- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Nu stimabile, am postat pentru ca am fost rugat sa raspund la problema. Tu ai postat ca sa pescuiesti?
De ce tii sa ma contrazici? Am pomenit eu de vreo solutie (lichid) minune?
"Nimicurile" care duc la infundarea lui sunt cele care conteaza pentru ca in timp au si alte efecte. Ai vazut pistoane topite, chiulase fisurate, turbine rupte, nu-i asa? De la "nimicuri".
Km putini? Ce parere ai de Z19DTH cu peste 400k km cu DPF functional, turbina originala si remap? Utopie, nu-i asa?
Utilizatorul e de prea putine ori vinovat de infundarea DPF. Si daca e asa, e pentru ca nu a fost informat. Il informezi si ii dai LUI dreptul de a decide cum procedeaza - daca pastreaza sau nu DPF.
Accept totusi cand mi se cere dezactivarea pentru ca nu mai suporta regenerarile in regim de trafic urban, aglomerat, drumuri scurte, etc.
Avem chiar o situatie hilara cand fiul vine cu masina pe care o facuse cadou tatalui sau: "Mi-a dat tata cheile masinii si mi-a zis sa le bag undeva... el nu mai suporta sa stea dupa c*rul masinii, sa o apuce regenerarea cand ajunge acasa, sa fie mereu atent inainte de a opri motorul...". L-am inteles, mai ales ca Z19DTx e Euro4 oricum.
@liberlamare - multumesc, te salut.
De ce tii sa ma contrazici? Am pomenit eu de vreo solutie (lichid) minune?
"Nimicurile" care duc la infundarea lui sunt cele care conteaza pentru ca in timp au si alte efecte. Ai vazut pistoane topite, chiulase fisurate, turbine rupte, nu-i asa? De la "nimicuri".
Km putini? Ce parere ai de Z19DTH cu peste 400k km cu DPF functional, turbina originala si remap? Utopie, nu-i asa?
Utilizatorul e de prea putine ori vinovat de infundarea DPF. Si daca e asa, e pentru ca nu a fost informat. Il informezi si ii dai LUI dreptul de a decide cum procedeaza - daca pastreaza sau nu DPF.
Accept totusi cand mi se cere dezactivarea pentru ca nu mai suporta regenerarile in regim de trafic urban, aglomerat, drumuri scurte, etc.
Avem chiar o situatie hilara cand fiul vine cu masina pe care o facuse cadou tatalui sau: "Mi-a dat tata cheile masinii si mi-a zis sa le bag undeva... el nu mai suporta sa stea dupa c*rul masinii, sa o apuce regenerarea cand ajunge acasa, sa fie mereu atent inainte de a opri motorul...". L-am inteles, mai ales ca Z19DTx e Euro4 oricum.
@liberlamare - multumesc, te salut.
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Ce-mi lipseau astfel de discutii
Pai te contrazic, vad ca ai o politica de reprezentanta, din vest. Dupa ce ai remediat defectul, ai spalat sau regenerat "natural" filtrul, in cata vreme ti s-a intors masina inapoi?
Dupa ce ii schimbi EGRul, si gata ai salvat DPFul cu 250 euro se reintoarce omul ca are probleme la admisie si iar 250 euro, apoi vine cu injectoarele si iar 250 euro, apoi vine cu intercooler spart si iar 250 euro, apoi cu turbo in pioneze si iar 250 si pot continua. Sa nu uitam si un schimb de ulei la fiecare revenire, ca de obicei vine cu 10 litri de motorina in baie.
In situatia descrisa mai sus oare nu e mai eficient prima oara sa ii fac EGR&DPF OFF? Asta vor si oamenii, sa investeasca cat mai putin.
Sa ai curat un motor cu 400000 km e destul de greu, pretul unei astfel de masini fiind mic, multi evita sa investeasca. Nu stiu cati la primul semn ca turbo scuipa ulei investesc instant in altul nou. Oricum, cum se manifesta un motor cu DPF si unul fara?
Ieri am avut ceva de la PSA care avea bujiia arsa de la injectorul de motorina din esapament. DPF relativ curat, omul a venit la timp. Ghici ce decizie a luat...
Pai te contrazic, vad ca ai o politica de reprezentanta, din vest. Dupa ce ai remediat defectul, ai spalat sau regenerat "natural" filtrul, in cata vreme ti s-a intors masina inapoi?
Dupa ce ii schimbi EGRul, si gata ai salvat DPFul cu 250 euro se reintoarce omul ca are probleme la admisie si iar 250 euro, apoi vine cu injectoarele si iar 250 euro, apoi vine cu intercooler spart si iar 250 euro, apoi cu turbo in pioneze si iar 250 si pot continua. Sa nu uitam si un schimb de ulei la fiecare revenire, ca de obicei vine cu 10 litri de motorina in baie.
In situatia descrisa mai sus oare nu e mai eficient prima oara sa ii fac EGR&DPF OFF? Asta vor si oamenii, sa investeasca cat mai putin.
Sa ai curat un motor cu 400000 km e destul de greu, pretul unei astfel de masini fiind mic, multi evita sa investeasca. Nu stiu cati la primul semn ca turbo scuipa ulei investesc instant in altul nou. Oricum, cum se manifesta un motor cu DPF si unul fara?
Ieri am avut ceva de la PSA care avea bujiia arsa de la injectorul de motorina din esapament. DPF relativ curat, omul a venit la timp. Ghici ce decizie a luat...
- snakero2000
- *
- 6 mesaje
- din 19 Apr 2013
- Vectra 2007 Z19
- Ilfov
snakero2000
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2007 Z19
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2013
- Mesaj Privat
Momentan nu sunt tentat de o anulare a DPF-ului, doar ca ultima solutie (masina are 163.000km reali cu cartea de service la zi, cu 2 exceptii).
Referitor la :
"Din pozele alea deduc ca:
- ori e OP-COM-ul plecat cu sorcova -
- ori senzorul de presiune diferentiala si senzorul de temperatura DPF2 sunt date la masa (NU neaparat defecte!);"
* In meniul de la OPCOM nu avea exact "varianta" recomandata de soft (o serie anume), asa ca s-a selectat una cu DPF (scuze a fost prima data cand am vazut un OPCOM, nu am inteles mare lucru) ;
"Legat de injectoare - daca aveai AC oprit, valorile sunt mari"
**AC-ul era pornit, motorul era rece (1km parcurs).
***Pentru provocarea regenerarii dinamice care ar fi pasii? Este obligatorie o vizita in service, daca da cat ar costa (cu tot cu constatare)?
****Ca sa fi sincer pana acum nu am observat cand isi face regenerare, asta in conditiile in care urmaresc consumul instant. La relantii cu AC pornit si motor cald sta in 1-1.2L, nu am vazut niciodata o valoare mai mare. Din pacate cum am mai spus masina are parte in general de drumuri foarte scurte.
Multumesc pentru raspuns!
Referitor la :
"Din pozele alea deduc ca:
- ori e OP-COM-ul plecat cu sorcova -
- ori senzorul de presiune diferentiala si senzorul de temperatura DPF2 sunt date la masa (NU neaparat defecte!);"
* In meniul de la OPCOM nu avea exact "varianta" recomandata de soft (o serie anume), asa ca s-a selectat una cu DPF (scuze a fost prima data cand am vazut un OPCOM, nu am inteles mare lucru) ;
"Legat de injectoare - daca aveai AC oprit, valorile sunt mari"
**AC-ul era pornit, motorul era rece (1km parcurs).
***Pentru provocarea regenerarii dinamice care ar fi pasii? Este obligatorie o vizita in service, daca da cat ar costa (cu tot cu constatare)?
****Ca sa fi sincer pana acum nu am observat cand isi face regenerare, asta in conditiile in care urmaresc consumul instant. La relantii cu AC pornit si motor cald sta in 1-1.2L, nu am vazut niciodata o valoare mai mare. Din pacate cum am mai spus masina are parte in general de drumuri foarte scurte.
Multumesc pentru raspuns!
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
DB777AAA - si tu tot sapi...
Apropos, pana la urma cum e - ai postat ca sa pescuiesti?
snakero2000 - raspunsul meu il ai deja - in primul rand trebuie lamurit ce se intampla cu senzorii aia. Apoi regenerarea dinamica este preferabil a fi urmarita pe tester. Pe urmatoarea saptamana nu am loc la diagnoza, din pacate.
Apropos, pana la urma cum e - ai postat ca sa pescuiesti?
snakero2000 - raspunsul meu il ai deja - in primul rand trebuie lamurit ce se intampla cu senzorii aia. Apoi regenerarea dinamica este preferabil a fi urmarita pe tester. Pe urmatoarea saptamana nu am loc la diagnoza, din pacate.
- Floydian
- **
- 474 mesaje
- din 02 Apr 2013
- Astra 2010 Z17DTJ
- Dolj
Floydian
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2010 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2013
- Mesaj Privat
@maiandrei ne poti spune si ce anume a presupus recuperarea DPF-ului aparent colmatat de pe Insignia din pagina trecuta? De asemenea am vazut ca ai spus de 1.7 Denso ca e un caz aparte. Eu am acest motor pe Astra H din 2010 (euro 4), fac in general drumuri scurte prin oras, presiunea diferentiala e ok, la fel si nivelul saturatiei dupa regenerare (in jur de 20 - 30%), insa regenerarile se fac undeva intre 80 si 200km in functie de cat de mult merg in exterior. Am discutat si cu alti colegi de pe forum care au acelasi motor (pe Astra H sau J) si se intampla exact acelasi lucru. E deranjant din acelasi motiv amintit de tine mai sus, cand ajung la destinatie de multe ori trebuie sa stau dupa c*rul masinii. Crezi ca se impune DPF off in cazul acesta? Multumesc.
- ionutdanica
- **
- 295 mesaje
- din 24 Aug 2014
- Astra 2006 Z19DTH
- Italia
ionutdanica
- Mesaje scrise: 295
- Locatie: Italia
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2014
- Mesaj Privat
- Dragos Ene
- **
- 381 mesaje
- din 01 Oct 2014
- Zafira 2007 z19dt
- Bucuresti
Dragos Ene
- Mesaje scrise: 381
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2007 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2014
- Mesaj Privat
Sincer, am savurat cele scrise cu argumente pro si contra si toate menite a ne ajuta pe noi, membrii clubului. Nu sunt mecanic si nici electrician. Totusi, cred ca infundarea/colmatarea dfp-ului reprezinta un efect al unui lant de probleme acumulate, pornind de la injectoare, turbina, tubulaturi, etc. Problema este cati dintre membrii clubului, care majoritatea cumpara masini cu peste 175000 km (care in realitate pot fi altii) cu un pret de 4000 euro, sunt dispusi sa mai investeasca alti 2000-3000 euro in repararea acestora? sau e mai simplu sa dai 500 euro dpf off si tragi de ea pana moare la remat sau eventual o vinde la samsari? Multi se bucura ca achizitioneaza o masina ieftina din 2010 (eventual cu credit pe 5 ani) dar uita sa se intereseze cat costa intretinerea ei.
In alta ordine de idei, in ultimul timp, am vazut destul de multe controale RAR insotite de politie. Si atunci sa vezi ce bagi toti banii odata decat sa schimbi la momentul oportun piesele defecte.
In alta ordine de idei, in ultimul timp, am vazut destul de multe controale RAR insotite de politie. Si atunci sa vezi ce bagi toti banii odata decat sa schimbi la momentul oportun piesele defecte.
- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Bryan99
- ****
- 1,147 mesaje
- din 02 Oct 2007
- Astra 2011 A1.7DTJ
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Dragos Ene
- **
- 381 mesaje
- din 01 Oct 2014
- Zafira 2007 z19dt
- Bucuresti
Dragos Ene
- Mesaje scrise: 381
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2007 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2014
- Mesaj Privat
- Bryan99
- ****
- 1,147 mesaje
- din 02 Oct 2007
- Astra 2011 A1.7DTJ
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2007
- Mesaj Privat
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- Bryan99
- ****
- 1,147 mesaje
- din 02 Oct 2007
- Astra 2011 A1.7DTJ
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2007
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
"The following conditions must be fulfilled for regeneration to begin.
a.) Engine running since start > 2 minutes.
b.) Calculated saturation > 80%.
c.) Coolant temperature > 70°C for at least 2 minutes.
d.) No DPF-relevant faults stored in system.
e.) A defined vehicle speed threshold must be exceeded in some cases (e.g. for 80%-100% loading, one time 100 km/h), at loadings above 100% the speed does not matter."
Se poate declansa si la 96% si la 98%, dar conditiile minime de declansare a regenerarii sunt cele de mai sus... cel putin in cazul motoarelor 2.0cdti Astra J/Insignia... probabil ca si la 1.9cdti sunt la fel.
a.) Engine running since start > 2 minutes.
b.) Calculated saturation > 80%.
c.) Coolant temperature > 70°C for at least 2 minutes.
d.) No DPF-relevant faults stored in system.
e.) A defined vehicle speed threshold must be exceeded in some cases (e.g. for 80%-100% loading, one time 100 km/h), at loadings above 100% the speed does not matter."
Se poate declansa si la 96% si la 98%, dar conditiile minime de declansare a regenerarii sunt cele de mai sus... cel putin in cazul motoarelor 2.0cdti Astra J/Insignia... probabil ca si la 1.9cdti sunt la fel.
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
clau70 a scris:"The following conditions must be fulfilled for regeneration to begin.
a.) Engine running since start > 2 minutes.
b.) Calculated saturation > 80%.
c.) Coolant temperature > 70°C for at least 2 minutes.
d.) No DPF-relevant faults stored in system.
e.) A defined vehicle speed threshold must be exceeded in some cases (e.g. for 80%-100% loading, one time 100 km/h), at loadings above 100% the speed does not matter."
Se poate declansa si la 96% si la 98%, dar conditiile minime de declansare a regenerarii sunt cele de mai sus... cel putin in cazul motoarelor 2.0cdti Astra J/Insignia... probabil ca si la 1.9cdti sunt la fel.
a.) Engine running since start > 2 minutes.
b.) Calculated saturation > 80%.
c.) Coolant temperature > 70°C for at least 2 minutes.
d.) No DPF-relevant faults stored in system.
e.) A defined vehicle speed threshold must be exceeded in some cases (e.g. for 80%-100% loading, one time 100 km/h), at loadings above 100% the speed does not matter."
Se poate declansa si la 96% si la 98%, dar conditiile minime de declansare a regenerarii sunt cele de mai sus... cel putin in cazul motoarelor 2.0cdti Astra J/Insignia... probabil ca si la 1.9cdti sunt la fel.
Exact asa este...
Testat...
- deleted-100538
- **
- 336 mesaje
- din 23 Mar 2015
deleted-100538
- Mesaje scrise: 336
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2015
- Mesaj Privat
Deci ajung cu nervii la pamant cu acest DPF. Am montat ledul si asta ma mai ajuta sa nu-l dau jos in secunda 2. Acum 2 zile a pornit regenerarea cand ma intorceam acasa, am mers cu ea vreo 25 de minute si tot nu se mai stingea ledul...intr-un final s-a stins. Surpriza a venit a2a zi ca dupa 15km sa porneasca iarasi regenerarea ceea ce inseamna ca atunci am pierdut 25 de minute degeaba. E a3a tura cand imi face "prima" regenerare nereusita. Ma gandesc ce o fi avand.
P.S Regenerari incepand de la 150km pana la 250. Sigur am eu ceva in neregula pe acolo ca am plecat la un drum mai lung (250km) si-a facut regenerarea cand am plecat iar cand m-am intors a inceput iarasi regenerarea. Ceva idei/solutii? Ce sa verific?
P.S Regenerari incepand de la 150km pana la 250. Sigur am eu ceva in neregula pe acolo ca am plecat la un drum mai lung (250km) si-a facut regenerarea cand am plecat iar cand m-am intors a inceput iarasi regenerarea. Ceva idei/solutii? Ce sa verific?
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat