Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • fantasyc

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 di 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2009

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Am decis sa atentionez posesorii de masini cu respectivul cod motor asupra unor probleme cel putin ciudate intalnite de mine la respectivul model in ultimii 5 ani.Aproape toate motoarele desfacute de mine au avut probleme cu tachetii,adica mai bine zis supape blocate,arcuri tasate...etc si destule cu mizerie in tacheti.Reziduurile de ulei,praf,gudron,funingine si mai rau aditivi care n-au ce cauta in respectivele motoare obtureaza incet incet circuitele de ungere numai pentru tacheti in numar de 'doar16'si asa ajunge un motor silentios in felul lui sa sune a tractor .De obicei zgomotele ciudate din zona tachetilor debuteaza cu aparitii intermitente doar la anumite turatii,la rece cand e uleiul prea vascos sau la cald...si incet incet incep sa macine nervii...si bineinteles banii.Simpla schimbare a unui tachet obosit rezolva 'partial' si 'pe moment' in stilul romanesc problema fara a interveni asupra cauzei adica mizeria indepartata,curatati toti tachetii,canalele de ungere, si verificat,ori marit presiune ulei nu face decat sa amane aparitia altei batai in aceeasi zona.
Alta minunatie intalnita de mine doar la tipul asta de motor este distributia,mai bine zis montarea facuta defectuos,nu se rupe .nu bate ...doar ca motorul merge cu un consum marit si urca lent in turatie fara sa aiba nici un cod de eroare sau altceva ,asta datorita grabei cu care se monteaza o curea pe cele doua axe cu came care dupa parerea mea au semnele un pic decalate.Mai pe larg folosirea calei de la GM nu garanteaza mereu montajul corect si trebuie miscat motorul inainte inapoi sa fie sigur respectivele semne fata in fata.Repunerea distributiei in acest fel ,cel putin asa au spus clientii reduce consumul,urca mai repede in turatie....Pentru carcotasii care vor intreba ce are de-a face consumul cu semnele le spun ca sunt strans legate intre ele fiind vorba despre o intarzaiere ori avans la deschidere a supapelor deci consum ,si performante sigur influentate.Am scris despre aceste lucruri deoarece si eu am avut acest motor pe masina(cu aceeasi problema)si culmea ca am mai intalnit-o la multe masini iar descoperirea ei e cam dificila mai ales ca nu exista simptome prea vizibile.Am fost multumit de vivacitatea lui,consum mic pentru performante multumitoare ...si mai ales foarte silentios in relanti si regimuri joase si medii de turatie .


daca ai putea sa ma ajuti si pe mine am un opel astra 1.4 16v ,am cam aceleasi simtome pe care le-ai expus mai sus ; am schimbat de curand distributia si dupa asta ,am dobandit un tacanit la motor , consum mare 20% ; ulei schimbat 5w 40 castrol . Am mai sesizat si miros foarte accentuat pe evacuare; daca ai putea sa-mi d-ai un sfat as fi foarte recunoscator
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
fantasyc . Poti foarte usor sa verifici cat de corect ai montat cureaua,se da jos carcasa filtrului de aer,capacul superior de la aparatoarea curelei ,rotesti de surubul din capatul vibrochenului in sensul de rotatie al motorului (dreapta)pana cand ajunge semnul de pe fulie in dreptul celui de pe capac,apoi pui o rigla intre cele doua suruburi care tin rotile de curea ale axelor cu came exact prin centrul surubului ,asa asezata cele doua semne de pe rotile de curea trebuie sa fie perfect aliniate pe marginea riglei si totodata fata in fata.In 10 min. mxim te lamuresti imediat,despre zgomotul aparut de atunci am mai intalnit tacheti care au fost presati prea mult tot miscand mecanicul axa stanga dreapta si goliti care au tacut abia a doua zi ,daca la tine persista de mai mult timp verifica intai semnele si apoi mai vedem ce-o fi.
ATENTIE se roteste de motor doar in sensul de rotatie,daca ai trecut de semn mai rotesti doua ture pana vin din nou semnele de la pinioanele axelor cu came fata in fata nu incerci sa dai inapoi ca vei obtine diferente datorita intinzatorului cu arc.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Toni .... tu ce faci? ai prezentat foarte bine motorul cu ce era important de vazut asa am observat pe cilindru 1 si 2 mai multa depunere de calamina,supapele corespunzatoare la fel .Daca acest motor era al meu demontam si pistoanele pentru ca e obligatoriu sa scapi de calamina de pe ele de preferat chimic fara sa lasi zgarieturi prea pronuntate de care sa va prine alta calamina mult mai usor,cu ocazia asta poti verifica ...fanta segmentilor,eventual joc in canale si depuneri de calamina acolo,daca bugetul este strans si se prezinta bine segmentii verifica raclorul cat de incarcat este,cuzinetii la fel si sorbul pompei de ulei.La chiulasa se observa pe talerele supapelor arse urme de inrosire acea temperatura in functie de cat a mers motorul in acea stare se transmite la cozile supapelor distrugand simeringurile,scaunele verificate si toate supapele curatate sa nu patesti peste ceva timp cu altele acelasi lucru.Chiar daca ma injuri acum goleste fiecare tachet si verifica-l (nu cred ca este cazul la tine dar pot aparea fisuri pe suprafata de contact a camei ori pe interior in jurul pistoasului) mai ales daca a fost distributia fortata ori cureaua vreodata rupta.Concluzie asa cum spunea si dancuciureanu gazul are partea lui de vina obligatoriu ,a gasit supape incarcate ori neetanse acolo si le-a prajit ,dupa cum arata capul pistonului 1 daca nu remediezi si acolo poti avea surprize.La montarea chiulasei atentie la furtunul de aer dintre corpul clapetei si galerie e un furtun scurt de aer subtire in carne,si majoritatea foarte fragile prins cu doua coliere elastice ,se monteaza cu totul asezi chiulasa si trebuie sa intre si el pe locasul lui altfel ulterior risti sa-l spargi....dar ne mai auzim pana atunci.
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc foarte mult domnule mecaNIK pentru toate indrumarile de pana acum si asa cum v-am promis, revin de cate ori avansez cate un pas. Nu am noutati din pacate si asta pentru ca ieri nenea mecanicul meu a fost "obosit" dupa o petrecere de duminica si nu a avut chef de nimic. Asa ca incerc azi sa dezechipez chiulasa si sa ma duc cu ea la un meserias, cam singurul din Pitesti oricum, dar destul de bun. Din ce am inteles nu o sa vrea sa faca doar doua supape de evacuare sau un singur piston, si din calculele pe care le-am facut, altfel depasesc bugetul. Nici vorba sa ma apuc de dat jos pistoane sau altceva, desi ma ingrijoreaza tare si pe mine calamina de pe pistonul 1, insa supapele se prezinta acceptabil la prima vedere, dar bugetul e mult prea restrans pentru asa ceva.
Vestile rele ar fi ca daca nu ma incadrez in max 1.000 lei cu toata reparatia im raman doua variante:
1. Cumpar alt motor de la dezmembrari, care vad ca se invarte pe la aceasta suma;
2. Dezmembrez toata masina.
In oricare din cazuri, fie ca il repar pe acesta sau ca o sa cumpar alt motor, va fi ultima incercare de a repara un X16XEL (si nu numai). Nu e rentabil financiar si foarte greu de desfacut. Prefer sa dau 1.000-1.500 lei pe cate un motor care sa ma tina 60-70.000 km si scap de dureri de cap, decat sa investesc 1.500-2.000 intr-o reparatie de care sa nu fiu sigur ca tine 5-6 luni.
Dar despre lucruri negre mai tarziu.
SFATUL MEU: pentru oricine are un asemenea motor, sa respecte cu sfintenie toate sfaturile lui mecaNIK, daca vor sa nu aiba probleme cu aceste motoare.

Si inca ceva: am gasit la cineva o chiulasa la un pret rezonabil, de pe o masina care s-a rasturnat, iar soferul a uitat sa opreasca motorul rezultand spargerea blocului. Luasem in calcul si varianta sa iau aceasta chiulasa si sa iau de pe ea aceste supape si poate tacheti, daca o fi nevoie. Dupa cum se vede deja lipsesc doua supape de evacuare de pe ea.

Referitor la tacheti marturisesc ca am incercat metoda d-voastra de dezamorsare a tachetilor si nu am reusit. I-am pus intr-o menghina si am presat pe ei, a curs ceva ulei pe orificiul lateral, cum se vede in fotografie, cca 7-8 picaturi, si apoi nu a mai curs nimic, dar nici nu au mers la mana cum probabil ar fi trebuit. Mai tare nu am avut curaj sa apas cu menghina ca sa nu ii stric cumva. Am recuperat uleiul curs pe o carpa curata si pare destul de curat si el.

Skip ads

  • alinmuresan

  • Mesaje scrise: 349
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2008

  • Mesaj Privat
pistonasul culiseaza? tine-i peste noapte in decarbosolv (dar d-ala care pute urat, celalalte sunt prea slabe). apoi scoti pistonasul din mijloc (bati puternic pe o bucata de lemn cu pistonasul in jos), il desfaci in 3 (doua bucati+un arc) curati din nou cu decarbosolv, bagi ulei cu seringa si pui totul la loc.
uleiul il incalzesti putin sa fie mai fluid
  • fantasyc

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 di 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2009

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:fantasyc . Poti foarte usor sa verifici cat de corect ai montat cureaua,se da jos carcasa filtrului de aer,capacul superior de la aparatoarea curelei ,rotesti de surubul din capatul vibrochenului in sensul de rotatie al motorului (dreapta)pana cand ajunge semnul de pe fulie in dreptul celui de pe capac,apoi pui o rigla intre cele doua suruburi care tin rotile de curea ale axelor cu came exact prin centrul surubului ,asa asezata cele doua semne de pe rotile de curea trebuie sa fie perfect aliniate pe marginea riglei si totodata fata in fata.In 10 min. mxim te lamuresti imediat,despre zgomotul aparut de atunci am mai intalnit tacheti care au fost presati prea mult tot miscand mecanicul axa stanga dreapta si goliti care au tacut abia a doua zi ,daca la tine persista de mai mult timp verifica intai semnele si apoi mai vedem ce-o fi.
ATENTIE se roteste de motor doar in sensul de rotatie,daca ai trecut de semn mai rotesti doua ture pana vin din nou semnele de la pinioanele axelor cu came fata in fata nu incerci sa dai inapoi ca vei obtine diferente datorita intinzatorului cu arc.



ma duc astazi la un mecanic sa va d ce se intampla si revin cu precizaile pe care le am despre starea masini. O sa tin cont de ce mi-ai spus . Merci mult!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Chiulasa ta pare ok dar trebuie putin alezat scaune supape, inlocuit toate supapele, toate ghidurile supape pe noul cod si simeringuri supape.
Chiulasa SH are sigur supape indoite ca de asta sunt lipsa si ceva urme, la ea oricum nu scapi de ghid, simering si eventual dar de preferat supape noi, rectificarea este obligatorie.
Nu te scarbi la ceva bani in plus, nu desfaci toata ziua motorul.
Prezoane chiulasa stii ca trebuie noi, dai jos pistoanele si vezi starea segmentilor, daca sunt buni doar cureti 'smoala' si montezi aia vechi, evident alte prezoane la biela...
  • alinmuresan

  • Mesaje scrise: 349
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2008

  • Mesaj Privat
la carte asa scrie sa schimbi cu noi, dar nu sunt ieftine iar la un buget restrans e o cheltuiala de luat in seama. eu unul n-am schimbat nici suruburile de la chiulasa si nici cele de la arbore si merge fara probleme
Skip ads

  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Revin, cum am promis, cu noutatile. Azi am dezechipat chiulasa si am dus-o la rectificat. Da', ce sa mai spun, multe ar trebui noi la masina, si supapele, si ghidurile si semeringurile de supape si prezoanele de chiulasa, poate si cele de la axele cu came, poate trebuia sa pun si alta distrubutie pt ca nu e recomandat sa o repui pe cea veche si antigelul pt ca cel vechi se pierde, mai era si planarea chiulasei, mai erau pistoane, segmenti, cuzineti, etc...ma rog pana la urma era nevoie de o masina noua. Mai oameni buni daca aveam bani sa fac toate astea, nu stateam pe forum sa studiez cum sa ies mai ieftin. Ma duceam la Opel, lasam masina si faceau aia ce-i taia capul, plateam vreo 5.000 lei poate si gata. Sau o dadeam la rabla si luam Insignia. Ei bine nu se poate. Cand bugetul e de 500-1.000 lei si aia imprumutati, pt ca sunt rate de doua ori cat salariu, atunci te retii de la cat se poate. Asa ca am decis sa fac minimum posibil. Adica doar ceea ce e absolut nevoie:
- schimbat pompa de apa (cea veche curgea);
- garnitura de chiulasa noua;
- garnitura admisie (cea de pe chiulasa) care s-a rupt la demontare;
- antigel 1,5 litri Hepu G11, ca sa completez ce s-a pierdut;
- schimbat cele doua supape de evacuare si toate semeringurile (celelalte au fost verificate pe comparator, nu sunt strambe si inchid perfect);
- schimbat toat esemeringurile de supape;
- curatat toate supapele si scaunele de supape;
- imi mai trebuie si o conducta A/C si daca nu o schimb acum, la vara va fi mult mai greu.
Pana la urma cam asta imi permit si asta fac. Nu mai dau baie jos, nici pistoane evident. Daca mai tine 30-40.000km zic saru' mana si asta e...merg cu el pana pica sau inca 30-40.000km (cam in toamna sau max primavara zic eu), cand vine randul unei noi distributii si daca mai merge bine il duc pt o revizie profesionista la dl. mecaNIK (daca ma primeste evident), sau cumpar alt motor cu cat mai putini km posibili (de preferat de 1.8 sau macar 1.6 8v) ori dezmembrez masina si scot ce pot (si eu cred ca pot multe, pt ca deocamdata masina e coala, cu toate componentele foarte bune).
Nu am apucat sa fotografiez chiulasa dar iata supapele si cateva din semerigurile schimbate:

Iata o fotografie in detaliu cu o supapa arsa. Se vede clat ca nu a fost rupta, ci arsa in timp, desi e foarte probabil ca, la un moment dat sa fi lovit pistonul cumva in ea sau la vechiul proprietar sa se fi rupt cureaua de distributie si sa fi atins cumva pistonul in supapa. A mai contat insa si instalatia de gaz veche cu care se oprea mereu motorul sau cum zicea "chiulasierul" poate a fost cumva pusa distributia cu un dinte aiurea (mai putin probabil zic eu) si ipoteze se mai pot emite dar acum nu cred ca mai conteaza.

Si ca sa ne mai destindem iata si doua poze facute la propunerea sotiei mele supeintelegatoare, care gaseste mereu utilizari lucrurilor vechi.

Si tot nevasta'mea zicea: Pana la urma ce ar mai fi viata fara mici obstacole? Noi am fi niste legume iar mintea noastra prea odihnita pentru ca nu am mai avea ocazia sa invatam lucruri noi, nu?
Maine sunt de serviciu, asa ca tocmai joi mai dau inainte.
Toate bune tuturor.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Tony, sa moara gibilan ,daca nu faci tutorial, explodez. Smile
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
care supape is duse? am o chiulasa de x20xev de pe care am luat doar supapele de admisie parca. daca e si se potrivesc iti donez cate vrei.
da-mi maine un pm.
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Nemaipomenit. Ãsta e spiritul în club ºi de aceea încã nu renunþ la marca asta.
Mulþumesc, dar deocamdatã am fãcut chiulasa. Dar e bine de ºtiut cã mai sunt oameni care îþi sar în ajutor. Poate mai are altcineva nevoie cã eu am dat banu' deja.
RESPECT!
Skip ads

  • fantasyc

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 di 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2009

  • Mesaj Privat
fantasyc a scris:
mecaNIK a scris:Am decis sa atentionez posesorii de masini cu respectivul cod motor asupra unor probleme cel putin ciudate intalnite de mine la respectivul model in ultimii 5 ani.Aproape toate motoarele desfacute de mine au avut probleme cu tachetii,adica mai bine zis supape blocate,arcuri tasate...etc si destule cu mizerie in tacheti.Reziduurile de ulei,praf,gudron,funingine si mai rau aditivi care n-au ce cauta in respectivele motoare obtureaza incet incet circuitele de ungere numai pentru tacheti in numar de 'doar16'si asa ajunge un motor silentios in felul lui sa sune a tractor .De obicei zgomotele ciudate din zona tachetilor debuteaza cu aparitii intermitente doar la anumite turatii,la rece cand e uleiul prea vascos sau la cald...si incet incet incep sa macine nervii...si bineinteles banii.Simpla schimbare a unui tachet obosit rezolva 'partial' si 'pe moment' in stilul romanesc problema fara a interveni asupra cauzei adica mizeria indepartata,curatati toti tachetii,canalele de ungere, si verificat,ori marit presiune ulei nu face decat sa amane aparitia altei batai in aceeasi zona.
Alta minunatie intalnita de mine doar la tipul asta de motor este distributia,mai bine zis montarea facuta defectuos,nu se rupe .nu bate ...doar ca motorul merge cu un consum marit si urca lent in turatie fara sa aiba nici un cod de eroare sau altceva ,asta datorita grabei cu care se monteaza o curea pe cele doua axe cu came care dupa parerea mea au semnele un pic decalate.Mai pe larg folosirea calei de la GM nu garanteaza mereu montajul corect si trebuie miscat motorul inainte inapoi sa fie sigur respectivele semne fata in fata.Repunerea distributiei in acest fel ,cel putin asa au spus clientii reduce consumul,urca mai repede in turatie....Pentru carcotasii care vor intreba ce are de-a face consumul cu semnele le spun ca sunt strans legate intre ele fiind vorba despre o intarzaiere ori avans la deschidere a supapelor deci consum ,si performante sigur influentate.Am scris despre aceste lucruri deoarece si eu am avut acest motor pe masina(cu aceeasi problema)si culmea ca am mai intalnit-o la multe masini iar descoperirea ei e cam dificila mai ales ca nu exista simptome prea vizibile.Am fost multumit de vivacitatea lui,consum mic pentru performante multumitoare ...si mai ales foarte silentios in relanti si regimuri joase si medii de turatie .


daca ai putea sa ma ajuti si pe mine am un opel astra 1.4 16v ,am cam aceleasi simtome pe care le-ai expus mai sus ; am schimbat de curand distributia si dupa asta ,am dobandit un tacanit la motor , consum mare 20% ; ulei schimbat 5w 40 castrol . Am mai sesizat si miros foarte accentuat pe evacuare; daca ai putea sa-mi d-ai un sfat as fi foarte recunoscator



am fost la mecanic mi-a verificat distributia si este bine a masurat ,totul in regula , dupa ce i-am explicat mecanicului ca ma schimbat si uleiul
odata cu distributia si ca am un 5w 40 castrol si vechiul ulei era 10 w 40 , ma sfatuit sa schimb uleiul cu unul 10 w 40. CE ma puteti sfatui sa fac? este posibil sa reduca si consumul de benzina? Am verificat si bujiile si nu sunt afumate , umede sau altceva...
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Inseamna ca aparitia zgomotului la motor a fost doar o coincidenta cu schimbarea distributiei,ramane consumul de 20% adica consuma 20l/100km sau s-a marit cu 20% ? In cazul in care e de 20l/100km fara a avea de-a face cu distributia poti face o diagnoza si apare ceva in valori reale ,o sonda de temperatura,o sonda lambda timpi de injectie mariti ...poate si un termostat deschis sa maresca nu cred ca la asemenea nivel consumul.
La motoarele astea e mai bun 10w-40 problema lor cu presiunea de ulei in zona tachetilor e ameliorata de vascozitate si consumul de ulei micsorat....dar nu de acolo consuma masina asa multa benzina.
  • maricel80

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 x 16 xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema am si eu cu xel-ul meu de cand e frig.porneste impecabil dimineta intra pompa de aer, iar dupa ce ma pun in miscare dupa 500 - max 1000 m incepe circul scade puterea si nu functioneaza rotund ,verificat fise cu altele noi si la fel bobina de pe alta masina ,curatat calamina din galeria de ev. adica canalul de alimentare cu aer la pornire la rece inclusiv orificiile din corpul chiulasei. La demontarea galeriei de admisie (partea superioara) gasesc umede canalele de admisie la cil.1,2,4..... la 3 e uscat? Daca scot cate o fisa cil 3 si 4 se schimba functionarea mai mult decat cand scot la 1 si 2aici variatia de turatie e mult mai mica. Toate acestea se intampla pana cand motorul ajunge la temp. de regim 92*C ,la cald functioneaza ok. nu am coduri de defect,si sunt curatate (egr, clapeta iac) sonda lambda noua .distributie ok. compresie 13,5 bar pe toti cil LA CALD.Am mai verificat supapa de siguranta de pe pompa de ulei nu este blocata (ma gandeam ca ar tine supapele deschise tachetii prea actionati la rece din cauza vascozitatii uleului si suapa de sig. nu ar deschide la 6 bar?).ulei 10w 40 castrol kilometraj 340000 .Demontat catalizator e curat adica alb. injectoarele l-am schimbat intre ele nici o modificare .PARERII? Sad
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
senzorul de temperatura motor? ala poate da figurile astea.cel cu 2 fire.da info despre temperatura motorului la ecu.daca spune gresit ecu baga multa/putina benzina.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sau segmeti ungere gripati si restul pe aproape, la rece sunt lipiti si la cad isi mai 'dau din coate'.
  • fantasyc

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 di 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2009

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Inseamna ca aparitia zgomotului la motor a fost doar o coincidenta cu schimbarea distributiei,ramane consumul de 20% adica consuma 20l/100km sau s-a marit cu 20% ? In cazul in care e de 20l/100km fara a avea de-a face cu distributia poti face o diagnoza si apare ceva in valori reale ,o sonda de temperatura,o sonda lambda timpi de injectie mariti ...poate si un termostat deschis sa maresca nu cred ca la asemenea nivel consumul.
La motoarele astea e mai bun 10w-40 problema lor cu presiunea de ulei in zona tachetilor e ameliorata de vascozitate si consumul de ulei micsorat....dar nu de acolo consuma masina asa multa benzina.




Am rezolvat o parte din problema,adica am schimbat uleiul am bagat 10 w 40 , nu mai consum 20 % , nu mai miroase a benzina in interior,si nu mai intrerupe(adica nu mai merge in 3 ), dar tacanitul a ramas este de la tachet asa mi-a spus mecanicul meu, dar a mai adaugat ca ar fi bine sa pun un aditiv in masina un DURALUB . CE ma sfatuiti sa ii bag un aditiv sau sa schimb tachetii care bat?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Problema aditivilor de ulei indiferent de nume si de culoarea ambalajului ori cine-l lauda,remediaza problema pe moment in timp se vor depune din el tot felul de gume pana cand cel putin Opelul o ia razna de tot. Ai schimbat uleiul,s-a ameliorat zgomotul si performanta se poate remedia ori se agraveaza putin zgomotul ,se demonteaza si inlocuieste tachetul ori tachetii defecti si se rezolva problema pentru mai mult timp.Varianta aditivului este a samsarului care pune azi ,vinde maine iar dupa 2-3 luni clientul se ia cu mainile de cap...dar alegerea este a ta.
  • fantasyc

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 di 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2009

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Problema aditivilor de ulei indiferent de nume si de culoarea ambalajului ori cine-l lauda,remediaza problema pe moment in timp se vor depune din el tot felul de gume pana cand cel putin Opelul o ia razna de tot. Ai schimbat uleiul,s-a ameliorat zgomotul si performanta se poate remedia ori se agraveaza putin zgomotul ,se demonteaza si inlocuieste tachetul ori tachetii defecti si se rezolva problema pentru mai mult timp.Varianta aditivului este a samsarului care pune azi ,vinde maine iar dupa 2-3 luni clientul se ia cu mainile de cap...dar alegerea este a ta.


multumesc pentru sfat ... asa o sa fac o sa schimb tachetii si sa speram ca nu o sa mai am probleme...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR