Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am reusit sa rasucesc axul astfel incat sa bag stiftul. Esec total!
Stiftul s-a asezat bine in scaunul lui - lamela actioneaza si isi face treaba, dar dupa ce am scos cheia din butuc acesta s-a blocat pe inchis.
Adica in pozitia de repaus.
Acum am incercat toate metodele sa intorc iara cheia sa ajung sa scot stiftul sa vad iarasi ce probleme sunt unde se impileaza sau ce mama masii blocheaza dar nimic.
Imi vine sa imi smulg tot parul din cap. Ce solutie am acum?
Butucul din fericire nu l-am pus pe masina. Nici nu vreau sa ma gandesc ce faceam daca il puneam fara sa-l probez
Practic acum cu cheia in el ar trebui sa se miste usor fara probleme, nu?Sa poti sa faci cursa completasa se blocheze sa faca click cand scoti cheia si impingi putin de ax, nu?
Cum scot axul din nou - in conditile in care nu pot sa invart cheia in butuc?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cred ca te paste un butuc de Cielo.
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
o explicatie ar fi daca ai scos cumva verturile, ca sa existe posibilitatea sa fi gresit ordinea la ele si astfel sa nu se mai invarta cheia
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
cred ca da, ma gandeam unde am cel mai aproape - magazin de piese auto Daewoo.
Acum pot spune ca m-am lamurit..... Reparatia acestui tip de butuc este recomandata atat timp cat verturile sunt integre si putin uzate. Daca uzura este mai mare - la demontare schimbati verturile - corespondent numerelor si confectionati cheie noua. Verificati cheia noua sa retraga complet verturile si cam asta este totul....Puteti apoi monta fara grija axul in butuc.
Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Kay a scris:o explicatie ar fi daca ai scos cumva verturile, ca sa existe posibilitatea sa fi gresit ordinea la ele si astfel sa nu se mai invarta cheia


Am facut si asta dar le-am numerotat le-am pus la loc in aceasi pozitie. Am totusi uzura destul de mare pe ele...
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
cheia sa o mai confectionezi dupa ce, daca originala e uzata? La mine verturile nu aveau nici cea mai mica urma de uzura, am pus altele si degeaba; am facut si o cheie noua odata cu transformarea in pliabila dar nu s-a schimbat nimic. Nu am specificat ca este vorba despre modelul de cheie de Vectra B.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Cred ca te paste un butuc de Cielo.


M-a pascut - de m-a umplut de butuce...... nu se potriveste - asa in mare seamana - butucul de Cielo are in plus o aripa care nu-i bai se poate indeparta pin taiere, asta este cea mai simpla treaba, dar complicatia apare la lungimea axului interior care este mai scurt deci nu mai ajunge la electrocontact - asta-i baiul.....
Intre timp m-am inversunat si l-am desfacu - daca tot m-am apucat macar sa stiu ce si cum
Am dat o gaura in corpul contactului sa pot scoate stiftul de blocare sa extrag axul cu verturi... stiam ca asta va duce la compromiterea definitiva a carcasei, dar am zis sa aleg salvarea axului - in eventualitatea combinarii unei carcase de Cielo - dar la magazin un contact nou de Cielo este 70 lei.....deci nu prea merita sa dai pe un contact atatia bani ca sa folosesti doar o parte din el.... NASOL

Si toate astea din pricina unei chei si a unor verturi blestemate si uzate....
Vis a vis de ce m-a intrebat colegul Kay - cu butucul scos - cu axul cu verturi si un blank de cheie - binenteles si cu cheia veche - orice meserias mai de doamne ajuta poate sa iti recalibreze cheia noua dupa uzura vreturilor - astfel incat in momentul in care bagi cheia noua verturile sa se centreze perfect si sa se retraga in linia axului ca sa se poata rasucii fara probleme.
Daca vreti ca si rezolvare mai empirica si rapida - se putea pili fiecare vert spre capat - de fapt se ovaliza forma fiecarui vert.
Apropos - are cineva o caracasa de contact?
Chestia cu plastelina poxipol nu tine - grosimea peretelui este mica si nu sta - asa ca nu incercati!

Binenteles ca trebuie sa gasesti un meserias care sa vrea sa faca asta sau sa fie pasionat - nu stiu cat va costa sau daca vrea sau se merita - de facut se poate face...mareste zonele unde ataca fiecare vert lama cheii. Deci practic el alezeaza mai putin din ea.

scuze pt desen - l-am facut rapid cu carioca pentru exemplificare
  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Eu v-am spus ca am rezolvat problema cu o pila fina. Am vazut care verturi nu se retrag complet cand e bagata cheia si am pilit din ele pana au ajuns la acelasi nivel cu restul verturilor. Nu strici butucul, nu te complici cu alt profil de cheie.
Nu inteleg de ce ai gaurit butucul, pt ca problema verturilor uzate ramane. Vei avea probleme cu rotirea cheii pt ca vor agata mereu in canale.
Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Butucul l-am gaurit pentru ca dupa toate incercarile mele nu am reusit sa deblochez cheia. Asta pentru ca nu am tinut cont de sfatul tau sa pilesc verturile, m-am ambitionat si am reusit sa il bag fara sa pilesc, sperand ca o sa mearga cel putin ca inainte sa il scot de pe masina.
Nu am schimbat ordinea verturilor , dar se vedetreaba ca odata dat jos si curatat - nu mai pica exact in aceasi pozitie...
Asta este - l-am comis - l-am stricat - sa vad ce pot face.... incerc sa ramancu aceeasi cheie
In mod normal - verturile sunt marcate 2,3,4,5,9 - etc.
Acum si daca iau verturi din alt contact - tot aceasi chestie nu stii cum calca pe cheie. Chiat si verturi noi - tot trebuie calibrate pe cheie. Uzura pe uzura.
Trebuia sa te ascult si sa pilesc verturile, astfel incat sa nu agate de loc in buza.
M-am grabit si suport consecintele....
  • k3ros3n

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salutare! Am urmarit topicul cu mare interes si mi-a fost de folos. Insa pana la un punct... pun cheia pe pozitia de contact, apas stiftul si butucul iese cam un cm afara si atat. Nu il pot scoate. Uitandu-ma pe coloana/axul volanului observ ca, in momentul in care trag/imping de butuc, cade/se ridica o lamela metalica, care prbabil contribuie la blocarea volanului in momentul in care cheia este scoasa din contact si se invarte de volan, am tot incercat sa o imping cumva sa intre si mai tare inauntru in ideea ca imi va iesi butucul, dar fara rezultat. Problema la mine e ca probabil este rupt arcul care-mi impinge butucul afara in momentul in care scot cheia, pt ca mereu trebuie sa-l "trag" cu 2 surubelnite fine pt a putea porni masina. Ce e de facut in situatia asta? Sad Mentionez ca e vorba de un Opel Calibra.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Da este vorba de arcul de pe tija subtire care ori s-a inmuiat sau s-a rupr vreo bucata din el. Acel arc iti impinge contactul afara cand ai cheia scoasa. Incearca totusi sa extragi blocul contactului.

In ceea ce priveste problema mea - am cumparat astazi un contact de Astra G - marca Topran- cu cheie simpla - are si loc pentru cip. A costa 48 lei. Merge perfect - a intrat perfect si chiar se simte ca este nou. Contactul este mai ferm in ax - cheia nu are joc - este totusi lucru nou.
Surprinzator este pretul la care l-am gasit - tinand cont ca unul de Cielo este 70 lei.
Curiozitatea, m-a macinat si ajuns acasa l-am desfacut si pe acesta pentru a vedea daca pot schimba carcasele intre ele. Este la fel pana in cel mai mic detaliu.
Am montat acest contact provizoriu - sa imi pot face treaba cu masina si m-am apucat sa pilesc acele verturi ca in momentul ce cheia va fi introdusa acestea sa nu mai agate.
Am gasit si cheie bruta - trebuie sa iau una si sa merg sa mi-o copieze pe cea veche, apoi sa continuii cu pilitul.
Cand va fi gata - voi pastra din contactul original doar verturile - restul insemnand: ax - corp carcasa - arculete le voi lua din contactul nou - astfel incat sa imi pot "salva " cheia originala a masinii.
Mai am si alta idee - si anume confectionarea unui breloc special care sa contina doar lama cheii originale - daca proiectul va fi sortit esecului - asta ca sa nu car dupa mine 2 chei pe un breloc.
  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Nu stiu cum este contactul la Calibra. La Astra dupa ce ai pus cheia pe pozitie si ai apasat pintenul de deblocare, poti trage afara contactul fara probleme. Lamela de care vorbesti este intradevar pentru blocarea volanului dar nu te impiedica la scoatere.
La scoaterea contactului lamela se ridica si de aceea la montaj trebuie apasata sa vina pe pozitie.

mariano - nu vad ce ar putea merge rau in proiectul tau. Sa ne spui rezultatul final. Felicitari !
Skip ads

  • k3ros3n

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Bampi, oricum o legatura se creeaza intre acea lamela si butuc, sau ma rog, ce tine de carcasa butucului pentru ca in momentul in care trag de butuc, se observa cum lamela de pe coloana coboara [invers daca impingi - urca/se ridica], insa ai senzatia ca nu coboara destul de mult incat sa dea voie butucului sa iasa. Am incercat in fel si chip insa tot nu vrea Sad Culmea e ca pare relativ asemanator cu cel din pozele puse de tine, cat am reusit eu sa-mi dau seama uitandu-ma la corpul butucului atat cat era iesit. Momentan am facut un artificiu insa nu e cine stie ce, am scos partea electrica din spatele butucului si am bagat 2 arculete mici de bricheta astfel incat sa-mi impinga lamela si implicit butucul afara, insa tot ramane pe undeva agatat... Sad tot trebuie sa intervin ca sa revina complet...
  • astra_cc

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Este cineva din Bucuresti care poate sa ma ajute sa repar si eu butucul de la o astra G ?
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Suna-ma la 0723870921 sa imi spui ce problema ai si poate te ajut - daca imi sta in putere si stiu.....
  • sniro

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salut.
Multumesc mult pentru tutorial. L-am gasit anul trecut prin august cand am avut aceasta problema. dupa vreo 2 ore de munca s-a rezolvat.
Acum, dupa aproape 1 an functioneaza perfect
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am reusit sa fac sa se invarta butucul in carcasa prin ajustarea verturilor cu smirghel fin. Functioneaza impecabil - dar din pacate carcasa nu mai poate fi salvata. Ma gandeam sa incarc cu sudura, dar nu stiu cat de fibil este, basca ca pot aparea deformari, avand in vedere faptul ca carnea carcasei ese destul de subtire.
Incerc sa gasesc o carcasa disponibila....poate ma aude cineva....uuu?...are cineva o carcasa de butuc care nu-i mai face trebuinta?
Eram mai filosof daca taiam stiftul, dar prostul din greseli invata.....
  • georgel_28

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Si la mine face figuri butucul,trebuie schimbat,cam cat ajunge unul la dezmembrari?
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Pai la dezmembrari - daca ai cu cheie normala - un pret bun la butuc cu 2 chei si eventual broasca de usa si/sau porbagaj inseamna undeva la 80 lei. Mi se pare un pret corect tinand seama ca este second.
Unul marca Topran - cheie normala (nu lamela) - este undeva la 50 sau 60 functie de magazin.
Eu am gasit la 180 setul cu 2 chei,butuc si yala porbagaj si portiera.
Acum fiecare cum isi stie bugetul si vointa de a schimba.
In alta ordine de idei - am cautat aici la magazine de profil - butuc marca Topran - dar cheie cu lamela si nu am gasit decat la 550 lei - cica pe original.
Mai bine imi aduc din Anglia si ies la 120 cu transport cu tot- butuc nou cu 2 chei tot marca Topran. Cine vrea imi poate spune si daca ne cuplam mai multi poate iesi si mai ieftin. Imi spuneti si va ajut cu placere. Rog sa nu se considere reclama - ci un mod de a ajuta colegii de forum in rezolvarea unei probleme destul de spinoasa.
Acum ca mi-am invatat lectia - eu voi comanda un butuc din Anglia pentru cheie lamelara, il voi demonta - daca am norocul sa gasesc verturi cu numele care imi trebuie le inlocuiesc si pe acelea, montez carcasa noua si am iarasi butuc original.....In rezumat cam asa a-si rezolva problema elegant si dupa destul de multa bataie de cap.
  • vandalul

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am patit si eu cu butucul la noua achizitie Opel Astra G. Am fost la un electrician si cu 30 lei am rezolvat problema prin eliminarea lamelei care sarea cand scoti cheia din contact... credeti ca e vreo problema... ma refer la blocarea volanului sau sa-mi sara butucul in timpul mersului?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR