Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • deleted-76099

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Nu cred cã multimetrul e defect pentru cã am probat pe altã maºinã unde aratã valoarea de 14.15v. Am dat un telefon la un mecanic ºi a zis cã alternatorul este defect. Dacã incarcã 16.8v inseamnã cã e doar regulatorul de tensiune?
Skip ads

  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut.
Inlocuieste prima data regulatorul de tensiune,sigur este dus din moment ce nu tine tensiunea la 14-14,2v.
  • deleted-76099

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
De asta ma voi apuca maine de dimineata. Pentru a cumpara piesa defecta imi trebuie un cod de pe alternator. Si inca ceva, poate fara importanta: cand accelerez putin valaorea incarcarii sare de 17 volti (am circulat asa cam 6 km pana am ajuns acasa).
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
incearca sa nu mai circuli asa.
distrugi bateria.
asta daca nu ai distrus-o deja...
Skip ads

  • deleted-76099

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Bateria e ok. Am mãsurat diodele fãrã sã dezlipesc puntea de pe firele statorului. Toate aratã aceeaºi valoare
Dacã inversez polaritatea imi aratã cifra 1.
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
La tine problema principala,este regulatorul de tensiune,care are rol de a mentine tensiunea de aprox. 14,2V maxim.
Referitor la baterie o sa vezi pe parcurs,daca nu a cazut pasta de pe celule.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Floydian a scris:Salutare!

Am si eu o problema si as avea nevoie de sfatul vostru. Masina este cea din semnatura si sunt deja la a treia baterie pe anul acesta. Practic daca las masina nemiscata 3-4 zile o gasesc cu bateria descarcata. Fiind in garantie mi s-au inlocuit de fiecare data.

Dupa ce am patit-o din nou saptamana trecuta am fost la service; cu contactul scos nu am consumatori (se stabilizeaza destul de repede consumul la 0), dar tensiunea de incarcare a alternatorului in momentul in care motorul se tureaza la peste 1000 rpm este de 15.5v, apoi a ramas asa si la relanti. Mi s-a spus ca alternatorul "prajeste" bateriile si cel mai probabil este de vina releul de incarcare.

Ce ma sfatuiti sa fac? Cei de acolo mi-au zis sa ma duc si la reprezentanta, dar cei din Craiova sunt foarte neprofesionisti si mai costa si o gramada de bani.
Multumesc!

Se pare ca multimetrul cu care mi-a fost masurata incarcarea alternatorului era defect. Am urmarit in ecranele ascunse si valoarea nu depaseste 14,5, atinge valoarea asta doar pt o fractiune de secunda, in general sta pe la 14,2-14,3. Am masurat si efectiv cu inca doua voltmetre si nu a depasit 14,2, indiferent cat turam motorul. Din cate am inteles daca ar incarca cu valori de 15,5 ar fierbe bateria, insa ale mele au fost doar descarcate de fiecare data (6 volti).
Si totusi, bateria ma lasa daca las masina nemiscata 4 zile. Consumatori nu am, cu contactul scos consumul e 0 sau aproape 0, becuri aprinse iarasi nu las. E posibil sa fi nimerit 2 baterii mai slabe, noi fiind, care pur si simplu se golesc asa repede? Prima a fost Rombat Premier de 75Ah iar a doua Super Calciu sau ceva de genul de 80Ah, pe care le-am luat bineinteles la recomandarea vanzatorului.
  • calin83

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Parerea mea ca pe undeva tie iti fura cineva curent. Poate ar trebuii sa incerci sa iei bornele de pe baterie si sa o lasi asa peste noapte sa vezi daca mai dispare curent . Daca dispare inseamna ca ti-e dusa bateria daca nu inseamna ca pe undeva ai un "hotz" de curent. Tensiunea la incarcare ar trebuii sa fie undeva intre 14,2 si 14,5 cu toti consumatorii porniti orice valoare peste este o problema de stabilizator, orice valoare sub e o problema de releu/ punte. Tocmai saptamana trecuta am patit-o si am ramas fara servo, dupa care a inceput sa faca bordu ca pomu de craciun si ulterior a murit bordu cu motor cu tot .... iar problema a fost ca nu mai aveam incarcare..... lucru rezolvat cu inlocuirea releului si a puntii de diode....... dar ma costat 400 de ron ... Smile desi am vazut pe cineva ca zicea ca il costa 115 ron.
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Incarcare de 14.5 nu stiu daca e chiar ok.
Eu in certificatul de garantie al unei baterii am vazut scris interval 13.8 - 14.2.
Eu acum am 14v si bateria e a masinii...
Dimineata imi porneste greu de cand s-a racit afara dar porneste.
Urmeaza sa o schimb.
Mai vedem ce si cum.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
14,5v mi-a aratat in ecranele ascunse, cu voltmetrul nu a trecut niciodata de 14,2. Ma gandesc ca in bord poate sa-mi arate cu o mica eroare.
  • deleted-76099

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema alternatorului. Intr-adevar era dus regulatorul de tensiune care nu a tinut decat 20.000 de km (unipoint) si schimbat cu unul cargo. Incarcarea e acum la 14.2 fara fluctuatii iar la pornirea consumatorilor scade un pic pana la 14.1-14. Sper sa nu fi afectat cu nimic bateria care e pusa pe masina pe 2 septembrie.
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
cu riscul de a ma repeta va sfatuiesc sa folositi regulatoare originale( bosch) eu mi-am schimbat acum 2 ani si ceva releul de incarcare care se arsese cu unul hugo care m.a tinut fix 3luni. avand statie si subwoofer pe masina apoi s.a ars. am pus bosch si inca merge si azi ! numai ca intre timp am dat statia si subwooferul care mergeau perfect pe masina cand le aveam fara condesator-stabilizator de tensiune ca sa va faceti o idee cat de bune sunt bosch-urile ! p.s. statia ducea maxim 2kw si suwooferul 1000 wati !
Skip ads

  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Problema e ca pe unele alternatoare (cum este cel de pe masinile cu motor Z17DTJ) regulatorul original se cumpara numai impreuna cu puntea de diode si costa frumoasa suma de 1300 lei, iar la dezmembrari e foarte putin probabil sa-l gasesti.

Legat de problema mea cu baterii moarte dupa ce masina sta 4 zile, sunt in totalitate sigur ca regulatorul nu este problema; l-am masurat cu 3 multimetre diferite, mi-am cumparat si eu unul si zilele astea am tot masurat, tensiunea de incarcare fiind stabila la 14.1-14.2V indiferent de turatie si consumatori. Am masurat si tensiuena din baterie cu motorul oprit si era 12,11V. Din cate am inteles ar trebui sa fie ideal 12,6V. Maine o s-o masor din nou sa vad cat a "supt" in 24 de ore.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Ok, ieri am masurat bateria cu motorul oprit imediat dupa un drum de 10km si avea 12,95v, o valoare excelenta pt o baterie incarcata complet. Am lasat-o peste noapte si azi am masurat-o din nou la exact 24 de ore si tensiunea din ea scazuse la 11,95v, apoi a crescut pe multimetru valoarea pana la 12v si s-a stabilizat acolo. E normal sa scada atat de mult in decursul unei zile?
  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 553
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva 2009 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Sal.Din propie experienta (poate sa ti se para ciudat) dar un bun "sugator de baterie " este si electromotorul, din cauza prafului de grafit din perii care se depune in interior.Verifica deconectandul.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
O bateria la 12.5V are aproximativ 50% capacitate. Fa tu calculele pentru 11.95V. Masuratoarea initiala se face la o ora dupa incarcare.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Eu stiam ca o baterie buna, incarcata complet are 12,6v. La 12,5v are 50% din capacitate? Chiar nu inteleg...
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
da, corectez. 12V e cam 50% din capacitate.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Imi poti spune te rog de ce e necesar sa treaca minim o ora de la incarcare pt masurare?
Eu incerc sa imi dau seama ce anume se intampla de gasesc bateria descarcata dupa 4-5 zile de nefolosire. E a doua pe care mi-au schimbat-o, cand am gasit-o descarcata mai avea decat 6v. Alternatorul incarca foarte bine, intre 14-14.2v, consumul cu contactul scos este 0 sau aproape 0.

Maine o sa merg cu ea, o sa o las o ora-doua, o sa masor tensiunea si apoi o sa o las 24 de ore si voi masura din nou tensiunea. Apoi o sa fac din nou aceeasi schema, dar cu bornele scoase sa vad daca e a doua baterie noua pe care o nimeresc cu probleme.
  • ZaFlor

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Daca se descarca dupa 3-4 de de nefolosire si bateria este buna insemna ca-ti ramane un consumator pe deschis. Am patit-o si eu cu o alarma dichisa mare consumatoare de curent.
Saptamana trecuta a fost un chin , alternatorul imi arata ca incarca 13.5-13.7 fara consumatori iar cu consumatori (incalzirea in scaune dezaburire ventilatorul faza lunga ) scadea pana la 12.1+12.3.
Ma pregateam sa deturnez bani de porc catre alternator dar gratie faptului ca am mers la intalnirea de joi o sa mananc porc jumari si alte bucate, am rezolvat problema in doar 12 minute.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR