Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da si tu o cautare dupa ''oringuri" si ai sa gasesti explicat, tutorial nu a facut nimeni dar sunt explicati exact pasii catre trebuie facuti.
Skip ads

  • Pretor

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2007

  • Mesaj Privat
salutare la toata lumea!
Am intrat intr-o mare incurcatura si am speranta ca ma poate lumina cineva.
Am facut un drum dus intors Medgidia - Bucuresti si am simtit la intoarcere ca motorul pierde foarte mult din putere (desi e de 1.8 X18 XE de 115 CP); intram in depasire cu a 4-a si simteam ca nu trage ca altadata.
Am ajuns a doua zi la munca, s*si cand am verificat antigelul............. mare minune... NU MAI ERA DELOC IN VASUL DE EXPANSIUNE!
Am crezut ca innebunesc.
Pe langa asta, in partea din stanga a motorului, la turatia de peste 3000 incepe sa iasa un fum ab-cenusiu (sa fie oare de la garnitura?)
EEEEEEEEEE ......... si uite asaaaaaa, toate bune si frumoase dar abia acum incepe marea nedumerire.
Am pus antigel si in cca 1-2 km parcursi am inceput sa pierd destul de mult.
Am mers la o cunostinta care se pricepe si am constatat tot eu ca pierdea lichid pe la supapa de incalzire (Heater Valve). VA ROG SA MA LAMURITI SI PE MINE CE TRE SA FAC? CA SUPAPA ASTA CRED CA E BUNA; DESI MAINE O SA VERIFIC DACA PRIN FURTUNASUL CEL SUBTIRE TRAGE AER.

  • dotyk34

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie:
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2007

  • Mesaj Privat
cocoman a scris:salut

am observat si eu o problema asemanatoare...adica dupa vreo 3000 km am completat vreo 1 l de antigel pentru ca nu mai era in vas decat f. putin
dupa inca vreo 2 - 3000 km.... Mad la fel....lipsa antigel in vas. asa ca am chemat un mecanic care s-a tot uitat si a zis ca nu pare sa fie nici o scurgere asa ca am completat pana la nivel....si a zis sa astept. variante:
- dimineta dau drumul la caldura sa vad daca miroase a antigel = radiator caldura(am incercat...nu prea e)
- dimineata...fum alb si picaturi de antigel pe esapament = garnitura de chiuloasa(nu am incercat...incerc maine)
- radiator...pare ok

deci....ce credeti ca ar putea fi..???...sa fie un furtun dupa termostat cum spunea cineva aici?????, sa fie garnitura(ce simptome sunt?)...sau???


Asta e la mine (Isuzu, 1.7 DTI, anul 2000): "dimineta dau drumul la caldura sa vad daca miroase a antigel = radiator caldura". poate sa-mi spuna cineva ce inseamna aceasta varianta? Antigel nu pierde foarte mult, dar sunt niste pete de ulei in vas. In rest, nu mi se aprinde niciun bec de avertizare nici chiar la 170-180 Km/h, am facut teste:D
  • Boogie

  • Mesaje scrise: 991
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ok... Deci problema este (era) asa : miros de incins in masina.. Am avut radiatorul spart si timp de o luna am pus numai apa normala in el.. Acum l-am schimbat si i-am bagat apa distilata+antigel... Initial am crezut ca din cauza ca i-am bagat apa normala imi vine miros de incins...dar nu asta era cauza.. Cauza era de la placutele de frana de pe spate pe care tocmai le-am schimbat... Acum dupa un drum de vreo 400km a disparut mirosul... Intrebarea mea este : ce trebuie sa verific la circuitul de apa sa vad daca am stricat ceva cu apa aia de la robinet... Mentionez ca temperaura nu sare de 90 grade in oras iar in afara la viteze mai mari sta pe la 75 grade... Totusi..vreau sa ma uit preventiv la circuitul de apa (tevi,pompa de apa,etc.)... Unde sa ma uit si ce anume caut?... Rolling Eyes


Ultima modificare facuta de Boogie la Lun 28 Mai, 2007 2:01 pm
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu ai ce sa verifici (doar sa nu ai pierderi). Antigelul are in el tot ce trebuie sa nu faca depuneri si sa elimine eventualele depuneri (adica are in el un fel de Calgon). Dar daca ti neaparat si nu ai ce face (sau nu ai probleme de rezolvat), desfaci motorul si verifici toate componentele care vin in contact cu agentul de racire (vizual) si apoi montezi totul la loc. Apoi ne spui si noua cum merge motorul (eventual daca mai merge). No offense.... a fost o gluma.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
temperatura aia de 75 la viteze mari nu e ok. tot 90 ar trebui sa fie. si de asta nu e vinovat decat termostatul.
legat de apa de la robinet: daca nu a fost murdara astfel incat sa lase depuneri, nu e nici o problema.

bafta
  • Boogie

  • Mesaje scrise: 991
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:temperatura aia de 75 la viteze mari nu e ok. tot 90 ar trebui sa fie. si de asta nu e vinovat decat termostatul.


Adica nu e bine sa fie apa prea rece?.. Ca asta se intelege.. Adica toata lumea isi face griji pentru ca le fierbe apa iar eu trebuie sa imi fac griji pentru ca sta prea rece?.. Surprised E posibil?... Rolling Eyes Stiam ca temperatura la apa trebuie sa fie cat mai jos...


Idivora, o sa te cred pe cuvant si o sa las asa instalatia de racire...am probleme de rezolvat... Very Happy Ma gandeam ca dupa ce am comis-o cu apa sa repar greseala macar acum... Dar daca tu zici ca nu e cazul...te cred...


Ultima modificare facuta de Boogie la Lun 28 Mai, 2007 2:09 pm
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Se verifica termostat :
https://www.clubopel.com/vie...ghlight=termostat
Se spala circuitul de racire:
http://www.msi-motor-servic...i_0017_en_web.pdf
Vezi ca exista solutii de spalat instalatia, Winn's de exemplu care se dilueaza cu apa distilata.
Tu daca ai pus apa de la robinet ai depuneri de calcar sigur si deasemenea putin atacata instalatia, este stiut ca apa "chioara" este coroziva.
Posibil dupa spalare sa curga pe la o-riguri de calorifer daca nu s-a intimplat pina acum, se inlocuiesc, cauta post.
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
La Opel temperatura agentului de racire pentru o functionare optima a motorului este de 90 grd C.
Ai 124 de posturi, nu ai nici o scuza ca nu ai folosit functia Cautare.
  • Boogie

  • Mesaje scrise: 991
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Pai..dupa cum am zis..stiam ca trebuie sa stea la 90 grd. Dar cum stiam eu era ceva de genu' : MAXIM 90grd. Deci..credeam ca peste 90 e problema iar sub 90 e bine... O sa fac cum a zis Dancuciureanu cu solutia...Ma ocup zilele astea si va anunt... Multumesc tuturor pentru sfaturi...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ai scris :
iar in afara la viteze mai mari sta pe la 75 grade...

Deci termostatul tau scapa, de asta ai prima trimitere ca iarna nu-i ca vara, ca ai folosit apa chioara ai a doua trimitere,
Succes
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
legat de apa de la robinet: daca nu a fost murdara astfel incat sa lase depuneri, nu e nici o problema.quote

a fost o problema.antigelul mai are si propietatea de ungere.plus ca fierbe la o temperatura mai mare decat apa simpla.apa de la robinet nu.plus ca apa la temperatura de 90 aproape fierbe si asa apar depuneri.
Skip ads

  • Boogie

  • Mesaje scrise: 991
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Aham..am inteles ce am de facut - in ordinea urmatoare:
- curatat instalatie cu solutia propusa de dancuciureanu
- schimbat termostat...
Am gresit undeva?... Ma gandeam sa fac curatarea instalatiei inainte sa pun termostatul pe care o sa il cumpar nou ca sa fiu sigur ca nu il afecteaza cu nimic...Si din acelasi motiv ziceam sa pun si radiatorul vechi pe care inca il mai am (ca sa il protejez pe cel nou)...
  • ciulian_a

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Salut!
Am si eu aceeasi problema cu oringurile de la calorifer.
Problema mea nu e asa de grava(in sensul ca imi curge f putin antigel), dar vreau sa scap de problema.
Am fost la Augsburg si acolo mecanicul mi-a spus ca trebuie dat jos bordul si ca numai manopera ma costa 8 mil.
Spuneti-mi si mie un service mai ieftin care sa ma ajute plz... Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
  • Genu_24

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 Y1.7DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2007

  • Mesaj Privat
apa sub presuri ...si eu am avut si multumesc celor care au spus pe topicuri care e problema si ce e de facut....sub bord e un radiator micut pt. incalzire in interior sunt 2 tevi care vin pina la intrarea in radiator si se prelungesc cu 2 tuburi de plastic de aprox.10 cm. lungime si care fac legatura cu radiatorul ,intre tevi si tuburile de plastic e cite un oring si intre tub si calorifer iar cite unul in total 4.eu le-am schimbat intr-o zi cind eram la tara si ma saturasem de lipsa antigelului din vas si il gaseam sub pres...scrie si in alte topicuri dar sa cerut si poate nu gresesc daca mai scriu odata cum se face va spun ca oricine poate sa o faca si pe mine parca ma invatat d-nul ,,ldivora"sau cine a fost ii multumesc! ...se demonteaza de la bricheta ce tine pe sub maneta de viteze si pina in spate e o singura bucata de plastic prinsa in atntie, vreo 7 suruburi cautatile ca eu trageam de ea si nu stiam de ce nu iesea ...apoi o sa vedeti ca o cutiuta, o ladita care e prinsa in cleme dar si in 2 suruburi ce se desfac cel mai usor pe sub masina sa puteti intra sub ea e de ajuns sa o ridicati putin cu rotile din fata mai sus(eu asa am facut)o sa vedeti ceva ca o pipa prin care se scurge si condensul la A/C dupa ce desface-ti cele 2 suruburi puteti scoate ladita in interiorul careia se afla acel radiator ca sa scoateti radiatorul are niste cleme care se scot e mai bine sa le scoateti de la imbinarea dintre tevi si tuburile de plastic adica sa ramina tuburile prinse de calorifer si o sa vedeti garniturile la mine erau crapate le-am schimbat mentionez ca nu am avut originale ca nu aveam de unde sa cumpar la tara si am luat niste garnituri de aceiasi marime de la unchiul meu care la folosea pe la tractor am mai pus si un pic de silicon care rezista la temperaturi sa fiu mai sigur si asa am scapat de antigel sub presuri ,trebuie sa goliti instalatia de antigel sa nu va curga tot inauntru ,cind montati le montati intii pe cele dintre tuburile de plastic si radiator si apoi bagati garniturile pe tevi si montati radiatorul cu tuburile(eu am pus prima data garniturila in interiorul tuburilor unde e locul lor dar la montare le-am rupt si imi curgea mai tare)cind o sa desfaceti poate o sa intelegeti mai bine daca acum pare complicat....P.S e foarte simplu e nevoie de vointa si timp....nu merita sa dati o gramada de bani....pe mine ma ajutat sfaturile sper sa ajute si pe altii....bafta!si spor la treaba........!
  • cosminmake

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Problema mare: am inceput sa consum mai multa apa decat motorina!
Am pierdut antigelul si acum ii dau apa distilata pana rezolv problema. Faza nasoala ii ca nu stiu pe unde pierde. Ce am observat este ca pierd foarte mult cand ma deplasez in afara (in aprox 10 km de mers mai turat, am pierdut aprox 0.5 l), iar cand masina sta nu pierd (am incercat cu ziarul lasat peste noapte si in afara de un strop de ulei care cred ca ii de la cutie, nu am observat nimic).
Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi! Va multumesc!
  • mircea hau

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
problema cea mai des intalnita la instalatia de racire
este capacul de la vasul de expansiune
instalatia de racire indiferent de tip/model lucreaza la o presiune de 1-1.4 bari,iar acel capac are 2 supape una elimina aerul din instalatie atunci cind lichidul se incalzeste si isi mareste volumul,si una care aspira aerul in vas atunci cind lichidul se raceste(micsoreaza volumul)
Prima descrisa de mine se blocheaza (are un arc calibrat si ac. rugineste,se depune mizerie si nu se mai deschide)Presiunea in instalatie creste peste limitele de mai sus si antigelul se elimina pe undeva,fie colier,fie radiator incalzire etc
exista un aparat de verificat acel capac(eu am) dar va recomand la 2 ani sa shimbati acel capac de vas (nu costa mult dar problemele sunt multe)
  • uzzyy

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat oringurile acum 3 luni si problema persista. Nu mai pierd asa mult antigel (a scuzut cam 0.5-1 cm nivelul in vas) dar umezeala sub presul soferului tot mai este putina si persista. E posibil sa fie caloriferul fisurat?
  • ghostrider

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Fratilor(nu am citit toate paginile postului) deci s-ar putea sa mai fi scris cine asta(din cauza asta va rog sa nu ma mustrati Embarassed )
Ceea ce vreau sa va spun este ca am avut probleme mari cu scaderea nivelului antigelului din vas.
Pe langa faptul ca mergea saptamanal in Cora sa-mi cumpar apa demineralizata(AquaExpert parca se numea; se gaseste la punga de 2 si 5 L) ma framanta gandul ca vine iarna si pun antigel de pomana(care se va scruge eventual).
Asa ca m-am hotarat sa merg la un service.Merg la service(service al carui nume nu il stiu exact dar care este undeva la iesirea din Targoviste) si ii spun omului ce am.In timpul asta masina era ridicata pe elevator.Imediat ce masina este ridicata complet mesterul insfaca o torta din aia(sau cum ii zice lampa) da scutu jos(cred ca era in ordine inversa da scutu jos si dupa aia ia lampa) si imi zice:
Ia sa vedem daca este de la tzeava.
Eu ma uit mirat si il intreb poftim ce tzeava(o cam bagasem pe maneca).
Bai fratilor si sa vezi si sa nu crezi PARAU curgea si mai multe nu dintr-o tzeava ce intra in blocul motor(parca).
Reparatia in sine este banala trebuie doar desfacuta teaza si pusa o substanta acolo sa izoleze(este o subst speciala nusj cum ii zice)
Partea nefericita din toata povestea asta este ca ...vai... trebuie sa demonteze tooata partea frontala a masinii(bara, radiatoare si multe altele)
Toata operatiunea dureaza cam 5 ore si treci prin momente grele(eu unul nu am crezut ca am sa-mi mai vad opelasul intreg)
Asa ca va zic(dar nu garantez) sa nu va apucati sa schimbati garnitura de chiuloasa de pomana.Mai bine mergeti si verificati daca scurgerea este de la acea teava.
Stiu ca suna ciudat dar nu am nici o poza cu respectiva teaza(am uitat aparatul foto cand am fost la service)
  • Catalln

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Intrebare ?
Unde se afla caloriferul la Opel Astra Caravan '94 Motor Isuzu 1.7
Pierd lichid de racire si din ce am observat asta se intampla cand dau drumul la caldura.
Cand dau drumu la caldura se simte un miros slab de "cauciuc ars".

Astept Sugestii!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR