Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
,, Mici" semne de intrebare privind bataia din discuri. Intinse pe podea, cele doua roti nu seamana una cu alta. Pe dreapta zici ca acum sunt montate iar pe stanga una este acceptabila iar una este la limita. Concluzia este ca numai o roata bate (stanga). Etrierul si culisantele joaca hora in draci deci nu sunt blocate sau ceva de genul. Ramane indoiala ca atunci cand am inlocuit rulmentul, ceva s-a intamplat. Parerea mea. O sa mai desfac si masor placuta dupa 5 mii. Discurile si placutele or sa fie la 60 lei de vanzare. Trebuie sa mai recuperez ceva din investitie. Probabil nu bate nici unul din discuri iar bataia este din fuzeta sau ceva de genul.






Skip ads

  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Sunt la al treilea rulment fata-dreapta pe care trebuie sa il schimb. De fiecare data cand mi-a fost schimbat, rulmentul se incapataneaza sa intre destul de greu si exterior si interior.

PUN INTREBAREA: Daca rulmentul ar fi racit, congelat, la -10,-15 grade celsius, inainte de a fi introdus, nu ar avea sansa de a intra mult mai usor? Daca fuzeta ar fi incalzita iar rulmentul racit, aceasta operatiune nu ar fi mai simpla?

Intreb asta, deoarece vreau sa schimb la sfarsitul saptamanii rulmentul si as vrea sa fac aceasta operatie cat mai bland cu putinta.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Pun si eu o intrebare: ajutat de presa sau de ciocan intra greu? De obicei la presa se aude cum se opintesc piesele. Daca intra greu nu e rau...inseamna ca totul este fest.
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Da. Intra greu cu presa, menghina, ciocan, etc.
Ma interesa daca a incercat careva varianta introducerii rulmentului racit cat mai extrem, in fuzeta calda. La fel butucul ar trebui sa intre relativ usor in rulment daca ar fi racit si introdus imediat ce rulmentul a preluat din caldura fuzetei.
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu unul nu vad avantajul ci poate un pic in minus daca se incalzeste prea mult fuzeta sau port fuzeta cum se numeste. Racirea nu prea afecteaza rulmentul mai ales ca o temperatura de -35 -45 de grade este prevazuta de fabricant (sa nu se roteasca si din cauza asta si scartaie). Stiu ca se aplica parca la doua materiale diferite de genul aluminiu cu otel sau alama cu otel. In fabrica sigur nu se foloseste metoda cu incalzit racitul. Poate ma insel.
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Uite, eu o sã încerc varianta încãlzirii, respectiv rãcirii componentelor pentru o montare mai blândã.
Eram doar curios dacã a mai fãcut cineva asa ceva și dacã are vreun efect pozitiv, sau numai cã trebuie sa lucrezi cu mãnuși ca sã nu te arzi sau sã-ți înghețe mâinile. Laughing
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Eu cred in solutia incalzirii fuzetei / racirii rulmentului ...incalzire fuzeta+rulment /racire butuc,
presarea o sa se realizeze cu o buna alunecare si ajustajul o sa aiba o buna strangere.
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Exact la asta ma gandeam si eu.
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu raman la afirmatia de mai inainte: daca fabrica nu monteaza eu de ce sa ma leg la cap. Dar daca tot doriti sa faceti ceva mai deosebit trebuie sa o faceti ca la carte si nu cu lampa de gaz sau de acetilena. Temperatura trebuie tinuta sub control.
http://www.rulmentipitesti.....php?articleId=27

e bine de citit si asta
http://www.urb.ro/eng_inf/23_1.pdf


Rulmentii nu trebuie incalziti peste temperatura de 110 oC pentru a nu produce modificari in structura otelului si ca urmare variatii dimensionale si micsorarea duritatii.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Cred ca si o diferenta de 70 grd. C usureaza enorm montajul ( partea exterioara a ajustajului incalzita la 50-60 grd.C,
partea interioara racita in congeletor la -20grd. C).
Constructorul nu foloseste metoda (de fapt nu stim sigur ca nu o foloseste) deoarece nu este interesat, asa cum
nu vrea sa foloseasca un ulei bun cu schimb dupa o perioada de rulaj mai mica.
Sincer nu cred in teoria conspiratiei, ii vedeam usor deplasati pe cei ce invocau acest lucru, partea nasoala este ca
incep sa cred faptul ca un constructor de autovehicole face studii cum poate scoate pe piata un produs care sa reziste
doar x Km si nu mai mult.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Poate sa fie un lucru bun dar trebuie monitorizata temperatura. Cu ce o monitorizezi cand flacara unei lampi banale de lipit tevi de cupru ajunge la 800 pana la 1300 grade? De aceea trebuie plita sau baie de ulei controlata de o friteuza de exemplu sau ceva asemanator care are un control al temperaturii (desi toate friteuzele pornesc de la 130 de grade in sus). Avem manson de cauciuc si vaselina care nici ele nu o sa se simta in largul lor cand se aplica un 3-4 sute de grade necontrolat. Eu zic ca cea mai buna metoda ramane ulei incins monitorizat cu termometru laser sau de bucatarie (friptura)

,,La producþia de serie ºi când sunt necesare strângeri mari, se utilizeazã prese, iar rulmenþii cu alezaj mai mare de 50 mm se încãlzesc înprealabil, în baie
de ulei, dulap de încãlzire sau pe o plitã electricã, la temperaturi care nu trebuie sã depãºeascã120oC, pentru a nu deteriora rulmentul; la rulmenþii demontabili, se încãlzeºte numai inelul care se preseazã"

http://webbut.unitbv.ro/Car...tes_2004/Cap6.pdf

Oricum ma doare capul si inca nu am vazut nici o chestie in avantaj, rulmentii GM pe care i-am montat o sa tina peste 100 k. Garantat. Peste 2 saptamani cand ma intorc in Bucuresti deja au 25 k. Au tinut cei romanesti batuti cu ciocanul prin anii 90 si nu tin astia cocolositi cu presa hidraulica?

Exclud picior uitat pe frana sau elemente ca blocaj etrier care pot sa incinga rulmentul pana ii iese toata vaselina din el.
.
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Eu o sa incerc varianta de montaj a rulmentului prin Incalzire-racire, cel mai tarziu sambata. Daca este posibila sau daca va functiona, ramane de vazut. Chestiunea e ca sunt la al treilea rulment pe care il schimb pe partea dreapta si m-am cam saturat.

    *Primul care mi-a fost schimbat a fost in mod clar montat defectuos asa ca nu am ce zice.
    *Al doilea a fost montat de un alt mecanic si in afara faptului ca a intrat destul de greu, eu zic ca a fost montat corect.
    *Pe al treilea voi incerca sa il montez personal, iar daca voi putea sa fac acest lucru cu o usurinta mai mare decat au facut-o primii doi, vom vedea.


Sper ca voi face si ceva poze daca timpul imi va permite, iar daca nu ... oricum o sa va spun daca a functionat sau numai m-am complicat.
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Ce marci au fost anteriorii ca sa ne ferim in caz ca defectul provine direct de la fabricant? Eu unul sunt cam satul de alte marci in afara de originale. Indiferent de marca masinii sau aparaturii pentru care cumpar. Chit ca dau dublu, vreau sa fiu sigur ca am eliminat o frectie la cap in miezul noptii cand nu elucidez nus ce problema.
Banuiesc ca la unghiuri nu au fost niciodata probleme.

Este la vanzare si acesta la un pret ok dupa mine daca exista sursa de transport mai ieftina
http://www.ebay.co.uk/itm/G...sh=item4ac8c03ad5
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nu mai retin ce marca au fost, dar cred ca rahaturi ieftine ca m-am cam zgarcit(a se citi "nu am avut bani"). Nu stiu daca acum am facut o alegere buna, dar am luat RUVILLE la 110 lei. Nici asta nu o fi poate cea mai buna alegere, dar nici Agila mea nu-i Maybach si cred ca suporta.
Esentialul e sa fie montat corect si fara bruscari din lateral, fiindca atunci cand sunt oarecum fortati din lateral, rulmentii se pot deteriora foarte usor.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Daca presiunea este executata exact pe marginea rulmentului atunci nu se intampla nimic. Forta cu care se preseaza este inferioara rezistentei fizice a otelului din care este facut rulmentul si mai degraba cedeaza fuzeta/ portfuzeta. Oricum este o chestie banala pana la urma urmei si mai importanta este calitatea rulmentului, o masuratoare nu ar strica la cele 2 piese ale masinii ca sa elimini o buba nesigura si un pic de rugaciune. Zici ca am terminat cel putin 2 facultati de fizica Laughing
Eu de exemplu am constatat cand am dat jos rulmentii ca erau incinsi, vaselina se adunase pe o parte si erau plini de apa si gheata. Daca bila sau camasa rugineste atunci e pa rulment.

easy
http://www.youtube.com/watch?v=DX9iCZIVgFY

sau heavy

http://www.youtube.com/watch?v=9BopxJyCHUY
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nu cand il bag in portfuzeta mi-e frica sa nu-l stric, ci cand bag butucul rotii in el. Fiindca interiorul e din doua bucati, acolo este mai sensibil si se poate deteriora. Daca as avea prese potrivite, calibre, etc. nu mi-as face griji, dar cum nu le am ... ...

Asta o sa incerc sa fac imediat ce am bagat rulmentul inghetat in portfuzeta calda si imediat ce rulmentul a preluat din caldura ei, bag butucul.

Portfuzeta intentionez sa o incalzesc pana in 100 de grade C. pe o plita fierbinte fara flacara(ori in apa, ca sa evit decalirea iar butucul si rulmentul il tin in congelator.

Teoretic ar trebui sa functioneze, practic ... Dumnezeu stie! Daca reusesc si functioneaza, o s-o recomand tuturor, daca nu merge, o sa o consideram una dintre metodele "asa nu".
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Mi-a reusit. Am facut exact cum am zis si pot spune ca alunecarea a fost foarte usoara.
Rulmentul si butucul le-am racit la congelator, iar portfuzeta am tinut-o pe plita pana nu am mai putut tine mana pe ea(cred eu 70-80 grd. C.).
Rulmentul a intrat in port-fuzeta lovind usor cu un ciocan pe o bucata de lemn, iar pana am bagat siguranta rulmentul s-a incalzit un pic si am bagat butucul destul de usor.
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Fara a fi gigi contra sau super profi nu sant de-acord cu incalzirea dupa ureche a unor piese care tin de siguranta noastra.Am schimbat pe 4 marci diferite de masini rulmenti pe ambele punti si nu a fost nevoie de incalziri sau preincalziri si numai de caratire a cotelor si folosirea sculelor adecvate. Pe agila am loat plasa cu un rulment ruville care dupa montare facea zgomot mai mare ca cel defect si la demontare am gasit bile sparte din fabricatie.Aici mai intervine si norocul de a nimeri piesa buna ......de economia de piata bat-o vina
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ai dreptate in ceea ce priveste incalzirea dupa ureche. Recomand incalzirea in apa, ca sa nu se depãșeascã 100 °C altfel e riscant sa se decaleasca port-fuzeta.
PS- De fapt nu recomand nimanui nimic. Pe mine doar m-a interesat daca a mai facut careva asa, parandu-mi teoretic o idee buna. In cazul meu s-a dovedit ca si practic e ok. Eu am facut asa cum v-am descris si mi s-a parut ca a mers foarte usor. Am asigurat astfel o diferenta de temperatura de 70-100 °C, care s-a dovedit a fi benefica.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Dupa cum am promis, va relatez cateva aspecte privind schimbarea rulmentului de la roata dreapta-fata.
Am cumparat marca NTN-SNR, pret 105 lei, cica ar fi marca utilizata de Dacia Logan in uzina, probabil calitate medie.
La demontare s-au folosit cheile: tubulara. 30, tubulara18, tubulara 10, E18, E16 si nu mai stiu ce chei s-au folosit la piulitele pivotului bieletei de directie si bratului inferior.
Piulita de la planetara iese foarte greu, prin urmare s-a folosit o tubulara sanatoasa, dintr-o bucata, iar eu am tinut apasat zdravan pe frana pana s-a desfiletat. Dupa aceasta, restul suruburilor si piulitelor se desfac fara sa ai nevoie de prea mult ajutor. Bineinteles ca m-am repezit sa desfac surubelul care prinde senzorul ABS, fiind foarte la indemana si l-am rupt din prima. Tot n-avea mecanicul suficient de lucru. A indreptat el prostia mea, foarte iscusit, cu gaura prin surub si desfiletat ciotul ramas, fara sa afecteze filetul din port-fuzeta.
Nu a mers scos rulmentul decat cu o presa improvizata dintr-un cadru metalic si cric hidraulic, cu ajutorul altor camasi de rulmenti si alte fierotanii. De bagat cel nou, la fel, mai intai rulmentul in port-fuzeta (camasa exterioara) si apoi fuzeta in camasa interioara. Simplu ca buna-ziua, cand te uiti. Si presa e simpla, usor de construit si extrem de eficace, deci nici prin cap nu mi-ar mai trece alte trasnai decat sa-mi fac si eu una, candva, chiar si pentru un singur rulment.
Dupa montare am ramas cu nedumerirea ca rulmentul a fost introdus invers: cu garnitura cauciucata spre roata (parca cel vechi o avea spre planetara). Voi ce ziceti, e bine? Oricum rulmentul e etansat cu o protectie metalica, nu se vad bilele.
Mecanicul a zis ca nu are importanta si asa e corect montat. A mai zis si rulmentul vechi era fara joc si-l schimb degeaba fapt care m-a lasat masca...
In fine, testez masina in mers pe asfalt si...ce sa mai inteleg?! Nu se mai aude huruitul la mers drept dar tot se aude la viraj dreapta, chiar daca nu asa ca inainte. Tot pe dreapta mi se pare ca se aude.
Mecanicul a zis asa: daca huruitul inceteaza la virajul stanga (cazul meu) atunci de vina e rulmentul stanga. Culmea, eu si pasagerul din dreapta, oricare ar fi fost, simteau huruitul pe partea dreapta, accentuat la viraj dreapta, de aceea am nesocotit ce a zis mecanicul si am schimbat pe dreapta. De fapt, ce poti face cand ai portfuzeta din dreapta in mana, dupa atata munca?
Asadar, dupa ce ma mai edific mai postez, pana atunci, astept si opiniile voastre. Si poate intre timp, daca aveti de schimbat rulmentul, uitati de ciocan si ocoliti-i pe mecanicii care zic ca-l folosesc cu succes!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR