- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Eu zic ca filtrul care este cel mai "liber" si performant pentru aer este... cel lipsa (cu uzura corespunzatoare a motorului, daca, evident, va fi "folosit" mai mult)...
Experienta simpla si gratuita... scoti filtrul, montezi capacul la loc, dai o tura prin oras.
- Daca vezi modificari semnificative la comportamentul masinii, merita sa sapi mai departe (asta nu inseana ca filtrul DE FATA sau unul de o marca oarecare ar fi cel bun, dar MACAR merita sa-ti pui problema)
- Daca nu simti mai nimic decat eventual auzi mai tare zgomotul pseudo-sportiv al motorului care "suge" aer, stai linistit pe cele doua buci, ai evitat o teapa...
Experienta simpla si gratuita... scoti filtrul, montezi capacul la loc, dai o tura prin oras.
- Daca vezi modificari semnificative la comportamentul masinii, merita sa sapi mai departe (asta nu inseana ca filtrul DE FATA sau unul de o marca oarecare ar fi cel bun, dar MACAR merita sa-ti pui problema)
- Daca nu simti mai nimic decat eventual auzi mai tare zgomotul pseudo-sportiv al motorului care "suge" aer, stai linistit pe cele doua buci, ai evitat o teapa...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Si la colegii cu Renault, VW, Honda, Ford, Fiat etc. sunt discutii asemanatoare chiar daca unele au fost retezate pe motiv de reclama. Aici am lasat discutia ori sa sprijinim ceva inovator ori sa demontam un mit.
Acum metoda lor de vinzare cu un site plin de bla-bla pentru botisti, contact o adresa de mail si un tel, lipsa lista preturi deja miroase a altceva. Cu pretul ce sa zic, 250lei mi se pare cam mult ca de banii astia cumperi 5-7 filtre stock.
Acum nu putem declara 'teapa' filtrul doar cu un singur test chiar daca a fost facut cit se poate de exact. Eu va recomand sa mai repetati si altii testele, dar facute exact ca ce face Soso_sedan e cam aiureala.
Parerea mea, proprie si personala, filtrul e ban aruncat pe un produs scump, mirajul consumului, o pacaleala cosmetizata ca la MLM.
Are cineva explicatii logice de ce a crescut consumul la testul pe un turbo diesel ?
Acum metoda lor de vinzare cu un site plin de bla-bla pentru botisti, contact o adresa de mail si un tel, lipsa lista preturi deja miroase a altceva. Cu pretul ce sa zic, 250lei mi se pare cam mult ca de banii astia cumperi 5-7 filtre stock.
Acum nu putem declara 'teapa' filtrul doar cu un singur test chiar daca a fost facut cit se poate de exact. Eu va recomand sa mai repetati si altii testele, dar facute exact ca ce face Soso_sedan e cam aiureala.
Parerea mea, proprie si personala, filtrul e ban aruncat pe un produs scump, mirajul consumului, o pacaleala cosmetizata ca la MLM.
Are cineva explicatii logice de ce a crescut consumul la testul pe un turbo diesel ?
- Soso_sedan
- ***
- 627 mesaje
- din 31 Aug 2009
- Astra 1993 C16NZ
- Cluj
Soso_sedan
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Soso_sedan
- ***
- 627 mesaje
- din 31 Aug 2009
- Astra 1993 C16NZ
- Cluj
Soso_sedan
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2009
- Mesaj Privat
pai e acelasi drum, acelasi oras, cam acelasi traseu zilnic, temperaturi cat de cat exacte, cum au fost zilele trecute, si regimul de mers e mersul meu normal fara nicio modificare...deci nah, asa cum zici tu, poate si cu filtrul stock sa imi iasa odata 10 si odata 10.6 sau stiu eu consumul, daca e sa ne luam dupa temperaturi si alea alea, dar zilele astea au fost cat de cat constante....acuma ramane sa vedem, eu fac ce am zis, daca ma ia cineva in considerare e ok, daca nu, e tot ok, nu ma supar;)
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
A mai fost o discutie asemanatoare pe alt forum acum vreo 3 sau 4 ani - cineva sustinea sus si tare ca daca vii cu aer rece (un fel de intercooler home-made, dar badaranie curata) in admisia unui common-rail turbo-D, o sa mearga motorul ala si masina de jar o sa manance. Tanar fiind, nu cutreieram padurile, dar am facut testul expus mai sus: de unde mama supararii aer mai mult si mai rece decat de afara, direct? si i-am put tevusca pana afara, am scos filtrul si i-am dat talpa. Intr-adevar, masinuta parca-parca mergea mai liber, mai usor, sunetul era de o mare valoare artistica, dar in cele din urma mi-am dat seama ca e o diferenta pe care nici eu (obisnuit fiind cu masina respectiva - o conduceam zilnic, pe exact acelasi traseu) nu o prea simteam. De atunci zambesc usor ironic cand vad cate un proprietar de bolid cu capota ridicata aratandu-mi mie filtre conice care se presupune ca fac minuni. Ok, multumesc mult dar sute de euro nu o sa dau in veci pe asa ceva (vezi BMC inchise, cu CAI si alte magarii). Pana ce nu compensezi din ECU orice modificare adusa fierului nu ai cum sa obtii maxim (maxim, am spus ) din modificarea aia.
LE: Soso, ai uitat sa specifici cam cate grade erau afara cand ai facut consumul cu filtrul stock si cam cum sta treaba cu temperaturile exterioare acum. Parca acum o luna se plangea toata lumea ca nu mai pornesc motoarele, ca vai de mine s-a facut maioneza in cutia de viteze de la ce geruri erau ...
O dimineata frumoasa va urez.
LE: Soso, ai uitat sa specifici cam cate grade erau afara cand ai facut consumul cu filtrul stock si cam cum sta treaba cu temperaturile exterioare acum. Parca acum o luna se plangea toata lumea ca nu mai pornesc motoarele, ca vai de mine s-a facut maioneza in cutia de viteze de la ce geruri erau ...
O dimineata frumoasa va urez.
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:
Acum proba cu aspiratorul, pe 'liber' trage normal daca obturam putin teava turatia creste
Dupa 2000ture cind intra turbina in functie situatia se duce dracului complet, consumul creste pentru ca turbina baga de fapt mai putin aer , ECU nu stie asta din pacate.
Acum proba cu aspiratorul, pe 'liber' trage normal daca obturam putin teava turatia creste
Dupa 2000ture cind intra turbina in functie situatia se duce dracului complet, consumul creste pentru ca turbina baga de fapt mai putin aer , ECU nu stie asta din pacate.
Eu zic sa te mai gandesti putin la afirmatiile astea...
La aspirator turatia creste pentru ca densitatea aerului este mai mica si nu opune aceeasi rezistenta dar in nici un caz nu o sa ai debit de aer mai mare... Obtureaza admisia aspiratorului si pune mana in spate sa vezi daca mai scoate aer...
La fel si cu turbina... Crezi ca daca obturezi admisia turbina o sa bage mai mult aer ? Nici vorba...
Si cum adica ECU nu stie.. MAF-ul ala ce face ? Parca masura debitul de aer.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Pai creste turatia turbinei si ea se invirte in gol de fapt, nu baga aer.
Eu inclin sa cred ca filtrul restrictioneaza de fapt cantitatea de aer, se comporta exact ca unul murdar. ECU baga mai multa motorina dar degeaba, de fapt si consumul este mai mare in treapta 3 decit 4.
Care poate masura suprafata elementului filtrant? Adica latime aripioara x 2 x numar aripioare x lungime filtru ?
Hai ca eu masor la filtrul de benzinare aspirate 1-1,2L.
Care calculeaza la alte motoare?
Daca iesea acelasi consum hai treaca-mearga dar sa creasca? Am auzit si eu de filtru conic 'trompeta' pus pe Y17DT si masina consuma de fapt mai mult.
Eu inclin sa cred ca filtrul restrictioneaza de fapt cantitatea de aer, se comporta exact ca unul murdar. ECU baga mai multa motorina dar degeaba, de fapt si consumul este mai mare in treapta 3 decit 4.
Care poate masura suprafata elementului filtrant? Adica latime aripioara x 2 x numar aripioare x lungime filtru ?
Hai ca eu masor la filtrul de benzinare aspirate 1-1,2L.
Care calculeaza la alte motoare?
Daca iesea acelasi consum hai treaca-mearga dar sa creasca? Am auzit si eu de filtru conic 'trompeta' pus pe Y17DT si masina consuma de fapt mai mult.
- Soso_sedan
- ***
- 627 mesaje
- din 31 Aug 2009
- Astra 1993 C16NZ
- Cluj
Soso_sedan
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Soso_sedan poti calcula suprafata filtrului minune? Ai mai sus cam cum se face.
La cele mai mici benzinare Opel 1 si 1,2L este 3,8x2x81x14,3=8803cm2 sau 0,8803mp
Acum un motoras mic de genul benzina 1-1,2 trage aer la ralanti 6-7kg, diesel 1,7l cam 27-28kg, diesel 2l 32kg. Pai cind intra turbina un diesel trage aer ca nebunul, pe unde sa traga saracul? Prin cacareaza aia de filtru? Eu aproximez ca mai mult de 1-1,1mp nu are saracul.
Eu tare cred ca filtrul minune nu ofera destul debit, ECU chinuie motorul cu mai multa motorina doar-doar ar asigura si el puterea/turatia/cuplul necesar.
Acum ca e un filtru mai permisiv de genul Dacie iaca nu mai pot eu ca unul primeste teapa, sa fie Mann sau Mahle tot un drac. Nu poti pune un filtru de suprafata Xmp la motorizari complet diferite.
La cele mai mici benzinare Opel 1 si 1,2L este 3,8x2x81x14,3=8803cm2 sau 0,8803mp
Acum un motoras mic de genul benzina 1-1,2 trage aer la ralanti 6-7kg, diesel 1,7l cam 27-28kg, diesel 2l 32kg. Pai cind intra turbina un diesel trage aer ca nebunul, pe unde sa traga saracul? Prin cacareaza aia de filtru? Eu aproximez ca mai mult de 1-1,1mp nu are saracul.
Eu tare cred ca filtrul minune nu ofera destul debit, ECU chinuie motorul cu mai multa motorina doar-doar ar asigura si el puterea/turatia/cuplul necesar.
Acum ca e un filtru mai permisiv de genul Dacie iaca nu mai pot eu ca unul primeste teapa, sa fie Mann sau Mahle tot un drac. Nu poti pune un filtru de suprafata Xmp la motorizari complet diferite.
- Soso_sedan
- ***
- 627 mesaje
- din 31 Aug 2009
- Astra 1993 C16NZ
- Cluj
Soso_sedan
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Mersi pentru dimensiuni
Deci babeste si 'ipotetic' vorbind ar merge filtrul minune pina la un benzinar aspirat de 1,6L deja la 1,8L este la limita.
Asta explica limitarea de debit la cele cu turbina unde nu poate asigura cantitatea de aer necesara functionarii motorului in conditii optime, ECU baga maotorina in plus pentru a 'forta' sa se asigure turatia ceruta, adica consum MARIT.
Parerea mea !
Am gasit ceva despre calitati filtrante, care vrea citeste...
http://www.bobistheoilguy.c...lter/airtest3.htm
Care nu stie suficienta engleza sa foloseasca goooogle translate, cam prost dar merge.
Deci babeste si 'ipotetic' vorbind ar merge filtrul minune pina la un benzinar aspirat de 1,6L deja la 1,8L este la limita.
Asta explica limitarea de debit la cele cu turbina unde nu poate asigura cantitatea de aer necesara functionarii motorului in conditii optime, ECU baga maotorina in plus pentru a 'forta' sa se asigure turatia ceruta, adica consum MARIT.
Parerea mea !
Am gasit ceva despre calitati filtrante, care vrea citeste...
http://www.bobistheoilguy.c...lter/airtest3.htm
Care nu stie suficienta engleza sa foloseasca goooogle translate, cam prost dar merge.
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Soso_sedan
- ***
- 627 mesaje
- din 31 Aug 2009
- Astra 1993 C16NZ
- Cluj
Soso_sedan
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2009
- Mesaj Privat
- stefan_10
- **
- 251 mesaje
- din 04 Aug 2007
- Corsa 2001 Z10XE
- Dolj
stefan_10
- Mesaje scrise: 251
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2007
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- Soso_sedan
- ***
- 627 mesaje
- din 31 Aug 2009
- Astra 1993 C16NZ
- Cluj
Soso_sedan
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2009
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat