Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • gunea

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu prea mã pricep la motor ºi nici mecanicul nu prea vrea sã se bage (zice cã e prea mult de muncã), însã aº vrea eu sã-l curãþ ºi dacã puteþi sã-mi spune-þi ce trebuie schimbat, cu ce soluþii se curãþã ºi dacã puteþi sã-mi arãtaþi pas cu pas (dacã se poate ºi cu foto) cum se face (gunea2008@yahoo.com).
Mulþumesc frumos.
Skip ads

  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
@gunea, in mesajul precedent ti-am indicat locul unde gasesti tot cea ce te intereseaza: demontarea si curatarea EGR ( cu poze ), precum si o discutie despre softul care anuleaza EGR ( ce se intampla daca mergi asa ). Te rog citeste cele 5 pagini ale topicului mentionat si daca mai ai intrebai poti reveni cu ele. Succes
  • deleted-42852

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2009

  • Mesaj Privat
gunea a scris:Nu prea mã pricep la motor ºi nici mecanicul nu prea vrea sã se bage (zice cã e prea mult de muncã), însã aº vrea eu sã-l curãþ ºi dacã puteþi sã-mi spune-þi ce trebuie schimbat, cu ce soluþii se curãþã ºi dacã puteþi sã-mi arãtaþi pas cu pas (dacã se poate ºi cu foto) cum se face (gunea2008@yahoo.com).
Mulþumesc frumos.

Edwin ti-a dat un link, citeste acolo, ca poze nu am.
Eu stiu ca ai vrea sa faci singur dar cel mai bine este sa fi indrumat la inceput. E vorba romaneasca aia cu musca si mierea.
Numai dupa ce vezi pe viu la cineva si te-ai prins cum stau lucrurile atunci te poti baga si tu.
Nu te supara pe mine cu remarca.
in ceea ce priveste mecanicul tau, sfatul meu este sa-l schimbi ca un mecanic cand nu se pricepe nu zice ca nu se pricepe, zica este mult prea multa munca. Si sti de ce? Pentru ca nu a facut nici o data chestia asta si normal pentru el este complicat ca si pentru tine.
Pentru un mecanic de opel nu este complicat ci chiar foarte simplu.
Acum cat costa nu stiu cat se ia pe la tine.
Mai cauta si pe la altii interesati sa castige un ban nu pe la figuranti din acestia atot stiutori pentru care a se murdarii pe maini e prea mult.
bafta
  • gunea

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Mulþumesc frumos pentru sfaturi.
O sã încerc ºi la alt mecanic ºi ne mai auzim.
Skip ads

  • Ciuca Bogdan

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Salut! Am incercat sa gasesc problema mea dezbatuta in acest topic insa nu am reusit. Am patit de 2 ori ca atunci cand pornesc motorul sa porneasca fara sa se ridice turometrul, pe la 50 rpm sa zic, nu se intampla nimic la apasarea aceleratiei, check engine aprins, iar dupa 30 de secunde pana intr-un minut a reusit sa se tureze pana la turatia de realanti normala si a disparut si martorul si a mers normal. Asta nu am mai patit-o decat 2 ori in aceeasi seara, insa cateodata la pornire se balbaie o secunda cel mult pe la 100..200 rpm, se aprinde si check-ul in acea secunda iar apoi porneste normal. As zice ca sesizez si o usoara scadere de putere in treptele mici. Multumesc si daca a mai patit cineva si a gasit rezolvarea raman recunoscator!
  • tusaz

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Va salut, la masina mea(Opel Zafira Elegance 1.8 16v din 2001) sta de trei luni chek engine aprins, codul de eroare este 0420 deci catalizatorul nu este suficient de eficient. Masina merge bine, ce ma sfatuiti? Mentionez ca nu a-si vrea sa schimb catalizatorul pentra ca este foarte scump.
  • deleted-42852

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2009

  • Mesaj Privat
tusaz a scris:Va salut, la masina mea(Opel Zafira Elegance 1.8 16v din 2001) sta de trei luni chek engine aprins, codul de eroare este 0420 deci catalizatorul nu este suficient de eficient. Masina merge bine, ce ma sfatuiti? Mentionez ca nu a-si vrea sa schimb catalizatorul pentra ca este foarte scump.

Nu cred ca este de la catalizator. Pot fi mai multe cauze:
1. sonda lambda care nu functioneaza corect
2. senzorul de temperatura care nu functioneaza corect
3. Scurgeri sau fisuri in galeria de evacuare ( in sxofon)
4. Defectiuni la sistemul de aprindere ( la o bujie spre exemplu )
5. Sau cand raportul sondei lambda de dinainte de catalizator este aproximativ identic cu raportul celei de dupa catalizator.
In termeni stintifici ti-a s spune ca amandoua sondele au lucrat in acelasi timp in close loop or in open loop. Normal ele trebuie sa lucreze una in open loop iar cealalta in close loop.
In principal asta este cauza se poate vedea foarte bine pe tester in freeze frame.
La cineva pe care il cunosc eu i-a dat codul asta in momenbtul in care nu a tinut masina din ambreaj si i s-a oprit motorul.
Se mai intampla.
Hai ca poate ti-am facut capul mare, ideea si sfatul meu este sa pui masina pe tester si sa stergi eroarea.
Atat si fi atent daca mai apare din ce motiv s-a intamplat.
Bafta
  • deleted-42852

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Ciuca Bogdan a scris:Salut! Am incercat sa gasesc problema mea dezbatuta in acest topic insa nu am reusit. Am patit de 2 ori ca atunci cand pornesc motorul sa porneasca fara sa se ridice turometrul, pe la 50 rpm sa zic, nu se intampla nimic la apasarea aceleratiei, check engine aprins, iar dupa 30 de secunde pana intr-un minut a reusit sa se tureze pana la turatia de realanti normala si a disparut si martorul si a mers normal. Asta nu am mai patit-o decat 2 ori in aceeasi seara, insa cateodata la pornire se balbaie o secunda cel mult pe la 100..200 rpm, se aprinde si check-ul in acea secunda iar apoi porneste normal. As zice ca sesizez si o usoara scadere de putere in treptele mici. Multumesc si daca a mai patit cineva si a gasit rezolvarea raman recunoscator!

Cel mai simplu este sa pui masina pe tester sa vezi ce eroare a ramas stocata. din cate stiu eu dar nu prea imi place sa fac pe Nostradamus ar fi de la un senzor din debitmetru sau de la senzorul de turatie ( mai putin probabil).
Mie imi facea asa dimineata cand porneam, in cursul zilei la pornire nu aveam nici o problema iar masina mergea aproximativ normal. Am schimbat debitmetrul si nu a mai facut nimic. tu poti sa cureti debitmetrul sa vezi daca mai face asa si curata si contactele.
Pune-o pe tester si te edifici de la ce este.
Bafta
Skip ads

  • tusaz

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns, mentionez ca am fost la tester si mecanicul mi-a sters eroarea si mi-a spus sa merg asa o perioada mai turat, dar dupa o saptamana s-a aprins din nou si sta aprins de atunci. Cum am zis nu observ schimbare in comportamentul masinii dar totusi nu-mi place sa vad martorul aprins, cum as-si putea afla exact cauza?
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am verificat erorile stocate in calculator.
P0135
P0136
Dar P0136 nu se refera la a doua sonda lambda?
Daca da, de ce apare aceasta eroare la un motor Y16XE?
  • deleted-42852

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2009

  • Mesaj Privat
tusaz a scris:Multumesc de raspuns, mentionez ca am fost la tester si mecanicul mi-a sters eroarea si mi-a spus sa merg asa o perioada mai turat, dar dupa o saptamana s-a aprins din nou si sta aprins de atunci. Cum am zis nu observ schimbare in comportamentul masinii dar totusi nu-mi place sa vad martorul aprins, cum as-si putea afla exact cauza?

Pai parca ti-am raspuns la chestia asta, nu?
Ti-am spus care sunt cauzele care produc acel cod.
In rest trebuie sa verifici componentele care ti le-am indicat, si conexiunile catre ele.
Pentru a testa sonda lambda iti trebuie un osciloscop ca daca folosesti OP-COM nu te poti edifica.
Si daca ai citit bine ce ti-am spus trebuie sa ai grija sa vezi care este cauza care duce la aparitia acestui cod. Asta se paote vedea in freeze frame. Asa poti sa-ti dai seama din ce cauza s-a produs eroarea.
Verifica sa nu ai vreo fisura in evacuare si verifica sondele lambda.
Sonda lambda se verifica cel mai bine cu TECH2 sau si mai bine cu osciloscopul. Atentie a nu se folosi OHmetrul pe semnal ca poti sa o strici.
Ce as putea sa-ti spun mai mult, numai prin verificare se poate vedea concret.
Cateodata poti doar sa stingi becul si se va aprinde peste un timp alta data se paote aprinde si dupa ce il stingi se aprinde numai in anumite conditii sau cateodata il stingi si se aprinde mereu. Aici ai doua variante, verifici sau shcimbi sonda lambda si daca se mai aprinde atunci schimbi catalizatorul.
Bafta
  • Ciuca Bogdan

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc Matty. Nu poate fi senzor de turatie pentru ca motorul chiar nu avea turatie la acele 2 porniri. cred ca puteai sa numeri rotatiile lejer. sper sa apara eroarea tinand cont ca nu apare decat pentru mai putin de o secunda si asta nici macar de fiecare data. Iar debitmetrul ar putea fi vinovat pentru o pornire atat de incorecta...?
Skip ads

  • deleted-42852

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Ciuca Bogdan a scris:Multumesc Matty. Nu poate fi senzor de turatie pentru ca motorul chiar nu avea turatie la acele 2 porniri. cred ca puteai sa numeri rotatiile lejer. sper sa apara eroarea tinand cont ca nu apare decat pentru mai putin de o secunda si asta nici macar de fiecare data. Iar debitmetrul ar putea fi vinovat pentru o pornire atat de incorecta...?

La mine a fost debitmetrul.
Sa-ti mai spun ceva, la un alt tip de masina cineva a schimbat debitmetrul cu un altul ( acelasi cod) de o alta marca decat cel original.
Sa-ti spun ce s-a intamplat: masina nu a pornit decat ajutata din acceleratie. dadea cate va ture ( nu le-am numarat vreo cinci poate zece) si se oprea. Asta de cateva ori. Pana nu am ajutat-o din acceleratie nu a pornit.
Asta prima data dupa aceea facea cam acelasi lucru ce spui tu ca face. retine debitmetrul erea nou cu acelasi cod numai producatorul diferea.
Dupa ce a pus debitmetru de acelasi producator a luat-o la sfert cum se spune.
Inca ceva. Eu ti-am impartasit cateceva din experienta nu ma contrazic cu tine.
Restul ramane la latitudinea ta ce faci. Nu e treba mea. Senzorul de turatie poate sa provoace trepidatii ale motorului nu are rolul doar de a-ti arata in turometru cate turatii are motorul tau.
Becul acela chiar daca se aprinde numai atunci, eroarea ramane stocata, asa ca o poti vizualiza la tester.
Bafta
  • Ciuca Bogdan

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Ai dreptate sunt scenarii foarte posibile. In weekend o sa plec la munte si sper sa nu-mi creeze probleme. Nu stiu dak reusesc sa ajung la un tester pana saptamana viitoare insa atunci cand voi afla voi face public "vinovatul". Mersi mult!
  • geobh

  • Mesaje scrise: 484
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2010

  • Mesaj Privat
am si eu un opel astra g din 2000....problema cu acelasi beculet de check engine...am citit vreo 2 zile pe forum nu am prea gasit pe nimeni sa pateasca la fel ca mine...sunt in viteza a 3`a, la 80 de km/h mi se aprinde beculetu is vreo 3000 de turatii...asa patesc in orice viteza...normal inainte de a mi se aprinde acest beculet in a`3`a ajungeam lejer la 100 si nu se aprindea nici un beculet..daca ma poate ajuta si pe mine cnv v`as fi recunoscator mersi mult.
  • deleted-42852

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2009

  • Mesaj Privat
geobh a scris:am si eu un opel astra g din 2000....problema cu acelasi beculet de check engine...am citit vreo 2 zile pe forum nu am prea gasit pe nimeni sa pateasca la fel ca mine...sunt in viteza a 3`a, la 80 de km/h mi se aprinde beculetu is vreo 3000 de turatii...asa patesc in orice viteza...normal inainte de a mi se aprinde acest beculet in a`3`a ajungeam lejer la 100 si nu se aprindea nici un beculet..daca ma poate ajuta si pe mine cnv v`as fi recunoscator mersi mult.

Cred ca e lumea prin concediu dar am sa incerc sa-ti dau un sfat.
Inainte de toate pune masina pe tester si te vei edifica la ce se intampla.
Daca nu ti se aprindea check engine ( beculetul) atunci trebuie sa gasesti pe cineva care sa stie sa citeasca parametrii de injectie ( mai precis sa poata sa-i compare in TIS ca altfel nu cred ca poate cineva sa tina minte toti parametrii pentru comparatie).
Dar la tine iti da eroare, deja ai jumatate de raspuns in diagnosticarea pe o sa o faci.
Asa putem sa ne dam cu parerea sau sa o luam pe ghicite.
Si inca ceva ai uitat sa ne spui ce carburant foloseste motorul tau.
Si atunci cand te duci la medic si ii spui ce te doare el poate doar sa presupuna dar de cele mai multe ori te pune sa-ti faci analizele si el ti le citeste. "Cam acelasi lucru este si cu motorul"
Bafta
  • geobh

  • Mesaje scrise: 484
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2010

  • Mesaj Privat
motor diesel 1.7 dti...o sa incerc sa ajung si pe la tester ..mersi mult oricum..
  • deleted-6725

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2007

  • Mesaj Privat
La diesel mi- se aprindea beculetul galben cu motorul doar cand porneam masina si statea asa un timp dupa care se stingea---cauza;o bujie arsa. Am schimbat-o si nu se mai aprinde Very Happy
  • tusaz

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc Matty voi urma sfaturile tale si voi posta rezultatul.
  • lexmaul

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Tulcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2008

  • Mesaj Privat
salut. toata lumea se plange ca se aprinde check engine . eee eu am o alta problema:- dupa cateva zile de probleme cu masina https://www.clubopel.com/vie...83&highlight= .....rezolvat pana la urma. ...am avut bucuria atunci cand am pus contactul si sa nu mi se aprinda check engine. am scos borna am curatat toate mufele ce erau de curatat ...si nimic. atat timp cat nu se aprinde check engine la punerea contactului nici masina nu vrea sa porneasca. a mai patit cineva asa ceva?...sa fie calculatorul de vina? opel astra c20ne .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR