Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,082
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
cum ai verificat puntea?De obicei releul scapa si cedeaza puntea
Skip ads

  • marius.marius.2013

  • Mesaje scrise: 335
  • Locatie: Gorj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Mi le-a verificat un specialist.
  • marius.marius.2013

  • Mesaje scrise: 335
  • Locatie: Gorj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2012

  • Mesaj Privat
gata! rezolvat!.
Am schimbat rele si punte de diode. Au fost scumpe dar trebuiau.
Preturile: Rele --> 98 Lei
Punte diode --> 140 Lei.
Si manopera (adica montarea puntei si releului pe alternator) 80 lei. ( eu nu ma pricep la alternatoare) Ma pricep doar la montajul alternatorului pe masina.
Montajul alternatorului a durat 1h.
Multumesc ttuturor colegilor pentru sfaturile si ajutorul oferit!
  • Lao

  • Mesaje scrise: 633
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Astazi am schimbat cablul de + cu unul mai gros. Pe cel de dinainte l-am mutat pe - dupa cum se vede si in poze. Poza din stanga sus este facuta surubului de masa de pe partea dreapta a masinii, chiar pe "oala" amortizorului.

Un cablu de bornã - de Tico se poate vedea ca o a doua masã legatã de mine (cablul maro).

In poze se poate vedea si + ul cel nou, mult mai gros.

Ce am putut sesiza imediat au fost 2 lucruri importante: cand virez, tensiunea nu mai scade aproape deloc, iar directia se simte ca merge mai usor. Partea ciudata este ca in meniul ascuns am 13,8-13,9V, la bornele bateriei am 14,08 V, iar masurat intre borna + a alternatorului si - luat de pe motor (si de pe baterie) am 14,1 V. Toate astea fara nici un consumator. Daca dau drumul la clima si la faruri, scaderea este de sub cca. 0,5V.


Skip ads

  • cdragos

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2007

  • Mesaj Privat
La Vectra A tensiunea pe baterie fara consumatori este 14.07V si cu Radio + Dezaburire luneta tensiunea scade la 12.90V. Tensiunea nu variaza cand turez motorul. Sa fie puntea de diode?
Din pacate alternatorul are puntea incorporata si nu pot masura diodele.
  • zaky 26

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
sal
am un vectra c y 20 dth 2003 la care se aude un scirtiit in momentele in care se solicita mai mult alternatorul,scirtiitul este metalic si se aude clar din zona alternatorului ori de cite ori alternatorul este solicitat sa incarce mai mult
am fost la un electrician care se ocupa cu alternatoare si electromotoare si mia spus ca trebuie schimbata fulia de la alternator ca de acolo zgomotul.
e posibil sa fie fulia de vina sau incearca sa ma tepuiasca?(ca imi face el rost de una la nustiu cite milioane) intreb deoarece nu am nici un subiect pe forum despre aceasta fulie de alternator
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,082
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
da e posibil sa se auda fulia sau rulmentii.La dezmembrari un alternator e in jur de 250-300 ron.Fulia e cam 150 nou, rulmentii sunt si ei 60 ron .Acuma tu decizi.
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut. Vectra B x17dt nu mai incarca bateria cum trebuie in oras daca faceam mai multe opriri si porniri o lua din ce in ce mai greu, bateria se incarca doar la drum lung. Am desfacut alternatoru si aveam 3 diode prajite(apropo turometru oscila de aia banuiesc ca si releul era dus) am cumparat releu si punte de diode le-am montat si am pus alternatoru pe masina, si am pornito. Totu bine si frumos turometru nu mai oscila, am masurat incarcarea dupa ce am pornito baga cam 13,3 iar dupa cateva minute baga cam 14,3. Am plecat in oras cu masina cu gandu ca asa se mai incarca bateria si surpriza deodata brusc turometru nu mai functiona de loc martoru de la baterie aprins si incet incet scadea curentu din baterie. M0-am oprit am sunat intariri, si dupa vreo 10 min a venit cineva m-a impins si am pornito iar si culmea totu functiona din nou ca si cum nu sa intamplat nimic am mers vreo 20 km prin oras totu foarte ok si dupaia pac aceeasi poveste, am mers asa pana cand in fata blocului s-a terminat bateria si s-a oprit motoru. Am imprumutat un redresor am incarcat bateria, am miscat de mufe pe la alternator le-am masurat,sa vad daca se intrerup si nimic totu ok la prima vedere. Am pus bateria incarcata pe masina am pornit iarasi totu ok a mers ce a mers si iar.
Ce ar putea sa aibe, ce sa mai verific e un pic ciudat ca merge totu bine si brusc nu mai merge.
Skip ads

  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,082
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
se blocheaza periile ( uzura mare pe rotor) sau rotorul este dus ( vezi ce valoare ai in ohmi intre bobine- locul unde calca periile) sau de ce nu, vezzi daca ai facut lipiturile bine unde ai lipit statorul
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Lipiturile le-am verificat am slefuit si firele inainte sa le prind si le-am lipit cu cositor, o sa verific si periile la asta nu m-am gandit dar sa i-mi spui cum tre sa pun aparatu de masura sa vad cati omi are ca nu ma pricep, stiu doar sa masor cati v are o baterie
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,082
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
dai aparatul pe 20k si pe ecran trebuie sa ai 002 sau 003.Se pune un varf pe locul unde calca un carbune si alt varf pe locul celalalt, da cu carbunii afara
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
La Z17DTH Astra H am un sasait ca de rulment cand motorul e rece.Initiam am crezut ca e ceva de la rolele de pe cureaua de accesorii asa ca le-am schimbat pe toate : Rola intinzatoare,rola ghidare,curea,pompa apa, fulia de la alternator nu necesita pentru ca este fixa fara ambreiaj pe ea.

Multa vreme am crezut ca e din compresorul de AC dar am observat ca daca pun variile si ies din masina se aude garaitul/sasaitul in functie de cum se aprind avariile.

Acu intrebarea e ,se schimba usor acei rulmenti ? trebuie presa ? trebuie neaparat sa iau codu de pe alternator pentru a identifica ce piese are sau toate modelele de alternator de la z17dth sunt la fel ,difera doar puterea de incarcare si partea electrica ?
Skip ads

  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Am masurat si i-mi arata 003, am verificat si carbunii sunt ok. Releul cum se poate verifica/masura sa vad daca e ok?
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,082
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
nu prea ai cum sa masori .Trebuie sa aplici o tensiune variabila de la 12 la 15v sa vezi cand cupleaza si cand nu.....e putin mai complicat , ai nevoie de un transformator cu tensiune de iesire reglabila si ceva cunostinte.Daca ai acest transformator atunci te invat ce si cum.Sper ca atunci cand ai cumparat diodele si releul ai respectat codurile.Nu tot ce seamana si functioneaza la fel.
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
am un redresor nu stiu daca ajuta
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,082
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
pai mai ai nevoie sa legi la el un potensiometru reglabil dar unul care sa reziste macar la 7 A. sau merge si unul normal dar trebuie legat cu un tranzistor mpn
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Potensiometru nu am. Cand masor alternatoru sa vad cati v baga unde tre sa pun acele de la aparatu de masura?, ca eu le-am pus in toate combinatiile posibile si era cand dadea cu minus
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,082
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
plusul pe firul gros care vine de la baterie si minusul pe carcasa.
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,082
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
iti spun eu ce ai facut.Ai cumparat ori puntea ori releul necompatibil.(RELEUL SI PUNTEA NU SUNT COPATIBILE)
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Si din cauza asta sa mearga cand foarte bine, cand de loc?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR