- Merlinboy
- **
- 262 mesaje
- din 04 Feb 2008
- Vectra 2005 Z19DT
- Bucuresti
Merlinboy
- Mesaje scrise: 262
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2008
- Mesaj Privat
Multumesc tuturor pt ajutor, mi le-a schimbat astazi fara probleme un mecanic al unui prieten foarte bun, la care probabil o sa si raman de-acum incolo....era mult prea greu pt mine sa ma apuc sa le montez deoarece trebuiau date jos multe piese din admisie, egr, etc. ...
Oricum, operatiunea nu a durat mai mult de 1h 30 min, iar bujiile au iesit foarte usor si sper ca le-a montat foarte ok. Am pus bujii FEBI 11 V si am avut inainte bujii BOSCH , porneste la cheie fara probleme...din 4, doar 2 mai functionau dupa testare..
Multa bafta tuturor, ce pot sa zic, eu am bagat o gramada de bani in masina asta, chiar mi-a mancat peri albi (volanta, ambreiaj, clapeta accel, articulatii si mai multe), de data asta chiar nu m-am permis bujii originale, gen BERU, care oricum sunt sigur ca ar ceda dupa 1-2 ani de folosinta (masina e din 2005, e clar ca au mai fost schimbate si astea BOSCH, deci pana mea durata de viata medie 1-2 ani -> CONSUMABILE ! )
p.s. bine ca n-am avut probleme la releul de bujii cum mai citisem pe aici, deja porneste la cheie foarte bine si mai ales nu mai apare eroarea de bujii, am sters-o cu opcomul si toate bune si frumoase acum!
Oricum, operatiunea nu a durat mai mult de 1h 30 min, iar bujiile au iesit foarte usor si sper ca le-a montat foarte ok. Am pus bujii FEBI 11 V si am avut inainte bujii BOSCH , porneste la cheie fara probleme...din 4, doar 2 mai functionau dupa testare..
Multa bafta tuturor, ce pot sa zic, eu am bagat o gramada de bani in masina asta, chiar mi-a mancat peri albi (volanta, ambreiaj, clapeta accel, articulatii si mai multe), de data asta chiar nu m-am permis bujii originale, gen BERU, care oricum sunt sigur ca ar ceda dupa 1-2 ani de folosinta (masina e din 2005, e clar ca au mai fost schimbate si astea BOSCH, deci pana mea durata de viata medie 1-2 ani -> CONSUMABILE ! )
p.s. bine ca n-am avut probleme la releul de bujii cum mai citisem pe aici, deja porneste la cheie foarte bine si mai ales nu mai apare eroarea de bujii, am sters-o cu opcomul si toate bune si frumoase acum!
- bx3m
- ***
- 870 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 870
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- victorstepan
- *
- 7 mesaje
- din 30 Jan 2011
- Astra 2006 z13dth
- Arad
victorstepan
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2011
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,223 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,223
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
coco dizi
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
Va salut !
Ieri dimineata am avut surpriza sa nu ma imi porneasca din prima masina,corect as fi spus daca luam in calcul faptul ca afara este iarna si -n grade,am intrat in panica si am luat-o la verificari,am inceput cu bujiile incandescente care la prima verificare nu functionau 3 buc.
le-am scos pe toate le-am verificat pe baterie si stupoare ...asa erau 3 buc nu functionau .le-am cumparat(45 lei buc febi)si le-am scimbat chiar foarte usor
Intrebare:se poate sa se fi ars 3 dintr-o data?de nu mi-a mai pornit ieri decat la a 15-spea cheie pt ca in urma cu o zi mi-a pornit la sfert si a fost la fel de frig -8*c
Ieri dimineata am avut surpriza sa nu ma imi porneasca din prima masina,corect as fi spus daca luam in calcul faptul ca afara este iarna si -n grade,am intrat in panica si am luat-o la verificari,am inceput cu bujiile incandescente care la prima verificare nu functionau 3 buc.
le-am scos pe toate le-am verificat pe baterie si stupoare ...asa erau 3 buc nu functionau .le-am cumparat(45 lei buc febi)si le-am scimbat chiar foarte usor
Intrebare:se poate sa se fi ars 3 dintr-o data?de nu mi-a mai pornit ieri decat la a 15-spea cheie pt ca in urma cu o zi mi-a pornit la sfert si a fost la fel de frig -8*c
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- deleted-18977
- ****
- 2,349 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,349
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
curios.3 deodata
n-am avut ,,norocul,, asta niciodata.oricum ca idee ma intreb de ce nu le-ai luat pe toate 4 sa la schimbi ,sa nu ai vreo surpriza ca si deranjul e mare .
cea mai buna vaselina pentru bujii din lume e molyslip copaslip care rezista la temperaturi de pana la 1000grd.
am fost nevoit sa schimb si eu 2 buc iarna asta si le-a scos mecanicul fara nici o emotie .s-a cunoscut calitatea vaselinei folosita iarna trecuta la montaj.
e scumpa dar face ultimul leut.scuze nu doresc a face reclama .
n-am avut ,,norocul,, asta niciodata.oricum ca idee ma intreb de ce nu le-ai luat pe toate 4 sa la schimbi ,sa nu ai vreo surpriza ca si deranjul e mare .
cea mai buna vaselina pentru bujii din lume e molyslip copaslip care rezista la temperaturi de pana la 1000grd.
am fost nevoit sa schimb si eu 2 buc iarna asta si le-a scos mecanicul fara nici o emotie .s-a cunoscut calitatea vaselinei folosita iarna trecuta la montaj.
e scumpa dar face ultimul leut.scuze nu doresc a face reclama .
coco dizi
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
mikyboy a scris:e posibil dar ca si sfat schimba si a 4-a bujie tot cu acelasi model ca si celelalte 3 deja schimbate ca sa nu ai surprise (pe langa ca se va arde si a 4-a bujie...). Ai strans bujiile cu dinamometrica? ai pus pe filet vaselina pe baza de cupru sau grafit?... si curatat conul de asezare?
Nu cred ca este nevoie sa le strang cu cheia dinamometrica(bujiile sunt destul de solide) si nici cu vaselina nu le-am dat.
@victor soare
nu sunt omul care sa arunc cu bani pe piese daca nu sunt stricate doar asa ca sa fie schimbate la set,
- Sanducontabil
- *
- 8 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2005 Z19DTH
- Constanta
Sanducontabil
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
coco dizi a scris:
Nu cred ca este nevoie sa le strang cu cheia dinamometrica(bujiile sunt destul de solide) si nici cu vaselina nu le-am dat.
@victor soare
nu sunt omul care sa arunc cu bani pe piese daca nu sunt stricate doar asa ca sa fie schimbate la set,
mikyboy a scris:e posibil dar ca si sfat schimba si a 4-a bujie tot cu acelasi model ca si celelalte 3 deja schimbate ca sa nu ai surprise (pe langa ca se va arde si a 4-a bujie...). Ai strans bujiile cu dinamometrica? ai pus pe filet vaselina pe baza de cupru sau grafit?... si curatat conul de asezare?
Nu cred ca este nevoie sa le strang cu cheia dinamometrica(bujiile sunt destul de solide) si nici cu vaselina nu le-am dat.
@victor soare
nu sunt omul care sa arunc cu bani pe piese daca nu sunt stricate doar asa ca sa fie schimbate la set,
daca esti tu mai incapatanat si ai alte principii este treaba ta... tot forumul vuieste de problemele cu bujiile rupte la diesel de 2.0 si chiar 1.7 si tu spui ca nu trebuie stranse cu cheia dinamometrica... pai daca e un om la 100kg si care le strange cu 30Nm si cand sa le desfaci ce mai zici? ele se rup la 35Nm... Oare de prosti ce sunt au scris producatorii momentul de strangere pentru ele?
Dar oare de ce ma mai mir? asa e la noi romanu' le stie pe toate si crede ca opelul sau o masina straina e ca dacia lu' tata la care aveai mereu in masina surubelnita, patent si ciocan si o cutie cu piesele principale in portbagaj...
E treba ta cum faci si ce schimbi ca doar sunt banii tai dar apoi sa nu incepi sa te plangi pe forum ca ti s-au rupt bujiile sau ti s-a ars si a treia bujie si asa mai departe... crede-ma ca sunt pe aici oameni care stiu ce vorbesc si nu o fac doar de dragul de a pierde timpul aiurea...
o zi buna si sa nu mi-o iei in nume de rau dar de curand un prieten cu un opel vectra benzina a ramas cu masina in drum ca i s-a rupt cureaua de distribuite desi eu i-am spus de un an si ceva sa schimbe distributia... asta este a scos 3500 RON din buzunar acum ca de prostia si mandria si platesc...
coco dizi
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
bugscata
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Am masina de 1 luna, fiind frig porneste si merge pana se incalzeste in 3 pistoane. Am o
eroare (masina cu cheita) insa cand conectez interfata de diagnoza nu gasesc nimic important (* la "electronica motor" am un cod de eroare despre care programul op-com spunse sa il ignor).
Credeti ca bujiile sunt de vina? Am masurat rezistenta lor au 3,1,1,1 ohmi in ordine; Poate Op-com sa citeasca daca vreo bujie este arsa?
Multumesc
Am masina de 1 luna, fiind frig porneste si merge pana se incalzeste in 3 pistoane. Am o
eroare (masina cu cheita) insa cand conectez interfata de diagnoza nu gasesc nimic important (* la "electronica motor" am un cod de eroare despre care programul op-com spunse sa il ignor).
Credeti ca bujiile sunt de vina? Am masurat rezistenta lor au 3,1,1,1 ohmi in ordine; Poate Op-com sa citeasca daca vreo bujie este arsa?
Multumesc
coco dizi
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
marianolt
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Olt
- Masina: Zafira 2006 1910
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2009
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
coco dizi a scris:@mikyboy
nu te grabi sa dai repede calificative, citeste despre ce masina este vorba si apoi iti dai seama ca nu este ce stii tu in legatura cu ruperea bujiilor
nu te grabi sa dai repede calificative, citeste despre ce masina este vorba si apoi iti dai seama ca nu este ce stii tu in legatura cu ruperea bujiilor
ok si de unde vrei sa imi dau seama ce masina este daca nu scri? din poze? seamana a fi ceva motor de vw iar bordul de polo sau skoda... dar asta nu inseamna ca la acel motor nu se strang bujiile cu cheia dinamometrica... cel putin in stainatate asa se face si cartea asa zice acum ca mecanicu lu' peste strange cu mana eu nu m-as lasa pe mana unui astfel de mecanic...
- eudey
- ***
- 681 mesaje
- din 21 Jan 2010
- Vectra 2001 y20dth
- Hunedoara
eudey
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2010
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
in carte scrie clar: bujiile incandescente se desfac odata la 50.000km, se verifica, se curata si se unge filetul apoi se monteaza la loc cu atentie dar mai ales cu STRANGERE CU CHEIE DINAMOMETRICA! la momentul recomandat de producator (in general undeva intre 10-15Nm). Asa ar trebui facut la toate masiniile...
- Silver_Ghost
- *
- 4 mesaje
- din 11 Aug 2010
- Vectra 2004 Z19DTH
- Constanta
Silver_Ghost
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2004 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2010
- Mesaj Privat
daca pulseaza martorul de la bujii atunci sigur ai o bujie sau mai multe arse.Daca nu ai un aparat de masura le poti proba in stilul vechi,adica desfaci firele de la toate bujiile,iei un fir de curent dupa care pui un capat pe borna + de la baterie si cu celalalt capat atingi fiecare bujie in parte.Daca iti fac un mic scurt atunci bujia e buna,daca nu se intampla nimic e arsa si trebuie schimbata.Te poti folosi de o tubulara lunga,de 10 sau de 8,depinde de bujie.Strangerea se face cu bun simt ,nu prea tare sa nu strici filetul din chiulasa.