Motorul de Logan Diesel (si Clio 1.5dci) : un mecanic de la Renault mi-a spus ca vina pentru spanul din sistemul de injectie si ulterior din rezervor se datoreaza unui cumul de factori :
- 1. prima vina o are incalzitorul de motorina de pe aceasta motorizare, cel electric.
Este si unul pasiv instalat numai pe anumite modele de Clio (nu stiu pentru ce tara) care are filtrul undeva in spatele motorului pentru a primi din caldura motorului in functionare si la asta nu au fost probleme. Dar sa revin : minunea asta de filtru cu preincalzire se defecta dupa un timp si ramanea tot timpul cuplat, motorina se incalzea peste valoarea maxima la care aceasta facea ungere buna si de aici incepeau problemele prima afectata fiind chiar pompa de injectie.
-2. datorita sistemului de injectie Delphi 'low cost' prima data aparea span de la capul hidraulic al pompei de injectie, ulterior spanul ajungea in injectoare care se gripau si apoi pe retur pana in rezervor. Si de acolo si in filtrul de motorina astfel ca era un lant de probleme care se remedia numai prin schimbarea tuturor acestor componente enumerate mai sus. La modelul de 1.9dci cu pompa si injectoare BOSCH nu a aparut acest defect, au simulat blocarea incalzitorului de pe filtrul de motorina dar pe perioada de testare nu a aparut span, componentele sistemului de injectie fiind calitate premium.
-3. motorina 'cu serpi' din surse necunoscute este o reala problema care la sistemul de injectie sensibil de pe motorul 1.5dci are un impact major (apa, parafina, mizerie) si poti sa ai si componente premium la sistemul de injectie ca tot le pui pe butuci in timp.
Motorina CFR : daca amicul meu m-a mintit atunci sunt bun mintit, nu pot sa-l dovedesc ca nu iesim la picnic cu familiile sa imi povesteasca pataniile lui cu masina. Faptul ca se decanteaza parafina ma face sa cred ca motorina este EURO3. Eu la Opel Vectra am motor turbo diesel clasic fara pic de electronica, deci pot baga chiar si cu parafina desi ma feresc pentru ca parafina afecteaza negativ ungerea componentelor sistemului de injectie si in combinatie cu apa devine o reala problema. Pot sa remediez acest aspect folosind ulei 2T, insa am un plin de la servici pe luna si mereu de la aceiasi pompa MOL (as fi preferat Rompetrol dar nu e dupa mine) asa ca nu voi baga alta motorina in Opel decat de acolo. Si incepand de azi, 'DA' intotdeauna voi baga si ulei 2T semisintetic la plinul de motorina.
Insa am si un Renault 9 1.6Diesel din 1987 care se califica pentru orice motorina si ma gandeam pentru el sa mai pun cate un plin de CFR cand voi avea posibilitatea. Acum multi ani am bagat motorina CFR si imi amintesc clar ca motorul la Renault 9 duduia de mama focului ziceai ca-i de Aro si nu m-a incantat deloc nici pe vremea aceea, iar la peste -20grade masina pornea, puteai tura motorul cat vroiai la relanti, dar daca bagai in viteza murea si nu mai puteam sa plec de pe loc (nu prea pricepeam pe atunci ce s-a intamplat, ulterior am inteles). Intradevar nici nu o decantam, eram student si bagam tot ce prindeam la mana
![Embarassed](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Cu uleiul 2T : ma astept cel mai mare impact sa-l aiba la Renault amestecul de ulei 2T in motorina, e motor normal aspirat si de generatie anii 1980, asa ca daca ma clantane si ma trepideaza mai putin, la pachet cu un consum mai bun de 5-10% voi fi cum nu se poate mai multumit.