roquefort
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2008
- Mesaj Privat
salutare
Sunt nou pe forum asa ca va rog sa fiti ingaduitori cu mine.Am un opel corsa 1,2 din 2001 cu 87000km de aprox 9 luni,pana azi toate bune.Azi,cu 2 zile inainte sa plec in concediu s-a aprins becul de ulei doar la relanti si motorul cald.Ma sperie mai ales ca vreau sa fac un drum de 1000km.Am vazut pe forum ca poate fi pompa de ulei sau cuzineti sau...nu ma prea pricep la mecanica.Pe de alta parte au aparut pete de ulei undeva in fata motorului in partea stanga cum te uiti la el. Uleiul l-am schimbat cand am luat masina acum 9000km. Nivelul de ulei a scazut dar nesemnificativ,este inca aproape de maxim. Maine dimineata o duc la un service(sunt din Timisoara).Distributia nu am schimbat-o gandindu-ma ca este pe lant si se face la aprox.120000km. 2 intrebari scurte:e grav? Mai plec cu ea la drum?
Sunt nou pe forum asa ca va rog sa fiti ingaduitori cu mine.Am un opel corsa 1,2 din 2001 cu 87000km de aprox 9 luni,pana azi toate bune.Azi,cu 2 zile inainte sa plec in concediu s-a aprins becul de ulei doar la relanti si motorul cald.Ma sperie mai ales ca vreau sa fac un drum de 1000km.Am vazut pe forum ca poate fi pompa de ulei sau cuzineti sau...nu ma prea pricep la mecanica.Pe de alta parte au aparut pete de ulei undeva in fata motorului in partea stanga cum te uiti la el. Uleiul l-am schimbat cand am luat masina acum 9000km. Nivelul de ulei a scazut dar nesemnificativ,este inca aproape de maxim. Maine dimineata o duc la un service(sunt din Timisoara).Distributia nu am schimbat-o gandindu-ma ca este pe lant si se face la aprox.120000km. 2 intrebari scurte:e grav? Mai plec cu ea la drum?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nu e deocamdata grav, cel putin citiva km. Dai tel lui Szilard 0746-039310 si da o fuga la el. S-ar putea sa aiba o sonda "pe stoc" sau macar iti face o diagnoza sa vada ce mai are masina si miine te rezolva ca sa poti pleca linistit in concediu.
Nu merge in "service" ca o sa iti maninci nervii si ramii fara bani.
Asta e la tine Senzor si presiune ulei Agila Z10XE/Z10XEP/Z12XE... <- fa click
Mergi la el si ai sa imi multumesti ca si altii .
Nu merge in "service" ca o sa iti maninci nervii si ramii fara bani.
Asta e la tine Senzor si presiune ulei Agila Z10XE/Z10XEP/Z12XE... <- fa click
Mergi la el si ai sa imi multumesti ca si altii .
roquefort
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2008
- Mesaj Privat
Papasan
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Vrancea
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2007
- Mesaj Privat
Revin cu intrebarea pentru d-l dancuciureanu: am studiat topicul legat de distributie si zgomotul produs de uzura lantului si am ajuns la concluzia ca si a mea are un inceput de "diesel". Spun "un inceput" pentru ca doar la pornire de la rece, pentru aprox. 1-2sec., se aude un zgomot de lant, in rest zgomotul este normal. Problema pe care o am eu este alta si nu am gasit-o discutata (sau nu am reusit eu sa o gasesc). Cand merg cu masina in sarcina, subturata (viteza de a II-a in treapta a III-a) si dau sa o accelerez sau cand plec de pe loc, se aude ca un zgomot de "tabla zdruncinata", ca un carait metalic ca si cum de la vibratiile motorului ar zdrangani o tabla. Am fost cu masina la mecanic si m-a pus sa schimb cureaua de la alternator (50Ron+10Ron). Pe moment zgomotul a disparut insa dupa cativa Km a inceput sa reapara si dupa un drum in Bulgaria a inceput sa se auda din ce in ce mai pregnant. Eu inclin sa cred ca este de vina rola intizatoare a curelei de la alternator, chestia aia cu un arc gros. Asa cum spunea si "lcsongor" se aude ca o rezonanta si numai la accelerare. Acest zgomot se aude ca si cum tabla care protejeaza podeua in zona tobelor ar rezona cand accelerezi masina. Am fost cu masina la un mecanic si s-a uitat peste tot de suruburi slabite si jocuri neadecvate. Eu am crezut ca poate s-a slabit vreun surub de la galeria de evacuare in zona conului "saxofonului' si de la vibratiile motorului sa sune asa. Inca mai caut.........
Sugestii?!?
Sugestii?!?
tdk2006
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2008
- Mesaj Privat
Multumesc pentru promptitudine.......Sa va spun ce am patit cu masina....am facut cu el constatnt vreo 150 de km,fara problema(a mers foarte bine)cind dintrodata cind sa ies dintro intersectie parca ma lasat un piston(mergea numai in doi)si nu avea putere,este motor de 1000cmc,s-a aprins si becul galben de la motor.Dupa cumm vam spus mergea sacadat.Am ajuns acasa cu vai si chin,opresc masina sil repornesc si merge iarasi bine(toate trei pistoane si nu mai arde becul din bord).Ce poate sa fie?Cu distributia am rezolvat am schimbat si lantul cutot cu intinzator si am schimbat si tachetii pentru ca dupa schimbare de lanti bataie tot mia ramas dar nu cel specific de lant(mechanicul mia zis ca sint tachetii de vina),l-am schimbat si tachetii dar bataia aia tot a ramas....Ce poate sa fie?trebuie sal desfac tot motorul?Sint disperat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
tdk2006 tachetii cred ca i-ai schimbat degeaba. Daca nu schimbi tot la distributie si nu o pui la punct cu trusa de KM sanse mari sa fie zgomotos motorul. Mai bine spune ce repere s-au inlocuit la tine.
Citeste cod eroare cu metoda pedale. Foarte posibil apa in benzina, desfa bujiile si vezi cum arata.
Papasan tacaneala la rece ar fi un tachet pierde sau se dezamorseaza circuitul de ulei. Iarna poate fi si de ulei 10W40 dar pe caldura asta nu e cazul.
Referitor la zdranganeala de tabla cind accelerezi e posibil sa ai detonatii. Am avut un caz care m-a disperat. In mers constant nu facea, cind piscam acceleratia facea ca toti dracii. Culmea e ca pe tester nu avea cod de detonatii. Problema era de la o benzina de la rusi dar mi-am dat seama tirziu cind am chestionat proprietarul. Dupa citiva litri de la Petrom aproape ca disparuse zgomotul. Sa nu crezi ca s-a linistit, zilele trecute ma suna ca are aprins in bord becul de exhaust si ca sa caut o sonda lambda pentru el, eu il trimit la benzinarie si minune becul se stinge. O sa distruga motorul pina la urma daca nu intelege ca Opel nu e Wartburg (masina dinainte de Agila).
Citeste cod eroare cu metoda pedale. Foarte posibil apa in benzina, desfa bujiile si vezi cum arata.
Papasan tacaneala la rece ar fi un tachet pierde sau se dezamorseaza circuitul de ulei. Iarna poate fi si de ulei 10W40 dar pe caldura asta nu e cazul.
Referitor la zdranganeala de tabla cind accelerezi e posibil sa ai detonatii. Am avut un caz care m-a disperat. In mers constant nu facea, cind piscam acceleratia facea ca toti dracii. Culmea e ca pe tester nu avea cod de detonatii. Problema era de la o benzina de la rusi dar mi-am dat seama tirziu cind am chestionat proprietarul. Dupa citiva litri de la Petrom aproape ca disparuse zgomotul. Sa nu crezi ca s-a linistit, zilele trecute ma suna ca are aprins in bord becul de exhaust si ca sa caut o sonda lambda pentru el, eu il trimit la benzinarie si minune becul se stinge. O sa distruga motorul pina la urma daca nu intelege ca Opel nu e Wartburg (masina dinainte de Agila).
Papasan
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Vrancea
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2007
- Mesaj Privat
Am reusit sa gasesc buba! Este intinzatorul de curea de transmisie. Cam care este istoria: zgomotul de rezonanta a aparut treptat in timp, la un moment dat am fost la mecanicul meu si mi-a zis ca e de la cureaua de transmisie ("ca daca nu e de acolo o cumpara el" ). Am dat 60Ron cu tot cu manopera si am schimbat cureaua. In ziua respectiva nu a mai facut, insa mie mi se parea ca parca se aude dar am zis ca poate e autosugestie. Dupa vreo doua zile incepe iar sa se auda timid. M-am dus la mecanic insa era in concediu asa ca am plecat la Albena cu masina asa. Pe drum a inceput sa-si de-a drumul la glas si ca urmare la intoarcere tipa de imi era rusine sa plec din intersectie. Azi am fost din nou la mecanic sa-i zic "sa-mi dea banii pe curea" ca treaba nu a rezolvat-o. I-a cazut fata cand m-a vazut insa n-a avut de ales si cu rabdare am gasit buba. Am facut si o programare pentru vineri la 08:00 la reprezentanta Opel de la noi, pentru o constatare, sa vedem ce scot aia din ei, asa de control! Problema este ca eu plec sambata in Germania si as vrea sa cumpar de acolo intizatorul cu rola de la cureua de distributie dar nu gasesc nicaieri codul GM. Ma poate ajuta cineva? Am sa revin si cu poze poate mai au si altii nevoie!
tdk2006
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2008
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:tdk2006 tachetii cred ca i-ai schimbat degeaba. Daca nu schimbi tot la distributie si nu o pui la punct cu trusa de KM sanse mari sa fie zgomotos motorul. Mai bine spune ce repere s-au inlocuit la tine.
Citeste cod eroare cu metoda pedale. Foarte posibil apa in benzina, desfa bujiile si vezi cum arata.
Papasan tacaneala la rece ar fi un tachet pierde sau se dezamorseaza circuitul de ulei. Iarna poate fi si de ulei 10W40 dar pe caldura asta nu e cazul.
Referitor la zdranganeala de tabla cind accelerezi e posibil sa ai detonatii. Am avut un caz care m-a disperat. In mers constant nu facea, cind piscam acceleratia facea ca toti dracii. Culmea e ca pe tester nu avea cod de detonatii. Problema era de la o benzina de la rusi dar mi-am dat seama tirziu cind am chestionat proprietarul. Dupa citiva litri de la Petrom aproape ca disparuse zgomotul. Sa nu crezi ca s-a linistit, zilele trecute ma suna ca are aprins in bord becul de exhaust si ca sa caut o sonda lambda pentru el, eu il trimit la benzinarie si minune becul se stinge. O sa distruga motorul pina la urma daca nu intelege ca Opel nu e Wartburg (masina dinainte de Agila).
Citeste cod eroare cu metoda pedale. Foarte posibil apa in benzina, desfa bujiile si vezi cum arata.
Papasan tacaneala la rece ar fi un tachet pierde sau se dezamorseaza circuitul de ulei. Iarna poate fi si de ulei 10W40 dar pe caldura asta nu e cazul.
Referitor la zdranganeala de tabla cind accelerezi e posibil sa ai detonatii. Am avut un caz care m-a disperat. In mers constant nu facea, cind piscam acceleratia facea ca toti dracii. Culmea e ca pe tester nu avea cod de detonatii. Problema era de la o benzina de la rusi dar mi-am dat seama tirziu cind am chestionat proprietarul. Dupa citiva litri de la Petrom aproape ca disparuse zgomotul. Sa nu crezi ca s-a linistit, zilele trecute ma suna ca are aprins in bord becul de exhaust si ca sa caut o sonda lambda pentru el, eu il trimit la benzinarie si minune becul se stinge. O sa distruga motorul pina la urma daca nu intelege ca Opel nu e Wartburg (masina dinainte de Agila).
Cum sa citesc codurile daca nu vad nici o eroare?...care ar fii citire din metoda pedale? ce face trusa aia KM sa numi ramina bataie?Si habar nam cum sa scot bujiile ca nu vad nici macar o fisa de bujie
Papasan
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Vrancea
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2007
- Mesaj Privat
Asa cum am promis iata si niste poze.
Cam asa arata motorasul meu:
Cam asta ar fi intinzatorul cu problema (se presupune):
Am gasit tot la nea' mecanicu' meu si un cod de piesa dar nu stiu daca e GM (costa cam 260Ron fara manopera).
La el figura in soft cu cod OE 1340550 sau 1340551.
Am uitat sa precizez ce tip de motor este, desi o parte se vede din semnatura:
Motor Z10XEP; Cilindree 998cc; Putere 44KW; Serie W0L0XCF0844066972
D-le dancuciureanu poate ma ajutati d-voastra cu un cod GM.
Multumesc anticipat!
Cam asa arata motorasul meu:
Cam asta ar fi intinzatorul cu problema (se presupune):
Am gasit tot la nea' mecanicu' meu si un cod de piesa dar nu stiu daca e GM (costa cam 260Ron fara manopera).
La el figura in soft cu cod OE 1340550 sau 1340551.
Am uitat sa precizez ce tip de motor este, desi o parte se vede din semnatura:
Motor Z10XEP; Cilindree 998cc; Putere 44KW; Serie W0L0XCF0844066972
D-le dancuciureanu poate ma ajutati d-voastra cu un cod GM.
Multumesc anticipat!
Papasan
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Vrancea
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2007
- Mesaj Privat
Si iata cam ce am gasit pe net dupa codul repectiv. Nu mare mi-a fost surpriza sa constat ca acest intinzator este facut de CHINEJI. Priviti-l si comparati-l cu cel din pozele facute de mine. Chiar si sigla se vede in poze.
Asta este cel care seamana cu al meu:
Si am am mai gasit unul asemanator:
Nashpa tare cu globalizarea asta!
Eu sunt sigur ca intinzatorul existent pe masina este cel pus din fabrica. Oare nu exista si GM originale?
Asta este cel care seamana cu al meu:
Si am am mai gasit unul asemanator:
Nashpa tare cu globalizarea asta!
Eu sunt sigur ca intinzatorul existent pe masina este cel pus din fabrica. Oare nu exista si GM originale?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Papasan
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Vrancea
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2007
- Mesaj Privat
tdk2006
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2008
- Mesaj Privat
Dl.Dan asi avea o intrebare:cind circul cu masina si dupa vreo 15 minute se aprinde becul din bord cu sigla de motor si masina merge numai in doua pistoane(este motor de 973 cmc)si nu mai are butere.Daca opresc motorul si repornesc atunci se stinge becul din bord si merge iartasi in 3 pistoane dar numai pentru un timp scurt dupa care iarasi bec aprins,nu putere si 2 pistoane.Ce poate sa aiba? multumesc.
lexum
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2008
- Mesaj Privat
Buna seara! Sunt novice pe acest forum si as avea o intrebare pentru Dl.Dan.Am o corsa 2002,1.0l si am urmatoarea problema:cand motorul este rece,o pornesc si se aude un tacanit(chiar f.tare)pentru cateva secunde.Dar numai cand e motorul rece,in rest merge super normal si am doar 63000km.Am fost la Gold &Platin si mi-au zis ca nu are nimik....cik debimetrul e defect,dar dupa cate am citit pe forumuri nu sunt simptome ca debimetrul ar fi rau....Mai precizez ca,cand motorul este cald nu mai scoate acel tacanit:-?.
OldMan
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Sibiu
- Masina: Agila 2003 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2007
- Mesaj Privat
varzace
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2008
- Mesaj Privat
Va salut domnule Dan. Am achizitionat o corsa 1.0 12V City din 1999. din germania are 97.de mii de km. Zice ala ca are carte service, dar aia stiu ca se poate falsifica usor. Intrebarea mea este: trebuie sa schimb distributie? estepe lant sau curea. Stiti vrun service bun in valcea, pe care sa mi-l recomandati?
Multumesc mult
Emanuel Beldiman
Multumesc mult
Emanuel Beldiman
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
tdk2006
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2008
- Mesaj Privat
Buna seara Dl Dan...O intrebare la dv asi avea:Mi-a fost desfacut motorul(973cmc)si la capacul de distributie am vazut ca lantul de distributie freca pe carcasa(si se auzea un cirtiit tare dupa acelearea si revenirea motorului din turatie),si in carcasa pompei de ulei se vad uzura(frecare)si pe dintii pinionului din pompa se vede parca este dusa cimentarea?...din ce cauza,si intinzatorul lantului de distributie este ajutat de presiune de ulei sau numai arcul preseaza intinzatoarele?...multumesc
simi.simi
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2008
- Mesaj Privat