Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • addylee19

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Salut sunt recent proprietarul unui opel vectra c din 2006 GTS 1.9CDTI P.S foarte mandru de el 
Am intampinat cateva probleme la ea daca poate cineva sa ma ajute cu un sfat multumesc anticipat 
1 vechiul proprietar a schimbt egr nou si pe tester nu se poate sterge eroare si nici martorul din bord nu dispare 
2 am o problema la ventilatoare pornesc mai tot timpul si nu imi tine motorul la 90 grade tot timpul e scazuta temp am intels ce are o problema la rele sau ceva de genu 
3 daca stei cineva unde pot sa cumpar pielea de pe schimbator la mine e deteriora
Skip ads

  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
un simplu CAUTA rezolva totul
3. Superdragos
4. Foloseste functia CAUTA
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
IULYAN _26 a scris:Salutare tuturor!
Nu ati mai descoperit nimic nou in legatura cu problema cu care ne confruntam? Nu a inlocuit nimeni capacul culbutorilor? Nu a segmentat nimeni cu succes un Z16 XEP si a scapat de consumul de ulei?
Astept recomandarile voastre!
Multumesc!

am montat supapa recomandata de dan.
s-a schimbat motorul, s-a schimbat modul cum trage, este mai nervos. acum am inteles cum functioneaza el, cand este presiune (cred) impinge bila aia si presiunea respectiva este aruncata in admisie, daca nu este presiune, credca se formeaza un fel de vacum iar bila este trasa si asadar se inchide circuitul.
eu am verificat de ieri pana azi 100km deja parcursi si nu vad sa am ulei pe furtun, inseamna ca problema s-a remediat.
oricum voi posta dupa ce fac 1000km, dar asta iau in calcul de maine, pt ca atunci schimb uleiul.
inainte daca voiam sa desfac busonul de la ulei, se desfacea fara probleme, acum cu supapa montata, nu prea pot desface busonul asa usor.
desigur cu motorul pornit Smile
  • cmihai

  • Mesaje scrise: 361
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2014 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2011

  • Mesaj Privat
pune te rog o poza la lucrarea care ai facut-o...vreau sa stiu cum sa montez si eu acea supapa
Skip ads

  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Cu partea mova spre admisie. Fac si poza dar nu se vede mare lucru
  • istoc liviu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2014

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:z16xep sa schimbi si segmentii.
eu am segmantat motor rectificat chiuloasa shimbat supape si capacul ala de pe motor si tot una e
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ceva a fost facut gresit, nu trebuia sa mai pape ulei
  • ionutzrazvy

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2004 z 16 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Salut. O problema de genul asta cred ca am si la h-ul meu z16xep din 2004. Astazi in timp ce asteptam in peco sa alimenteze cel din fata mea am observat fluctuatii mari ale relantiului 1000 pana la 2000 ture si invers si am observag ca pe esapament iese un fum alb. Intre timp am alimentat si kand sa pornesc acelesi fluctuatii in turatie si acelasi fum alb. Am tras in parcare, am oprit motorul timp de 5 min, dupa care l-am pornit, l-am lasat 2 min si iam dat 2 sprituri moment in kare a iesit un imens nor de fum alb, plus ca se aude un suierat ascutit. In timpul mersului sper casa nu a scos fum si plus ca la test agrafa nu da nici o eroare. Maine am sa chem mecanicul sa isi dea cu parerea. Voi care credeti ca ar fi problema? Mentionez ca folosesc ulei castrol magnatec 5w40 de 3 ani de cand am achizitionat masina si de la schimb la schimb adic 10-13 mi km consuma undeva intre 800 - 1000 ml ulei, in conditiile in care conduc destul de sportiv iar pe autostrada numai la peste 140 la ora. Multumesc anticipat pentru pareri.
Skip ads

  • bodyXasu

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Am o intrebare referitoare la valva PCV de matiz. In interiorul acestei valve, bila respectiva "se bãlãngãne"? Valva achizitionata are bila libera in interior. Domnul Dan Cuciureanu spunea ceva de un arc...?
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Nu se misca. Si da are un arc
  • bodyXasu

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca supapa care o detin este defecta? Totusi, era sigilata Smile)
  • bodyXasu

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Am montat supapa, cu partea mov spre admisie (clapeta acceleratie), motorul nu mai tiuie cand scot joja iar cand scot busonul de la ulei, nu mai face vaccum-ul acela de -mi tragea busonul din mana si nici turatia motorului nu se mai schimba. A aparut o alta problema. Dupa ce am montat aceasta valva, masina scoate fum alb, cu miros de ulei. Fumul este alb, nu este albastru. Sa fie din cauza uleiului din galeria de admisie? Mentionez ca inainte sa montez valva, masina nu scotea fum alb. Va multumesc!
Skip ads

  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
in cazul meu nu scoate fum. dimineata cand e motorul rece iasa dar no e rece. inrest... e ok si l a5000rpm.
  • raduvassy

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2013

  • Mesaj Privat
salutare am rezolvat problema cu valva pcv de matiz merge super bine va multumesc mult
  • adicata

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Rog pe cei care si-au montat pcv sa urmareasca constant presiunea care se creaza in motor. Daca presiunea creste prea mult, uleiul isi face loc pe unde poate si iese afara: prima data il veti vedea pe la buson, daca presiunea tot creste il vedeti iesind pe la garnitura dintre capac culbutori si chiuloasa, in unele cazuri iese pe la baia de ulei. in principiu iese pe unde poate.
Daca vreti sa va faceti o idee despre presiunea creata ridicati putin joja in asa fel incat sa nu mai etanseze si mergeti asa o zi. Daca capota si motorul e plin de ulei atunci scoateti valva pcv si pregatiti-va de segmentare. Cand scapa compresie se creaza presiune in carter, presiune ce impinge uleiul peste tot spre exterior. un motor care are ancrasati segmentii de ungere, cu siguranta in viitorul apropiat va avea segmentii coxati si v-a scapa compresie. Valva PCV recomandata de dl Dan este f.f.f. foarte buna pt echivalarea supapei sparte din capac. Pentru motoarele ce papa ulei si scapa compresie - furtun scos din carter pana sub masina si dop la clapeta de acceleratie si in cel mai scurt timp segmentare.
Pentru motoarele ce scot fum alb-albastrui doar la pornire trebuie verificate semeringurile la supape. Datorita uleiului de proasta calitate se "olaresc" si pe acolo se prelinge ulei in camera de artede. La pornire se arde acel ulei si cam a tat.
Daca am gresit in expunere rog corectare.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
@Adicata, hai sa-ti zic de ce ai dreptate.
Tot ce ai enumerat mai sus este adevarat.
Aveam un consum exagerat de ulei, am pus supapa pcv, dar desigur nu m-am documentat foarte bine si supapa a provocat alte probleme.
Inainte ma tot plangeam cu supurari de ulei la garnitura capacului de la culbutori, dadeam vina pe garniturile proaste, schimbasem vreo 3 si aceasi problema. Ultima data am pus garnitura iarasi noua + silicon negru. Am lasat masina vreo 24 ore nepornita si bine mersi plec la drum. In nici 50km a cedat altceva,deoarece simeringul de la palier a fost montat eronat a fost primul care a cedat, nefiind in cunostinta de cauza sa scot joja ca sa se elimine presiunea am mers asa si in 10km am consumat 2 l de ulei, practic pe o parte bagam pe alta iesea. Am ajuns cu ea acasa, am mers la service-ul varului meu, am luat un bidon de 5l ulei uzat(nou n-am bagat ca, curgea siroi) am completat si am dus-o asa acolo.
Am schimbat ce a fost de schimbat, printre care si capacul de la culbutori (scoatea gaze pe gaurica ca se afla la bobina).
Inainte de patania asta am schimbat si simeringuri supape dar problema tot persista.
Acum merg cu un ulei Meisterteile 5w40 (am in prezent 173.000km) consumul nu mai este asa exagerat, presiune in carter nu mai este dar am ajuns la o concluzie si acum nu stiu cat este de plauzibila. In carte scrie ca, schimburile in austria au fost efectuate la gen 37000 km si aprox 90.000 desigur urmatorul cand am luat-o eu. Acum sa fim seriosi nici mama uleiului nu rezista atat cat ar fi el de super long long life. DIn cauza asta masinile cred eu cu provenienta EU is asa cu motoare cazute.
Acum legat de problema mea, cu siguranta am segmentii de ungere coxati, pt ca masina a stat 1 an in curtea de la opel (a fost data prin buyback) si m-am hotarat s-o segmentez in vara dar intre timp o sa bag si un aditiv cu care voi merge undeva la 1000km, poate cine stie......
Asadar legat de supapa pcv, si obturarea furtunului cu fel si fel de chestii poate provoca mai multe probleme.
  • adicata

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Daca s-au coxat segmentii... "pa Ilie....". Set nou de segmenti 98ron/piston marca goetze, simeringuri supape V.R. 9.6 ron bucata, cuzineti biele aprox 100 ron setul, garnitura chiuloasa aprox 150 ron. Cheltuieli in mare... daca se mai rectifica si scaunele la supape risti sa ai un motor ca nou.
eu am fost sfatuit sa il fac pe al meu z16xep. Unul din dezmembrari fara 600 euro nu il da nimeni si oricum nu ai nici o garantie ca nu trebuie segmentat, sau are capacul culbutorilor bun.
Pentru situatii de genul eu as recomanda segmentarea pentru a avea garantia unui motor bun pentru o perioada mai lunga de timp.
Si ca sa fac o completare la ce s-a mai spus, un ulei de calitate are grija de motor dar pana la un numar de km. Un ulei prost cu siguranta "ajuta" mult la coxarea segmentilor si a simeringurilor.
Daca apar probleme la capacul culbutorilor cel mai bine e sa fie inlocuit cu unul functional. Daca nu sunt bani de unul bun, atunci singura varianta buna este scoaterea sub masina a unui furtun direct din carter si obturarea orificiului de sub clapeta de acceleratie. Astfel nu mai apare riscul de a "sparge" motorul.
Aditivii de ulei.. sunt cheltuieli nejustificate dupa parerea mea. Un ulei e gandit dupa o reteta, un aditiv cu siguranta e facut pentru o gama generala de ulei. Asa apare riscul de a face mai mult rau la motor mai ales in cazul uleiurilor semisintetice care, in anumite cazuri, se separa si astfel apar depuneri pe suprafetele interioare ale motorului. Un aditiv trebuie sa fie compatibil 100% cu uleiul din motor.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Dar de unde ai scos preturile alea asa mari? Garnitura am gasit VR sau Elring maxim 90 lei. Segmenti Goetze am gasit la 70 lei iar Mahle la 92. In regim propriu eu am facut un calcul si refacerea motorului cap coada ar fi max 1000 lei. Cum zici si tu un motor din dezmembrari este loterie, poate sa fie mai prost decat ce ai.
  • adicata

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
preturi de prin iasi. a fost prima oferta, dar sper sa nu fie ultima si cea mai scumpa.
Era aici pe forum un coleg ce prezentase o varianta de segmentare cu segmenti de ford si toyota. Sunt curios daca ar merita complicatia.
  • iuly75

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
[quote="adicata"]Daca apar probleme la capacul culbutorilor cel mai bine e sa fie inlocuit cu unul functional. Daca nu sunt bani de unul bun, atunci singura varianta buna este scoaterea sub masina a unui furtun direct din carter si obturarea orificiului de sub clapeta de acceleratie. Astfel nu mai apare riscul de a "sparge" motorul.

Salut baieti si eu ma confrunt cu un consum de ulei si nu stiu de ce sa ma iau, test de compresie a fost facut la cald si a iesit egal pe toate pistoanele, supapa din capac e dusa 100% fiindca fluiera, relanti instabil la cald etc., pus valva PCV pe furtun. Are perioade nu mereu cred cu toate ca ma uit mereu in oglinda cand scoate fum alb pe distante lungi (se vedea mai mult cand era rece afara, acum nu prea se mai observa). Din capac scot furtun afara separat cum spuneti voi. Acum eu intreb daca astup furtunul care merge la admisie mai merge normal, la mine nu se duce la clapeta de la acceleratie ci jos la admisie acel furtun? De ce intreb, fiindca altcineva mi-a spus exact invers partea de la capac sa o astup si partea de la admisie sa o duc undeva la filtru de aer sa traga aer de acolo.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR