- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Pentru cei mai slabi de inger si neincrezatori va prezin o reteta care nu da gres:
Se desfac de cu seara cuplajele electrice de pe capatul fiecarei bujii. Apoi cu solutie WD 40 si cu acesoriul indispensabil fiecarui tub- aceea tevuca lunga si rosie se pulverizeaza constiincios solutie la baza filetului la toate cele patru bujii. Dimineata cu motorul rece, atentie acet element este esential, deoarece se tine cont de factorul de dilatatie al materialelor ( bujia metal - chiulasa aluminiu) - se mai pulverizeaza inca o data solutie WD 40 pe toate cele 4 bujii - la baza lor - adica unde intra in chiulasa.
Dupa 5 minute se purcede la lucru cu o cheie tubulara de 10 fortandu-se constant si progresiv. Imediat dupa ce a "plecat" strangeti la loc, apoi iarasi slabiti. Si tot asa. Nu incercati sa faceti o tura completa cel putin la inceputul desfiletarii. Rolul strangeri si al slabirii progresive este de a inlatura depunerile din gangurile filetului.
Aceasta operatiune necesita intr-adevar rabdare care daca o veti avea va va umple de glorie.
Triumful vostru va va da incredere.
La strangereinfiletati la inceput cu mana pana unde puteti apoi cu cheia. Atentie la sfarsit sa nu depasiti cuplul de strangere.
Folositi daca aveti vaselina grafitata sau pasta de cupru.
Cu acest prilej lansez o tema : unul din moderatori poate initia un fond la care pot cotiza care membrii ai forumului doresc pentru achizitia unei cantitati mai mari din aceasta vaselina pe baza de cupru.
Apoi stabilim ca cei care au cotizat sa primeasca prin plic intr-o punguta 10-20-30 grame din aceasta vaselina, foarte buna si greu de gasit.
Ma gandesc ca pare o solutie gen Harry Potter, dar cred ca acest lucru ar avea farmecul lui.
Eu unul a-si cotiza bucuros 5 sau 6 lei pentru 30 grame de vaselina pe baza de cupru
Se desfac de cu seara cuplajele electrice de pe capatul fiecarei bujii. Apoi cu solutie WD 40 si cu acesoriul indispensabil fiecarui tub- aceea tevuca lunga si rosie se pulverizeaza constiincios solutie la baza filetului la toate cele patru bujii. Dimineata cu motorul rece, atentie acet element este esential, deoarece se tine cont de factorul de dilatatie al materialelor ( bujia metal - chiulasa aluminiu) - se mai pulverizeaza inca o data solutie WD 40 pe toate cele 4 bujii - la baza lor - adica unde intra in chiulasa.
Dupa 5 minute se purcede la lucru cu o cheie tubulara de 10 fortandu-se constant si progresiv. Imediat dupa ce a "plecat" strangeti la loc, apoi iarasi slabiti. Si tot asa. Nu incercati sa faceti o tura completa cel putin la inceputul desfiletarii. Rolul strangeri si al slabirii progresive este de a inlatura depunerile din gangurile filetului.
Aceasta operatiune necesita intr-adevar rabdare care daca o veti avea va va umple de glorie.
Triumful vostru va va da incredere.
La strangereinfiletati la inceput cu mana pana unde puteti apoi cu cheia. Atentie la sfarsit sa nu depasiti cuplul de strangere.
Folositi daca aveti vaselina grafitata sau pasta de cupru.
Cu acest prilej lansez o tema : unul din moderatori poate initia un fond la care pot cotiza care membrii ai forumului doresc pentru achizitia unei cantitati mai mari din aceasta vaselina pe baza de cupru.
Apoi stabilim ca cei care au cotizat sa primeasca prin plic intr-o punguta 10-20-30 grame din aceasta vaselina, foarte buna si greu de gasit.
Ma gandesc ca pare o solutie gen Harry Potter, dar cred ca acest lucru ar avea farmecul lui.
Eu unul a-si cotiza bucuros 5 sau 6 lei pentru 30 grame de vaselina pe baza de cupru
- virgil grigoras
- **
- 358 mesaje
- din 26 Jan 2010
- Astra y20dth
- Galati
virgil grigoras
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Galati
- Masina: Astra y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2010
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 972 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 972
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
propunerea ta este interesanta dar gasesti vaselina pe baza de cupru la pret ok si o folosesti si la alte componente ale masinii (etrierii de frana). Cauta vaselina pe baza de cupru de la Motorex e vreo 350g o cutiuta si e pana in 50 RON si o ai mult si bine. Eu o am de vreo 3 ani si inca e 3/4 plina si am dat la toti colegii din sibiu care mi-au cerut...
oooj
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina: Zafira 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2007
- Mesaj Privat
Atentie mare la schimbatul bujiilor.Nu lipsa de vaselina creaza probleme,ci forta de strangere!Eu am experimentat pe bujie arsa,la 40N/m se rupe filetul.In cartea service,este specificat forta de strangere.Astfel daca ai strans prea tare,nu mai poti desface...Nu se intepeneste in filet,ci in partea inferioara unde este conic,si asigura etansietate!Am zafira cu motor y20dth,unde si mie mi s-a rupt o bujie.In loc sa desfac motorul,am cumparat un preincalzitor special pentru acest tip de motor(700 lei),si partial s-a rezolvat problema.
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
@ooj-nu iti recomand sa lasi acolo bujia aia rupta asa si sa folosesti acel preincalzitor. Mai bine ia legatura cu Invest si te rezolva el ca altfel cine stie pe la ce balarii mai poti ajunge si ti se strange calamina pe varful bujiei aleia de faci acolo un munte ca daca ea nu se mai incalzeste deloc atunci calamina aia nu se arde si nu se mai desprinde de pe varf si se tot acumuleaza... Acum tu faci cum vrei tu ca e masina ta...
Cat despre blocarea bujiei ea se blocheaza pentru ca apare tensiunea intre conul de asezare si filet si datorita deselor dilatatii si contractii mai intra si putina calamina pe langa si o fixeaza asa de bine acolo de nu o mai scoti nici cu cantece... Nu de prosti au scris nemtii in cartea tehnica ca trebuie verificate/schimbate odata la 50.000km
Cat despre blocarea bujiei ea se blocheaza pentru ca apare tensiunea intre conul de asezare si filet si datorita deselor dilatatii si contractii mai intra si putina calamina pe langa si o fixeaza asa de bine acolo de nu o mai scoti nici cu cantece... Nu de prosti au scris nemtii in cartea tehnica ca trebuie verificate/schimbate odata la 50.000km
oooj
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina: Zafira 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2007
- Mesaj Privat
Da,ruptura s-a produs acum 3 ani,iar de atunci am mers vreo 80000km,si totul e ok.Calamina nu poate ajunge pe filet,ca intre partea conica ce asigura etansietate si filet sunt 5cm.Am incercat sa scot cu scule speciale UNIOR,dar e intepenit din partea inferioara.Daca nu am alte necazuri ce implica desfacerea motorului,bujia acolo moare.Motorul desfacut,nu va fi pus la loc cum l-a pus neamtul!Cu schimbatul bujiilor la 50000km ar fi super OK,dar la salarul lor de 2000E,si nu la 300 cat am eu...E intresant,ca se rup bujiile,doar dupa primul schimb!(mana dinamometrica a meseriasului in loc de cheie)
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
nu te costa o avere sa schimbi bujiile si in plus nu trebuie sa le schimbi daca sunt bune doar verificate, curatate de calamina si apoi pus vaselina pe filet si stranse cu cheia dinamometrica si gata
cat despre intrarea calaminei pe la zona conica iti spun eu ca intra si daca nu ma crezi iti pot arata poze de la masina mea de cand am scos cele 2 bujii rupte
ai grija ca daca mai sta mult acolo poti risca sa iti cada varful in cilindru si atunci sa vezi tu distractie... am pati-o eu noroc ca era masina oprita ca altfel...
cat despre intrarea calaminei pe la zona conica iti spun eu ca intra si daca nu ma crezi iti pot arata poze de la masina mea de cand am scos cele 2 bujii rupte
ai grija ca daca mai sta mult acolo poti risca sa iti cada varful in cilindru si atunci sa vezi tu distractie... am pati-o eu noroc ca era masina oprita ca altfel...
- munteanu
- **
- 302 mesaje
- din 22 Sep 2007
- Antara 2007 Z20 DMH.
- Timis
munteanu
- Mesaje scrise: 302
- Locatie: Timis
- Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
tocmai azi mi au veni si mie bujiile
pentru opel vectra c din 2004 , motorul y 20 dth am primit bujii bosch
0 250 202043 11 v made in france
au zis ca din astea sunt originale pe masina , eu din cate stiam trebuiau sa fie beru
voi ce stiti ?
astea sunt bune ?
pretul lor au fost 91.60 euro + tva {20 % }
pentru opel vectra c din 2004 , motorul y 20 dth am primit bujii bosch
0 250 202043 11 v made in france
au zis ca din astea sunt originale pe masina , eu din cate stiam trebuiau sa fie beru
voi ce stiti ?
astea sunt bune ?
pretul lor au fost 91.60 euro + tva {20 % }
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- munteanu
- **
- 302 mesaje
- din 22 Sep 2007
- Antara 2007 Z20 DMH.
- Timis
munteanu
- Mesaje scrise: 302
- Locatie: Timis
- Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
- deleted-18977
- ****
- 2,349 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,349
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
munteanu a scris:am uitat sa specific ca pretul se refera la toate 4 bucati
chiar asa fiind tot sunt duble ca pret fata de ro, unde un beru [echipare originala] e 60 lei.[aproape 60e toate patru tva inclus]
p.s . bosch e cu adevarat calitate.de peste 3 ani [3 ierni] i-am pus lui mama mea [zafira y20dth] si nici acuma nu a avut probleme cu ele sau cu pornirea.si masina merge zi de zi.
- munteanu
- **
- 302 mesaje
- din 22 Sep 2007
- Antara 2007 Z20 DMH.
- Timis
munteanu
- Mesaje scrise: 302
- Locatie: Timis
- Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
nu stiu cat costa in tara sau cat de bune sunt cele bosch dar in italia astea sunt preturile , la o reprezentanta opel
nu stiu ce tip de bujii sunt pe masina , nu le am schimbat pana acum
masina este din 2004 iar la mine din 2007
masina a avut 78253 de km si acum are 178700 de km
oricum acum sunt cumparate ,daca am luat teapa , asta este ...
am gasit mai ieftine la un magazin de piese auto si m am gandit ca poate sunt turcesti sau mai stiu eu ce si de aceea am preferat sa le cumpar de la reprezentanta , m am gandit ca poate sunt si mai bune ca celelalte
nu stiu ce tip de bujii sunt pe masina , nu le am schimbat pana acum
masina este din 2004 iar la mine din 2007
masina a avut 78253 de km si acum are 178700 de km
oricum acum sunt cumparate ,daca am luat teapa , asta este ...
am gasit mai ieftine la un magazin de piese auto si m am gandit ca poate sunt turcesti sau mai stiu eu ce si de aceea am preferat sa le cumpar de la reprezentanta , m am gandit ca poate sunt si mai bune ca celelalte
- deleted-18977
- ****
- 2,349 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,349
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
neon26
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2009
- Mesaj Privat
- munteanu
- **
- 302 mesaje
- din 22 Sep 2007
- Antara 2007 Z20 DMH.
- Timis
munteanu
- Mesaje scrise: 302
- Locatie: Timis
- Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
este si vaselina speciala de la Beru (trebuie sa cauti pe site ca am scris undeva) daca nu orice vaselina cu cupru sau grafit rezistenta la temperatura macar peste 100 grade. Se curata bine filetul inainte (Tarod de M10x1) si apoi se pun la loc bujiile stangand cu cheie dinamometrica la 15Nm din cate stiu eu dar s-ar putea sa scrie si pe cutia la bujie cu cat trebuie stranse.
emydeac
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2011
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,223 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,223
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
@emydeac - fa-ti timp de un week-end la mare ca dupa 20 august scad drastic preturile si vremea este inca buna si pe drum te rezolva colegul Invest fara dureri de cap si apoi te bucuri si de o balaceala si soare iar la iarna bei o carafa de vin fiert cu scortisoara si te rogi sa ii dea Dumnezeu sanatate si maini sigure in continuare sa se bucure si alti colegi de schimbarea bujiilor in siguranta...