Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Nu este nimic grav. Computerul te a anuntat ca DPF este plin si mergand cu masina turata a intrat in regenerare fortata.
Ar putea fi un inceput de sfarsit pentru DPF care in mod normal trebuie sa intre in regenerare fara a forta acest lucru.
Skip ads

  • tibi_9031

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2012 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Exista cumva un rezrvor pentru aditiv si e posibil sa fie gol?.nu sunt un cunoscator
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
rezervor cu aditiv ai la ford, Volvo. Opel nu are.
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Rezervor cu aditiv pentru regenerare unt la Renault, Peugeot, Ford, etc. Opel a optat pentru alta tehnologie in acest sens.
Skip ads

  • tibi_9031

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2012 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Dupa toata treaba asta.de vre-o 2 ,3 zile imi arata service vehicule soon...maine o duc la reprezentanta:(...
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Acest mesaj - service vehicule soon - apare din alte motive, independente de filtrul de particule. De regula dupa ce au fost schimbate consumabilele ( uleiuri, filtre, distributia etc.) , cei de la service reseteaza in ECU perioada de service, pentru ca utilizatorul vehiculului sa fie anuntat dupa 1 an sau mai mult, ca trebuie sa le scimbe din nou.
Daca DPF ar fi fost de vina (in sensul ca nu s ar fi realizat regenerarea) , ar fi trebuit sa se aprinda in bord intermitent o spirala, sau mai rau - motorul sa nu se mai tureze si masina sa se opreasca in mers de la obturarea evacuarii.
Ce simptome are masina in mers?
  • tibi_9031

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2012 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Masina in mers se comporta normal.am fost astazi dimineata la cei de la opel.a pus-o pe tester i-a curatat niste sigurante si nu mai apare.mi-a spus ca nu e nimic grav.ramane de vazut pe viitor.multumesc pentru raspunsuri
  • defix

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Gorj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2010

  • Mesaj Privat
A folosit cineva soluție pt curatire DPF de pus in rezervor? Când intra in regenerare parca merge in 3... dar dupã 7-8 minute dupã ce termina revine la normal si am auzit ca o poți ajuta cu așa ceva. Ms
Skip ads

  • luvzu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Salutare,
Am si eu cateva nelamuriri legat de celebru filtru de particule.
1 - cum iti dai seama ca incepe regenerarea si cand se termina?
2 - ce e recomandat sa faci cand incepe procesul
3 - e semnalizat in bord cu vreun martor cand incepe cand se termina.

Legat de pct 3 din ce am mai gasit eu pe aici martorul ar fi cel in forma de spirala si ca sta aprins cand incepe si se stinge cand sa termina? Sau trebuie sa licare apoi sa se stinga? Mentionez ca martorul spirala mi se aprinde doar dimineata cand pun contactul pret de 2 3 secunde...asta de cand e sezonul rece. Masina e un 1.3 cdti astra h si a fost luata in iulie 2015 si pana in prezent am facut 3000 de km cu ea. Va rog sa imi explicati cat puteti voi de bn cum sta cu celebru filtru.
Multumesc.
  • tibi_9031

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2012 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Cand se aprinde 2,3 secunde cand pui contactul nu are nici o problema.asa trebuie.regenerari isi face odata la 2,3 sute de km.depinde unde mergi cu ea,oras sau afara.se manifesta astfel:creste consumul instant cand stai pe loc undeva la 2,5 la mine, simti un tremurat in schimbator si la volan...trebuie sa fii atent.e recomandat sa nu opresti motorul pana scade iar in jur de 0,5 l/h.cand iti clipeste spirala inseamna ca ai ratat 10 astfel de regenerari.si t anunta sa nu opresti.
  • luvzu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Pff in Bucuresti conduc si odata la luna mai alerg cu ea pana la tara cam 200km in total. Ideea e ca de unde sa aflu cand creste sau cand scade consumul? Ca nu am calculator de bord..e un 1.3 cdti cu display mic. Arata doar data ora si temp. Mai mult ca sigur am ratat eu regenerari d astea ca sunt nou tare cu masina.
  • tibi_9031

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2012 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Asta nu stiu sa iti spun.nu iti face probleme.sa ai grija sa nu mergi subturat.asta e tot
Skip ads

  • luvzu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc pt info anyway.
  • florinovidiu

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2010 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
@defix -Am folosit Liqui Moly dpf protector, inspirat de @Liberlamare, luminate-i fie caile si umflate pe veci cauciucurile. Ajuta prin impingerea procentului de saturare a dpf-ului dincolo de pragul critic de 80%, prag la care incep regenerarile. O perioada de aproape un an, din economie, nu am mai folosit acea licoare si am ajuns sa-mi dea erori la pornirea regenerarii, urmate de blocarea regenerarii. De o luna, mi-am amintit de vremurile bune cand botezam motorina cu Liqui Moly si de atunci nu mai am probleme la regenrare. Asta in conditii de regenerari saptamanale. De fapt, saptamana nu e unitatea de timp ce se intinde pe 7 zile, ci e durata dintre 2 regenerari ale Zafirei mele. Chiar trecerea la ora de iarna a fost cauzata de faptul ca nu mi-am gasit cheile de la masina timp de o ora.
  • defix

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Gorj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ms, chiar Liqui Moly am vrut sa bag si eu dar nu știam dacã ii fac mai mult rãu decât bine. Ms mult. cum îl folosești? Se pune la un plin?
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Astra 1,3 cdti din 2006 sunt putine cu filtru de particule. In schimb majoritatea motoarelor 1,9 cdti dupa 2005 au fost dotate cu un asemenea filtru(de fapt producatorul a facut experimente cu acest filtru care a creat numai probleme, cobaii fiind chiar noi cumparatorii. Vazand esecul inregistrat pe piata, in anul 2009 au mai schimbat cate ceva).
Esti sigur ca masina ta e dotata cu DPF?
Daca nu , atunci ai scapat de o gramada de probleme. Motoarele fara DPF s au dovedit mult mai fiabile si durabile.
  • florinovidiu

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2010 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
@luvzu, nu prea poti sa-ti dai seama cand o apuca pandaliile. Vibratiile suplimentare sunt destul de slabe; fum in urma nu am vazut decat de 2 sau 3 ori si acela destul de firav. Consumul instantaneu din computerul de bord imi da indiciul. E ciudat cum au gandit cei de la Opel ca nu trebuie sa ne intereseze pe noi regenerarile. Fiecare regenerare - reusita sau nu - iti dilueaza uleiul. O regenerare nereusita din cauza opririi motorului se reia cand pornesti motorul si se intrunesc anumite conditii. Pozitia relativa a planetelor cred ca e una din conditii. Te poti trezi ca trebuie sa-ti schimbi uleiul dupa 2-3 mii de km daca ignori regenerarea. Pe de alta parte, daca respecti regenerarea, masina o duce ok, dar viata ta se va schimba. Regenerarea va decide cand ai voie sa parchezi, evenimentele majore din viata ta vor trece pe langa tine, fara sa poti sa opresti, ca sa participi la ele: casatoria, botezul, avansarea la locul de munca, marsul pentru caderea guvernului, etc...
  • florinovidiu

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2010 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
@defix, cum il dozez tine de providenta. Intorc flaconul cu gura-n jos in rezervor si-l ridic cand consider ca regula de 3 simpla s-a intrunit. Scrie ca un flacon e pentru 70 si ceva de litri, rezervorul meu e de 50 si ceva de litri (mai ramane ceva in rezervor, dar e tot diluat, asa ca-l neglijez in ecuatie). Incerc sa nu depasesc dozajul maxim. De repetat, cam la al 2-lea sau 3-lea plin (de preferinta la 30 minute dupa masa, oops... asta era pe flaconul de antibiotic).
  • luvzu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Mersi de ajutor baieti. Cum pot afla daca are sau nu filtru de particule arachnid?

Si daca as avea care ar fi simptomele cand filtru e pe duca/infundat?
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
florinovidiu a scris:@luvzu, nu prea poti sa-ti dai seama cand o apuca pandaliile. Vibratiile suplimentare sunt destul de slabe; fum in urma nu am vazut decat de 2 sau 3 ori si acela destul de firav. Consumul instantaneu din computerul de bord imi da indiciul. E ciudat cum au gandit cei de la Opel ca nu trebuie sa ne intereseze pe noi regenerarile. Fiecare regenerare - reusita sau nu - iti dilueaza uleiul. O regenerare nereusita din cauza opririi motorului se reia cand pornesti motorul si se intrunesc anumite conditii. Pozitia relativa a planetelor cred ca e una din conditii. Te poti trezi ca trebuie sa-ti schimbi uleiul dupa 2-3 mii de km daca ignori regenerarea. Pe de alta parte, daca respecti regenerarea, masina o duce ok, dar viata ta se va schimba. Regenerarea va decide cand ai voie sa parchezi, evenimentele majore din viata ta vor trece pe langa tine, fara sa poti sa opresti, ca sa participi la ele: casatoria, botezul, avansarea la locul de munca, marsul pentru caderea guvernului, etc...

Foarte tare descrierea, cam la fel stau si la mine lucrurile in ceea ce priveste algoritmul dupa care se fac regenerarile. Am folosit o singura data aditivul de la Liqui Moly si am observat o crestere a nr de km intre care se fac regenerarile. O alta intamplare fericita este ca de cand am facut schimbul de ulei cu Valvoline SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 iarasi s-a marit intervalul de regenerari la peste 300km, in vreme ce inainte era de 150-200 km (acelasi regim de exploatare). Mentionez ca uleiul anterior era Ravenol VMO si avea maxim 6000 km. Nu stiu explicatia logica, probabil continutul foarte redus de cenusa al uleiului, am vazut doar ca este f apreciat de posesorii de diesel cu dpf si am zis sa il incerc.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR