie bine fixate si semeringurile de la injectoare sa fie in stare f. buna deoarece pe retur presiunea de motorina este crescuta. Daca undeva exista o fisura in aceasta instalatie, iti va curge motorina destul de multa (pe motor sau in interiorul lui).
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@salatici
Fa-i o diagnoza la partea cu ABS -ul ca este posibil sa ai o problema acolo (cablu intrerupt)
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
va salut !

In urma cercetarilor si experimentelor amintite mai sus am ajuns la concluzia ca ceva este la pompita mea . Asadar am de gand sa o dau jos si incerc reparatia sau sa-i gasesc partea bolnava . Daca ma impotmolesc cine ma ajuta cu niste idei ?In rest cred ca numai de curaj tine. Totusi daca cineva are o mana de ajutor sa-mi dea atunci astept un nr de telefon pe PM. Va Multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR