- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
Armata romana a refuzat sa folosesca IAR99 pentru misiuni de politie aeriana, motivand ca acest aparat nu corespunde pentru aceste misiuni .Vom vedea ce va fi cu schimbarea flotei de Mig-uri 21 , dupa alegerile parlamentare, anticipate, sau la termen, anul viitor.
Chinezii se misca foarte bine si la capitolul inzestrare cu tehnica militara.
http://www.gandul.info/inte...inaugural-7880177
Chinezii se misca foarte bine si la capitolul inzestrare cu tehnica militara.
http://www.gandul.info/inte...inaugural-7880177
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
Redau mai jos un articol preluat din presa electronica:
,,Am primit articolul de mai jos de la domnul general Stefan Voian.Tema ni se pare interesanta ca punct de pornire pentru o dezbatere a subiectului, la care va invitam pe toti. Daca am fi vorbit despre generalul Voian, titlul cel mai potrivit ni s-ar fi parut "Pilotul care nu s-a catapultat niciodata" - o realizare remarcabila pentru un pilot de incercare. L-am pastrat mai jos pentru cele cateva date din biografia acestui as, ca invitatie la un studiu aprofundat.[n.red.]
Se pare ca unii generali si politicieni au uitat ca ROMANIA a intrat in NATO si UNIUNEA EUROPEANA.
Daca in anii “90 “ ROMANIA avea, cu adevarat, nevoie de un avion de lupta MULTIROL pentru ca era singura si abandonata intr-o zona fierbinte a EUROPEI (razboaie la sud-vest, razboaie in est, posibil conflict in vest), astazi ne aflam intr-un context geopolitic si strategic complet diferit.
In calitatea si pozitia sa de “granice“ la marginea de est a spatiului aerian NATO si UE, ROMANIA are nevoie, inainte de toate, de un avion de lupta pentru POLITIE AERIANA si APARARE AERIANA INITIALA si nu de un avion MULTIROL.
Daca, prin absurd, s-ar produce o agresiune armata impotriva ROMANIEI, sunt convins ca UE ne va sprijini, iar NATO va interveni in forta, in baza Articolului 5 al TRATATULUI de la WASHINGTON si, daca va fi nevoie vor asigura capacitatea corespunzatoare de lovire a agresorului.
Desigur, ar fi ideal ca ROMANIA sa-si permita achizitionarea unui avion de lupta MULTIROL, dar acesta este mult mai scump decat un avion cu capacitati limitate sau dedicate, in primul rand, pentru POLITIE AERIANA si APARARE AERIANA INITIALA.
Cerintele operationale pentru viitorul avion de lupta al Fortelor Aeriene Romane au fost elaborate in perioada 1997-2000, cu mult inainte de intrarea in NATO si UE si, chiar daca ulterior au fost revizuite, aceasta activitate s-a limitat la caracteristici si performante fara a modifica statutul de avion de lupta MULTIROL.
Daca nu consideram ca “lovirea” si “cercetarea “ unui presupus adversar sunt misiuni de baza pentru fortele noastre aeriene, daca avem incredere in NATO si UNIUNEA EUROPEANA si daca ne uitam la “buzunarul nostru “, atunci ar trebui sa revizuim cerintele operationale pentru viitorul avion de lupta si sa uitam de un “STRIKE FIGHTER“ pentru o optiune de “AIR DEFENCE”.
Gl. Fl. Aer. ( R ) Stefan VOIAN
Generalul Stefan Voian - pilotul care nu s-a catapultat niciodata
A absolvit Scoala de Aviatie in 1967, apoi - Facultatea de Tehnologia Constructiilor de Masini (TCM) din Timisoara . In perioada 1975-1980 a fost pilot de incercare pe IAR 93. A facut parte din lotul de selectionare a viitorului cosmonaut roman (nu a promovat din motive de dosar, era divortat). In perioada 1980-1985 a fost pilot instructor la Comandamentul Aviatiei Militare. Pastradu-si gradul militar, in perioada 1985-1989 – loctiitor pentru zbor al comandantului Aviatiei Civile.
A fost comandantul grupului de specializare pentru zboruri pe MIG 29. In aceasta calitate a facut si selectia membrilor grupului: locotenent coloneii Constantin Constantineanu si Ioan Dudas, maiorii Vasile Ganea, Ioan Tudor si Panait Mares, precum si capitanii Ion Necsoiu si Adrian Edu. Lor li s-au adaugat 16 tehnicieni si in¬gineri specializati în subtilitatile aviatiei militare. Fiecare dintre cei opt piloti aveau în spate o experienta de zbor deosebit de vasta. Grupul a facut specializarea in URSS – in Kazahstan. Acumulase 1500 ore de zbor pe avioane cu reactie (inclusiv MIG15, MIG21 si MIG 23).,,
,,Am primit articolul de mai jos de la domnul general Stefan Voian.Tema ni se pare interesanta ca punct de pornire pentru o dezbatere a subiectului, la care va invitam pe toti. Daca am fi vorbit despre generalul Voian, titlul cel mai potrivit ni s-ar fi parut "Pilotul care nu s-a catapultat niciodata" - o realizare remarcabila pentru un pilot de incercare. L-am pastrat mai jos pentru cele cateva date din biografia acestui as, ca invitatie la un studiu aprofundat.[n.red.]
Se pare ca unii generali si politicieni au uitat ca ROMANIA a intrat in NATO si UNIUNEA EUROPEANA.
Daca in anii “90 “ ROMANIA avea, cu adevarat, nevoie de un avion de lupta MULTIROL pentru ca era singura si abandonata intr-o zona fierbinte a EUROPEI (razboaie la sud-vest, razboaie in est, posibil conflict in vest), astazi ne aflam intr-un context geopolitic si strategic complet diferit.
In calitatea si pozitia sa de “granice“ la marginea de est a spatiului aerian NATO si UE, ROMANIA are nevoie, inainte de toate, de un avion de lupta pentru POLITIE AERIANA si APARARE AERIANA INITIALA si nu de un avion MULTIROL.
Daca, prin absurd, s-ar produce o agresiune armata impotriva ROMANIEI, sunt convins ca UE ne va sprijini, iar NATO va interveni in forta, in baza Articolului 5 al TRATATULUI de la WASHINGTON si, daca va fi nevoie vor asigura capacitatea corespunzatoare de lovire a agresorului.
Desigur, ar fi ideal ca ROMANIA sa-si permita achizitionarea unui avion de lupta MULTIROL, dar acesta este mult mai scump decat un avion cu capacitati limitate sau dedicate, in primul rand, pentru POLITIE AERIANA si APARARE AERIANA INITIALA.
Cerintele operationale pentru viitorul avion de lupta al Fortelor Aeriene Romane au fost elaborate in perioada 1997-2000, cu mult inainte de intrarea in NATO si UE si, chiar daca ulterior au fost revizuite, aceasta activitate s-a limitat la caracteristici si performante fara a modifica statutul de avion de lupta MULTIROL.
Daca nu consideram ca “lovirea” si “cercetarea “ unui presupus adversar sunt misiuni de baza pentru fortele noastre aeriene, daca avem incredere in NATO si UNIUNEA EUROPEANA si daca ne uitam la “buzunarul nostru “, atunci ar trebui sa revizuim cerintele operationale pentru viitorul avion de lupta si sa uitam de un “STRIKE FIGHTER“ pentru o optiune de “AIR DEFENCE”.
Gl. Fl. Aer. ( R ) Stefan VOIAN
Generalul Stefan Voian - pilotul care nu s-a catapultat niciodata
A absolvit Scoala de Aviatie in 1967, apoi - Facultatea de Tehnologia Constructiilor de Masini (TCM) din Timisoara . In perioada 1975-1980 a fost pilot de incercare pe IAR 93. A facut parte din lotul de selectionare a viitorului cosmonaut roman (nu a promovat din motive de dosar, era divortat). In perioada 1980-1985 a fost pilot instructor la Comandamentul Aviatiei Militare. Pastradu-si gradul militar, in perioada 1985-1989 – loctiitor pentru zbor al comandantului Aviatiei Civile.
A fost comandantul grupului de specializare pentru zboruri pe MIG 29. In aceasta calitate a facut si selectia membrilor grupului: locotenent coloneii Constantin Constantineanu si Ioan Dudas, maiorii Vasile Ganea, Ioan Tudor si Panait Mares, precum si capitanii Ion Necsoiu si Adrian Edu. Lor li s-au adaugat 16 tehnicieni si in¬gineri specializati în subtilitatile aviatiei militare. Fiecare dintre cei opt piloti aveau în spate o experienta de zbor deosebit de vasta. Grupul a facut specializarea in URSS – in Kazahstan. Acumulase 1500 ore de zbor pe avioane cu reactie (inclusiv MIG15, MIG21 si MIG 23).,,
- Y-GreK
- OP
- 1,280 mesaje
- din 11 Jul 2007
- Bucuresti
Y-GreK
- Mesaje scrise: 1,280
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2007
- Mesaj Privat
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
Opinia unui pilot militar despre Eurofighter versus Gripen versus F16:
http://www.focusblog.ro/201...mani-tin-cu-ursu/
http://www.focusblog.ro/201...mani-tin-cu-ursu/
- Cipri19
- **
- 209 mesaje
- din 13 Apr 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Sibiu
Cipri19
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu sunt bolnav dupa aviatie. Ba chiar am dat la aviatie civila acum un an, dar din pacate, am picat proba cu giroscaunul. Iata cateva poze din 20 iulie de la baza 71.
O escadrila de A-10 Warthog ale americanilor. Avioane anti-tank.
Batranele noastre Mig-21 Lancer, care odata au fost de exceptie.
Un Warthog la aterizare.
GAU-8 Avenger, gatling gun-ul de pe un Warthog. Foloseste munitie cu calibrul 30mm , 70 de focuri pe secunda. Gaureste cam orice, instant.
IAR-330 Socat.
O escadrila de A-10 Warthog ale americanilor. Avioane anti-tank.
Batranele noastre Mig-21 Lancer, care odata au fost de exceptie.
Un Warthog la aterizare.
GAU-8 Avenger, gatling gun-ul de pe un Warthog. Foloseste munitie cu calibrul 30mm , 70 de focuri pe secunda. Gaureste cam orice, instant.
IAR-330 Socat.
- marin70
- ***
- 527 mesaje
- din 11 Aug 2009
- Astra 2002 y17dti
- Bacau
marin70
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2009
- Mesaj Privat
- mariusgmg
- ******
- 4,096 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,096
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
Intrucat in iulie am fost in concediu la Paris, am facut o vizita si la Muzeul aerului si spatiului de la aeroportul Le Bourget, Paris. Initial am zis ca in 2 ore nu avem ce face, dar am petrecut 5 ore in acest muzeu. Sunt de toate: machete, avioane, elicoptere, baloane, rachete (Arian 1 si Arian 5 in marime naturala).
Haideti sa va incant cu cateva poze:
Asta a fost doar o foarte mica selectie...
Haideti sa va incant cu cateva poze:
Asta a fost doar o foarte mica selectie...
- Cipri19
- **
- 209 mesaje
- din 13 Apr 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Sibiu
Cipri19
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
- mariusgmg
- ******
- 4,096 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,096
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
- radumihalache
- **
- 57 mesaje
- din 29 Nov 2010
- Astra 2007 Z13DTH
- Bucuresti
radumihalache
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2010
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,965 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,965
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
Elektra One, un avion electric construit de romani a castigat premiul pentru inovatie in domeniul aviatiei, Lindbergh Electric Aircraft Prize. Parintele aparatului de zbor 100% ecologic este Calin Gologan, plecat in Germania in urma cu 20 de ani. impreuna cu un alt inginer roman, Sorin Mares. Ei au realizat un avion solar, care poate zbura pana la 3 ore si atinge o viteza de croaziera de 160 de kilometri la ora.
Avionul electric se incarca in timp ce sta in hangarul dotat cu panouri solare. Pe langa faptul ca e ecologic, avionul produce mult mai putin zgomot decat unul obisnuit.
Elekra One cantareste 200 kg cu tot cu baterie, are un singur loc si costa 145 de mii de dolari.
Avionul electric se incarca in timp ce sta in hangarul dotat cu panouri solare. Pe langa faptul ca e ecologic, avionul produce mult mai putin zgomot decat unul obisnuit.
Elekra One cantareste 200 kg cu tot cu baterie, are un singur loc si costa 145 de mii de dolari.
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
Gripen NG versus F-16block52, cu toate datele si armele pe masa:
http://rumaniamilitary.word...i-armele-pe-masa/
http://rumaniamilitary.word...i-armele-pe-masa/
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
Aeroclubul "Moldova" Iasi in doliu ...
Sursa: Adevarul.ro
Dumnezeu sa-i odihneasca
Dorel Hodea (54 de ani) ºi soþia lui Constanþa (51 de ani) au fost gãsiþi joi, 27 octombrie, decedaþi în locuinþa lor din cartierul Nicolina. Din primele cercetãri a rezultat cã cei doi au murit intoxicaþi cu monoxid de carbon, dupã ce s-au încãlzit la aragaz.
Sursa: Adevarul.ro
Dumnezeu sa-i odihneasca
- pirvu_daniel
- ******
- 4,581 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,581
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
Cum aratã în prezent aviația SUA: Unul din trei avioane de luptã este un robot
http://www.capital.ro/detal...robot-159307.html
http://www.capital.ro/detal...robot-159307.html
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
O zi foarte trista in istoria aeronautica. Malev si-a incheiat operatiuniile, probabil pentru totdeauna.
Avioanele se indreapta catre proprietar chiar in acest moment. http://www.flightradar24.com/MAH5350#!
Cam asa incepe finalul povestii romantice a transportului cu avionul. Vom ramane cu autobuzele zburatoare de la Easyjet, Ryanair si Wizzair.
Decat sa merg undeva cu Wizzair-ul, prefer masina.
Avioanele se indreapta catre proprietar chiar in acest moment. http://www.flightradar24.com/MAH5350#!
Cam asa incepe finalul povestii romantice a transportului cu avionul. Vom ramane cu autobuzele zburatoare de la Easyjet, Ryanair si Wizzair.
Decat sa merg undeva cu Wizzair-ul, prefer masina.
- pirvu_daniel
- ******
- 4,581 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,581
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
N-am nimic cu Wizz-ul. In afara de faptul ca vor sa ne pacaleasca pana si pe noi, cei din domeniu.
Dar pana acum, zburatul era un privilegiu. La Wizz, numai priviliegiu nu e, in cativa ani biletele se vor cumpara de la comandantul navei, bagajele le vei tine in brate, lumea va sta pe culoar, etc. Doar sa iasa profitul
In schimb, Lufthansa nu moare niciodata
Dar pana acum, zburatul era un privilegiu. La Wizz, numai priviliegiu nu e, in cativa ani biletele se vor cumpara de la comandantul navei, bagajele le vei tine in brate, lumea va sta pe culoar, etc. Doar sa iasa profitul
In schimb, Lufthansa nu moare niciodata
- pirvu_daniel
- ******
- 4,581 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,581
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- mariusgmg
- ******
- 4,096 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,096
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat