- andrei_alik
- ****
- 1,082 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,082
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
marius.marius.2013- Suspendat
- 335 mesaje
- din 26 Aug 2012
- Gorj
marius.marius.2013- Mesaje scrise: 335
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2012
- Mesaj Privat
marius.marius.2013- Suspendat
- 335 mesaje
- din 26 Aug 2012
- Gorj
marius.marius.2013- Mesaje scrise: 335
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2012
- Mesaj Privat
gata! rezolvat!.
Am schimbat rele si punte de diode. Au fost scumpe dar trebuiau.
Preturile: Rele --> 98 Lei
Punte diode --> 140 Lei.
Si manopera (adica montarea puntei si releului pe alternator) 80 lei. ( eu nu ma pricep la alternatoare) Ma pricep doar la montajul alternatorului pe masina.
Montajul alternatorului a durat 1h.
Multumesc ttuturor colegilor pentru sfaturile si ajutorul oferit!
Am schimbat rele si punte de diode. Au fost scumpe dar trebuiau.
Preturile: Rele --> 98 Lei
Punte diode --> 140 Lei.
Si manopera (adica montarea puntei si releului pe alternator) 80 lei. ( eu nu ma pricep la alternatoare) Ma pricep doar la montajul alternatorului pe masina.
Montajul alternatorului a durat 1h.
Multumesc ttuturor colegilor pentru sfaturile si ajutorul oferit!
- Lao
- ***
- 633 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Dolj
Lao
- Mesaje scrise: 633
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
Astazi am schimbat cablul de + cu unul mai gros. Pe cel de dinainte l-am mutat pe - dupa cum se vede si in poze. Poza din stanga sus este facuta surubului de masa de pe partea dreapta a masinii, chiar pe "oala" amortizorului.
Un cablu de bornã - de Tico se poate vedea ca o a doua masã legatã de mine (cablul maro).
In poze se poate vedea si + ul cel nou, mult mai gros.
Ce am putut sesiza imediat au fost 2 lucruri importante: cand virez, tensiunea nu mai scade aproape deloc, iar directia se simte ca merge mai usor. Partea ciudata este ca in meniul ascuns am 13,8-13,9V, la bornele bateriei am 14,08 V, iar masurat intre borna + a alternatorului si - luat de pe motor (si de pe baterie) am 14,1 V. Toate astea fara nici un consumator. Daca dau drumul la clima si la faruri, scaderea este de sub cca. 0,5V.
Un cablu de bornã - de Tico se poate vedea ca o a doua masã legatã de mine (cablul maro).
In poze se poate vedea si + ul cel nou, mult mai gros.
Ce am putut sesiza imediat au fost 2 lucruri importante: cand virez, tensiunea nu mai scade aproape deloc, iar directia se simte ca merge mai usor. Partea ciudata este ca in meniul ascuns am 13,8-13,9V, la bornele bateriei am 14,08 V, iar masurat intre borna + a alternatorului si - luat de pe motor (si de pe baterie) am 14,1 V. Toate astea fara nici un consumator. Daca dau drumul la clima si la faruri, scaderea este de sub cca. 0,5V.
cdragos
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2007
- Mesaj Privat
zaky 26
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
sal
am un vectra c y 20 dth 2003 la care se aude un scirtiit in momentele in care se solicita mai mult alternatorul,scirtiitul este metalic si se aude clar din zona alternatorului ori de cite ori alternatorul este solicitat sa incarce mai mult
am fost la un electrician care se ocupa cu alternatoare si electromotoare si mia spus ca trebuie schimbata fulia de la alternator ca de acolo zgomotul.
e posibil sa fie fulia de vina sau incearca sa ma tepuiasca?(ca imi face el rost de una la nustiu cite milioane) intreb deoarece nu am nici un subiect pe forum despre aceasta fulie de alternator
am un vectra c y 20 dth 2003 la care se aude un scirtiit in momentele in care se solicita mai mult alternatorul,scirtiitul este metalic si se aude clar din zona alternatorului ori de cite ori alternatorul este solicitat sa incarce mai mult
am fost la un electrician care se ocupa cu alternatoare si electromotoare si mia spus ca trebuie schimbata fulia de la alternator ca de acolo zgomotul.
e posibil sa fie fulia de vina sau incearca sa ma tepuiasca?(ca imi face el rost de una la nustiu cite milioane) intreb deoarece nu am nici un subiect pe forum despre aceasta fulie de alternator
- andrei_alik
- ****
- 1,082 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,082
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- andrei_sebi18
- **
- 347 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salut. Vectra B x17dt nu mai incarca bateria cum trebuie in oras daca faceam mai multe opriri si porniri o lua din ce in ce mai greu, bateria se incarca doar la drum lung. Am desfacut alternatoru si aveam 3 diode prajite(apropo turometru oscila de aia banuiesc ca si releul era dus) am cumparat releu si punte de diode le-am montat si am pus alternatoru pe masina, si am pornito. Totu bine si frumos turometru nu mai oscila, am masurat incarcarea dupa ce am pornito baga cam 13,3 iar dupa cateva minute baga cam 14,3. Am plecat in oras cu masina cu gandu ca asa se mai incarca bateria si surpriza deodata brusc turometru nu mai functiona de loc martoru de la baterie aprins si incet incet scadea curentu din baterie. M0-am oprit am sunat intariri, si dupa vreo 10 min a venit cineva m-a impins si am pornito iar si culmea totu functiona din nou ca si cum nu sa intamplat nimic am mers vreo 20 km prin oras totu foarte ok si dupaia pac aceeasi poveste, am mers asa pana cand in fata blocului s-a terminat bateria si s-a oprit motoru. Am imprumutat un redresor am incarcat bateria, am miscat de mufe pe la alternator le-am masurat,sa vad daca se intrerup si nimic totu ok la prima vedere. Am pus bateria incarcata pe masina am pornit iarasi totu ok a mers ce a mers si iar.
Ce ar putea sa aibe, ce sa mai verific e un pic ciudat ca merge totu bine si brusc nu mai merge.
Ce ar putea sa aibe, ce sa mai verific e un pic ciudat ca merge totu bine si brusc nu mai merge.
- andrei_alik
- ****
- 1,082 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,082
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- andrei_sebi18
- **
- 347 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,082 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,082
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- Pisboy
- ***
- 705 mesaje
- din 23 Mai 2009
- Astra 2004 Z17DTH
- Bacau
Pisboy
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2009
- Mesaj Privat
La Z17DTH Astra H am un sasait ca de rulment cand motorul e rece.Initiam am crezut ca e ceva de la rolele de pe cureaua de accesorii asa ca le-am schimbat pe toate : Rola intinzatoare,rola ghidare,curea,pompa apa, fulia de la alternator nu necesita pentru ca este fixa fara ambreiaj pe ea.
Multa vreme am crezut ca e din compresorul de AC dar am observat ca daca pun variile si ies din masina se aude garaitul/sasaitul in functie de cum se aprind avariile.
Acu intrebarea e ,se schimba usor acei rulmenti ? trebuie presa ? trebuie neaparat sa iau codu de pe alternator pentru a identifica ce piese are sau toate modelele de alternator de la z17dth sunt la fel ,difera doar puterea de incarcare si partea electrica ?
Multa vreme am crezut ca e din compresorul de AC dar am observat ca daca pun variile si ies din masina se aude garaitul/sasaitul in functie de cum se aprind avariile.
Acu intrebarea e ,se schimba usor acei rulmenti ? trebuie presa ? trebuie neaparat sa iau codu de pe alternator pentru a identifica ce piese are sau toate modelele de alternator de la z17dth sunt la fel ,difera doar puterea de incarcare si partea electrica ?
- andrei_sebi18
- **
- 347 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,082 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,082
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
nu prea ai cum sa masori .Trebuie sa aplici o tensiune variabila de la 12 la 15v sa vezi cand cupleaza si cand nu.....e putin mai complicat , ai nevoie de un transformator cu tensiune de iesire reglabila si ceva cunostinte.Daca ai acest transformator atunci te invat ce si cum.Sper ca atunci cand ai cumparat diodele si releul ai respectat codurile.Nu tot ce seamana si functioneaza la fel.
- andrei_sebi18
- **
- 347 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,082 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,082
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- andrei_sebi18
- **
- 347 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,082 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,082
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- andrei_alik
- ****
- 1,082 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Vectra 1998 x16xel
- Bucuresti
andrei_alik
- Mesaje scrise: 1,082
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- andrei_sebi18
- **
- 347 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 347
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat