Alta minunatie intalnita de mine doar la tipul asta de motor este distributia,mai bine zis montarea facuta defectuos,nu se rupe .nu bate ...doar ca motorul merge cu un consum marit si urca lent in turatie fara sa aiba nici un cod de eroare sau altceva ,asta datorita grabei cu care se monteaza o curea pe cele doua axe cu came care dupa parerea mea au semnele un pic decalate.Mai pe larg folosirea calei de la GM nu garanteaza mereu montajul corect si trebuie miscat motorul inainte inapoi sa fie sigur respectivele semne fata in fata.Repunerea distributiei in acest fel ,cel putin asa au spus clientii reduce consumul,urca mai repede in turatie....Pentru carcotasii care vor intreba ce are de-a face consumul cu semnele le spun ca sunt strans legate intre ele fiind vorba despre o intarzaiere ori avans la deschidere a supapelor deci consum ,si performante sigur influentate.Am scris despre aceste lucruri deoarece si eu am avut acest motor pe masina(cu aceeasi problema)si culmea ca am mai intalnit-o la multe masini iar descoperirea ei e cam dificila mai ales ca nu exista simptome prea vizibile.Am fost multumit de vivacitatea lui,consum mic pentru performante multumitoare ...si mai ales foarte silentios in relanti si regimuri joase si medii de turatie .
daca ai putea sa ma ajuti si pe mine am un opel astra 1.4 16v ,am cam aceleasi simtome pe care le-ai expus mai sus ; am schimbat de curand distributia si dupa asta ,am dobandit un tacanit la motor , consum mare 20% ; ulei schimbat 5w 40 castrol . Am mai sesizat si miros foarte accentuat pe evacuare; daca ai putea sa-mi d-ai un sfat as fi foarte recunoscator