Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • VEROLIUB

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1997 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2009

  • Mesaj Privat
salut baietzi, am shi eu o problema cu un motor la opel vectra B '97, 1,6 16V. deci dupa un drum de 250 de km masina mergea normal , apoi dupa o completare de ulei shi lichid de racire, la prima pornire constat ca motorul se tureaza foarte puternic singur (nu stiu cate turatzii avea ca nu am turometru), apoi scade, plec de pe loc, pe drum apar problemele: mashina incepe sa mearga in shuturi, apoi revine la normal. ajung la destinatie, opresc motorul, apoi la urmatoarea pornire motorul nu mai pornea decat cu pedala de acceleratzie "in podea" si dupa ce porneste merge cu foarte mari intreruperi (2-3 pistoane)....a 2-a zi dupa mai multe verificari, (bujiile erau foarte afumate, le-am curatat) la prima pornire porneste bine si functioneaza (rotund) dupa 10 km, la a 2-a pornire aceeashi problema porneste doar cu pedala de acceleratie in "podea", apoi am verificat senzorul de aer sau cum i se spune si nu erau probleme, pana am ajuns la supapa EGR, am scos mufa shi constat ca, cu mufa scoasa motorul porneste normal si functioneaza (rotund).... care ar fi problema, se mai poate face ceva la supapa, sau trebuie skimbata neaparat? Sad mentionez ca are peste 200 000 km la care in acest tp nu s-a umblat deloc la aceasta supapa (EGR)
Skip ads

  • filetm12

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Salutare,

Am un opel astra G 1.6 16v z16xe 2001

De ceva vreme am aceeasi problema ca si << andu_bv >>>

Am rasfoit cu atentie forumul

-erorile pe tester P0300 la inceput apoi a aparut P0304

-am schiimbat bujiile cea de la cil 4 era neagra
nu sa schimbat nimic

-am curatat clapeta , aceleasi simptome tremurat in accelerare, putere scazuta cu reprize de functionare ok

-azi am schimbat blocul de inductie imprumutat de la un coleg
surpriza, masina merge ok, nu intrerupe, putere maxima, nici un tremurat, accelerare normala,

- bloc de inductie 19005212 cod GM sau 1208307 cod opel pret intre 400-600 ron la o prima sondare a pietei,

Parerea mea :
pentru a cheltui cat mai putin bani
urmati pasii pentru aceste coduri de missfire 0300 0304 0303 0302 0301

0. consultare forum
1. schimbat sau verificat bujiile
2. curatat temeinic clapeta acc
3. verificat blocul de inductie cu un altul de proba
4. ECU--- www.ecu.ro
5. verificat inlocuit supape, cu semeringuri supape A si E

Sper sa va fie de folos
sal
  • fflorin

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salve,
Z16XE, Opel Vectra 2001,hatchback....in iarna primele simptome, mers tremurat...aleator ; pana in primavara totul ok, apoi sporadic aceeasi problema ; curatat body-throttle si valva EGR(nu era cazul) multumita indicatiilor Dan&opelisti de treaba.
Urmeaza verificare bujii + bloc inductie si diagnoza cu un prieten de la o reprezentanta Opel.
Voi reveni cu cele intamplate
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
uite ca stau si citesc...la aproape 3 ani de la momentul in care am deschis acest topic problemele se regasesc in aproape acelasi fel la multi colegi....
ceea ce cred ca trebuie sa mentionex, in afara de ceea ce a mai adaugat filetm12
0. consultare forum
1. schimbat sau verificat bujiile
2. curatat temeinic clapeta acc
3. verificat blocul de inductie cu un altul de proba
4. ECU--- www.ecu.ro
5. verificat inlocuit supape, cu semeringuri supape A si E

un subpunct 4.a sau 3.a Very Happy ..sa nu ma injurati.... facut update de soft la reprezentanta...pe mine m-a scos din incurcatura mult, fiind, cel mai probabil vorba despre un bug in soft....

punctele 4 si 5 nu va doresc a le experimentati....
Skip ads

  • fflorin

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2007

  • Mesaj Privat
@alxgudea ....nu ne-ai mai spus, ai mai facut proba cu un alt ECU de la 1,7dti?....si daca nu, dupa inlocuire EGR problemele au disparut total?
Multumesc
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
intr-un final, din cauze de timp, nu am mai insisat la mihai si am facuta acel update...asta a rezolvat, dupa cum va spuneam, problema....sigur ca cei de la reprezentata nu mi-au spus atunci ca aia e problema adevarata (a trebuit sa sun un prieten al uinui prieten al altui prieten care stie multe despre softuri auto si in special opel- stiti voi ) si mi-au umplut capul cu egr defect, ca l-au curatat si ca de acolo mi se trage..ca nu va tine si trebuie schimbat (avea maxim 1 an- Pierburg original!)..ca dovada nici azi inca nu l-am mai curatat.....
  • fflorin

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Foarte tare...la vectra B2 a fost o problema legata de consum...si trebuia facuta o modificare, un up-date in urma caruia se rezolvau mai multe probleme.....o sa revin cu privire si la acest aspect
  • aesacus

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,

Sunt posesorul unui Corsa C din 2004 1.3 CDTI, si de ceva vreme am niste probleme. In primul rand pana mai de curand fumega in ultimul hal, dar am dus-o intr-un service si problema asta s-a mai rezolvat, dar nu total. Ideea e ca daca vreau sa fac o depasire unde ajung peste 3500 de turatii i se taie acceleratia si nu mai are deloc forta masina, orice accelerare fiind inutila, viteza ramanand constanta. Daca iau contactul si repornesc, are din nou forta pentru o anumita perioada. Problema e ca tocmai atunci cand am nevoie de acceleratie (dupa 3000-3500 turatii) atunci ma lasa. Cumulata cu astea 2 probleme aud si un sunet de aspirator pe care nu l-am auzit niciodata, ca si cum ar pierde presiune pe undeva, cu cat ajung la turatii mai mari cu atat se aude mai tare.
Am fost in service si s-a uitat la toate posibilitatile. Au curatat EGR, debitmetru, senzori, dat jos teava de esapament etc. Omul a stat 4 zile pe masina. Toate testele facute pe motor si pe injectoare au dat ca masina merge impecabil, desi in realitate nu e asa. Oamenii din service nici ei nu erau siguri ce ar putea avea, urmand sa schimb 2 injectoare care ar fi mai uzate, si pompa de benzina.

Daca ati mai intalnit aceste probleme si ma puteti ajuta, as aprecia foarte mult.

PS: Daca s-a mai vorbit aspectul asta imi cer scuze, dar caut solutie avand in vedere ca nu am rezolvare in service. Poate schimbarea injectoarelor si a pompei de benzina sa fie solutia, insa nu strica sa incerc si aici.

Mersi,
O zi buna!
Skip ads

  • blondu28

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2009

  • Mesaj Privat
salut , mare rugaminte cu niste raspunsuri ca nu mai stiu ce sa fac am un opel astra g din 98 motor 1,2 benzina x12xe pornire la a 2 cheie dimineata ,relantiul merge in suturi intrerupt si la 4 mii de turatii mi-se taie aceleratia , nu se maia acelereaza si mi se aprinde becul cu robinetul galbenm in bord , am schimbat depmietru nimic , verificat buji nimic schimbat bobina buji nimic .azi ma lasat in mijlocul strazi! Sad( si nu a mai vrut in ruptul capului sa porneasca , am schimbat pompa de benzina nimic , nu am presiune la benzina in injectoare plzzzzzzzzzzzzz un raspuns ce trebuie sa schimb am fost la service si pe calculator nu imi spune nimic concret si la aceasta ora masinuta este in service plzzzzzzzzzzz un raspuns o idee ce ar putea sa fie daca nu am presiune in injectoare .
  • VEROLIUB

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1997 x16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2009

  • Mesaj Privat
blondu, verifica motorasul care regleaza relantiul, se poate sa fie imbaxit cu un fel de noroi si nu functioneaza la parametrii normali, asta era problema mea, pana acum masina mea mergea normal, iar acum din nou are pic de simptome, ma intelegi, totul e de la benzina proasta Sad
  • blondu28

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2009

  • Mesaj Privat
ms mult pentru rspuns azi o sal verific ;p
  • iuly00

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2000 Y17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Slutare tuturor ! Sunt mai nou pe forum si caut rezolvare la o problema la un Astra 1,7 TDY din 2000. De o perioada nu prea lunga in treapta a-4 cam la 80-90k/h are citeva ezitari (se ingituie asa) in mers. Vad ca din ce in ce mai des a inceput sa aiba aceasta ingituire si la alte viteze ,in special in momentul maxim de a schimba treapta de viteza.Am pus testerul pe masina si nu are nici o eroare stocata in calculator.Imi pote spune cineva care sa fie cauza?
Skip ads

  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Calculatorul de injectie da semne de oboseala
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

Demult nu am mai intrat pe forum dar odata cu vacanta au aparut si unele mici probleme.

Dupa o perioada destul de lunga fara evenimente, iaca dupa o alimentare de la MOL Constanta...beculetul ECU...imi "trage cu ochiul"...apoi am observat ca in momentul in care vroiam sa pornesc la cald...ori trebuia sa ajut motorul cu o calcare de acceleratie ori sa dau la "automat" mai mult...nu mai zic si de "dat-ul in nas" in timpul mersului cu motorul subturat...adica intr-a 3-a la 1500 de ture....cum eram la cucurigu in concediu, am zis ca ar merita o resetare generala sa vad daca se mai aprinde beculetul. nu s-a mai aprins...dar motorul a mers la fel, aceleasi dataturi in nas si greutate la aprindere cu motorul cald.

Ajung acasa...si ma hotarasc sa curat EGR-ul sa vedem daca nu cumva este infundat precum si throtle bod-ul.

citesc tutorialul, ma inarmez cu sarmele si solutiile indicate acolo, scot valva EGR...cuplez sarmele leg la baterie, pistonasul sare de draci are din prima fara pic de rusine. OK...cum era murdara valva...am zis hai sa o curat daca tot am dat-o jos...curat si apoi vreau sa dau pe langa pistonas sa intre si inauntru...leg iar firele si in timp ce pistonul era deschis dau niste jeturi de WD 40 pe margini sa intre in interior, dupa aceea ma mai "joc", adica 10 secunde, sa vad cum lucreaza, pana la un moment dat cand pistonasu nu mai sare, ma uit si vad ca sarmele mele puse pe + si - in mufa...mai atingeau niste pini de acolo, si mi-a fost frica sa nu stric ceva prin valva aia, asa ca am lasat-o balta si am montat-o la loc.

Curat clapeta de acc. montez totul la loc si dau o tura sa vedem schimbarile, motorul porneste din prima fara ajutoare, era la rece, beculetul ECU nu se aprinde, si dau o tura, vad ca masina merge mai lin si nu mai da in nas, asa hai pe centura sa vedem la viteze mai mari...ies pe drum si dau 3500-4000 de ture, accelerata apoi o las pana la 1000 de ture intr-a 4-a, apoi brusc o calc pana la blana, inapoi la 4000, viteza masinii varia de la 40-50 km/h la 120 km/h, fara sa schimb viteza. Ce sa zic masina a mers perfect fara nici o intrerupere sau dat in nas.

Acum intrebarea mea e, ca ma roade, exista riscul ca eu sa fi facut ceva scurt cand am atins acei pini din mufa valvei?...sau e posibil sa fi stricat ceva pe acolo?

Multumesc si astept raspunsurile voastre
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ai scapat, daca ardeai potentiometrul aveai imediat cod eroare stocat.
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
La mustata, se pare...chit ca puteam sa o las in pace mai ales daca si mergea...oricum m-a contrariat faptul ca dupa ce am refacut legaturile nu se mai deschidea pistonul...care ar fi simptomele daca valva ar ramane pe inchis?...ar trebui sa-mi apara ceva erori in bord?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
P0400 si P1405
Daca o valva are probleme dupa n tacaneli constati ca ramine blocata deschis. Nu ai facut legatura buna din moment ce nu a vrut sa se mai deschida.
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns...chiar acum am mai verificat inca odata masina si am mai mers cu ea cativa kilometri...unii chiar blocat in trafic pe o caldura infernala si cu AC pornit in draci...martorul nu s-a aprins.

In schimb am uitat sa va zic ca in timp ce eram la mare...si mi s-a aprins martorul in bord am facut si un test "pseudo-agrafa"...si mi-a aparut codul P0400....dupa ce am scos borna la baterie 20 de min. martorul nu s-a mai aprins...iar acum am mai facut un test...si eroarea e tot P0400...
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Claudiu , erorile care au aparut dealungul utilizarii, se stocheaza in memoria ECU, iar acestea se sterg doar cu un tester special.
Atunci cand nu ai nici o eroare, pe bord, masinuta cu cheia sta aprinsa atat cat stau aprinse celelalte beculete, ABS, Airbag, Benzina, dupa care se stinge si raman doar cele 3, pana cand pornesti motorul, iar atunci se sting toate.
Daca sta aprins becul cu Check Engine, adica acela de pe mijloc, chiar si dupa ce pornesti motorul, scoti borna + de la baterie cateva minute, iar dupa ce o pui la loc vei constata ca nu se mai aprinde in timpul mersului.



Salut tuturor, sper ca pun intrebari in locul unde trebe , fara sa nu supar pe nimeni. Am postat aceasta intrebare, dar din lipsa de rabdare am apelat si aici, deci inca odata, sper sa nu supar pe nimeni.

Problema care o am cu un z16se este urmatoarea:

Daca o turez pana la 5000 Rpm si putin peste(stand pe loc) , se aude un zgomot ciudat ca o haraiala si motorul pierde din putere, uneori se si opreste, alteori vibreaza ca si cand ar merge in 3 cilindrii.

Cu testul "pedala", imi da eraorea 0300 - 0303, missfire cilintrul 3.

In bord nu se aprinde nimic acum, inainte se aprindeau toate becurile ca de craciun, dar am scos borna iar acum nu se aprinde nici check engine nici masina in timpul mersului. Erorile fiind stocate.
Am testat - schimbat fisele-bornele, uneori pot merge si la 6000 RPM dar de cele mai multe ori se aude acel sunet harait si motorul vibreaza sau chiar se opreste si se aprind toate becurile ,cele care raman aprinse inainte sa dau cheie.

Ce poate fii ? Bobina, de inductie, ECU.........nu am idee

Problema o am doar la 5000 sua 6000 (stiu, multi ar zice "nu o tura asa de mult", dar pe mine ma deranjeaza ca e o problema acolo, totusi)

Ma mai intereseaza daca la voi, cei cu erori gen 0300, daca se intampla ceva cand aveti 5000 - 6000 ture, stand pe loc.
Inainte sa imi fac idei gresite, va cer sfatul vostru si parerea.
multumesc anticipat


Ultima modificare facuta de aquagen la Mar 28 Jul, 2009 4:54 pm
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
se pare ca e boala generala...
mai citeste ultima pagina si poate vei verdea ca toti am inceput la fel..
ai pe undeva mai sus pasii..
verific cu o bobina de inductie de schimb (desi nu cred ca ea e baiul)
cureti egr (la motorul tau citeam pe undeva pe aici ca ar fi putin mai complicat ca la z14/16xe, dar se poate)
cureti clapeta ce acceleratie sau throttle
eventual daca tot eroarea la cilindrul 3- vezi o curatare/vericficare de injectoare
si cred ca pana aici rezolvi problema...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR