Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Daca faci parcari in locuri stramte atunci poti sa patesti sa ti se intareasca volanul. Este normal din cauza ca EPS consuma mai mult curent decat produce alternatorul.
Skip ads

  • ovidiu87us

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2011 Z1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2010

  • Mesaj Privat
da, cred ca asta e explicatia.prin oras nu i nici o problema.Multumesc frumos
  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
O solutie ar fi sa parchezi mai repede sau cand merge greu volanul sa astepti un pic pana o sa mearga mai usor sau sa o turezi un pic mai mult cand parchezi.
  • cronny

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Eu cand aveam bateria pe duca aveam probleme de genul asta desi bateria invartea super bine dar daca lasam radioul deschis 1 minut cu motorul oprit nu mai invartea deloc.Solutia: am schimbat bateria si problem solved merge ESP-ul fara probleme.
Skip ads

  • ovidiu87us

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2011 Z1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2010

  • Mesaj Privat
am inteles baieti, multumesc frumos de raspunsuri.Probabil in iarna iau alta noua.week end placut
  • raduducu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut! Am intrat acum o ora pe acest forum si deja am gasit aceeasi problema pe care o am si eu discutata.
Am cumparat acum 2 zile un Corsa C din 2002 si are aceleasi simptome, vireaza mult mai usor stanga decat dreapta, iar daca iau mana de pe volan se duce in 3 secunde pe contrasens.
Problema e ca ma aflu in Germania, lucrez aici si trebuie sa stau la cheremul celui de la autohausul de unde am cumparat-o. Azi am fost la el, a sunat la service-ul Opel din orasul vecin si prin telefon cei de acolo i-au dat aceeasi solutie: sa schimbe directia cu totul (costa 800 de euro). Ce ma nedumereste e ca vad ca solutia schimbarii directiei se da foarte usor si ma intreb: e asta o defectiune des intalnita la modelul asta?
Inteleg de la voi ca totusi se poate sa fie mult mai simplu. Ajutati-ma va rog cu un sfat pentru ca nu sunt dispus sa dau atatia bani fara sa fie nevoie. Maine merg din nou la service-ul de la autohaus sa o urce pe lift. Exista semne dupa care ma pot ghida sa-mi dau seama daca e laie sau balaie?
Multumesc anticipat.
Numai bine !
  • iovan000

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2009

  • Mesaj Privat
vicogeo a scris:nu iti apare nicio eroare deoarece piesa functioneaza bine Smile
singura buba este ca de la drumurile patriei pozitia ei pe axa volanului s-a modificat.

am mai scris intr-un alt topic cum sa testezi daca este de la acest senzor, precum si cum sa repari (daca te pricepi).


lasa-mi te rog un id de messenger. am aceeasi problema si poate ma ajuti sa o rezolv si pt mine.
iovan_florentin2000
ms. pa pa
  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Pentru recalibrare senzor coloana de directie, se scoate borna la baterie, se lasa cel putin 15 min. fara borna, dupa care se pune borna la loc si urmeaza invatare ECU, in acest timp nu se calca deloc pedala de acceleratie si se va roti volanul stanga max. - urmat de dreapta max.
Teoretic acest senzor nu trebuie sa se decalibreze, dar cum soft fara bug-uri nu exista, se mai intampla si cate-o decalibrare.
Aceasta este doar rezolvarea soft, daca vor mai persista defectiuni la directie trebuie sa va axati numai pe pb. mecanice.
Skip ads

  • suleacosti

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Poti intra pe contrasens si din cauza cauciucurilor (uzate neuniform) sau a asa-zisului "unghi de fuga". La ce viteza ajungi pe contrasens? Daca se intampla si la peste 50 km/h, efectul nu este produs de senzor. Este adevarat ca acest senzor este decalibrat la majoritatea masinilor care sunt folosite, insa decalibrarea se manifesta/simte pe loc si la vizete mici.
  • raduducu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2010

  • Mesaj Privat
scanx a scris:Pentru recalibrare senzor coloana de directie, se scoate borna la baterie, se lasa cel putin 15 min. fara borna, dupa care se pune borna la loc si urmeaza invatare ECU, in acest timp nu se calca deloc pedala de acceleratie si se va roti volanul stanga max. - urmat de dreapta max.
Teoretic acest senzor nu trebuie sa se decalibreze, dar cum soft fara bug-uri nu exista, se mai intampla si cate-o decalibrare.
Aceasta este doar rezolvarea soft, daca vor mai persista defectiuni la directie trebuie sa va axati numai pe pb. mecanice.


Este posibil sa se fi decalibrat daca a fost borna scoasa exact inainte sa iau masina? In ziua cand am luat-o am gasit instalatia audio blocata cu cod si patronul mi-a explicat ca a dat jos bateria pentru nu stiu ce. Si alta intrebare: decalibrarea asta se intampla si la masini fabricate pana in 2004? Am citit intr-un post mai vechi ca senzorul asta trimite semnale spre motorasul ESP si a mea fiind din 2002 nu stiu daca are ESP.
  • raduducu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2010

  • Mesaj Privat
suleacosti a scris:Poti intra pe contrasens si din cauza cauciucurilor (uzate neuniform) sau a asa-zisului "unghi de fuga". La ce viteza ajungi pe contrasens? Daca se intampla si la peste 50 km/h, efectul nu este produs de senzor. Este adevarat ca acest senzor este decalibrat la majoritatea masinilor care sunt folosite, insa decalibrarea se manifesta/simte pe loc si la vizete mici.


Problema se simte si pe loc, iar pe contrasens ajung la orice viteza (mai tare de 110 nu am mers din teama) si nici nu am condus-o mult pana acum (70 km). N-am inteles din postul tau daca decalibrarea se simte DOAR la viteze mici sau pe intreaga "paleta" de viteze.
Un alt simptom este ca atunci cand vreau sa merg drept volanul sta putin virat spre dreapta. E si asta tot un semn dat de o posibila decalibrare?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Citeste acum discutia si restul :
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=eps
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=eps
Folositi CAUTARE si nu mai deschide discutii deja 'fumate'.
Skip ads

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
raduducu a scris:
suleacosti a scris:Poti intra pe contrasens si din cauza cauciucurilor (uzate neuniform) sau a asa-zisului "unghi de fuga". La ce viteza ajungi pe contrasens? Daca se intampla si la peste 50 km/h, efectul nu este produs de senzor. Este adevarat ca acest senzor este decalibrat la majoritatea masinilor care sunt folosite, insa decalibrarea se manifesta/simte pe loc si la vizete mici.


Problema se simte si pe loc, iar pe contrasens ajung la orice viteza (mai tare de 110 nu am mers din teama) si nici nu am condus-o mult pana acum (70 km). N-am inteles din postul tau daca decalibrarea se simte DOAR la viteze mici sau pe intreaga "paleta" de viteze.
Un alt simptom este ca atunci cand vreau sa merg drept volanul sta putin virat spre dreapta. E si asta tot un semn dat de o posibila decalibrare?

Volanul care nu sta drept e categoric un semn ca ai directia dereglata (din bielete).Nu are legatura cu sistemul servo.E posibil ca si trasul intr-o parte sa fie tot din cauze de dereglare,dar a altor unghiuri reglate diferit la cele 2 roti (de fuga,de cadere).

Unghiul de convergenta dereglat nu face directia sa traga intr-o parte,decat daca sint cauciucurile diferite sau uzate diferit.Daca ele sint identice,rotile trag in directii opuse in mod egal,echilibrandu-se.Pe asfalt fara aderenta (ud,zapada,etc.) apare o instabilitate in mers,care creste odata cu viteza,masina tragand cand in stanga,cand in dreapta,in functie de care roata are aderenta mai buna (se schimba aderenta de pe o roata pe cealalta).
  • jungle_

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Dupa schimbarea casetei de directie si reglarea unghiului de fuga am ramas surprins ca inca se mai aud zgomote la directie, mai ales in partea de timonerie.Nici o prblema, ma intorc la service si dupa o tura pe drum rau cu masina, mecanicul observa ca volanul are un joc in fata si in spate(adica spre sofer si invers spre bord),care nu ar trebui sa fie.Mentionez ca am reglaj doar pe inaltime al volanului.Idea e ca n au reusit sa isi dea seama pe loc de natura problemei, urmand sa revin in service pentru a vedea ce ar putea fi.Pe loc, am desfacut volanul si am observat ca jocul acesta merge pana in sistemul EPS al masinii, dar nu am desfacut acolo nimic.Am cautat pe forum dar nu am reusit sa gasesc o problema asemanatoare.Astept sugestii si pareri Laughing
  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am fost sa imi fac directia si l-a mancat pe ala undeva sa imi umble la senzor la eps si acum imi merge volanul mai greu spre stanga si mai usor spre dreapta.

Care metoda trebuie incercata prima oara? Metoda lui scanx de invatare ecu sau metoda mecanica? Placa in care parte se roteste? In partea unde merge mai greu?

LE: Cu op-com nu se poate memora pozitia senzorului? Daca se scoate bateria nu se uita si pozitia senzorului?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Metoda cu tras de volan nu merge.
1. Ridici masina fata sa fie cu rotile in aer si pornesti, rotesti senzorul pana reusesti sa faci ca rotile sa ramana drepte, sa nu plece de nebune dreapta in cazul tau.
2. Daca ai op-com poti incerca si cu rotile pe pamant, se vad parametri si ajustezi pana...mai greu daca nu stii.
3. Cu tech2, pui volan drept, dai calibrare si gata, in TM este asa scula
4. Mai e o varianta, asteapta sa o testez, nu durreaza mult.
  • jungle_

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Nu s-a mai intalnit nimeni cu ce am scris eu mai sus?Smile
  • lsd_sad

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Metoda cu tras de volan nu merge.
1. Ridici masina fata sa fie cu rotile in aer si pornesti, rotesti senzorul pana reusesti sa faci ca rotile sa ramana drepte, sa nu plece de nebune dreapta in cazul tau.
2. Daca ai op-com poti incerca si cu rotile pe pamant, se vad parametri si ajustezi pana...mai greu daca nu stii.
3. Cu tech2, pui volan drept, dai calibrare si gata, in TM este asa scula
4. Mai e o varianta, asteapta sa o testez, nu durreaza mult.


stie cineva daca exista in bucuresti tech2 (si unde, eventual) ca am aceiasi problema cu eps ul. este dereglat si se misca mult mai usor in partea stanga. multumesc anticipat.
  • claos27

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2010

  • Mesaj Privat
buna seara am si eu o problema legata de unitatea de control EPS.stie cineva daca inlocuiesc unitatea vor fi ceva probleme adica va recunoaste calculatorul masini unitatea eps?
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Corsa-C , Corsa-D ?
Din ce an e masina ?

CristianTM.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR