- micky001
- ****
- 1,318 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,318
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Sa-mi bag picioarele daca inteleg care este logica calculului taxei de prima inmatriculare,in acord cu emisiile inregistrate!Doua motoare,acelasi an de fabricatie,aceeasi capacitate cilindrica,unul Otto,altul Diesel,aceleasi emisii,taxa diferita insa ,aproape dubla diferenta intre ele!Pai,daca inregistreaza aceleasi emisii,cu ce este atat de mult mai mare taxa la un diesel? Are "viata"dubla?Se calculeaza numarul de rotatii ai arborelui cotit diferentiat pe o perioada de exemplu,zece ani?Daca se gaseste careva care sa ma lumineze,a invata nu este o rusine!
- iulian1971
- *******
- 7,081 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,081
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
mariusmy
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2014
- Mesaj Privat
- buldozer2
- ***
- 738 mesaje
- din 01 Feb 2011
- Astra 2014 A14NET
- Buzau
buldozer2
- Mesaje scrise: 738
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2011
- Mesaj Privat
micky001 a scris:Sa-mi bag picioarele daca inteleg care este logica calculului taxei de prima inmatriculare,in acord cu emisiile inregistrate!Doua motoare,acelasi an de fabricatie,aceeasi capacitate cilindrica,unul Otto,altul Diesel,aceleasi emisii,taxa diferita insa ,aproape dubla diferenta intre ele!Pai,daca inregistreaza aceleasi emisii,cu ce este atat de mult mai mare taxa la un diesel? Are "viata"dubla?Se calculeaza numarul de rotatii ai arborelui cotit diferentiat pe o perioada de exemplu,zece ani?Daca se gaseste careva care sa ma lumineze,a invata nu este o rusine!
O logica exista desii sigur "ai lui ponta" cand au conceput taxa nu s-au luat dupa ea! Motorul diesel produce si alte substante poluante periculoase (in afara de CO2 care este la nivelul motoarelor pe benzina si chiar sub in multe cazuri) dar probabil sunt greu sau foarte scump de masurat asa ca dieselul e considerant mult mai poluant decat un benzinar la aceelasi nivel de CO2! Probabil asta este motivul pentru care se vrea eliminarea motoarelor diesel din Europa!
http://www.automarket.ro/st...ngente-53442.html
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
micky001 a scris:Sa-mi bag picioarele daca inteleg care este logica calculului taxei de prima inmatriculare,in acord cu emisiile inregistrate!Doua motoare,acelasi an de fabricatie,aceeasi capacitate cilindrica,unul Otto,altul Diesel,aceleasi emisii,taxa diferita insa ,aproape dubla diferenta intre ele!Pai,daca inregistreaza aceleasi emisii,cu ce este atat de mult mai mare taxa la un diesel? Are "viata"dubla?Se calculeaza numarul de rotatii ai arborelui cotit diferentiat pe o perioada de exemplu,zece ani?Daca se gaseste careva care sa ma lumineze,a invata nu este o rusine!
Este o greseala doua motoare care folosesc combustibili diferiti nu au aceeasi norma de poluare.....chiar daca sunt din acelasi an de fabricatie.... ...dieselul nu este la fel ca Otto
- deleted-11511
- **
- 115 mesaje
- din 07 Nov 2007
deleted-11511
- Mesaje scrise: 115
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2007
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
simplu intra pe Taxa de timbru- cf. OUG 9/ 2013
daca masina ai luat-o din strainatate emisiile le ai trecute in brifuri.
din ce vad pe net ar fi cam 138
daca masina ai luat-o din strainatate emisiile le ai trecute in brifuri.
din ce vad pe net ar fi cam 138
- deleted-11511
- **
- 115 mesaje
- din 07 Nov 2007
deleted-11511
- Mesaje scrise: 115
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2007
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,318 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,318
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
tase a scris:Este o greseala doua motoare care folosesc combustibili diferiti nu au aceeasi norma de poluare.....chiar daca sunt din acelasi an de fabricatie.... ...dieselul nu este la fel ca Otto
Mda!NIci iarna nu-i ca vara!Dar uneori ploua,in ambele sezoane!
Dacia 1300 /-1985 avea noxe 220-250 CO2. Fiat UNO 1.3 / 1985 ,noxe 215/225 CO2.Otto-Diesel. Ne oprim aici,ori continuam?
Astra 1.7dth/2007---- 135 CO2. http://www.autobook.ro/emis...p;capacitate=1686
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,081 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,081
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,081 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,081
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,081 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,081
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,318 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,318
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Make
Model
Description
Year
MPG
CO2 (g/km)
Compare?
Astra, MY 2002 1.6i 16v 4 & 5 door 2003 36.7 185
Astra, MY 2002 1.6i 8v 3, 4 & 5 door 2003 39.8 171
Astra, MY 2002 1.6i 16v Estate 2003 39.2 172
Astra, MY 2002 1.6i 16v 4 & 5 door 2003 39.8 171
Depinde ce model exact ai,cati kw.RAR-ul se ia dupa declaratiile producatorului,din cataloage numai de ei stiute.N-o sa-ti dea la
verificare noxe mai putin decat asta,nici sa-i pici cu ceara.Am avut din 3 teste,un maxim atins la 124,dar in carte tot 135 au scris,
cum declara producatorul,chiar daca producatorul da aceste date numai la un motor 56kw,uitand sa mai specifice si pentru 51kw.
Ce scrie @Tase ,este verificarea noxelor optionala atunci cand se intra in contradictoriu cu RAR ori nu esti multumit tu de
raspunsul si incadrarea EEC data de RAR.Costa intradevar peste 3000 lei,suma variaza de la caz la caz,dureaza ceva,masina trece prin toate testele
de conformitate EEC,la cald,la rece,combustibili la diferite temperaturi (povesti ca-i bagi tu un combustibil calitativ sa iasa totul bine)
la diferite sarcini aplicate,sunt analizate toate gazele emise,nu numai nivelul CO2 emis,
,iar toate astea,la o masina care nu mai este demult noua,existand riscul decaderii dintr-o norma Euro in alta inferioara,mai rar urcusul.
asa cum si nivelul emisiilor CO2,posibil sa-ti creasca,tinand cont de faptul ca nu mai ai un catalizator chiar nou pe evacuare...
Sunt discutii pe tema asta ,pe net.Teoretic,testul se face contra-cost,rezultatul se inscrie in CIV,chiar daca iese mai prost...Practic insa,
nu am dat de niciunul care sa-l fi facut apoi sa se laude.
Sunt cataloage la RAR cu datele modelelor,functie de tip motorizare/putere/an fabricatie.
Poti verifica insa,facultativ, la orice statie ITP,contra cost ori la intelegere.Rezultatul este ...numai opentru tine si nu este
total relevant,doua statii ITP nu-ti dau acelasi rezultat.Aparatele sunt calibrate de ..RAR.Insa-ti poti face o idee.
Model
Description
Year
MPG
CO2 (g/km)
Compare?
Astra, MY 2002 1.6i 16v 4 & 5 door 2003 36.7 185
Astra, MY 2002 1.6i 8v 3, 4 & 5 door 2003 39.8 171
Astra, MY 2002 1.6i 16v Estate 2003 39.2 172
Astra, MY 2002 1.6i 16v 4 & 5 door 2003 39.8 171
Depinde ce model exact ai,cati kw.RAR-ul se ia dupa declaratiile producatorului,din cataloage numai de ei stiute.N-o sa-ti dea la
verificare noxe mai putin decat asta,nici sa-i pici cu ceara.Am avut din 3 teste,un maxim atins la 124,dar in carte tot 135 au scris,
cum declara producatorul,chiar daca producatorul da aceste date numai la un motor 56kw,uitand sa mai specifice si pentru 51kw.
Ce scrie @Tase ,este verificarea noxelor optionala atunci cand se intra in contradictoriu cu RAR ori nu esti multumit tu de
raspunsul si incadrarea EEC data de RAR.Costa intradevar peste 3000 lei,suma variaza de la caz la caz,dureaza ceva,masina trece prin toate testele
de conformitate EEC,la cald,la rece,combustibili la diferite temperaturi (povesti ca-i bagi tu un combustibil calitativ sa iasa totul bine)
la diferite sarcini aplicate,sunt analizate toate gazele emise,nu numai nivelul CO2 emis,
,iar toate astea,la o masina care nu mai este demult noua,existand riscul decaderii dintr-o norma Euro in alta inferioara,mai rar urcusul.
asa cum si nivelul emisiilor CO2,posibil sa-ti creasca,tinand cont de faptul ca nu mai ai un catalizator chiar nou pe evacuare...
Sunt discutii pe tema asta ,pe net.Teoretic,testul se face contra-cost,rezultatul se inscrie in CIV,chiar daca iese mai prost...Practic insa,
nu am dat de niciunul care sa-l fi facut apoi sa se laude.
Sunt cataloage la RAR cu datele modelelor,functie de tip motorizare/putere/an fabricatie.
Poti verifica insa,facultativ, la orice statie ITP,contra cost ori la intelegere.Rezultatul este ...numai opentru tine si nu este
total relevant,doua statii ITP nu-ti dau acelasi rezultat.Aparatele sunt calibrate de ..RAR.Insa-ti poti face o idee.
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
Da, in princpiu cam asa stiam si eu, stiam de 171 noxe dar sub nu am citit nicaieri. Dar totusi... Am un prieten care si-a inmatriculat un golf4 cu noxe mai mici decat cele ce scria in carte, eu cred ca a fost o mare Harneala, altfel nu-mi pot explica. Pai dupa doi ani cand te duci la ITP, pe ala cum il iei, tot cu spaguta? Las-o balta. Asta cu benzina de calitate am mai auzit-o, eu folosesc efix 95 dar cred ca voi lua OMV100 vreo 20 litri si mai vedem. Cat costa, costa si gata, dar daca s-ar invarti pe la 171co2 ar fi ok. Masina asta o vreau pt mine, nu-i de vanzare, asa ca vreau sa circul cu ea fara frica cum ca m-ar prinde vreun RAR mobil si n-as fi in regula cu noxele. Nu stiu cat ii da cartea noxele, asta era intrebarea... dar din ce am vazut la micky001 ar fi tot un 171. Oricum, multumesc tuturor celor ce s-au implicat in a-mi raspunde! O seara frumoasa tuturor!
- micky001
- ****
- 1,318 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,318
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Stai linistit,o sa-ti dea ca la cartea tehnica,pana si la ITP,se ia o marja de +/- in consideratie.Asa cum si este specificat de producator,nivelul gramelor CO2/km este cel combinat,o medie intre cel maxim si cel minim obtinut.O constanta... "variabila".Adica ,precum in cazul meu,degeaba mi-a iesit la RAR
mai putin decat spune producatorul ,chiar la un motor mai.. "puternic" dar de aceeasi capacitate ,acelasi cod motor,ca ei tot ca in
catalog au trecut.Au mai fost cazuri,din auzite,cu dai la nenea care-ti verifica emisiile si-ti trece o valoare mai mica...Cazuri rare insa...
Asa cum legea e facuta numai sa te jumuleasca.In noua taxa,articolul 8 punctul d) -2 ,spune :" În cazul autovehiculelor echipate cu motor diesel prevãzute cu filtru de particule, fapt confirmat de Regia Autonomã "Registrul Auto Român", cuantumul taxei se reduce cu 25%. "
Am filtrul de particole montat.Unde specifica RAR si cand ,in ce imprejurare o va face pentru a beneficia de reducere? Niciodata! Ma trimite
la GM sa scot Cerificat de Conformitate,care ma costa in jur de 150 euro.Ca sa-mi specifice ei apoi in CIV.in baza COC-ului.Pai? Unde ajungi cu reducerea?Adica ei vad daca nu ai filtrul de particole ori catalizatorul si-ti dau flit instant in acest caz,dara daca-l ai,nu mai fac mentiuni,te trimit la...plimbare! Pai nu-i tara lui Papura Voda,cum am mai spus?
Asta este! O seara buna tuturor!
Ultima modificare facuta de micky001 la Vin 02 Jan, 2015 6:40 pm
mai putin decat spune producatorul ,chiar la un motor mai.. "puternic" dar de aceeasi capacitate ,acelasi cod motor,ca ei tot ca in
catalog au trecut.Au mai fost cazuri,din auzite,cu dai la nenea care-ti verifica emisiile si-ti trece o valoare mai mica...Cazuri rare insa...
Asa cum legea e facuta numai sa te jumuleasca.In noua taxa,articolul 8 punctul d) -2 ,spune :" În cazul autovehiculelor echipate cu motor diesel prevãzute cu filtru de particule, fapt confirmat de Regia Autonomã "Registrul Auto Român", cuantumul taxei se reduce cu 25%. "
Am filtrul de particole montat.Unde specifica RAR si cand ,in ce imprejurare o va face pentru a beneficia de reducere? Niciodata! Ma trimite
la GM sa scot Cerificat de Conformitate,care ma costa in jur de 150 euro.Ca sa-mi specifice ei apoi in CIV.in baza COC-ului.Pai? Unde ajungi cu reducerea?Adica ei vad daca nu ai filtrul de particole ori catalizatorul si-ti dau flit instant in acest caz,dara daca-l ai,nu mai fac mentiuni,te trimit la...plimbare! Pai nu-i tara lui Papura Voda,cum am mai spus?
Asta este! O seara buna tuturor!
Ultima modificare facuta de micky001 la Vin 02 Jan, 2015 6:40 pm
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,318 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,318
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Nici la mine nu era trecuta valoarea gCO2/km ,cred ca am specificat treaba asta si nu au facut la RAR nici un test suplimentar,afara de cel
ce-l fac ei acolo,ca dealtfel la orice statie ITP.Toate masinile de import trec prin RAR si indiferent daca in Brief-uri ai avut sau nu specificat
nivelul CO2 ori norma EEC,pentru 450 de lei o vor trece ei,langa "stampila" de pe CIV stanga jos;norma EEC va fi ultima cifra din numarul de omologare,punctul 5 din CIV Apoi mergi la ANAF cu cartea,ultimul certificat tradus(de unde scot ei data primei inmatriculari,ori in lipsa lor,vor trece anul de fabricatie-aviz pentru cei care au trecuta prima inmatriculare la un an sau mai mult de a data fabricatiei,un an mai "tanar",inseamna lovele mai multe de dat) si dupa vre-o 2 zile maxim,primesti raspunsul cu calculatia cat ai de plata. Platesti taxa,apoi cu chitanta si restul actelor mergi la politie pentru inregistrare/eliberare certificat de inmatriculare.
Daca ai trecut printr-o situatie similara,neavand valoarea CO2 trecuta si ai facut testul de conformitate,impartaseste-ne si noua pasii si rezultatul.Eu nu am gasit pana acum vre-un precedent,pentru ca eram interesat.
ce-l fac ei acolo,ca dealtfel la orice statie ITP.Toate masinile de import trec prin RAR si indiferent daca in Brief-uri ai avut sau nu specificat
nivelul CO2 ori norma EEC,pentru 450 de lei o vor trece ei,langa "stampila" de pe CIV stanga jos;norma EEC va fi ultima cifra din numarul de omologare,punctul 5 din CIV Apoi mergi la ANAF cu cartea,ultimul certificat tradus(de unde scot ei data primei inmatriculari,ori in lipsa lor,vor trece anul de fabricatie-aviz pentru cei care au trecuta prima inmatriculare la un an sau mai mult de a data fabricatiei,un an mai "tanar",inseamna lovele mai multe de dat) si dupa vre-o 2 zile maxim,primesti raspunsul cu calculatia cat ai de plata. Platesti taxa,apoi cu chitanta si restul actelor mergi la politie pentru inregistrare/eliberare certificat de inmatriculare.
Daca ai trecut printr-o situatie similara,neavand valoarea CO2 trecuta si ai facut testul de conformitate,impartaseste-ne si noua pasii si rezultatul.Eu nu am gasit pana acum vre-un precedent,pentru ca eram interesat.