- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Pai in filtru sigur nu e.. iar pe traseu.. eu am suflat pe teava care se duce in rezervor pana a inceput sa bolboroseasca si nu am simtit nici un fel de rezistenta la "suflare". Si apoi am tras pana a venit motorina.. iar daca o lasam libera, se golea de motorina.. se scurgea inapoi in rezervor. Deci nu prea mi-a lasat impresia ca ar fi vreo supapa pe traseu. Nici nu ar fi justificata o supapa decat in filtru.. zic eu.
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Si eram asa de entuziasmat ca am gasit cauza...
La un moment dat ma gandeam sa aiba vreo legatura cu un regulator de debit defect, mai toti care au motorizarea asta se vor confrunta la un moment dat cu el. Daca imi aduc bine aminte si in clipul tau (ionexu) de pe youtube cu sunetul am observat oscilatiile alea ca un horcait si a mea face la fel, mai ales acum cand s-a racit vremea.
La un moment dat ma gandeam sa aiba vreo legatura cu un regulator de debit defect, mai toti care au motorizarea asta se vor confrunta la un moment dat cu el. Daca imi aduc bine aminte si in clipul tau (ionexu) de pe youtube cu sunetul am observat oscilatiile alea ca un horcait si a mea face la fel, mai ales acum cand s-a racit vremea.
- madaj
- **
- 123 mesaje
- din 20 Jul 2012
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
madaj
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2012
- Mesaj Privat
Salut,
Si in aceste conditii cred ca singura solutie ramane cea cu filtrul incapsulat. Se pare ca m-am bucurat prea repede ca voi scapa fara costuri suplimentare de minunatul sunet.
@Floydian spuneai saptamana trecuta ca vrei merge in service si vei scoate si bila. Ai mai realizat aceasta operatiune?
@Criba ai aproape 2 saptamani de cand ai scos bila. In afara de sunetul care a disparut as vrea sa stiu daca masina merge la fel de bine ca inainte de operatie. Intreb, deoarece ma gandesc la faptul ca daca nu mai ai bila la locul ei motorina se duce pe retur, iar carcasa filtrului nu mai ramane aceeasi cantitate ca inainte, si poate acest lucru afecteaza puterea masinii. In cazul in care am spus o prostie te rog sa ma corectezi.
Si in aceste conditii cred ca singura solutie ramane cea cu filtrul incapsulat. Se pare ca m-am bucurat prea repede ca voi scapa fara costuri suplimentare de minunatul sunet.
@Floydian spuneai saptamana trecuta ca vrei merge in service si vei scoate si bila. Ai mai realizat aceasta operatiune?
@Criba ai aproape 2 saptamani de cand ai scos bila. In afara de sunetul care a disparut as vrea sa stiu daca masina merge la fel de bine ca inainte de operatie. Intreb, deoarece ma gandesc la faptul ca daca nu mai ai bila la locul ei motorina se duce pe retur, iar carcasa filtrului nu mai ramane aceeasi cantitate ca inainte, si poate acest lucru afecteaza puterea masinii. In cazul in care am spus o prostie te rog sa ma corectezi.
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
@madaj din moment ce Criba are Astra J, filtrul e plasat in alta parte si e posibil sa fie diferit de al nostru am considerat ca nu mai are rost sa incerc sa fac asta. Nu a spus ce motor are, deci poate sa fie unul din variantele Z17DTJ/DTR sau A17DTJ/DTR. Se pare ca la noi nu exista acea bila sau cel putin nu e in capacul filtrului. ionexu a cautat-o si nu a fost de gasit. Eu tot cred ca pe undeva e gatuit circuitul de motorina in anumite momente, nu tot timpul. Si pot sa pun pariu ca tot la filtru e buba. Dupa ce e inlocuit cu unul capsulat sunetul dispare. E drept ca dispar si imbinarile alea cu oringuri, dar alea nu sunt etanse (adica trag aer) doar in anumite momente, cand se aude si sunetul. Asta ma face sa cred ca e ceva care cauzeaza asta, ipoteza bilei era foarte probabila.
@Criba: filtrul tau arata cumva in genul asta: http://images1.okr.ro/serve...89882-700_700.jpg ?
Cum ai avut acces la bila? E undeva in interiorul conductei pe care scrie out?
@Criba: filtrul tau arata cumva in genul asta: http://images1.okr.ro/serve...89882-700_700.jpg ?
Cum ai avut acces la bila? E undeva in interiorul conductei pe care scrie out?
Criba
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2013
- Mesaj Privat
madaj a scris:Salut,
Si in aceste conditii cred ca singura solutie ramane cea cu filtrul incapsulat. Se pare ca m-am bucurat prea repede ca voi scapa fara costuri suplimentare de minunatul sunet.
@Floydian spuneai saptamana trecuta ca vrei merge in service si vei scoate si bila. Ai mai realizat aceasta operatiune?
@Criba ai aproape 2 saptamani de cand ai scos bila. In afara de sunetul care a disparut as vrea sa stiu daca masina merge la fel de bine ca inainte de operatie. Intreb, deoarece ma gandesc la faptul ca daca nu mai ai bila la locul ei motorina se duce pe retur, iar carcasa filtrului nu mai ramane aceeasi cantitate ca inainte, si poate acest lucru afecteaza puterea masinii. In cazul in care am spus o prostie te rog sa ma corectezi.
Si in aceste conditii cred ca singura solutie ramane cea cu filtrul incapsulat. Se pare ca m-am bucurat prea repede ca voi scapa fara costuri suplimentare de minunatul sunet.
@Floydian spuneai saptamana trecuta ca vrei merge in service si vei scoate si bila. Ai mai realizat aceasta operatiune?
@Criba ai aproape 2 saptamani de cand ai scos bila. In afara de sunetul care a disparut as vrea sa stiu daca masina merge la fel de bine ca inainte de operatie. Intreb, deoarece ma gandesc la faptul ca daca nu mai ai bila la locul ei motorina se duce pe retur, iar carcasa filtrului nu mai ramane aceeasi cantitate ca inainte, si poate acest lucru afecteaza puterea masinii. In cazul in care am spus o prostie te rog sa ma corectezi.
de 2 saptamani nu mai am sunetul,masina merge perfect,consumul la fel,
Criba
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2013
- Mesaj Privat
Floydian a scris:@madaj din moment ce Criba are Astra J, filtrul e plasat in alta parte si e posibil sa fie diferit de al nostru am considerat ca nu mai are rost sa incerc sa fac asta. Nu a spus ce motor are, deci poate sa fie unul din variantele Z17DTJ/DTR sau A17DTJ/DTR. Se pare ca la noi nu exista acea bila sau cel putin nu e in capacul filtrului. ionexu a cautat-o si nu a fost de gasit. Eu tot cred ca pe undeva e gatuit circuitul de motorina in anumite momente, nu tot timpul. Si pot sa pun pariu ca tot la filtru e buba. Dupa ce e inlocuit cu unul capsulat sunetul dispare. E drept ca dispar si imbinarile alea cu oringuri, dar alea nu sunt etanse (adica trag aer) doar in anumite momente, cand se aude si sunetul. Asta ma face sa cred ca e ceva care cauzeaza asta, ipoteza bilei era foarte probabila.
@Criba: filtrul tau arata cumva in genul asta: http://images1.okr.ro/serve...89882-700_700.jpg ?
Cum ai avut acces la bila? E undeva in interiorul conductei pe care scrie out?
@Criba: filtrul tau arata cumva in genul asta: http://images1.okr.ro/serve...89882-700_700.jpg ?
Cum ai avut acces la bila? E undeva in interiorul conductei pe care scrie out?
Bila se afla in interiorul carcasei filtrului precum am aratat in poza.Eu va sfatuiesc sa luati un furtun transparet sa vedeti de unde trage aer eu asa am facut ,am pus furtunul prima oara pe comducta de la rezervor la filtru si nu tragea aer,dupa care am pus furtunul de la filtru la motor si am vazut buke de aer asa mi-am dat seama de unde trage aer,va sfatuiesc sa faceti la fel.
Tipul de motor care il am este Z17DTJ 110 cp
Si filtru care l-ai postat tu nu este si la mine
- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Criba
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2013
- Mesaj Privat
Criba a scris:
Bila se afla in interiorul carcasei filtrului precum am aratat in poza.Eu va sfatuiesc sa luati un furtun transparet sa vedeti de unde trage aer eu asa am facut ,am pus furtunul prima oara pe comducta de la rezervor la filtru si nu tragea aer,dupa care am pus furtunul de la filtru la motor si am vazut buke de aer asa mi-am dat seama de unde trage aer,va sfatuiesc sa faceti la fel.
Tipul de motor care il am este Z17DTJ 110 cp
Si filtru care l-ai postat tu nu este si la mine
Floydian a scris:@madaj din moment ce Criba are Astra J, filtrul e plasat in alta parte si e posibil sa fie diferit de al nostru am considerat ca nu mai are rost sa incerc sa fac asta. Nu a spus ce motor are, deci poate sa fie unul din variantele Z17DTJ/DTR sau A17DTJ/DTR. Se pare ca la noi nu exista acea bila sau cel putin nu e in capacul filtrului. ionexu a cautat-o si nu a fost de gasit. Eu tot cred ca pe undeva e gatuit circuitul de motorina in anumite momente, nu tot timpul. Si pot sa pun pariu ca tot la filtru e buba. Dupa ce e inlocuit cu unul capsulat sunetul dispare. E drept ca dispar si imbinarile alea cu oringuri, dar alea nu sunt etanse (adica trag aer) doar in anumite momente, cand se aude si sunetul. Asta ma face sa cred ca e ceva care cauzeaza asta, ipoteza bilei era foarte probabila.
@Criba: filtrul tau arata cumva in genul asta: http://images1.okr.ro/serve...89882-700_700.jpg ?
Cum ai avut acces la bila? E undeva in interiorul conductei pe care scrie out?
@Criba: filtrul tau arata cumva in genul asta: http://images1.okr.ro/serve...89882-700_700.jpg ?
Cum ai avut acces la bila? E undeva in interiorul conductei pe care scrie out?
Bila se afla in interiorul carcasei filtrului precum am aratat in poza.Eu va sfatuiesc sa luati un furtun transparet sa vedeti de unde trage aer eu asa am facut ,am pus furtunul prima oara pe comducta de la rezervor la filtru si nu tragea aer,dupa care am pus furtunul de la filtru la motor si am vazut buke de aer asa mi-am dat seama de unde trage aer,va sfatuiesc sa faceti la fel.
Tipul de motor care il am este Z17DTJ 110 cp
Si filtru care l-ai postat tu nu este si la mine
asa arata filtru meu
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Criba
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2013
- Mesaj Privat
Criba
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2013
- Mesaj Privat
[quote="ionexu"]Pai in filtru sigur nu e.. iar pe traseu.. eu am suflat pe teava care se duce in rezervor pana a inceput sa bolboroseasca si nu am simtit nici un fel de rezistenta la "suflare". Si apoi am tras pana a venit motorina.. iar daca o lasam libera, se golea de motorina.. se scurgea inapoi in rezervor. Deci nu prea mi-a lasat impresia ca ar fi vreo supapa pe traseu. Nici nu ar fi justificata o supapa decat in filtru.. zic eu.[/quote
Nu trebuia sa tragi cu gura pe turu catre motor ca nu ai atata putere mai bine incearca sa sufli pe stutu care intra din rezervor in filtru sau baga presiune in ea
Nu trebuia sa tragi cu gura pe turu catre motor ca nu ai atata putere mai bine incearca sa sufli pe stutu care intra din rezervor in filtru sau baga presiune in ea
- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
As dori sa fac o paranteza la topicul discutat aici. Banuiesc ca multi dintre voi stiti sau v-ati confruntat cu problema oscilatiilor la relanti ale motorului cu cod DTJ sau DTR. Chiar in clipul postat de ionexu cu masina lui se putea auzi foarte clar pe fundal cum "horcaia" motorul.
http://www.youtube.com/watc...feature=endscreen
(la minutul 2:20 e foarte clar)
Sunt curios cati dintre cei afectati de zgomotul de fantoma au si problema cu oscilatiile cauzate de regulatorul ala de presiune pacatos. Motivul pt care intreb e ca mi l-am schimbat si eu de curand si, intamplator sau nu, in 300km de cand l-am schimbat nu am auzit nici macar o singura data zgomotul. Nu stiu daca este o coincidenta sau ar putea avea vreo legatura.
http://www.youtube.com/watc...feature=endscreen
(la minutul 2:20 e foarte clar)
Sunt curios cati dintre cei afectati de zgomotul de fantoma au si problema cu oscilatiile cauzate de regulatorul ala de presiune pacatos. Motivul pt care intreb e ca mi l-am schimbat si eu de curand si, intamplator sau nu, in 300km de cand l-am schimbat nu am auzit nici macar o singura data zgomotul. Nu stiu daca este o coincidenta sau ar putea avea vreo legatura.
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Mai are cineva vreo idee? Orice? In ultima vreme am tot incercat sa vin cu o rezolvare ce nu ar presupune inlocuirea filtrului original.
Incercand sa imi dau seama exact de ce problema se intampla numai la motorizarile 1.7 CDTI ecoflex (DTJ si DTR), raspunsul este clar: pompa de injectie Denso. La vechea motorizare DTH, care avea sistem de injectie Bosch problema nu exista, cu toate ca filtrul si conductele sunt identice (acelasi part number). Deci mai mult ca sigur si acolo mai patrundea aer in circuitul de combustibil, dar acesta era eliminat de partea de joasa presiune a pompei fara atata tam-tam (a se citi zgomot). Intrebarea mea este pt cineva care stie cum functioneaza acea valva de refulare sau cum se numeste si de ce face acel zgomot atat de strident. Pt ca e clar ca sistemul acesta cu baterie de filtru si conducte care se infig in el si nu prin prindere zdravana cu coliere nu va fi niciodata perfect etans. In buletinul tehnic de la vauxhall se recomanda inlocuirea bateriei si a conductei (feed pipe), banuiesc ca este vorba de cea inscriptionata cu IN.
Incercand sa imi dau seama exact de ce problema se intampla numai la motorizarile 1.7 CDTI ecoflex (DTJ si DTR), raspunsul este clar: pompa de injectie Denso. La vechea motorizare DTH, care avea sistem de injectie Bosch problema nu exista, cu toate ca filtrul si conductele sunt identice (acelasi part number). Deci mai mult ca sigur si acolo mai patrundea aer in circuitul de combustibil, dar acesta era eliminat de partea de joasa presiune a pompei fara atata tam-tam (a se citi zgomot). Intrebarea mea este pt cineva care stie cum functioneaza acea valva de refulare sau cum se numeste si de ce face acel zgomot atat de strident. Pt ca e clar ca sistemul acesta cu baterie de filtru si conducte care se infig in el si nu prin prindere zdravana cu coliere nu va fi niciodata perfect etans. In buletinul tehnic de la vauxhall se recomanda inlocuirea bateriei si a conductei (feed pipe), banuiesc ca este vorba de cea inscriptionata cu IN.
- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Dupa cum am mai zis, parerea mea este ca pompa de inalte Denso "suge" mult mai puternic motorina din rezervor fata de cea Bosch, iar sistemul filtru+conducte a fost proiectat pentru cea de-a doua. De aici apar restul de probleme. Eu personal nu am mai auzit de mult zgomotul ala.. mai aud cate un chitait cand si cand, dar ala e specific pompei de inalte. Pe viitor as vrea sa pozitionez filtrul de motorina mai jos, la nivelul rezervorului, si sa inlocuiesc total conductele de la rezervor la filtru/pompa cu un furtun mai gros ca acestea, evident totul prins cu coliere.
In concluzie, nu cred ca problema asta poate fi rezolvata cu un artificiu minor, ea fiind o gafa de proiectare..
In concluzie, nu cred ca problema asta poate fi rezolvata cu un artificiu minor, ea fiind o gafa de proiectare..
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
Eu spun sincer ca e de departe lucrul care ma deranjeaza cel mai mult la masina asta. Nu au facut mare afacere cu ECU si pompa Denso, o gramada de probleme specifice; nu se poate remapa, regulatorul de presiune are un defect de proiectare si crapa, mai e si zgomotul asta nenorocit. Pai nu ne-ar fi fost mai bine cu un Z17DTH cu Bosch, fara probleme de genul asta si fara DPF?
In primavara o sa schimb filtrul cu totul si conducta si daca tot face zgomotul ma spanzur. Cer prea mult daca nu vreau sa faca mai rau decat Dacia 1310 a lu al batran?
In primavara o sa schimb filtrul cu totul si conducta si daca tot face zgomotul ma spanzur. Cer prea mult daca nu vreau sa faca mai rau decat Dacia 1310 a lu al batran?
- madaj
- **
- 123 mesaje
- din 20 Jul 2012
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
madaj
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2012
- Mesaj Privat
Salut,
Sper sa nu nu fie nevoie sa te spanzuri. Si eu vreau sa pun in aplicare metoda ionexu, dar nu am gasit un furtun care sa reziste la presiune mare si la temperatura ridicata, plus ca nu cred ca ma pricep de unul singur sa realizez operatiunea, iar mecanicii cu care am vorbit mi-au spus ca sunt nebun de vreau sa fac aceasta modificare. Mai exact: " Ce domnule, doar nu esti inginer proiectant la ei si vrei sa le furi painea de la nas". O sa mai caut sa vad daca gasesc pe cineva care sa ma ajute si poate o sa scap de sunet.
Sper sa nu nu fie nevoie sa te spanzuri. Si eu vreau sa pun in aplicare metoda ionexu, dar nu am gasit un furtun care sa reziste la presiune mare si la temperatura ridicata, plus ca nu cred ca ma pricep de unul singur sa realizez operatiunea, iar mecanicii cu care am vorbit mi-au spus ca sunt nebun de vreau sa fac aceasta modificare. Mai exact: " Ce domnule, doar nu esti inginer proiectant la ei si vrei sa le furi painea de la nas". O sa mai caut sa vad daca gasesc pe cineva care sa ma ajute si poate o sa scap de sunet.
- ionexu
- **
- 151 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2012 A17DTS
- Bucuresti
ionexu
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
- madaj
- **
- 123 mesaje
- din 20 Jul 2012
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
madaj
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2012
- Mesaj Privat
Salut Ionexu,
Sper sa nu crezi ca sunt insistent, dar crezi ca ne putem vedea intr-o zi sa vad si eu cum ai prins furtunele si filtrul? Ca m-am hotarat sa o realizez chiar eu aceasta operatiune. Daca vrei imi poti lasa pe pm un numar de telefon sau o adresa de email si te contactez eu.
Iti multumesc anticipat pentru ajutorul acordat.
Sper sa nu crezi ca sunt insistent, dar crezi ca ne putem vedea intr-o zi sa vad si eu cum ai prins furtunele si filtrul? Ca m-am hotarat sa o realizez chiar eu aceasta operatiune. Daca vrei imi poti lasa pe pm un numar de telefon sau o adresa de email si te contactez eu.
Iti multumesc anticipat pentru ajutorul acordat.