Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu zic ca filtrul care este cel mai "liber" si performant pentru aer este... cel lipsa Twisted Evil (cu uzura corespunzatoare a motorului, daca, evident, va fi "folosit" mai mult)...
Experienta simpla si gratuita... scoti filtrul, montezi capacul la loc, dai o tura prin oras.
- Daca vezi modificari semnificative la comportamentul masinii, merita sa sapi mai departe (asta nu inseana ca filtrul DE FATA sau unul de o marca oarecare ar fi cel bun, dar MACAR merita sa-ti pui problema)
- Daca nu simti mai nimic decat eventual auzi mai tare zgomotul pseudo-sportiv al motorului care "suge" aer, stai linistit pe cele doua buci, ai evitat o teapa... Razz
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Si la colegii cu Renault, VW, Honda, Ford, Fiat etc. sunt discutii asemanatoare chiar daca unele au fost retezate pe motiv de reclama. Aici am lasat discutia ori sa sprijinim ceva inovator ori sa demontam un mit.
Acum metoda lor de vinzare cu un site plin de bla-bla pentru botisti, contact o adresa de mail si un tel, lipsa lista preturi deja miroase a altceva. Cu pretul ce sa zic, 250lei mi se pare cam mult ca de banii astia cumperi 5-7 filtre stock.

Acum nu putem declara 'teapa' filtrul doar cu un singur test chiar daca a fost facut cit se poate de exact. Eu va recomand sa mai repetati si altii testele, dar facute exact ca ce face Soso_sedan e cam aiureala.

Parerea mea, proprie si personala, filtrul e ban aruncat pe un produs scump, mirajul consumului, o pacaleala cosmetizata ca la MLM.

Are cineva explicatii logice de ce a crescut consumul la testul pe un turbo diesel ?
  • Soso_sedan

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2009

  • Mesaj Privat
de ce e aiureala?parerea mea e ca asa afli consumul, nu ca faci 10 km sau stiu eu...consumul daca scade iti dai seama cu cat faci mai multi km
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mda, si tu faci exact acelasi drum, aceleasi regimuri de acceleratie si viteza, temperatura exterioara identica ?
Pai nu prea ca nu poti asta...
Skip ads

  • Soso_sedan

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2009

  • Mesaj Privat
pai e acelasi drum, acelasi oras, cam acelasi traseu zilnic, temperaturi cat de cat exacte, cum au fost zilele trecute, si regimul de mers e mersul meu normal fara nicio modificare...deci nah, asa cum zici tu, poate si cu filtrul stock sa imi iasa odata 10 si odata 10.6 sau stiu eu consumul, daca e sa ne luam dupa temperaturi si alea alea, dar zilele astea au fost cat de cat constante....acuma ramane sa vedem, eu fac ce am zis, daca ma ia cineva in considerare e ok, daca nu, e tot ok, nu ma supar;)
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Un rezultat cu benzina e oricum mai bun decat nici unul Smile Totusi, as fi vrut sa vad si niste timpi de acceleratie, pentru ca abia acolo iti poti da seama daca se va consuma mai putin.
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
A mai fost o discutie asemanatoare pe alt forum acum vreo 3 sau 4 ani - cineva sustinea sus si tare ca daca vii cu aer rece (un fel de intercooler home-made, dar badaranie curata) in admisia unui common-rail turbo-D, o sa mearga motorul ala si masina de jar o sa manance. Tanar fiind, nu cutreieram padurile, dar am facut testul expus mai sus: de unde mama supararii aer mai mult si mai rece decat de afara, direct? si i-am put tevusca pana afara, am scos filtrul si i-am dat talpa. Intr-adevar, masinuta parca-parca mergea mai liber, mai usor, sunetul era de o mare valoare artistica, dar in cele din urma mi-am dat seama ca e o diferenta pe care nici eu (obisnuit fiind cu masina respectiva - o conduceam zilnic, pe exact acelasi traseu) nu o prea simteam. De atunci zambesc usor ironic cand vad cate un proprietar de bolid cu capota ridicata aratandu-mi mie filtre conice care se presupune ca fac minuni. Ok, multumesc mult dar sute de euro nu o sa dau in veci pe asa ceva (vezi BMC inchise, cu CAI si alte magarii). Pana ce nu compensezi din ECU orice modificare adusa fierului nu ai cum sa obtii maxim (maxim, am spus Embarassed ) din modificarea aia.

LE: Soso, ai uitat sa specifici cam cate grade erau afara cand ai facut consumul cu filtrul stock si cam cum sta treaba cu temperaturile exterioare acum. Parca acum o luna se plangea toata lumea ca nu mai pornesc motoarele, ca vai de mine s-a facut maioneza in cutia de viteze de la ce geruri erau ...

O dimineata frumoasa va urez.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:
Acum proba cu aspiratorul, pe 'liber' trage normal daca obturam putin teava turatia creste Laughing
Dupa 2000ture cind intra turbina in functie situatia se duce dracului complet, consumul creste pentru ca turbina baga de fapt mai putin aer , ECU nu stie asta din pacate.


Eu zic sa te mai gandesti putin la afirmatiile astea...
La aspirator turatia creste pentru ca densitatea aerului este mai mica si nu opune aceeasi rezistenta dar in nici un caz nu o sa ai debit de aer mai mare... Obtureaza admisia aspiratorului si pune mana in spate sa vezi daca mai scoate aer...
La fel si cu turbina... Crezi ca daca obturezi admisia turbina o sa bage mai mult aer ? Nici vorba...
Si cum adica ECU nu stie.. MAF-ul ala ce face ? Parca masura debitul de aer.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pai creste turatia turbinei si ea se invirte in gol de fapt, nu baga aer.
Eu inclin sa cred ca filtrul restrictioneaza de fapt cantitatea de aer, se comporta exact ca unul murdar. ECU baga mai multa motorina dar degeaba, de fapt si consumul este mai mare in treapta 3 decit 4.

Care poate masura suprafata elementului filtrant? Adica latime aripioara x 2 x numar aripioare x lungime filtru ?
Hai ca eu masor la filtrul de benzinare aspirate 1-1,2L.
Care calculeaza la alte motoare?

Daca iesea acelasi consum hai treaca-mearga dar sa creasca? Am auzit si eu de filtru conic 'trompeta' pus pe Y17DT si masina consuma de fapt mai mult.
  • Soso_sedan

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2009

  • Mesaj Privat
saptamana trecuta a fost destul de cald...cand am facut, de aia zic ca sunt cat de cat aceleasi temperaturi
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Soso_sedan poti calcula suprafata filtrului minune? Ai mai sus cam cum se face.
La cele mai mici benzinare Opel 1 si 1,2L este 3,8x2x81x14,3=8803cm2 sau 0,8803mp

Acum un motoras mic de genul benzina 1-1,2 trage aer la ralanti 6-7kg, diesel 1,7l cam 27-28kg, diesel 2l 32kg. Pai cind intra turbina un diesel trage aer ca nebunul, pe unde sa traga saracul? Prin cacareaza aia de filtru? Eu aproximez ca mai mult de 1-1,1mp nu are saracul.
Eu tare cred ca filtrul minune nu ofera destul debit, ECU chinuie motorul cu mai multa motorina doar-doar ar asigura si el puterea/turatia/cuplul necesar.
Acum ca e un filtru mai permisiv de genul Dacie iaca nu mai pot eu ca unul primeste teapa, sa fie Mann sau Mahle tot un drac. Nu poti pune un filtru de suprafata Xmp la motorizari complet diferite.
  • Soso_sedan

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2009

  • Mesaj Privat
tocmai am masurat filtrul...un calcul ar veni cam asa:

15x2x105x39=122850


adaug si poza sa va indic si voua masurile




scuzati editarea
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mersi pentru dimensiuni Wink
Deci babeste si 'ipotetic' vorbind ar merge filtrul minune pina la un benzinar aspirat de 1,6L deja la 1,8L este la limita.

Asta explica limitarea de debit la cele cu turbina unde nu poate asigura cantitatea de aer necesara functionarii motorului in conditii optime, ECU baga maotorina in plus pentru a 'forta' sa se asigure turatia ceruta, adica consum MARIT.
Parerea mea !

Am gasit ceva despre calitati filtrante, care vrea citeste...
http://www.bobistheoilguy.c...lter/airtest3.htm
Care nu stie suficienta engleza sa foloseasca goooogle translate, cam prost dar merge.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Ok !
Atunci pentru un benzinar s-ar dovedi eficient ?
Mai eficient decat un filtru sport din comert .
  • Soso_sedan

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2009

  • Mesaj Privat
tocmai am facut plinul dupa 100 km facuti cu filtrul stock, si surpriza, mi-a luat mai mult putin, mai exact 9.8 litri, fata de 9 cu cel "minune"

testul l-am facut pe motor c16nz

salut
  • stefan_10

  • Mesaje scrise: 251
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Soso_sedan a scris:tocmai am facut plinul dupa 100 km facuti cu filtrul stock, si surpriza, mi-a luat mai mult putin, mai exact 9.8 litri, fata de 9 cu cel "minune"

testul l-am facut pe motor c16nz

salut


Nu pricep nimic din mesajul acesta. Incearca te rog sa-l clarifici!
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
A spus ca:

- cu filtru "minune" i-a luat 9litri pe 100km
- cu filtru normal i-a luat 9.8litri pe 100km
  • Soso_sedan

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2009

  • Mesaj Privat
exact
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Hmmm, la benzina suntem pe undeva Very Happy Pacat ca nu ai un accelerometru.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ddf nu cred dar incearca.

Soso_sedan afara s-a incalzit, mai bine repeta testul.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR