- Cod
- **
- 320 mesaje
- din 19 Apr 2008
- Bistrita-Nasaud
Cod
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2008
- Mesaj Privat
Eram si eu de aceeasi parere ca si tine pana cand am ramas cu fosta masina in drum. Iar cureaua rupta inafara de zona ruperii nu prezenta nici macar crepaturi. Iar motorul prea rece sau prea cald mereu o sa prezinte usura prematura. Principalul este distributia, sigur vor fi service-uri mai ieftine la Iasi.
- lg88sia
- **
- 181 mesaje
- din 13 Dec 2009
- Zafira 2001 Y20DTH
- Bacau
lg88sia
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2009
- Mesaj Privat
- Cod
- **
- 320 mesaje
- din 19 Apr 2008
- Bistrita-Nasaud
Cod
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2008
- Mesaj Privat
Termostatul la tine e in partea stanga a motorului cum deschizi capota. E relativ simplu de schimbat caci nu ai de umblat cu "distributii". Trebuie sa demontezi o conducta, e in forma de cot. (marcat cu albastru)
www.autoconsultonline.ro/images/4433.92D.jpg
www.autoconsultonline.ro/images/4433.92D.jpg
- mcmmar
- **
- 119 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Iasi
mcmmar
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
- lg88sia
- **
- 181 mesaje
- din 13 Dec 2009
- Zafira 2001 Y20DTH
- Bacau
lg88sia
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2009
- Mesaj Privat
PAM83
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2009
- Mesaj Privat
- mcmmar
- **
- 119 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Iasi
mcmmar
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
Azi am cumparat termostatul si o curea de distributie. La primul service mi-a cerut 380ron manopera pt ca , zice el, e ca si cum ar schimba distributia. In alta parte ma rezolva cu 130 ron dar nu aveau timp.Asa ca am lasat-o balta, astept sa vina caldura si o sa cumpar tot ce tine de dstributie si tot atunci voi schimba si termostatul.
- lg88sia
- **
- 181 mesaje
- din 13 Dec 2009
- Zafira 2001 Y20DTH
- Bacau
lg88sia
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2009
- Mesaj Privat
PAM83 a scris:Am schimbat si eu termostatul aflat in spatele distributiei, numai ca am gasit un mecanic priceput dar ieftin. 30 de lei termostatul si 80 de lei manopera.
Mecanicul se afla in Birlad.
Mecanicul se afla in Birlad.
Aha, merci ! Ai putea sa-mi dai si mie nr. de cel. al mecanicului de la Bd. ? Urmeaza sa fac un drum la Bd. in urmatoarele 2 sapt.si poate trec si pe la el.
p.s. am uitat sa-ti spun ca sunt barladean si cine stie, poate chiar il cunosc ...
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
mcmmar a scris:Azi am cumparat termostatul si o curea de distributie. La primul service mi-a cerut 380ron manopera pt ca , zice el, e ca si cum ar schimba distributia. In alta parte ma rezolva cu 130 ron dar nu aveau timp.Asa ca am lasat-o balta, astept sa vina caldura si o sa cumpar tot ce tine de dstributie si tot atunci voi schimba si termostatul.
vezi pe topicul cu Intalniri / Discutii libere Iasi ... poate te ajuta colegii din iasi
- babuliu
- ***
- 526 mesaje
- din 13 Jul 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Iasi
babuliu
- Mesaje scrise: 526
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salutare. Cam de o saptamana am observat ca nu mai am caldura in masina asa cum imi place mie - sa lesin de cald .
Dupa ce am cautat care ar putea fi problema, am gasit mai multe topicuri despre termostatul blocat pe deschis. Stiu ca scriu lucruri care s-au scris deja, dar vreau sa readuc in atentie un topic scris mai demult de mecaNIK
Motor : X16XEL
Simptome :
* lipsa caldurii din habitaclu
* termperatura scazuta de functionare a motorului (sub 70gr), chiar si pentru drumuri lungi sau mers bara la bara in oras.
Testare : (cred ca cea mai eficienta metoda)
* mers cu masina 5 km, pornita "de la rece" ca sa zic asa. Oprit, verificat furtunul gros care intra in radiator si radiatorul. Daca sunt calde si temperatura indicata in bord este de mai putin de 80gr, e clara treaba. Termostatul da semne de oboseala sau e blocat pe deschis.
In cazul meu, termostatul era intepenit pe deschis, se vedea cu ochiul liber cand a fost scos. Mers la service, termostat nou (Febi - 135 ron). Termostatul (14) s-a schimbat usor ptr ca e la vedere, chiar in fata motorului, usor stanga, sub busonul de ulei (1) sau in spatele vasului cu lichid de servo (14). S-au pierdut 0.5 litri de antigel, care s-a completat la loc si s-a facut aerisirea instalatiei de racire.
Et voila ... Caldura din nou, regim optim de temperatura pentru motor. Cred ca e operatie importanta de intretinere ptr ca este una simpla, nu foarte costisitoare si daca nu este facuta la timp, poate cauza alte functionari defectuoase (uzura prematura, consum ridicat de combustibil si ulei, etc samd)
Cu ocazia asta, eu am schimbat si bujiile, NGK recomandate de carte (cele vechi erau Bosch A9). 4 bujii 100 ron si restul pana la 300 (cu tot cu termostat) manopera.
Ultima modificare facuta de babuliu la Dum 24 Jan, 2010 12:19 pm
Dupa ce am cautat care ar putea fi problema, am gasit mai multe topicuri despre termostatul blocat pe deschis. Stiu ca scriu lucruri care s-au scris deja, dar vreau sa readuc in atentie un topic scris mai demult de mecaNIK
Motor : X16XEL
Simptome :
* lipsa caldurii din habitaclu
* termperatura scazuta de functionare a motorului (sub 70gr), chiar si pentru drumuri lungi sau mers bara la bara in oras.
Testare : (cred ca cea mai eficienta metoda)
* mers cu masina 5 km, pornita "de la rece" ca sa zic asa. Oprit, verificat furtunul gros care intra in radiator si radiatorul. Daca sunt calde si temperatura indicata in bord este de mai putin de 80gr, e clara treaba. Termostatul da semne de oboseala sau e blocat pe deschis.
In cazul meu, termostatul era intepenit pe deschis, se vedea cu ochiul liber cand a fost scos. Mers la service, termostat nou (Febi - 135 ron). Termostatul (14) s-a schimbat usor ptr ca e la vedere, chiar in fata motorului, usor stanga, sub busonul de ulei (1) sau in spatele vasului cu lichid de servo (14). S-au pierdut 0.5 litri de antigel, care s-a completat la loc si s-a facut aerisirea instalatiei de racire.
Et voila ... Caldura din nou, regim optim de temperatura pentru motor. Cred ca e operatie importanta de intretinere ptr ca este una simpla, nu foarte costisitoare si daca nu este facuta la timp, poate cauza alte functionari defectuoase (uzura prematura, consum ridicat de combustibil si ulei, etc samd)
Cu ocazia asta, eu am schimbat si bujiile, NGK recomandate de carte (cele vechi erau Bosch A9). 4 bujii 100 ron si restul pana la 300 (cu tot cu termostat) manopera.
Ultima modificare facuta de babuliu la Dum 24 Jan, 2010 12:19 pm
- valycraciun
- ***
- 605 mesaje
- din 21 Jul 2009
- Prahova
valycraciun
- Mesaje scrise: 605
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2009
- Mesaj Privat
predageorge- Suspendat
- 46 mesaje
- din 20 Feb 2008
- Buzau
predageorge- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salut.Am o nelamurire... Se potriveste termostatul de la y17dt la z17dth?
Cel de y17dt este 35 RON iar cel de z17dth 150 RON.Nu stiu de ce diferenta de pret deoarece am vazut in TIS ca amplasarea este identtica la ambele motoare.( practic motoarele sunt identice in ceea ce priveste racirea).
Astept raspunsuri de la cei ce se pricep si daca se poate cat mai repede deoarece ma congelez in masina si imi consuma cat un V6 ).
Cel de y17dt este 35 RON iar cel de z17dth 150 RON.Nu stiu de ce diferenta de pret deoarece am vazut in TIS ca amplasarea este identtica la ambele motoare.( practic motoarele sunt identice in ceea ce priveste racirea).
Astept raspunsuri de la cei ce se pricep si daca se poate cat mai repede deoarece ma congelez in masina si imi consuma cat un V6 ).
predageorge- Suspendat
- 46 mesaje
- din 20 Feb 2008
- Buzau
predageorge- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
predageorge- Suspendat
- 46 mesaje
- din 20 Feb 2008
- Buzau
predageorge- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- koko69
- **
- 182 mesaje
- din 14 Jul 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
koko69
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2007
- Mesaj Privat
predageorge- Suspendat
- 46 mesaje
- din 20 Feb 2008
- Buzau
predageorge- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat
cornel77
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2009
- Mesaj Privat
- mcmmar
- **
- 119 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Iasi
mcmmar
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat