- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Multumim,catastefan!...remarc o diferenta de diametru la varf,intre dornul tau (12,2) si cel postat de chipiko (12,6).O fi importanta aceasta cota?
Cred ca cotele de lungime ale dornului nu au prea mare importanta (intr-un domeniu admis)...Presupun ca diametrul mare intra in carter,iar cel mic,intr-o contragreutate a arborelui cotit.
Cred ca cotele de lungime ale dornului nu au prea mare importanta (intr-un domeniu admis)...Presupun ca diametrul mare intra in carter,iar cel mic,intr-o contragreutate a arborelui cotit.
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
munteanu3
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
munteanu3 a scris:Am cumparat trusa KM a lui peste si ia priviti ce dimensiuni are . Plus ca platbanda are 5.1 mm . Ce ziceti ma pot folosi de ea sau sa o dau retur?
De unde si cat a costat?
Remarc pentru prima data,varful tronconic care intra in arborele cotit.Diferenta e de 1mm.E posibil sa se fixeze fara pic de joc in fanta din arbore.
Asteptam cu nerabdare rezultatul operatiunii.Cred ca si eu va trebui s-o fac cat de curand,ca am impresia ca se accentueaza zgomotul neplacut de la pornire.Acele aprox 3 secunde in care motorul suna urat,pana creste presiunea la ulei si intinde lantul.Dupa aia suna bine,pana cand se incalzeste si apare sunetul de diesel la relanti
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
munteanu3
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
catastefan a scris:Foloseste-o. Presupun ca si sublerele noastre dau diferente
Pai nu am cum sa o probez acum ca masina are scut si nu pot sa ajung la acel dop care acopera orificiul pe unde intra dornul. Si in ziua cand va fi masina la service , ce ma fac daca nu se potriveste? As fi avut nevoie de o poza cu decupatura une intra varful dornului sa imi fac si eu o idee daca e bun varful tronconic sau nu. Eu am impresia ca trusa asta e un rebut , normal ar trebui sa aiba cotele la fel ca si una originala .
Cand o sa am timp o sa dau capacul de la culbutori sa vad daca se potriveste macar platbanda.
munteanu3
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
danpet a scris:
De unde si cat a costat?
Remarc pentru prima data,varful tronconic care intra in arborele cotit.Diferenta e de 1mm.E posibil sa se fixeze fara pic de joc in fanta din arbore.
Asteptam cu nerabdare rezultatul operatiunii.Cred ca si eu va trebui s-o fac cat de curand,ca am impresia ca se accentueaza zgomotul neplacut de la pornire.Acele aprox 3 secunde in care motorul suna urat,pana creste presiunea la ulei si intinde lantul.Dupa aia suna bine,pana cand se incalzeste si apare sunetul de diesel la relanti
munteanu3 a scris:Am cumparat trusa KM a lui peste si ia priviti ce dimensiuni are . Plus ca platbanda are 5.1 mm . Ce ziceti ma pot folosi de ea sau sa o dau retur?
De unde si cat a costat?
Remarc pentru prima data,varful tronconic care intra in arborele cotit.Diferenta e de 1mm.E posibil sa se fixeze fara pic de joc in fanta din arbore.
Asteptam cu nerabdare rezultatul operatiunii.Cred ca si eu va trebui s-o fac cat de curand,ca am impresia ca se accentueaza zgomotul neplacut de la pornire.Acele aprox 3 secunde in care motorul suna urat,pana creste presiunea la ulei si intinde lantul.Dupa aia suna bine,pana cand se incalzeste si apare sunetul de diesel la relanti
V-am trimis PM
munteanu3
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
munteanu3
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
munteanu3
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
munteanu3
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
munteanu3
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
Am gasit niste poze cu decupatura
dar ceste poze nu sunt macro si nu se vad prea bine detaliile. Trusa KM cu varf tronconic am returnat-o pentru ca platbanda avea 5.1 mm si nu intra decat intr-o singura axa cu came. Deci trusa varza rau de tot.Am gasit pe internet trusa si mai ieftina 85 lei Am zis ca daca o sa mai cumpar alta trusa am sa cer deschiderea coletului la vanzare insa vanzatorul nu accepta desfacerea coletului inainte si nici nu vrea sa dea detalii despre cote nici sa puna imagini detaliate.
Cam in halul asta se face comert online cu truse km si in general cu piese auto .
Doar poze generice cu rezolutie slaba.
dar ceste poze nu sunt macro si nu se vad prea bine detaliile. Trusa KM cu varf tronconic am returnat-o pentru ca platbanda avea 5.1 mm si nu intra decat intr-o singura axa cu came. Deci trusa varza rau de tot.Am gasit pe internet trusa si mai ieftina 85 lei Am zis ca daca o sa mai cumpar alta trusa am sa cer deschiderea coletului la vanzare insa vanzatorul nu accepta desfacerea coletului inainte si nici nu vrea sa dea detalii despre cote nici sa puna imagini detaliate.
Cam in halul asta se face comert online cu truse km si in general cu piese auto .
Doar poze generice cu rezolutie slaba.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
munteanu3
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2018
- Mesaj Privat
[quote="PL500"]Nu stiu sa-ti raspund la ultima intrebare (oricum foarte buna) insa pot face presupuneri:
- ECU "invata" alungirea (greu de crezut);
- ECU da eroare numai daca s-a montat distributia cu decalaj invers de cum
s-ar fi alungit lantul (scurtat);
Si mai am o mica nelamurire. Am mai auzit si pe altii care spuneau ca la distributia pusa gresit pe ambele axe cu came motorul da in nas la accelerari bruste si nu prea are stabilitate la relanti. Dar nimeni nu a spus nimic ca la distributia pusa gresit ar tacani tachetii asa cum se intampla atunci cand distributia se uzeaza in timp. Ma gandesc ca tunci cand distributia se uzeaza in timp tot decalaj este dar un decalaj care se intampla foarte lent si in foarte mult timp si are ca efect tacanirea tachetilor iar atunci cand se pune distributia gresit are loc un decalaj care se intampla brusc si atunci ecu reactioneaza altfel : eroare 0340 , lipsa de putere , motorul da in nas dar nu tacane. Gresesc pe undeva?
Incep sa cred ca ECU este cel care face ca motorul sa reactioneze in doua moduri diferite la decalajul lent si la decalajul brusc.
De aici trag concluzia posibil gresita ca tacanitul motorului la uzarea distributiei nu este dat nici de lant nici de supape ci de ECU care micsoreaza sau mareste el ceva parametri incat motorul sa tacane
Dar ar fi mult mai bine daca ECU ar face posibila afisarea decalajului in timp real? Sa ma conectez cu un ELM 327 si un program gen Torque si sa pot vedea oricand cam unde s-a ajuns cu decalajul distributiei? De exemplu am 100.000 km la bord si as vrea sa stiu ce decalaj am la distributie sa stiu sigur daca trebuie schimbata sau nu? Sa nu mai fiu nevoit sa cumpar trusa de cale si sa dau capacul culbutori jos ca sa masor decalajul.
Mi-ar fi placut sa pot sa citesc decalajul cu interfata ELM 327 si nici nu stiu daca se poate sau nu , totusi ECU are la dispozitie doi senzori care camshaft si crankshaft care impreuna pot sa determine decalajul.
Deci , stie cineva , se poate citi decalajul de la distributie cu vreo interfata care seconecteaza la ECU ?
- ECU "invata" alungirea (greu de crezut);
- ECU da eroare numai daca s-a montat distributia cu decalaj invers de cum
s-ar fi alungit lantul (scurtat);
Si mai am o mica nelamurire. Am mai auzit si pe altii care spuneau ca la distributia pusa gresit pe ambele axe cu came motorul da in nas la accelerari bruste si nu prea are stabilitate la relanti. Dar nimeni nu a spus nimic ca la distributia pusa gresit ar tacani tachetii asa cum se intampla atunci cand distributia se uzeaza in timp. Ma gandesc ca tunci cand distributia se uzeaza in timp tot decalaj este dar un decalaj care se intampla foarte lent si in foarte mult timp si are ca efect tacanirea tachetilor iar atunci cand se pune distributia gresit are loc un decalaj care se intampla brusc si atunci ecu reactioneaza altfel : eroare 0340 , lipsa de putere , motorul da in nas dar nu tacane. Gresesc pe undeva?
Incep sa cred ca ECU este cel care face ca motorul sa reactioneze in doua moduri diferite la decalajul lent si la decalajul brusc.
De aici trag concluzia posibil gresita ca tacanitul motorului la uzarea distributiei nu este dat nici de lant nici de supape ci de ECU care micsoreaza sau mareste el ceva parametri incat motorul sa tacane
Dar ar fi mult mai bine daca ECU ar face posibila afisarea decalajului in timp real? Sa ma conectez cu un ELM 327 si un program gen Torque si sa pot vedea oricand cam unde s-a ajuns cu decalajul distributiei? De exemplu am 100.000 km la bord si as vrea sa stiu ce decalaj am la distributie sa stiu sigur daca trebuie schimbata sau nu? Sa nu mai fiu nevoit sa cumpar trusa de cale si sa dau capacul culbutori jos ca sa masor decalajul.
Mi-ar fi placut sa pot sa citesc decalajul cu interfata ELM 327 si nici nu stiu daca se poate sau nu , totusi ECU are la dispozitie doi senzori care camshaft si crankshaft care impreuna pot sa determine decalajul.
Deci , stie cineva , se poate citi decalajul de la distributie cu vreo interfata care seconecteaza la ECU ?